۱۳۹۰ شهریور ۸, سه‌شنبه

امسال به هيچ عنوان اجازه برگزاري نماز عيد سعيد فطر را نخواهيد داشت.


امروز در سفري كه به تهران داشتيم، براي زيارت از ورامين به تهران حركت كرديم.قبلا زمزمه هايي از جلوگيري ايران براي برگزاري نماز عيد فطر شنيده بوديم، در مسيرمان از حومه شهرري عبور كرديم و با پلاكاردي مواجه شديم كه برروي آن نوشته بودند:
نماز عيد سعيد فطر براي اهل تسنن در اين مكان برگزار نمي شود. جهت وحدت و همبستگي و انجام فرايض به مصلي شهرري مراجعه نماييد.
از طرف كلانتري محل بود.
در پرس و جو يي كه از اهالي محل ومهاجرين داشتيم به نتايج جالبي دست يافتيم.
اول از همه اين كه : هرساله در اين مكان مهاجرين افغاني اهل تشيع به برگزاري نماز عيد فطر مشغول بوده اند.
دوم به نقل از دوستان از صبح امروز بارها ماموران كلانتري و پليس امنيت به اين مكان سر زده و هشدار داده اند كه كسي تجمع نداشته باشد و به هيچ وجه اجازه برگزاري نماز عيد را در اين مكان نداريد.
اهالي در ادامه گفتند: سال گذشته نيز درحين برگزاري ماموران وارد اين مكان شده و قصد جلوگيري از ادامه نماز را داشته اند و با پادر مياني و ظاهرا رفتن به پشت پرده اجازه برگزاري را داده اند. به قول برره اي ها خشكه حساب كرده اند. ولي امسال از چندين روز قبل مسوولين هيئات را احضاركرده و به آ نها هشدارهاي لازمه را داده اند كه امسال به هيچ عنوان اجازه برگزاري نماز عيد سعيد فطر را نخواهيد داشت.
اين رفتار ايران در قبال مهاجرين افغاني، به قول اهالي محلي كه از آن عبور مي كرديم، توهين رسمي به آنها بوده است و با آنكه مسوولين هيئات مذهبي در كلانتري حضور داشته و توضيحات لازمه را داده بوده اند ، مبني بر اينكه ما مثل شما شيعه هستيم ولي آنها در پلاكارد به عنوان اهل تسنن  ياد كرده اند .
يكي ديگر از دوستان كه اهل تسنن بود، نيز گفت : چند سال است كه ما براي برگزاري نماز عيد فطر با مشقت مواجه هستيم و هرساله مجبور هستيم مثل دزدها جاي برگزاري نماز عيد فطر را تغيير دهيم . سال گذشته هم در دقايق نود جاي را تغيير داديم به همين دليل بسياري از نمازگزاران نتوانستند در محل برگزاري نماز حضور پيدا كنند. در ابتدا فكر مي كرديم كه اين يك فشار مذهبي مي باشد. ولي امسال اين برخورد را كه ديديم مطمئن هستيم كه جمهوري اسلامي قصد مصادره دين را داشته و خود را تنها مرجع رجوع به دين مي داند ولاغير!
گفتني است كه نماز عيد فطر شامل خطبه هايي است كه به مسائل و مشكلات روز اجتماعي و گاها سياسي همان اجتماع مي پردازد. ديده شده است كه در ايران ، چون شامل زبانها و نژادهاي مختلف است، نماز عيد و خطبه هاي آن به زبانهاي تركي ، لري،.... برگزار شده است.لذا براي جامعه مهاجرين افغاني كه با مشكلات عديده اي مختص به خود مواجه است، لازم مي نمايد كه خود كما في السابق  به مشكلات دروني خود بپردازند. كه جمهوري اسلامي براي از بين بردن انسجام و عدم درز نمودن اخبار و حوادث دروني مهاجرين درسطح عموم آنها از برگزاري اجتماع توسط آنها شديدا جلوگيري مي كند.
به اين ترتيب اختناق مذهبي ، اگر تاكنون تهمت بود امروز به واقعيت بدل شد. چرا كه نه تنها اهل تسنن بلكه اهل تشيع افغاني نيز بايد با سبك وسياق و سليقه آنها مراسمهاي مذهبي خود را برگزار نمايد.

شيوه نامه ثبت نام اتباع غير مجاز تا 15شهريور ارسال مي‌شود.آموزش وپرورش مسوول آموزش شد.


1390/6/5 شنبه
شيوه نامه ثبت نام اتباع غير مجاز تا 15شهريور ارسال مي‌شود
مديركل اتباع و مهاجران خارجي كشور گفت: شيوه نامه ثبت نام اتباع غير مجاز در مدارس كه در طرح سرشماري شركت كرده‌اند تا 15 شهريور ارسال مي‌شود.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري فارس  محمد تهوري درباره تأخير در ارسال شيوه نامه ثبت نام فرزندان اتباع غيرمجاز در مدارس اظهار داشت: نهضت سوادآموزي براي آموزش اين افراد هزينه‌هاي قابل توجه‌اي درخواست كرده بود لذا تصميم گرفته شد اتباع غيرمجاز در سيستم آموزش و پرورش تحصيل كنند.
 وي ادامه داد: به اتباع غيرمجازي كه در طرح ساماندهي و سرشماري شركت كرده‌اند مهلت داده مي‌شود تا پايان سال تحصيلي در كشور بمانند.
 مديركل اتباع و مهاجران خارجي وزارت كشور بيان داشت: غير مجازيني كه در طرح ساماندهي و سرشماري شركت نكرده‌اند نمي‌توانند از مزاياي ثبت نام فرزندانشان در مدارس بهره‌ ببرند.
 تهوري با اشاره به اينكه دانشنامه تحصيلي سال جاري با همكاري آموزش و پرورش براي اتباع مجاز كشور تهيه، تدوين و ابلاغ شده است يادآور شد:‌ پيش‌بيني مي‌شود در سال جاري 300 هزار نفر از اتباع مجاز در مدارس كشور ادامه تحصيل بدهند.

نظام پزشكي ايران با دريافت هزينه اضافي از اتباع خارجي برخورد مي كند


1390/6/5 شنبه
نظام پزشكي ايران با دريافت هزينه اضافي از اتباع خارجي برخورد مي كند
رييس شوراي نظام پزشكي كشور گفت: با پزشكاني كه از اتباع خارجي هزينه هايي بيشتر از تعرفه رايج كشور دريافت كنند، برخورد مي شود.
   به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از ايرنا، ‌سعيد پناهي روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: مواردي گزارش شده مبني بر اينكه برخي از پزشكان از بيماران خارجي ويزيت دوبرابر دريافت كرده و داروها را بيشتر از قيمت واقعي به آنها مي فروشند.
وي با بيان اينكه اين امر به آبروي كشور لطمه مي زند، گفت: اگر متوجه شوم پزشكي يك ريال هزينه اضافي از بيماران خارجي دريافت كرده، شخصا به عنوان مدعي العموم از وي شكايت و به تعزيرات حكومتي معرفي مي كنم و در صورت لزوم مطب پزشك متخلف را تعطيل مي كنيم.
وي تاكيد كرد: توريست درماني در كشور ما در حال توسعه است و سال گذشته بيش از يكهزار نفر از جمهوري آذربايجان در تبريز تحت عمل جراحي قرار گرفتند.
پناهي ادامه داد: بيش از 50 هزار نفر از بيماران خارجي نيز در طول سال گذشته به صورت سرپايي در كشور ويزيت شدند.
وي به بحث مربوط به شيوه جديد دريافت مدرك دكتري حرفه اي فيزيوتراپي اشاره كرد و افزود: نظام پزشكي با اين طرح مخالف است چرا كه اين امر سطح علم پزشكي و دانش پزشكان ما را پايين آورده و عواقب اين تصميم گيري بيماران را تحت تاثير قرار مي دهد.
وي اظهاركرد: اين تصميم كه يك دانش آموخته فيزيوتراپي با گذراندن 52 واحد در حد پزشك عمومي به انجام وظيفه بپردازد، به نظر من بدون استفاده از نظرات كارشناسان گرفته شده و اعتراض گسترده جامعه پزشكي را نيز در پي داشته است.

مواد آزمون ورودي پذيرش بورسيه متقاضيان افغاني/ زمان برگزاري آزمون


1390/6/4 جمعه
مواد آزمون ورودي پذيرش بورسيه متقاضيان افغاني/ زمان برگزاري آزمون
سازمان سنجش آموزش كشور مواد آزمون ورودي دوره هاي كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري عمومي پذيرش بورسيه متقاضيان تبعه كشورافغانستان را اعلام كرد.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري مهر، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با همكاري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در نظر دارد، نسبت به پذيرش بورسيه داوطلبان افغان مقيم كشور افغانستان و متقاضي تحصيل در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي ايران در سال تحصيلي جاري از طريق برگزاري آزمون سراسري در افغانستان اقدام كند.
 بر اين اساس سازمان سنجش آموزش كشور مجري برگزاري اين آزمون است و در تازه ترين اطلاعيه خود مواد آزمون ورودي دوره هاي كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري عمومي ويژه متقاضيان كشور افغانستان را اعلام كرده است.
آزمون پذيرش بورسيه داوطلبان افغان مقيم كشور افغانستان در دانشگاههاي ايران روز 15 شهريور ماه سال 90 برگزار مي شود و مكان برگزاري آزمون در فرصت هاي بعدي به اطلاع داوطلبان مي رسد.
مواد آزمون ورودي دوره هاي كارشناسي و دكتراي عمومي ويژه متقاضيان كشور افغانستان
دروس زبان و ادبيات فارسي با 20 سئوال، زبان انگليسي با 20 سئوال و استعداد تحصيلي با 30 سئوال در دفترچه شماره يك با 105 دقيقه زمان قرار دارند و دروس رياضيات با 15 سئوال، فيزيك با 15 سئوال، شيمي با 15 سئوال و زيست شناسي با 15 سئوال در دفترچه شماره دو با 105 دقيقه زمان قرار دارند.
دفترچه شماره سه شامل 45 سئوال و 45 دقيقه بوده و شامل دروس زبان عربي، علوم اجتماعي و روانشناسي هر كدام با 15 سئوال است.
مواد آزمون ورودي دوره هاي كارشناسي ارشد ويژه متقاضيان كشور افغانستان
دروس زبان و ادبيات فارسي با 20 سئوال، زبان انگليسي با 20 سئوال و استعداد تحصيلي با 30 سئوال در دفترچه شماره يك با 105 دقيقه زمان قرار دارند.
دفترچه شماره دو شامل 30 سئوال و 60 دقيقه بوده و شامل دروس رياضيات و روش تحقيق هر كدام با 15 سئوال است.

حضور جمعي از اتباع خارجي در جمع راهپيمايان روز قدس


1390/6/4 جمعه
حضور جمعي از اتباع خارجي در جمع راهپيمايان روز قدس
جمعي از اتباع خارجي مقيم ايران از جمله شهروندان پاكستاني روز جمعه در راهپيمايي روز جهاني قدس در تهران حضور يافته و با سردادن شعارهايي عليه رژيم صهونيستي حمايت خود را از مردم فلسطين اعلام كردند.
   به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري ايرنا ، راهپيمايان پاكستاني با در دست داشتن تصاويري از امام خميني (ره) و پارچه نوشته هايي با شعارهايي عليه رژيم صهونيستي مراتب انزجار خود را از اين رژيم جعلي اعلام كردند.
در اين پارچه ها نوشته شده بود : 'قدس آزادت مي كنيم'، 'مرگ بر آمريكا'، 'قائدون، بازمي گرديم'، 'قدس متعلق به مسلمين است و بايد به آنان بازگردد '.
بر اساس اين گزارش پرچم بلندي از جمهوري اسلامي ايران به طول چند كيلومتر توسط راهپيمايان به سمت دانشگاه تهران حمل مي شد.
همچنين راهپيمايان ماكتي از قرآن مجيد را كه در اندازه بزرگي آماده شده بود با خود به سمت دانشگاه تهران حمل مي كردند.

۱۳۹۰ شهریور ۵, شنبه

تحت عنوان پاسخ به سوالات : طرح تمديد اوراق خروجي تمام شد.


تحت عنوان پاسخ به سوالات : طرح تمديد اوراق خروجي تمام شد.


بالاخره بهانه ايرانيها جورشد! و امروز رسما در جواب يكي از سوالات سايت رسمي اداره اتباع اعلام كردند كه ديگر حاضر به تمديد اوراق خروجي نيستند.

با سلام 
خانوارهاي شركت كننده در طرح سرشماري غيرمجازين اجازه داشته اند از تاريخ 21/5/90 لغايت 2/6/90 با مراجعه به شعب نسبت به تمديد اوراقشان اقدام نمايند. توصيه مي شود كه خانوارهاي جامانده هرچه زودتر در مهلت مقرر نسبت به بازگشت به افغانستان اقدام نمايند.




و در پاسخ به يك هموطن ديگر:


فرصت درنظر گرفته شده جهت تمديد برگه هاي متاهلين، براساس سياستهاي متخذه بوده كه درحال حاضر نيز به پايان رسيده است. ولذا به كليه مهاجرين توصيه مي گردد كه در فرصت مقرر، اقدام به بازگشت نمايند.


ايراني ها هميشه نشان داده اند كه در قضيه مهاجرين پايبند به حتي توافقات خودشان هم نيستند. و اين سايت كه سياست كلي وزارت كشور در حوزه ادارات اتباع را مشخص مي نمايد. اينگونه در ابتدا از برج6 با برداشتن اطلاعيه مربوط به متاهلين  و سپس با پاسخگويي به اين صورت، توافقات با نمايندگان شوراي ملي افغانستان رازير پا گذاشته اند.
اين در حالي است كه در اطلاعيه نامبرده كه در همين وبگاه  منتشر كرديم، هيچ مهلت پاياني اعلام نشده بود،فقط در برخي اطلاعيه ها مرداد و شهريور به عنوان زمان خروج نامبرده شده بود و حتي اصرار داشتند كه به مرور و تناسب بعد از تاريخ 22/5/90 به شعبات اخذ شده برگه ها مراجعه نموده و نسبت به تمديد برگه ها اقدام نمايند.
اين بايد درسي باشد براي دولتمردان كشورمان كه هيچ وقت بر توافقات با ايران تكيه نكنند. ونيز از افشا گري نماينده و سخنگوي وزارت خارجه افغانستان نيز تشكر مي كنيم كه اينگونه محكم از نيات اصلي ايران سخن گفت و در پي آن سفارت ايران در افغانستان در پي تكذيب آن برآمد. كه لغو تمديد برگه ها همان تكذيبيه است!!!!!
حال چه موضع محكم وزارت خارجه افغانستان باعث شده باشد يا فرا فكني هاي خود ايران! دولتمردان افغاني بايد به فكر  يك سياست محكم  در قبال جمهوري اسلامي ايران باشند. چون در آستانه تحويل گرفتن پروسه امنيتي ، اخراج بيش از يك و نيم ميليون مهاجر (زن و بچه) خود معضل بزرگي در حد يك بحران بر دوش دولت و ملت افغانستان است. كه همانطور كه مي بينيد برخلاف شعارهاي جمهوري اسلامي ايران ،مبني بر حمايت از دولت و مردم افغانستان در قبال تامين امنيت در افغانستان ، به دنبال سنگ انداختن بر سر راه دولت و دموكراسي نوپاي افغانستان مي باشد.

يك هزار و 350 تن از اتباع افغان غيرمجاز قزوين طرد شدند


1390/5/30 يكشنبه
يك هزار و 350 تن از اتباع افغان غيرمجاز قزوين طرد شدند
مديركل دفتر امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري قزوين گفت: يك هزار و 350 نفر از اتباع افغان غيرمجاز ساكن استان در چهار ماهه نخست امسال طرد شده و به كشور خود بازگشتند.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري ايرنا 'نوروز علي رمضاني' افزود: در مدت ياد شده 25 تن از اتباع افغاني غيرمجاز ساكن در قزوين نيز به طور داوطلبانه از استان خارج و به كشور خود بازگشته اند.
وي با اشاره به اينكه سال گذشته نيز حدود پنج هزار تن از اتباع افغان غيرمجاز استان به كشور خود طرد شدند، اظهاركرد: در اين مدت همچنين 222 تن از افغان هاي غيرمجاز ساكن در استان به طور داوطلبانه به كشور خود بازگشتند.
مديركل دفتر امور اتباع و مهاجرين استانداري قزوين همچنين از اجراي طرح بيمه درماني اتباع افغان مجاز خبر داد و خاطرنشان كرد: اين طرح با همكاري كميسارياي عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور با هدف كاهش هزينه هاي پزشكي پناهندگان صورت گرفته است.
اين مسوول تصريح كرد: اتباعي كه داراي كارت اقامت (آمايش) مي باشند با پرداخت 191 هزار ريال مي توانند از خدمات بيمه درماني در نظر گرفته شده براي خود، استفاده نمايند.
رمضاني همچنين از آغاز طرح مرحله 6 آمايش اتباع عراقي خبر داد و اظهار داشت: در راستاي اجراي اين طرح، اتباع عراقي ساكن در استان مي توانند با مراجعه به دفتر اتباع و مهاجرين استانداري قزوين و طي نمودن مراحل اداري، نسبت به دريافت كارت اقامت جديد خود اقدام كنند.
وي در پايان با اشاره به اينكه اتباع عراقي ساكن در قزوين برخلاف اتباع افغان محدوديتي براي سكونت در مناطق مختلف استان ندارند، يادآور شد: هم اكنون حدود 150 عراقي در استان قزوين سكونت دارند.

يادداشت سردبير:
يادم هست چند وقت پيش در قسمت سوالات همين سايت بالا كه خبر آن آورده شده بود. يكي از وطندارايمان ، بسيار عصباني نوشته بود: شما با عراقي ها كه به خاك و ناموستان ت........ كردند را روي سر خود مي چرخانيد و بر چشمايتان نگاه مي كنيد و كارت هاي شناسايي آنها را به درب منازلشان مي فرستيد ولي درحاليكه افغاني كه با شما از ايران دفاع كرد بايد با اين همه مشكلات كارت شناسايي بگيرند....
خودم از نهوه سخن گفتن اين هموطن ناراحت شدم ولي وقتي تيتر رسمي را ديدم كه در بالا آمده و برنگ قرمز هست با خودم گفتم راست ميگفت اون هموطن ايرانيها همينطورن!

جزئيات بورسيه دانشگاههاي جمهوري اسلامي ايران براي اتباع افغان


1390/6/1 سه شنبه
جزئيات بورسيه دانشگاههاي جمهوري اسلامي ايران براي اتباع افغان
سفارت جمهوري اسلامي ايران در افغانستان روز سه شنبه در اطلاعيه اي با اعلام اينكه اتباع داراي شرايط افغان مي توانند از بورسيه هاي تحصيلي دانشگاههاي ايران در رشته هاي مختلف استفاده كنند، جزئيات اين بورسيه را تشريح كرد.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري ايرنا، اين اطلاعيه حاكيست: وزارتخانه هاي 'علوم، تحقيقات و فناوري' و 'بهداشت، درمان و آموزش پزشكي' جمهوري اسلامي ايران از طريق برگزاري آزمون سراسري و مصاحبه در محل افغانستان از بين داوطلبان داراي شرايط مقيم اين كشور در سال تحصيلي جاري (1391-1390 ) در مقاطع كارداني، كارشناسي، كارشناسي ارشد، دكتراي حرفه اي (پزشكي، داروسازي، دندانپزشكي و دامپزشكي ) و دكتراي تخصصي (PHD ) دانشجوي بورسيه مي پذيرند.
براساس اين اطلاعيه، اتباع افغانستان مقيم در جمهوري اسلامي ايران كه امكان شركت در آزمون كنكور سراسري را دارند، مشمول اين بورسيه نمي شوند.
زمان ثبت نام براي اخذ اين بورسيه ها از تاريخ 29 مردادماه 1390 تا چهارم شهريورماه سال 1390 اعلام شده است.
براساس اين اطلاعيه، متقاضيان بايد پرسشنامه ثبت نام را از پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش كشور ايران و نيز مراكز ثبت نام در 6 حوزه دريافت كنند و طي فاصله زماني مذكور پرسشنامه تكميل شده و مدارك خود را به يكي از مراكز زير تحويل دهند:
1. كابل درمحل رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران- سرك(خيابان) 5 قلعه فتح الله
2. مزارشريف محل كتابخانه فردوسي
3. هرات در محل بخش فرهنگي سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران
4. باميان در محل اتاق ايرانشناسي دانشگاه باميان
5. جلال آباد كنسولگري جمهوري اسلامي ايران، اتاق ايران شناسي دانشگاه ننگرهار
6. قندهار اتاق ايران شناسي در دانشگاه قندهار
در ادامه اين اطلاعيه زمان برگزاري آزمون كنكور روز سه شنبه 15 شهريورماه جاري اعلام شده است.
براساس اين اطلاعيه، داوطلبان دوره دكتراي تخصصي (PHD ) براي پذيرش نياز به شركت در آزمون ندارند و بايد فقط در مصاحبه شركت كنند.
همچنين 'داوطلبان براي ادامه تحصيل در مقاطع كارشناسي ارشد (مستري) زيرمجموعه وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و دانش آموختگان صنف 12 متقاضي تحصيل در رشته هاي دكتراي حرفه اي ( طب، دندانپزشكي ، داروسازي و دامپزشكي) علاوه بر شركت در آزمون بايد در مصاحبه حضوري نيز شركت كنند'.
اطلاعات تكميلي از جمله پرسشنامه و چگونگي ثبت نام در مراكز تعيين شده و ساير موارد در پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش آموزش كشورايران به نشانيhttp://sanjesh.org قابل دسترسي است.
جمهوري اسلامي ايران طي سال هاي گذشته اهتمام ويژه اي به توسعه مسائل علمي افغانستان داشته به طوري كه اينك چند دانشگاه ايراني از جمله پيام نور و دانشگاه آزاد نيز در اين كشور داير است. 

روز قدس تأثيرات معجزه آسايي بر جهان اسلام گذاشت


1390/6/1 سه شنبه
روز قدس تأثيرات معجزه آسايي بر جهان اسلام گذاشت
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از فارس "حبيب الله حسام"، با بيان اين كه تعيين روزي به نام قدس تأثيرات معجزه آسايي بر سرنوشت مردم مسلمان فلسطين گذاشت، اظهار داشت: امام خميني (ره) رهبر فرزانه و بي نظيري بود كه بواسطه تدبير وي تحول بسيار بزرگي در عصر حاضر رو نما شد كه تا كنون نيز تاثيرات آن بر جهان اسلام و سيماي امت اسلامي ديده مي‏شود.

عضو شوراي علماي افغانستان افزود: حركت امام (ره) براي نام گذاري روز قدس به يقين اقدامي عظيم و در خور شأن امت اسلامي بود كه قابل ستايش است.

به گفته حسام، تجليل و بزرگداشت از چنين ايامي تأثيرات بسيار شگرفي بر سرنوشت مسلمانان و بيدار سازي آنان دارد.

به باور اين كارشناس مسائل مذهبي افغانستان، نامگذاري روز قدس باعث آگاهي مسلمانان و جهان اسلام از اوضاع مسلمانان فلسطين شد و باعث شد كه مسلمانان نسبت به وظايف خود آگاه شده و به سرنوشت فلسطين حساس شوند.

حسام وحدت را مايه سرزندگي و بالندگي جهان اسلام دانست و اظهار داشت: با وحدت جامعه اسلامي، مسلمانان بار ديگر به سوي شوكت صدر اسلام و جاودانگي تاريخي گام برخواهند داشت.

عضو شوراي علماي افغانستان علاوه كرد: در صورت غفلت از وحدت جهان اسلام، هم اسلام ذليل شده و هم امت اسلامي دچار خواري و ناتواني خواهد شد و اين گونه همواره دشمن بر اسلام و مسلمين حاكم خواهد شد.
وي افزود: علما جانشينان پيامبران هستند و براي همين، آنان رسالت پيامبران را داشته و وظايف و مسئوليت‏هاي سنگيني نيز برعهده دارند.

اين كارشناس مسائل ديني اظهار داشت: تكليف امت اسلامي نيز همانند رسالت پيامبر اعظم، رهايي مردم از چنگال غول‌هاي سياسي دنياي امروز است كه بدون ترديد ضامن بقاي اسلام رشيد و توانمند خواهد بود.

وي مشكلات امروز جوامع اسلامي را جهل و ناداني از اسلام، گرفتاري امت اسلامي به اين جهل، توطئه‏هاي دشمنان اسلام و فقر جامعه روحانيت عنوان كرد.

اين كارشناس مذهبي افغان گفت: مداخلات مستقيم شبكه‏هاي اطلاعاتي دنيا از مهم‌ترين مشكلات امت اسلامي است كه اجازه نمي‏دهند مردم در كشورهاي مختلف جهان متحد شده و زير چتر قرآن گردهم آيند.

گفتمان روز قدس از جانب بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، حضرت امام خميني(ره) مطرح شد كه سبب تغييرات بزرگي در جهان اسلام و آگاهي مسلمانان از اوضاع فلسطين شد.

۱۳۹۰ شهریور ۲, چهارشنبه

وزير مهاجرت انگليس: اتباع خارجي دستگير شده از انگليس اخراج ميشون


1390/5/29 شنبه
د وزير مهاجرت انگليس از اخراج و باطل كردن اتباع خارجي دستگير شده در جريان اعتراض‌هاي خياباني هفته گذشته در انگليس خبر داد.
 به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري فارس اتباع خارجي كه در ارتباط با اغتشاش هاي صورت گرفته در جريان آشوب هاي هفته گذشته انگليس دستگير شده اند از اين كشور اخراج خواهند شد. بيش از 150 نفر از افراد دستگير شده خارج از انگليس متولد شده اند.
"دامين گرين" وزير مهاجرت انگليس اعلام كرد: ما قوياً معتقديم انگليس بايد در اولين فرصت از اتباع خارجي كه قانون را زير پا گذاشته اند پاك شود.
 وي افزود: ما اين قدرت را داريم تا ويزاي افرادي را كه تابعيت خارجي دارند و در ارتباط با اغتشاشات هفته گذشته مجرم شناخته شده اند را باطل كنيم. تصميمي كه ما در صورت بروز مشكلات مشابه اقدام به آن خواهيم كرد.

۱۳۹۰ مرداد ۲۳, یکشنبه

شرايط و ضوابط پذيرش اتباع خارجي در آزمون سراسري سال 1390


شرايط و ضوابط پذيرش اتباع خارجي در آزمون سراسري سال 1390

1- اتباع غيرايراني مقيم ايران منوط به داشتن يكي از مدارك اقامتي يا شناسايي معتبر زير در گزينش شركت داده مي‌شوند.
1-1- گذرنامه كه داراي پروانه اقامت با حداقل شش ماه اعتبار باشد.
2-1- دفترچه پناهندگي سياسي صادره از سوي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران.
3-1- كارت هويت ويژه اتباع غيرايراني داراي اعتبار در سال 1389، صادره از سوي اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور.
4-1- برگ خروج از كشور مدت دار مرحله چهارم آمايش، صادره از سوي اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور.

2- شرايط معدل:
1-2- دارا بودن معدل كل حداقل 14 از 20 در ديپلم سه ساله براي داوطلبان نظام جديد و داشتن همين معدل در كارنامه ديپلم براي داوطلبان نظام قديم آموزش متوسطه.
تذكر مهم: ثبت‌نام قطعي پذيرفته‌شدگان نظام جديد در دانشگاه، منوط به ارائه مدرك پيش‌دانشگاهي و ديپلم سه ساله مي‌باشد.
2-2- حداقل معدل كل پيش‌دانشگاهي براي پذيرش در رشته‌هاي گروه پزشكي (دكتراي حرفه‌اي) 16 مي‌باشد.
تبصره: در صورت مغايرت معدل اعلام شده به سازمان سنجش آموزش كشور با معدل مندرج در مدرك تحصيلي پذيرفته‌شدگان غيرايراني، در مقاطع مختلف تحصيلي مطابق مقررات سازمان سنجش آموزش كشور در خصوص اين افراد اقدام خواهد شد.

3- مجازين اتباع خارجي در زمان انتخاب رشته مي‌بايست بند اتباع خارجي را علامتگذاري نموده و كد پيگيري مربوط را در محل مخصوص وارد نمايند.
4- جمهوري اسلامي ايران هيچگونه تعهدي در خصوص اقامت خانواده پذيرفته‌شدگان (به استثناي همسر و فرزند داراي اقامت قانوني دانشجو) ندارد.
5- به استثناي دارندگان دفترچه پناهندگي سياسي و آن دسته از دانشجوياني كه بنا به دلايل موجه، قادر به عزيمت به كشور متبوع خويش نباشند، ثبت‌نام و ادامه تحصيل ساير پذيرفته‌شدگان در دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي كشور، منوط به انجام تشريفات قانوني خروج از كشور و اخذ گذرنامه با رواديد تحصيلي معتبر مي‌باشد. بنابر اين ورودي‌هاي واجد شرايط قانوني كه داراي گذرنامه تحصيلي نمي‌باشند برابر شيوه‌نامه‌اي كه توسط وزارت علوم، تحقيقات و فناوري تهيه و به دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي كشور ابلاغ خواهد شد، پذيرش اوليه شده و در اولين نيمسال تحصيلي به آنان مرخصي بدون احتساب در سنوات اعطا مي‌گردد. بديهي است پس از انجام تشريفات قانوني خروج از كشور و صدور گذرنامه و اخذ رواديد تحصيلي، در نيمسال بعدي طبق ضوابط از دانشجو ثبت‌نام قطعي خواهد شد.
6- فقط اتباع غيرايراني مقيم جمهوري اسلامي ايران، مجاز به شركت در آزمون‌ سراسري سال 1390 مي‌باشند.
7- كليه پذيرفته‌شدگان غيرايراني آزمون سراسري در دوره‌هاي روزانه، مطابق مصوبات وزارتين علوم، تحقيقات و فناوري و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، ملزم به پرداخت شهريه تحصيلي حداكثر به ميزان 80% شهريه‌هاي‌ دوره‌هاي نوبت دوم (شبانه) مي‌باشند.
8- پذيرش اتباع غير ايراني در رشته‌هايي كه منجر به ايجاد تعهدات استخدامي براي جمهوري اسلامي ايران نمايد و همچنين رشته‌هاي تحصيلي: فيزيك اتمي، فيزيك (گرايش هسته‌اي)، مهندسي هسته‌اي، مهندسي تسليحات، مهندسي فناوري اطلاعات (گرايش امنيت اطلاعات، امنيت شبكه، مخابرات امن)، مهندسي هوافضا (كليه گرايش‌ها)، مهندسي شيمي (گرايش صنايع پالايش، پتروشيمي، شيميايي، معدني، گاز، عمليات پتروشيمي)، مهندسي نگهداري هواپيما (هوانوردي، خلباني، مراقبت پرواز، نمايش و نگهداري هواپيما)، الكترونيك هواپيمايي، مهندسي فرماندهي و كنترل هوايي، تكنيك حوزه‌هاي نظامي، علوم و فنون هوانوردي، خلباني هليكوپتر، مهندسي تعمير و نگهداري هليكوپتر، اطلاعات نظامي، اويونيك هواپيما، علوم نظامي، ناوبري و فرماندهي كشتي، مديريت و كميسر دريايي ممنوع مي‌باشد.
9- اتباع غيرايراني پذيرفته شده در هر يك از رشته‌هاي تحصيلي منحصراً مي‌بايست واجد شرايط و ضوابط اعلام شده فوق باشند و محل تحصيل خود را با توجه به شرايط و ضوابط مربوط و رعايت مناطق ممنوعه در هنگام تعيين رشته انتخاب نموده باشند. در غير اين صورت قبولي آنان كان لم يكن تلقي گرديده و از ثبت‌نام و ادامه تحصيل آنان ممانعت بعمل خواهد آمد.
تذكر مهم: جدول مناطق ممنوعه براي تردد و اقامت اتباع غيرايراني در ذيل همين بند درج شده است. شايان ذكر است اتباع غير ايراني مقيم، مجاز به انتخاب رشته در اين مناطق نمي‌باشند.
 
جدول مناطق ممنوعه براي انتخاب محل تحصيل اتباع خارجي در آزمون سراسري سال 1390 
 
نام استانمناطق ممنوعه استان
آذربايجان شرقياقامت اتباع افغاني در سطح استان ممنوع مي‌باشد.
آذربايجان غربياقامت اتباع افغاني در سطح استان و كليه اتباع خارجي در شهرهاي مرزي استان ممنوع مي‌باشد.
اردبيلاقامت اتباع افغاني در سطح استان و اقامت اتباع عراقي در شهرستان‌هاي پارس‌آباد، بيله‌سوار، گرمي، مشكين‌شهر و نمين ممنوع مي‌باشد.
اصفهاناقامت اتباع افغاني در شهرستان‌هاي نطنز، فريدن، فريدون‌شهر، سميرم، چادگان، خوانسار، بخش مركزي اصفهان، دهاقان، نائين، گلپايگان، اردستان و ‌ابوزيد ‌ممنوع‌ مي‌باشد.
ايلاماقامت اتباع افغاني در سطح استان و اقامت كليه اتباع خارجي در شهرستان‌هاي مهران، دهلران و شهرهاي مرزي ممنوع مي‌باشد.
بوشهراقامت اتباع افغاني صرفاً در شهرستان‌هاي ديلم، گناوه و مهمانشهر دالكي ممنوع مي‌باشد.
تهراناقامت اتباع غيرايراني در كل استان بلامانع مي‌باشد.
چهارمحال و بختيارياقامت اتباع افغاني در سطح استان ممنوع مي‌باشد.
خراسان جنوبياقامت كليه اتباع خارجي در شهرستان‌هاي فردوس، سرايان و شهرهاي مرزي و اقامت اتباع عراقي در سطح استان ممنوع مي‌باشد.
خراسان رضوياقامت اتباع افغاني در شهرستان‌هاي مرزي تربت جام، قوچان، تايباد، خواف، سرخس، كلات نادري و درگز ممنوع مي‌باشد.
خراسان شمالياقامت اتباع افغاني و عراقي در سطح استان ممنوع مي‌باشد.
خوزستاناقامت اتباع افغاني در سطح استان (از تاريخ 10/4/89 ممنوع مي‌باشد). اقامت و تردد اتباع خارجي در شهرستان‌هاي آبادان، خرمشهر، دشت‌آزادگان ممنوع مي‌باشد. تبصره: اقامت اتباع خارجي دارنده گذرنامه و اقامت معتبر در شهرستان‌هاي آبادان و خرمشهر بر اساس قانون ورود و اقامت اتباع خارجي مصوب سال 1310 بلامانع مي‌باشد.
زنجاناقامت اتباع افغاني در سطح استان ممنوع مي‌باشد و صرفاً شهرستان‌هاي زنجان و خدابنده براي اقامت اتباع عراقي مجاز مي‌باشد.
سمناناقامت اتباع خارجي در منطقه گرمسار، ورودي قصر بهرام، مركز آزمايش معراج يك و منطقه دامغان از جاده جندق به طرف مركز آزمايش يك، ممنوع و در ساير شهرهاي استان بلامانع مي‌باشد.
سيستان و بلوچستاناقامت اتباع افغاني و عراقي در كل استان ممنوع مي‌باشد. اقامت و تردد اتباع خارجي در شهرستان‌هاي زابل، زهك و بخش‌هاي‌ مرزي‌ شهرستان‌هاي خاش، ايرانشهر، سراوان و چابهار ممنوع مي‌باشد.
فارساقامت اتباع افغاني در شهرستان‌هاي فيروزآباد، فراشبند، داراب، ارسنجان، فسا، مُهر و خنج ممنوع مي‌باشد.
قزويناقامت در كل استان به استثناء شهرستان قزوين، براي اتباع افغاني ممنوع مي‌باشد.
قماقامت اتباع غيرايراني در كل استان بلامانع مي‌باشد.
كردستاناقامت اتباع افغاني در سطح استان و اقامت اتباع خارجي در بخش مركزي شهرستان سقز و شهرستان‌هاي بانه و مريوان و همچنين شهرهاي مرزي استان ممنوع مي‌باشد.
كرماناقامت اتباع افغاني در شهرستان‌هاي شهربابك، منوجان، بافت و عنبرآباد و همچنين اقامت اتباع عراقي در سطح استان ممنوع مي‌باشد.
كرمانشاهاقامت اتباع افغاني در سطح استان و كليه اتباع خارجي در شهرهاي مرزي استان ممنوع مي‌باشد.
كهگيلويه‌و بويراحمداقامت اتباع افغاني در سطح استان ممنوع مي‌باشد.
گلستاناقامت اتباع افغاني در كل استان، به غير از شهرستان‌هاي گرگان و گنبد ممنوع مي‌باشد.
گيلاناقامت اتباع افغاني در سطح استان ممنوع مي‌باشد.
لرستاناقامت اتباع افغاني در سطح استان ممنوع مي‌باشد.
مازندراناقامت اتباع افغاني در كليه شهرستان‌هاي غربي استان ممنوع مي‌باشد. سكونت آوارگان افغاني در مابقي سهرستان‌هاي استان تا اطلاع ثانوي بلامانع مي‌باشد.
مركزياقامت اتباع افغاني در شهرستان‌هاي آشتيان، تفرش، خمين، شازند، محلات، زرنديه، كميجان و بخش خنداب از توابع اراك ممنوع مي‌باشد.
هرمزگاناقامت اتباع افغاني و عراقي در شهرستان‌هاي كيش، حاجي‌آباد، قشم، ابوموسي و جاسك ممنوع مي‌باشد. سكونت آوارگان افغاني در مابقي سهرستان‌هاي استان تا اطلاع ثانوي بلامانع مي‌باشد.
همداناقامت اتباع افغاني در سطح استان ممنوع مي‌باشد.
يزداقامت اتباع افغاني صرفاً در شهرستان‌هاي خاتم و بافق ممنوع مي‌باشد.
* تذكرات مهم: 1) ممنوعيت اسكان و اقامت اتباع خارجي در مرزهاي كشور، شامل اردوگاه‌هاي ويژه اتباع خارجي مستقر در اين مناطق و همچنين اتباع بيگانه ساكن ايران، كه با زنان ايراني ازدواج نموده‌اند و ثبت ازدواج آنان به تأييد وزارت كشور رسيده است، نمي‌گردد.
2) ثبت‌نام و ادامه تحصيل آن دسته از دانش‌آموزان و سوادآموزان خارجي كه بنا به دلائل موجه مجاز به اقامت در مناطق ممنوعه تردد و اسكان اتباع خارجي مي‌باشند، صرفاً بر اساس معرفي‌نامه اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري ذيربط انجام مي‌پذيرد.