۱۳۹۰ خرداد ۱۰, سه‌شنبه

مدارك لازم براي دريافت كارت آمايش 7

قبل از مراجعه به باجه مربوطه براي دريافت كارت آمايش 7 مدارك ذيل را تهيه فرماييد:

1- فيش پرداخت مبلغ 000/150 ريال براي هر يك نفر از اعضا خانوار بابت صدور كارت آمايش به حساب خزانه داري استان
2- فيش پرداخت مبلغ 000/40 ريال براي هر يك نفر از اعضا خانوار بابت هزينه هاي خدمات اداري آمايش به حساب شماره 0106391343008 سيباي بانك ملي شعبه اسكان بنام شركت تعاوني
3- فيش پرداخت هزينه خدمات شهري
4- ارائه كارت كار اعضا ذكور بالاي 18 سال خانوار
5- ارائه كارت آمايش6 كليه اعضا خانوار
تذكر: حضور كليه اعضا ذكور بالاي 15 سال خانوار در شعبه الزامي است.

اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي


 

تحويل كارت آمايش 7

«قابل توجه اتباع افغاني متقاضي دريافت كارت آمايش 7»

تحويل كارت آمايش 7 اتباع افغاني موكول به ارائه كارت كار معتبر مي باشد, لذا چنانچه تاكنون كارت مزبور را از سازمان كار و امور اجتماعي استان دريافت ننموده ايد مي بايست قبل از مراجعه به شعبه توزيع ابتدا مبادرت به دريافت كارت مزبور نماييد.

اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي


 

۱۳۹۰ خرداد ۹, دوشنبه

آخرين اخبار از شروع آمايش 7

1390/3/9 دوشنبه

آقاي تهوري گفت: مجازات ورود غير قانوني به كشور حبس يك تا سه سال است ولي به دليل رفعت اسلامي ابا اين افراد برخورد صورت نگرفته و ما مي خواهيم حضور افراد در ايران هم از باب قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران و هم قوانين جمهوري اسلامي افغانستان قانونمند باشد در واقع طرح ساماندهي اتباع افغاني غيرقانوني از پديده قاچاق انسان و سودجويي هايي كه در اين راستا صورت مي گيردجلوگيري مي كند.

ايشان همچنين اظهار داشتند:طرح آمايش 7 ويژه دارندگان كارت شناسايي نيز از 17/3/90 آغاز خواهد شد و كارتهاي جديد كه از ضريب امنيتي بالايي برخوردار بوده و مدت اعتبار آنها از شش ماه به يك سال ارتقا يافته جايگزين كارت هاي قبلي شده و بتدريج از طريق امور اتباع استانداري ها در اختيار افراد مشمول قرار خواهد گرفت.

استقبال گسترده اتباع افغاني غيرقانوني از مرحله سوم طرح ساماندهي موسوم به نوبت دهي

1390/3/9 دوشنبه

به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي آقاي سيدمحمد تهوري صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت:طرح ساماندهي اتباع افغاني غيرقانوني از سال گذشته آغاز شده و با پيگيري هاي صورت گرفته مرحله سوم اين طرح نيز كه در واقع نوبت دهي به اتباع سرشماري شده براي تعيين تكليف آنان است از سوم خرداد امسال در حال اجراست , و تا صبح امروز 271 هزار نفر وارد سايت شده و براي تعيين تكليف خود نوبت گرفته اند.

ايشان همچنين خاطر نشان كرد: براي اطلاع رساني و پاسخگويي به مشكلات احتمالي اين افراد سايت اداره اتباع به آدرس www.bafia.moi.ir و تلفن هاي گوياي 88655458 و 88655459 و سيستم پيام كوتاه براي اطلاع رساني از طريق sms تعيين شده و تا كنون بيش از سي هزار پيام كوتاه براي مخاطبين اين طرح ارسال و براي سهولت ثبت نام مراجعين در امر نوبت دهي تغييراتي نيز در برنامه نرم افزاري طرح داده شده است.

مدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجي افزود: افراد زيادي تماس گرفته و از اينكه موفق به نوبت گيري نشده اند ابراز نگراني كرده اند, كه اين امر يا به دليل مخدوش بودن كد رهگيري و يا خطا در وارد نمودن اسامي ايشان است, و براي رسيدگي به اين قبيل مشكلات زماني براي اين افراد مشخص و به ايشان اعلام خواهد شد.اما با كساني كه تا تاريخ 15 تيرماه به سايت مراجعه نكرده و يا مشكلات خود را براي نوبت گيري اعلام ننمايند پس از اتمام اين مرحله برخورد قانوني خواهد شد.

آقاي تهوري گفت: مجازات ورود غير قانوني به كشور حبس يك تا سه سال است ولي به دليل رفعت اسلامي ابا اين افراد برخورد صورت نگرفته و ما مي خواهيم حضور افراد در ايران هم از باب قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران و هم قوانين جمهوري اسلامي افغانستان قانونمند باشد در واقع طرح ساماندهي اتباع افغاني غيرقانوني از پديده قاچاق انسان و سودجويي هايي كه در اين راستا صورت مي گيردجلوگيري مي كند.

ايشان همچنين اظهار داشتند:طرح آمايش 7 ويژه دارندگان كارت شناسايي نيز از 17/3/90 آغاز خواهد شد و كارتهاي جديد كه از ضريب امنيتي بالايي برخوردار بوده و مدت اعتبار آنها از شش ماه به يك سال ارتقا يافته جايگزين كارت هاي قبلي شده و بتدريج از طريق امور اتباع استانداري ها در اختيار افراد مشمول قرار خواهد گرفت.

اطلاعيه ستاد ساماندهي اتباع افغاني غيرقانوني

برابر بررسيهاي معموله ازطريق سيستم پيغام گير و نيز در بخش «سئوالات متداول» سايت فراخوان ، عمده مشكل كاربران در عدم دريافت نوبت مراجعه ، درست درج ننمودن چهاررقم دست نويس مندرج در برگه حاوي كد رهگيري است . لذا لازم است كاربران محترم ابتدا چهاررقم دست نويس و سپس 7 رقم چاپي به رنگ قرمز را در كادر معين شده درسايت وارد نمايند . 

 
 

 
 

                   اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي

وزارت كشور


 

۱۳۹۰ خرداد ۳, سه‌شنبه

افتتاحيه مرحله سوم طرح ساماندهي اتباع افغاني غيرقانوني

1390/3/3 سه شنبه

بنابر گزارش روابط عمومي اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور در راستاي طرح ساماندهي اتباع خارجي در كشور و در ادامه اجراي مرحله اول و دوم طرح سرشماري اتباع افغاني غيرقانوني در سال 1389 اجراي مرحله سوم طرح مذكور تحت عنوان« فراخوان دريافت نوبت مراجعه» روز سه شنبه مورخ 3/3/90 با حضور جمعي از مديران دستگاه هاي اجرايي مرتبط با موضوع در محل اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور آغاز شد. اين مرحله از طرح تا پانزدهم تير ماه ادامه خواهد داشت. خاطر نشان مي سازد در اين مرحله از طرح كليه اتباع افغاني غيرقانوني كه در سرشماري سال گذشته شركت و كد يازده رقمي دريافت نموده اند ميبايستي با مراجعه به سايت اينترنتي به نشاني afghan.moi.ir نسبت به تكميل قسمت مربوطه براي مشخص نمودن تاريخ و محل مراجعه به منظور تعيين تكليف اقدام نمايند. يادآور مي شود كه در مرحله اول اين طرح كه در سال گذشته اجرا گرديد تعداد بيش از 5/1 ميليون نفر از اتباع افغانستاني غيرقانوني مورد شناسايي قرار گرفتند.


 

نيروهاي كار ايراني جايگزين اتباع خارجي غيرمجاز استان تهران شدند

1390/3/2 دوشنبه


 

مديركل اداره كار و امور اجتماعي استان تهران اظهار داشت: در سال گذشته، سه هزار و 600 نيروي كار ايراني جايگزين اتباع خارجي غيرمجاز استان تهران شدند.

به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري مهر ,مهدي رفيعي  به بررسي وضعيت اشتغال اتباع خارجي ساكن استان تهران اشاره كرد و افزود: طي سال گذشته نزديك به 13 هزار و 800 تبعه غيرمجاز در بازرسي هاي صورت گرفته شناسايي شدند و نزديك به چهار هزار و 245 برگ جريمه براي كارفرمايان مختلف صادر شد و در مقابل، سه هزار 600 نفر نيروي كار ايراني جايگزين اتباع غير مجاز خارجي در استان تهران شدند.

وي همچنين با بيان اينكه در سال گذشته بازرسي از واحدهاي توليدي تشديد شده است، گفت: پنج هزار و 500 بازرسي از اول سال گذشته از واحدهاي توليدي به منظور رسيدگي به وضعيت اشتغال اتباع غير مجاز انجام شد.

معرفي دو هزار و 500 كارفرماي متخلف به مراجع قضايي

اين مسئول ادامه داد: با توجه به تخلف صورت گرفته از سوي برخي كارفرمايان در خصوص جذب غير مجاز كارگران اتباع بيگانه، دو هزار و 500 كارفرماي متخلف به مراكز قضايي معرفي شدند.

وي بيان كرد: امسال 54 هزار كارت موقت كار براي اتباع خارجي كه در طرح "آمايش 6" وزارت كشور شركت كردند، صادر شده است.

رفيعي افزود: صدور كارتهاي موقت كار براي اتباع خارجي به منظور شناسايي و داشتن اطلاعات آنها به صورت رايانه اي در دسترس است و كارتهاي شناسايي نيز به صورت هوشمند طراحي شده كه از بسياري تخلفات جلوگيري مي كند.

وي يادآور شد: در حال حاضر آمار دقيقي از تعداد اتباع غيرمجاز خارجي در استان تهران وجود ندارد اما برآورد اين است كه نزديك به 150 هزار نفر تبعه بيگانه در اين استان حضور دارند

اتباع خارجي در دماوند نگراني‌هايي ايجاد كرده‌اند

1390/3/31 سه شنبه

فرماندار دماوند گفت: حضور اتباع خارجي در دماوند نگراني‌هايي را براي مسئولان و مردم اين شهرستان ايجاد كرده است.

به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري فارس، نورمحمد فردي  در جلسه رسيدگي به مشكلات اتباع خارجي شهرستان دماوند، مشكلات موجود در زمينه حضور اتباع خارجي در شهرستان دماوند را با حضور مسئولان مربوطه مورد بررسي قرار داد.

وي اضافه كرد: حضور اتباع خارجي در شهرستان دماوند كه عمدتاً غيرمجاز هستند، نگراني‌هايي را براي مسئولان اين شهرستان و مردم ايجاد كرده كه بزهكاري، رواج فرهنگ‌هاي غيرايراني و غيراسلامي و شيوع برخي بيماري‌ها از جمله آنهاست.

فرماندار شهرستان دماوند تصريح كرد: براي رسيدن به نقطه مطلوب در اين زمينه پيشنهاداتي به مقامات استان تهران ارائه شده است.

فردي اضافه كرد: اين پيشنهادات شامل ايجاد منطقه ممنوعه در شهرهاي متراكم جمعيتي اتباع خارجي همچون آبسرد، دستگيري و طرد اتباعي كه مرتكب جرم مي‌شوند، صادر نكردن مجوز اشتغال با توجه به نياز در حوزه اشتغال و كنترل ورود و خروج اتباع از مرزها است.

وي تاكيد كرد: ما با طرح اين پيشنهادات به دنبال رفع نگراني‌هاي موجود در شهرستان دماوند هستيم.

فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: اميدواريم كه پيشنهادات ارائه شده هرچه زودتر در اين شهرستان اجرايي شود.

فردي يادآور شد: نبايد بگذاريم حضور اتباع خارجي در شهرستان دماوند سبب ايجاد نگراني براي مردم اين شهرستان شود.

وي تصريح كرد: حضور اتباع خارجي سبب بروز ناهنجارهاي بهداشتي و فرهنگي شده است.

فرماندار شهرستان دماوند خاطرنشان كرد: در زمينه كاهش اين مشكلات با مسئولان شهرستاني و استان تهران رايزني‌هايي صورت گرفته است.


 

۱۳۹۰ خرداد ۱, یکشنبه

هرمزگان استان ممنوعه تردد اتباع بيگانه اعلام شد

1390/2/27 سه شنبه

رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي هرمزگان گفت: هرمزگان به عنوان استان ممنوعه تردد اتباع بيگانه اعلام شد.

به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري مهر، سرهنگ احمد دادستاني ظهر سه شنبه در نشست مطبوعاتي بيان داشت: طبق توافقات صورت گرفته مسئولان استاني و مسئولان كشوري از 10 تير ماه امسال ورود و خروج اتباع بيگانه و سكونت در استان هرمزگان ممنوع خواهد بود.

سرهنگ دادستاني با بيان اينكه استان هرمزگان به عنوان همجواري با استانهاي شرقي كرمان و سيستان و بلوچستان و همجواري اين استانها با كشور افغانستان و پاكستان به عنوان توقفگاه ورود اتباع بيگانه به كشور محسوب مي شود، اظهارداشت: طرح ممنوعيت تردد و سكونت اتباع بيگانه در هرمزگان از سال گذشته مطرح بود اما به دلايلي اين امر محقق نشد و طبق صحبتهاي صورت گرفته از سال جاري اين طرح اجرايي خواهد شد.

رئيس پليس امنيت عمومي و اطلاعات نيروي انتظامي هرمزگان تاكيد كرد: از زماني كه دستورالعمل اين طرح از سوي وزارت كشور به استانداري هرمزگان ابلاغ شود اجرايي خواهد شد و تمامي افاغنه و پاكستانيها چه داراي كارت تردد باشند و چه غير مجاز اجازه سكونت در استان را نخواهند داشت.

  وي افزود: در سرشماري سال گذشته دفتر اتباع بيگانه استانداري هرمزگان 37 هزار افغاني در طرح شركت و داراي كارت تردد هستند كه اگر در خوشبينانه ترين حالت تصور كنيم حدود 70 هزار اتباع بيگانه افغاني و پاكستاني مجاز و غير مجاز در استان هرمزگان سكونت دارند كه بايد با اجرايي شدن اين طرح از استان هرمزگان طرد شوند.

 وي در پاسخ به اين سئوال كه "وضعيت اتباع بيگانه اي كه اقدام به ازدواج با ايرانيها كرده اند چه خواهد شد"، يادآور شد: با اجراي اين قانون حتي اتباع بيگانه اي كه اقدام به ازدواج با ايرانيها گرفته اند هم نمي توانند در استان اقامت داشته باشند و سكونت در استان منوط به گرفتن يك سري مجوزات خاص از دستگاه هاي مسئول خواهد بود.

به گفته سرهنگ دادستاني، در حال حاضر 20 درصد اتباع بيگانه در استان در بخش كشاورزي، 14 درصد در قاچاق كالا، مواد مخدر، ورود مشروبات الكلي، هشت درصد دست فروشي، 10 درصد در بخش اصناف، 28 درصد جمع اوري ضايعات و پنج درصد در ساير مشاغل مشغول هستند.

سرهنگ دادستاني همچنين در تشريح عملكرد پليس امنيت اخلاقي و اطلاعات نيروي انتظامي طي دو ماهه اول سال گفت: سال گذشته 15 هزار اتباع بيگانه غير مجاز كه عمدتا افاغنه بودن دستگير و از كشور طرد شده اند، همچنين در سال جاري طي اجراي 24 طرح برخورد و دستگيري با اتباع غير مجاز دو هزار و 500 نفر دستگير كه 460 نفر از آنها متكديان پاكستاني هستند.

تشكيل كميته نظارت اماكن عمومي در مورد اشتغال اتباع بيگانه در هرمزگان

وي از تشكيل كميته نظارت و برخورد با اماكن عمومي در مورد اشتغال اتباع بيگانه در استان هرمزگان خبر داد و افزود: نمايندگان پليس نظارت بر اماكن عمومي، اداره كار، دفتر اتباع بيگانه استانداري، بازرگاني و اصناف اعضاي تشكيل دهنده اين كميته هستند.

رئيس پليس امنيت عمومي و اطلاعات هرمزگان عنوان كرد: نيروي انتظامي با كارفرماياني كه اقدام به خدمت گيري اتباع بيگانه غير مجاز كنند برخورد و انها را به دستگاه هاي ذيربط معرفي خواهد كرد تا مجوز اين كارفرمايان ابطال شود.


 

اتباع خارجي علت ابتلاي 74 درصد بيماران مالاريا در هرمزگان

1390/2/30 جمعه

رئيس مركز بهداشت بندرعباس گفت: علت ابتلاي 74 درصد بيماران مالاريا در هرمزگان اتباع خارجي افغان و پاكستاني هستند.

به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري مهر در بندرعباس، دكتر عبدالحميد حاجي زاده در جلسه شوراي اداري شهرستان بندرعباس با اشاره به فراگير بودن بيماري مالاريا در سالهاي گذشته در هرمزگان، اظهار داشت: در 15 سال اخير با اقدامات پيشگيرانه اي كه انجام شده روند انتقال بيماري مالاريا در هرمزگان كاهش يافته و ما هم اكنون به سوي حذف بيماري مالاريا پيش مي رويم.

وي با اشاره به درگير بودن بيش از 100 كشور دنيا با بيماري مالاريا، عنوان كرد: اين بيماري بيشتر در كشورهاي كمتر توسعه يافته و فقير ديده مي شود و هزينه هاي اقتصادي فراواني را براي كشورهاي مختلف به وجود مي آورد.

رئيس مركز بهداشت بندرعباس ادامه داد: در حال حاضر بيماري مالاريا بيشتر در استانهاي جنوب شرق كشور وجود دارد كه خوشبختانه روند آن هم رو به كاهش است.

حاجي زاده با اشاره به آغاز طرح حذف مالاريا از سال 85 در كشور، تصريح كرد: در سال 85 نياز سنجي اين طرح انجام شد و در سال 86 كارگروه هاي مختلف آن را مورد بررسي قرار دادند و برنامه نهايي حذف مالاريا در سال 87 تدوين و در سال 88 به تصويب شوراي عالي سلامت رسيد.

وي افزود: دولت در سال 89 بر حذف كامل بيماري مالاريا تا سال 1404 طبق برنامه حذف تاكيد كرد و اين برنامه حدود يك سال است كه در كشور در حال انجام است.

رئيس مركز بهداشت بندرعباس گفت: هدف نهايي اين برنامه حذف بيماري مالاريا به معناي قطع انتقال محلي آن است و بايد طوري پيش برويم كه انتقال بومي مالاريا ريشه كن شود.

حاجي زاده ادامه داد: در سال 89 آمار مبتلايان به مالاريا در هرمزگان نسبت به مدت مشابه گذشته كاهشي 31 درصدي داشت و در حاليكه در سال 86 بيش از شش هزار نفر در هرمزگان به اين بيماري مبتلا بودند اما اين آمار با اقدامات پيشگيرانه در حال حاضر به كمتر از 500 نفر رسيده است.

وي به وجود بيشتر بيماري مالاريا در شرق هرمزگان اشاره كرد و بيان داشت: علت ابتلاي 74 درصد از بيماران هرمزگاني به بيماري مالاريا ورود اتباع بيگانه به استان هرمزگان است و بيشتر اتباع غير مجاز افغانستاني و پاكستاني ناقل بيماري مالاريا هستند.

رئيس مركز بهداشت بندرعباس اضافه كرد: در راستاي ريشه كن كردن بيماري مالاريا در يك سال گذشته اقداماتي اساسي در اطراف بندرعباس و به خصوص در ايستگاههاي دفع پسماندهاي شهري بندرعباس انجام شده است


 

۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۹, پنجشنبه

دستگيري 90 تبعه افغان در كويته پاكستان

1390/2/27 سه شنبه

دست‌كم 90 تبعه افغان به دليل ورود غيرقانوني به پاكستان، در شهر كويته اين كشور دستگير شدند.

به گزارش اداره اتباع به نقل از خبرنگار خبرگزاري فارس از كويته، دست‌كم 90 تبعه افغان در مركز ايالت بلوچستان پاكستان بازداشت شدند.

پليس كويته امروز سه‌شنبه با بيان اين خبر گفت: نيروهاي پليس با حمله به "ميان قوندي "‌و جاده "سيكري "، 90 تبعه افغان را به دليل ورود غيرقانوني به پاكستان دستگير كردند.

افراد دستگير شده بطور غيرمجاز در كويته زندگي مي‌كردند


 

همايش توسعه ارتباطات علمي - آموزشي ايران و افغانستان؛ موانع و راهكارها در كابل برگزار مي شود

1390/2/24 شنبه

در حاشيه اين همايش از خدمات ارزنده و قابل توجه استاد عبدالباري راشد رئيس آكادمي علوم افغانستان در راستاي ارتقاء روابط علمي و فرهنگي دو كشور تجليل و قدرداني خواهد شد.

 به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري صداي افغان با همكاري نهادهاي علمي و آموزشي و با هدف تقويت همكاري هاي دو كشور و جستجوي راهكارهاي نوين و اجرايي در عرصه هاي علمي و آموزشي، همايش علمي "توسعه ارتباطات علمي - آموزشي ايران و افغانستان؛ موانع و راهكارها" در روز سه شنبه بيست و هفتم ماه ثور با حضور پژوهشگران و انديشمندان دو كشور در كابل برگزار مي نمايند.

 متن كامل اعلاميه مذكور كه يك نسخه از آن به آدرس خبرگزاري صداي افغان(آوا) ارسال شده است به شرح ذيل مي باشد‌:

 برگزاري همايش توسعه ارتباطات علمي - آموزشي ايران و افغانستان؛ موانع و راهكارها

با همكاري نهادهاي علمي و آموزشي و با هدف تقويت همكاري هاي دو كشور دوست و برادر ايران و افغانستان و جستجوي راهكارهاي نوين و اجرايي در عرصه هاي علمي و آموزشي،

آكادمي علوم و وزارت تحصيلات عالي افغانستان با همكاري انجمن دوستي ايران و افغانستان و مؤسسه تعليمات عالي دارالفنون رجاء همايش علمي "توسعه ارتباطات علمي - آموزشي ايران و افغانستان؛ موانع و راهكارها" را در روز سه شنبه بيست و هفتم ثور( ارديبهشت ماه) با حضور پژوهشگران و انديشمندان دو كشور در كابل برگزار مي نمايند.

 
 

در اين همايش كه با سخنراني وزير تحصيلات عالي افغانستان و با حضور نمايندگاني از وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، سازمان انتشارات سمت، پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي، دانشگاه شيراز و دانشگاه المصطفي برگزار خواهد شد،راه هاي تعامل و همكاري دانشگاهي بين ايران و افغانستان، راهكارهاي ارتقاء علمي اساتيد دانشگاههاي افغانستان، همكاري در حوزه انتشارات مشترك علمي – آموزشي، تاليف و انتشار كتب مورد نياز مقاطع مختلف تحصيلي و توسعه همكاري هاي پژوهشي مورد بحث و بررسي انديشمندان و مسئولين اجرايي دو كشور قرار خواهد گرفت. همچنين در حاشيه اين همايش از خدمات ارزنده و قابل توجه استاد عبدالباري راشد رئيس آكادمي علوم افغانستان در راستاي ارتقاء روابط علمي و فرهنگي دو كشور تجليل و قدرداني خواهد شد و از كتاب "تاريخچه مختصر باستان شناسي افغانستان" نيز كه توسط آكادمي علوم افغانستان تأليف و به همت انجمن دوستي ايران و افغانستان و سازمان انتشارات سمت چاپ و منتشر گرديده است رونمايي خواهد شد.


 

۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۶, دوشنبه

130 تبعه بيگانه غيرمجاز در ريگان دستگير شدند

1390/2/25 يكشنبه

فرمانده انتظامي شهرستان ريگان گفت: 130 تبعه افغاني غيرمجاز در حال ورود به ريگان دستگير شدند.

به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري فارس غلامرضا سام‌نژاد اظهار داشت: نيروي انتظامي اين شهرستان روز گذشته حين گشت‌زني در دشت سمسور و مرز ميان شهرستان ريگان و سيستان و بلوچستان بيش از 130 تبعه افغاني غيرمجاز را دستگير كرد.

سام‌نژاد تصريح كرد: اين 130 تبعه كه به صورت پراكنده و دسته‌جمعي در حال ورود به شهرستان ريگان از طريق مرز سيستان و بلوچستان بودند، توسط نيروهاي انتظامي دستگير شدند.

وي با اشاره به اينكه تعدادي از آنان نيز كه به وسيله يك دستگاه خودروي سيمرغ در حال عبور از اين مرز بودند، دستگير شدند، افزود: با توجه به حضور نيروهاي جان بر كف انتظامي در مرزهاي منطقه، شهرستان ريگان از امنيت مطلوبي برخوردار است.

سام‌نژاد بيان داشت: اين اتباع افغاني قصد داشتند، با ورود به شهرستان ريگان به شهرستان‌هاي همجوار وارد شوند كه با هوشياري كامل نيروهاي انتظامي دستگير شدند.

وي با اشاره به اينكه اين دومين و بزرگ‌ترين مرحله دستگيري اتباع افغاني غيرمجاز در شهرستان ريگان است، گفت: در هفته گذشته نيز 80 تبعه افغاني ديگر كه به وسيله يك دستگاه كاميون قصد ورود به اين شهرستان را داشتند، دستگير شدند.

سام‌نژاد خاطرنشان كرد: تمام مرزهاي اين شهرستان با هوشياري كامل نيروهاي انتظامي زير پوشش قرار دارند تا از ورود هر گونه تبعه بيگانه غيرمجاز به اين شهرستان و استان كرمان جلوگيري ‌شود.
شهرستان ريگان يكي از شهرستان‌هاي ورودي استان كرمان از مرز استان سيستان و بلوچستان است كه تردد قاچاق دام، سوخت، اتباع بيگانه را دارد، اما با هوشياري كامل نيروهاي انتظامي از ورود هر گونه قاچاق جلوگيري مي‌شود.


 

شهرك مهاجران بازگشته به افغانستان ايجاد مي شود

1390/2/22 پنجشنبه

وزير امور مهاجران افغانستان از ساخت شهرك مهاجران افغان بازگشته به كشورشان در افغانستان طي آينده نزديك خبر داد و گفت: اين شهرك به ابتكار و كمك دولت ايران و توسط افغان هاي بازگشته به كشورشان ساخته مي شود.

به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از  ايرنا، ' جماهير انوري' عصر چهارشنبه در پايان نشست مشترك هفدهم افغانستان، ايران و سازمان ملل درباره امور مهاجران افغان طي يك نشست مطبوعاتي ضمن قدرداني از ميزباني ايران در پذيرش مهاجران قانوني و غيرقانوني افغان گفت: كشور دوست و برادر جمهوري اسلامي ايران طي سه دهه گذشته با كمال صميميت از برادران و خواهران افغان خود پذيرايي كرده اند.

وي با اشاره به توافق هاي هفدهمين نشست سه جانبه امروز، بيان كرد: هيات هاي افغانستان، ايران و سازمان ملل به توافقي براي برگزاري يك كنفرانس بين المللي به منظور بررسي وضعيت مهاجران افغان و يافتن راههاي عملي در حل مشكل آنان رسيدند.

همچنين 'اندريكا راتواتي' (Indrika Ratwatte) معاون دفتر آسيا و اقيانوسيه سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با قدرداني از كمك هاي جمهوري اسلامي ايران به مهاجران افغان، گفت: در نشست امروز تعهد لازم روي ايجاد سهولت براي مهاجران از سوي ايران و افغانستان با همكاري سازمان ملل شكل گرفت.

وي با بيان اينكه ' كمك هاي سازمان ملل به مهاجران بازگشته افغان كماكان ادامه مي يابد'، اظهاراميدواري كرد كه اين كمك ها در افغانستان براي رفاه مهاجران هزينه شود.

اينك بيش از پنج ميليون مهاجر افغان در خارج به سر مي برند كه سه ميليون نفر آنان به صورت قانوني و غيرقانوني در ايران زندگي مي كنند.

از آغاز سال 2002 ميلادي تاكنون 6/5 ميليون مهاجر افغان به كشور خود بازگشته اند كه 25 درصد كل جمعيت اين كشور را تشكيل مي دهد.

 
 


 

ساماندهي هرچه سريعتر اتباع خارجي

1390/2/25 يكشنبه

مهندس مصطفي محمد نجار بر ساماندهي هرچه سريعتر اتباع خارجي مقيم ايران تاكيد كرد .

به گزارش اداره كل امور اتباع ومهاجرين خارجي به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور ، مهندس مصطفي محمد نجار وزير كشور طي سخناني در دومين كميسيون ساماندهي اتباع خارجي ، با اشاره به اجراي طرح سرشماري اتباع خارجي، خواستار همكاري بيشتر دستگاهها براي ساماندهي اين اتباع شد و اظهار داشت : در اين زمينه وزارت كشور اقدامات بسيار مناسبي انجام داده كه بايد با تعامل ديگر دستگاهها استمرار يابد . 
وي با اشاره به اقدامات انجام شده براي كنترل مرزهاي شرقي و ساماندهي تردد اتباع خارجي به كشورمان، گفت : مجازات قاچاقچيان انسان به كشورمان بايد تشديد شود

برخي از دستگاهها از وظايف محوله در اجراي طرح ساماندهي اتباع افغاني گزارشي از نحوه پيشرفت، موانع و مشكلات مربوطه را به حاضرين در جلسه ارائه كردند.

همچنين در اين خصوص مقرر شد كه طرح وثيقه رواديد مسدود در فرصت زماني كوتاه مدت وارد مرحله عملياتي گردد. 

كليات لايحه اصلاح قانون مجازات عبوردهندگان اشخاص غيرمجاز از مرز نيز مورد تصويب حاضرين قرار گرفت كه طي اين لايحه، مجازات زندان و جريمه براي روساي باند و انتقال و اسكان دهندگان اتباع خارجي غيرقانوني در هر نقطه از كشور تعيين شده است . همچنين مصادره كليه اموال مربوطه به قاچاقچيان در لايحه مزبور پيش بيني گرديده است

تهوري مشاور وزير و مدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور نيز در ابتداي اين نشست گزارشي از اقدامات انجام شده از سوي دستگاههاي مجري طرح ساماندهي اتباع خارجي را به حاضرين در جلسه ارائه كرد . 

۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۴, شنبه

طرح صدور رواديد مجدد اتباع خارجه در كيش آغاز شد

1390/2/24 شنبه

معاون كنسولي، پارلماني وايرانيان وزارت امورخارجه اعلام كرد:براي نخستين بار در كشور طرح ساماندهي اقامت اتباع خارجي مقيم كشور از روز پنجشنبه 22 ارديبهشت ماه جاري با اجراي طرح چنج ويزا در كيش آغاز شد.

به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از ايرنا، حسن قشقاوي درجلسه طرح صدوررواديد مجدداعلام كرد: براي نخستين بار در كشور طرح ساماندهي اقامت اتباع خارجي مقيم كشور با اجراي طرح چنج ويزا در كيش آغاز شد.

وي بيان كرد:تاكنون قانون بر اين اساس بود اتباع خارجي كه وارد كشور مي شدند ملزم بودند قبل از انقضاي مدت رواديد، از خاك كشور خارج شده و با مراجعه به يكي از نمايندگي هاي وزارت امورخارجه در ساير كشورها مجددا ويزاي ورود به خاك ايران را اخذ نمايند.

قشقاوي گفت:طي نشست هايي كه با اداره كل گذرنامه و اتباع خارجي نيروي انتظامي و سازمان منطقه آزاد كيش برگزار گرديد، با حمايت و پشتيباني بي دريغ مسوولان آنان قرار شد جزيره كيش اولين منطقه اي باشد كه اين طرح در آن به اجرا گذاشته شود.

اين ديپلمات ارشد كشورمان پيش بيني كرد با اجراي اين طرح در سال، حدود 400 هزار تبعه خارجي كه مايل هستند در كشورمان رواديد خود را تمديد كنند، ديگر نيازي نمي بينند كه به كشورهاي همجوار بروند و قطعا آنها كيش را به لحاظ مقرون به صرفه بودن سفر و جاذبه هاي فراوان انتخاب خواهند كرد.

جزيره كيش از توابع بندرلنگه هرمزگان با 92 كيلومتر مربع مساحت در 17 كيلومتري سرزمين اصلي در خليج فارس واقع شده است.


 

امنيت در افغانستان نيازمند بكارگيري نيروهاي بومي است

1390/2/21 چهارشنبه

معاون امنيتي وزير كشور تاكيد كرد كه ايران بهترين روش برقراري امنيت در افغانستان را بكارگيري نيروهاي بومي در اداره اين كشور مي‌داند.

به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري مهر، علي عبداللهي در ديدار با نماينده ويژه وزارت خارجه نروژ در امور افغانستان و پاكستان با اشاره به اينكه افغانستان از سال 1979 اشغال شده و امنيت اين كشور توسط اشغالگران از بين رفته است، تاكيد كرد: تبعات اشغال افغانستان همواره متوجه مرزهاي شرقي جمهوري اسلامي ايران است.

 وي گفت : توجه ويژه قاچاقچيان به مسير ايران براي رسيدن به اروپا به دليل كوتاهي آن سبب شده تا ايران در راه مبارزه با قاچاقچيان 3 هزار شهيد و 13 هزار مجروح تقديم كند.

 عبداللهي با بيان اين نكته كه شكل گيري گروههاي تروريستي از ديگر تبعات اشغال افغانستان است، تصريح كرد: حضور غرب در افغانستان هيچ نتيجه اي براي مردم اين كشور و همسايگان آن در بر نداشته و باعث اخلال در امنيت، اقتصاد و پيشرفت اين كشور شده است.

 وي با اشاره به محصور بودن افغانستان در خشكي اظهارداشت: ايران تلاش كرده با در نظر گرفتن 4 نقطه مرزي با افغانستان ترانزيت كالا از اين كشور به سهولت صورت پذيرد.

 عبداللهي با تاكيد بر اينكه براي رسيدن به صلح و ثبات پايدار در افغانستان بايد تلاش بيشتري صورت بگيرد، گفت: امنيت و صلح در افغانستان را صلح و امنيت خود مي دانيم، زيرا اگر كشورهاي دوست صادقانه به امنيت و تقويت صلح افغانستان كمك كنند، قطعا ً در سال 2014 شاهد اداره اين كشور مردم افغانستان خواهيم بود .

 وي افزود: در حال حاضر نهادها و ساختارهاي دولتي در اين كشور تشكيل شده كه بستر مناسبي براي اداره اين كشور فراهم آورده است .

 معاون امنيتي وزير كشور با اشاره به اقدامات ايران در كنترل و انسداد مرزها تصريح كرد: همزمان با اتخاذ تدابير امنيتي ايران در مرز افغانستان، مواد مخدر از طريق پاكستان و مسير آبي به كشورهاي عربي حوزه خليج فارس منتقل مي شود اين در حالي است كه ايران ظرف 10 سال گذشته يك ميليارد دلار صرف انسداد مرزي افغانستان و پاكستان كرده و از دولت پاكستان نيز خواسته ايم كنترل را افزايش دهد.

 همچنين نماينده ويژه نروژ در امور افغانستان و پاكستان نيز در اين ديداربا تاكيد بر اينكه امنيت افغانستان براي كشورش به عنوان يك عضو شوراي امنيت اهميت بسزايي دارد، خواهان استقرار صلح و ثبات پايدار درافغانستان شد.

 نماينده ويژه نروژ در امور افغانستان و پاكستان با بيان اينكه امنيت افغانستان براي ما با فاصله طولاني از اين كشور بسيار مهم است، گفت: ناامني در افغانستان بار بسيار سنگيني بر دوش ايران گذاشته است كه جامعه جهاني براي مقابله با ترانزيت مواد مخدر بايد به ايران ياري دهد.

 وي در ادامه اين ديدار با تاكيد بر اينكه كشورش بر اساس تعهداتي كه از طرف سازمان ملل به آن واگذار شده در افغانستان فعاليت مي كند، خاطر نشان كرد: بايد يك آشتي ملي كه همه گروههاي اين كشور را در برگيرد درافغانستان حاكم شود.

 در پايان اين ديدار سفير نروژ خواستار برگزاري جلسه اي با اداره اتباع وزارت كشور جمهوري اسلامي ايران شد تا طرفين به تبادل نظر و بررسي پيشنهادات بپردازند .

  

ايران خواهان افزايش كمك هاي جهاني براي مهاجران افغان شد

1390/2/21 چهارشنبه

مشاور وزير و مديركل اتباع و مهاجران خارجي وزارت كشور ايران گفت: كمك هاي بيشتر جامعه جهاني براي رفع مشكلات مهاجران افغان بايد جذب تا زمينه مشكلات آنان فراهم شود.

به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از ايرنا، سيد 'محمد تهوري' روز چهارشنبه پس از نشست مشترك افغانستان، ايران و سازمان ملل درباره امور مهاجران افغان در نشست مطبوعاتي با خبرنگاران در كابل اظهارداشت: كمك هاي كنوني پاسخگوي مشكلات مهاجران افغان نيست.

وي بيان كرد: بخشي از كمك هاي بين المللي بايد به طور مستقيم در اختيار مهاجران بازگشته به افغانستان قرار گيرد

تا آنان ابتكار خود را براي ساخت شهركي مخصوص در خاك افغانستان به خرج دهند.

تهوري اضافه كرد: دولت افغانستان فقط خدمات اوليه ساخت اين شهرك را ارايه خواهد داد.

مديركل اتباع خارجي وزارت كشور با اشاره به حضور بيش از سه ميليون مهاجر قانوني و غيرقانوني افغان در ايران گفت: در شرايطي كه جمهوري اسلامي ايران درگير هشت سال جنگ تحميلي و ديگر مشكلات بود طي 30 سال گذشته دست كمك و برادري به سوي مهاجران افغان دراز كرد و آنان را در كشور پذيرفت.

وي در ادامه با اشاره به نشست مشترك امروز، اظهارداشت: اين نشست باهدف تاكيد بر مصوبات نشست هاي پانزدهم و شانزدهم ايران، افغانستان و سازمان ملل برگزار و طرفين موظف به پيگيري اين مصوبات شدند.

تهوري گفت: قرار است كنفرانسي بين المللي براي كمك به مهاجران افغان طي اواخر سال جاري ميلادي توسط كشورهاي ايران، افغانستان و كميسارياي عالي سازمان ملل در امور مهاجران برگزار شود.

مديركل اتباع خارجي وزارت كشور ايران بار ديگر بر اجرايي شدن مصوبات نشست هاي گذشته مشترك تاكيد كرد و اظهارداشت: هدف اين است كه بحث ها از حالت بيانيه خارج و بيشتر به سوي كار عملي و ميداني كشيده شود.

بيش از پنج ميليون نفر از مردم افغانستان در خارج زندگي مي كنند.

بيش از يك ميليون نفر مهاجر غيرقانوني افغان در ايران ساكن هستند.

با آنكه حضور و اقامت هيچ تبعه اي به صورت غيرقانوني در كشوري از جهان امكانپذير نيست، رئيس جمهوري اسلامي ايران دستور داده تا دانش آموزان اتباع غيرمجاز ساكن در ايران نيز از فرصت هاي آموزشي بهره مند شوند.

دو كشور ايران و افغانستان بر قانونمند شدن نحوه ورود افغان ها به خاك جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرده اند.



 

۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۹, دوشنبه

رسيدگي به مسائل فرهنگي مهاجران‌ ضروري است

مديركل اتباع و مهاجران خارجي خراسان رضوي گفت: رسيدگي به مسائل فرهنگي در رابطه با مهاجران از اولويت‌هاي كاري ما است.

 به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري فارس، محمد عجمي ظهر امروز در مراسم واگذاري كتابخانه‌هاي دهخدا و فردوسي به نهاد عمومي كتابخانه‌ها براي مهاجران كه با حضور مديران مسئول اتباع خارجي استان و مديركل نهاد كتابخانه‌هاي استان برگزار شد؛ با بيان اينكه ما سال‌هاست كه افتخار ميزباني برادران افغانستاني را داريم، اظهار داشت: هم‌اكنون 6هزار دانش آموز افغانستاني و 1500 دانشجوي خارجي كه90 درصد آنها افغانستاني است در مشهد حضور دارند.

مديركل اتباع و مهاجران خارجي خراسان رضوي با اشاره به اينكه تغيير مديريت كتابخانه‌هاي دهخدا و فردوسي كه ويژه مهاجران است از اداره اتباع به نهاد كتابخانه‌ها مي‌تواند موجب ارتقاي شاخص‌هاي فرهنگي مهاجرين شود، گفت: مهاجران مي‌توانند از تمام كتابخانه‌هاي شهر استفاده كنند.

عجمي ايجاد فضاهاي آموزشي و فرهنگي ويژه مهاجران را سبب شكوفايي استعداد و ايجاد آرامش بيشتر براي مهاجران دانست و افزود: معنويات و ماديات دو بال انسان است و اميدواريم با ايجاد فضاهاي مطلوب در مناطق مهاجر نشين شهر زمينه رشد فرهنگي مهاجران را فراهم كنيم.

وي با اشاره به سفر استاندار هرات در اسفندماه سال گذشته به مشهد گفت: اين سفر آغاز مباركي براي ايجاد همكاري‌هاي بيشتر بين مشهد و شهر هرات است و اميدواريم زمينه مبادلات فرهنگي بين فرهنگ دوستان اين سرزمين‌ها با يكديگر فراهم شود.

مديركل اتباع و مهاجران خارجي خراسان رضوي تصريح كرد: هم اكنون سه واحد آموزشي در مناطق مهاجرنشين مشهد ساخته شده و كتابخانه‌اي در منطقه هدايت در مراحل پاياني ساخت خود است.


 

يادداشت سردبير:

به نظر مي رسد كه بعد از آمريكايي ها ، ايراني ها هم دلشان به حال فرهنگ افغانستان سوخته است و در صدد ترميم فرهنگي ما برآمده اند اگر؛ قبول كنند كه ما فرهنگي داريم كه هنوز هم آنرا عوض نكرده ايم. در صورتي كه ايرانيها از زبان گرفته تالباس و مدل مو و... همه را به باد فراموشي سپرده اند و به كپي برداري برابر اصل از فرهنگ اروپايي برخاسته اند، ما هنوز هم لباس ملي خود را داشته و به آن افتخار ميكنيم حتي در قلب اين به اصطلاح تمدن پيرهن تنبان افغاني را با پيژامه هاي اروپايي عوض نمي كنيم. جاي تعجب دارد كه در اين قضيه برادران ايراني ما به فرهنگ سازي برخواسته باشند. البته دوستان ما بايد صدمه اي را كه به فرهنگ اصيل افغاني كه مهاجرين ما همراه داشتند را ترميم نمايند. ديگر متاسفانه حتي گويشهاي محلي مهاجرين ما هم نسل به نسل درايران جاي خود را به فارسي ميانه(ايراني) داده است. حيف آن فارسي دري كه وقتي در غربت مي شنيدي حتي فحشهايش هم آدم را لحظه اي به ياد وطن مي انداخت.

خب ما فكري براي پاسداشت فرهنگ خود نكرديم ! ديگران حق دارند كه به فكر تحميل فرهنگي به ما باشند، باز جاي شكرش باقي است كه ايراني ها به فكر ما هستند و از آمريكايي ها شايد بهتر كار كنند هرچه باشد ما تشابهات فرهنگي داشته ايم! دستشان درد نكند!


 

برگزاري اجلاس سه جانبه ايران, افغانستان و كميسارياي عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان

1390/2/18 يكشنبه

به گزارش روابط عمومي اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي هفدهمين نشست كميسيون سه جانبه بازگشت داوطلبانه پناهندگان و آوارگان افغاني در بيست و يكم ارديبهشت در كابل برگزار مي گردد.

طي اين نشست مصوبات جلسات قبلي كميسيون مورد بررسي قرار خواهد گرفت . آقاي تهوري سرپرست هيئت اعزامي جمهوري اسلامي ايران به منظور تسريع در روند بازگشت ايده هايي را در جريان اين نشست مطرح خواهند نمود.

لازم به ياداوري است كه كميسيون سه جانبه با حضور نمايندگان دولتهاي ايران و افغانستان و كميسارياي عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در خصوص تسريع روند بازگشت مهاجرين افغاني به كشورشان بطور متناوب در پايتخت هاي دو كشور تشكيل مي گردد.

جناب آقاي پير ويتر رياست محترم كميته بين المللي صليب سرخ در جمهوري اسلامي ايران در ساعت 9:00 صبح روز سه شنبه مورخ 13/2/90 با جناب آقاي سيد محمد تهوري مشاور محترم وزير و مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور در ساختمان اداري مذكور ملاقات و گفتگو نمود

1390/2/14 چهارشنبه

به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي طرفين در اين ملاقات براي هر دو مجموعه آرزوي توفيق كردند.

ابتدا جناب آقاي ويتر گزارشي از وضعيت و نحوه ي فعاليت صليب سرخ در جمهوري اسلامي ايران و اينكه آغاز فعاليتشان در ايران از ابتداي جنگ تحميلي بوده و در آن ايام با اسراي دو طرف ملاقات و نامه و پيام هاي آنان را به خانواده هايشان منتقل مي كردند و پس از جنگ نيز مسئله تبادل اسراء و متعاقب آن مفقودين در دستور كارشان بوده است .

ايشان جمهوري اسلامي ايران را يكي از با ثبات ترين كشورهاي منطقه دانستند.

در ادامه جناب آقاي تهوري ضمن تشكر از اقدامات صليب سرخ , مرارتها و مصائب اسراي ايراني را در عراق بازگو و عنوان داشتند اسراي عراقي در جمهوري اسلامي ايران از رفاه كامل برخوردار بودند.

ايشان در ادامه به عدم تامين امنيت در افغانستان توسط ناتو اشاره و اعلام داشتند شرايط افغانستان بهبود نيافته بلكه شرايط بدتر هم شده است كه يكي از دلايل ورود اتباع افغاني و قاچاق انسان عدم تامين امنيت و تامين معيشت در آنجا مي باشد.


 

۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۵, پنجشنبه

بر اساس مصوبه مجلس؛درآمد حاصل از تعرفه خدمات به اتباع خارجي به نيروي انتظامي اختصاص مي‌يابد

1390/2/13 سه شنبه

بر اساس مصوبه مجلس درآمد حاصل از تعرفه خدمات به اتباع خارجي به نيروي انتظامي اختصاص مي يابد.

به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري فارس، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني عصر امروز (سه‌شنبه) پارلمان و در ادامه رسيدگي به بخش هزينه‌هاي جزئيات گزارش كميسيون تلفيق لايحه بودجه 1390 كل كشور، بند الحاقي 52 اين لايحه را بررسي و تصويب كردند.

براين اساس صددرصد درآمد حاصله از تعرفه انواع خدمات به اتباع خارجي كه قرار است به شرح ذيل افزايش ‌يابد:

1 ـ صدور و تمديد پروانه اقامت يكساله از يكصد هزار ريال به يك ميليون و پانصد هزار ريال

2 ـ صدور پروانه اقامت سه ساله از يك ميليون و پانصد هزار ريال به دو ميليون و پانصد هزار ريال

3ـ تمديد رواديد تا سي روز از دويست هزار ريال به سيصد هزار ريال

4ـ تمديد رواديد از سي روز تا نود روز از چهارصد هزار ريال به هفتصد هزار ريال

5 ـ خروج و مراجعت و رواديد خروج از يكصد هزار ريال به دويست هزار ريال

6 ـ ارائه خدمات تحصيل تابعيت، ترك تابعيت و تابعيت در تابعيت پدر از يكصد هزار ريال به دويست هزار ريال

7 ـ ساير خدمات صدور پروانه ازدواج مرد خارجي با زن ايراني و بالعكس و تعيين تكليف فرزندان طلاق مبلغ يكصد هزار ريال

پس از واريز به خزانه به رديف 106000 نيروي انتظامي با رعايت قوانين و مقررات اختصاص مي‌يابد

سردار ذوالفقاري خبرداد :با متجاوزان مناطق ممنوع مرزي برخورد شديد مي كنيم

1390/2/14 چهارشنبه

فرمانده مرزباني نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران گفت: با تصويب برخي نقاط خاص در مرزها به عنوان مناطق ممنوعه مرزي با متجاوزان به اين مناطق برخورد شديد خواهيم كرد.

به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس ، سردار سرتيپ 'حسين ذوالفقاري ' عنوان كرد: هر شخصي كه وارد مناطق ممنوعه شده و خود را تسليم نكند هدف شليك مرزبانان قرارخواهدگرفت

وي ابراز داشت: نصب تابلوهاي مناطق ممنوع مرزي در حال اجرا و ساخت بخشي ديگر از تابلوها در حال اقدام است.

وي توسعه واحدهاي مرزباني را به عنوان يكي ديگر از برنامه هاي مهم فرماندهي تحت امر خود در سال 90 ذكر كرد و افزود: توسعه زيرساخت ها ، احداث جاده ، توسعه خدمات آب و برق به مناطق مرزي و توسعه تجهيزات الكترونيكي از مهم ترين برنامه هاي ما در سال جاري است

ذوالفقاري خاطرنشان كرد: وسايل الكترونيكي مورد نياز مرزباني كه در داخل توليد مي شوند نسبت به مشابه خارجي خود از كيفيت بالايي برخوردار هستند و امسال سرمايه گذاري بيشتري روي تجهيز مرزها با امكانات داخلي خواهيم كرد

وي افزود: پايش هوايي مناطق مرزي و تعامل با اهالي مرز نشين به صورت جدي در سال 90 پيگيري خواهد شد و هم چنين تقويت مسايل معنوي پرسنل مرزباني از ديگر اقدامات ما در سال جاري خواهد بود

وي با اشاره به سفر يك روزه خود به شهر قم ، نگاه مراجع تقليد به مرزباني را عاملي در افزايش روحيه مرزبانان عنوان كرد و افزود: هنگامي كه سربازان با ارزش هاي معنوي خدمت در مرزها آشنا مي شوند با جان و دل و از عمق وجود از ميهن اسلامي پاسداري خواهند كرد

فرمانده مرزباني ناجا افزود: اظهار نظر مراجع تقليد با توجه به جايگاهي كه مرزباني در تعاليم اسلامي دارد براي ما بسيار مثمر ثمر بود

ذوالفقاري در سفر يك روزه خود به شهر قم با حضرات آيات نوري همداني و مكارم شيرازي ديدار و گفت و گو كرد.


 

تأكيد ايران بر ضرورت استقرار صلح و ثبات در افغانستان

1390/2/14 چهارشنبه

معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت امور خارجه كشورمان بر ضرورت استقرار صلح و ثبات در افغانستان تأكيد كرد و وجود يك دولت قدرتمند و با ثبات در كابل را موجب برقراري امنيت و آرامش در منطقه دانست.

به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري فارس ، محمدعلي فتح‌الهي معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت امور خارجه در ديدار با «جانش كاناوين» نماينده ويژه وزارت امور خارجه نروژ در امور افغانستان، وجود يك دولت قدرتمند و با ثبات در كابل را موجب برقراري امنيت و آرامش در منطقه دانست.

وي همچنين با اشاره به استفاده ابزاري كشورهاي قدرتمند از موضوع افغانستان، گفت: نبايد براي تامين منافع كوتاه‌مدت نظير پيروزي در انتخابات، منافع درازمدت افغانستان و منطقه را ناديده گرفت.

نماينده ويژه وزارت امور خارجه نروژ نيز با قدرداني از فعاليت‌هاي انساندوستانه ايران بخصوص در ميزباني از مهاجران افغان، گفت: ما نيز بر ضرورت درك واقعيات افغانستان و پرهيز از اتخاذ تصميمات شتابزده در مورد اين كشور تأكيد داريم.

وي رايزني نروژ با جمهوري اسلامي ايران در مورد افغانستان را براي شناخت بيشتر مسائل افغانستان و آشنايي با حقايق اين كشور دانست و بر ضرورت حمايت از روند استقرار صلح در افغانستان تأكيد كرد.

كاناوين براي يك سفر دو روزه به منظور مذاكره با مسئولان ايراني پيرامون اوضاع افغانستان در تهران به سر مي‌برد.

وي همچنين در ديدار با محسن پاك‌آيين رئيس ستاد افغانستان در وزارت امور خارجه در مورد مسائل جاري در افغانستان گفت‌وگو و تبادل نظر كرد

۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۲, دوشنبه

سازمان بهزيستي:30 درصد كودكان خياباني ساماندهي شده، از اتباع بيگانه هستند-

1390/2/11 يكشنبه

مديركل مداخله و بازتواني سازمان بهزيستي كشور گفت، اين سازمان در سال گذشته حدود شش هزار و 500 كودك خياباني را ساماندهي كرده كه از اين تعداد 30 درصد آنان از اتباع بيگانه بوده اند.

به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري ايرنا 'فرهاد اقطار' گفت: نگهداري اين تعداد اتباع بيگانه در مراكز بهزستي، هزينه بالايي را به اين سازمان تحميل كرده و ماندگاري آنان در برخي از مراكز نيز مشكلاتي براي مددجويان ايجاد مي كند.

وي اظهار داشت: اگر اتباع خارجي مي خواهند از كارت رسمي برخوردار شوند تا بتوانند از خدمات درماني، بهداشتي و ساير خدمات در كشور استفاده كنند بايد اداره اتباع بيگانه وزارت كشور در اين زمينه تصميم گيري كند.

اقطار، برضرورت تشكيل شوراي عالي ساماندهي كودكان خياباني تاكيد كرد و گفت: سازمان بهزيستي به تنهايي نمي‌تواند كودكان خياباني را كه در فصل گرما شمار آنان افزايش مي يابد، ساماندهي كند.

وي يادآور شد، 50 درصد كودكان خياباني كشور در تهران به ‌سر مي‌برند و تشكيل شوراي عالي ساماندهي كودكان خياباني، اقدامي ضروري است.

مديركل مداخله و بازتواني سازمان بهزيستي كشور، دليل افزايش كودكان خياباتي در تهران را مهاجرپذير بودن اين استان عنوان كرد و به باور وي، برخي از مردم تهران با كمك هاي نقدي و پرداخت مبالغ بالا به كودكان خياباني، زمينه حضور مستمر آنان را در پايتخت فراهم مي كنند.

اقطار با بيان اينكه شمار كودكان خياباني تهران از همه استان‌هاي كشور بيشتر است، افزود: درآمد كودكان خياباني استان تهران، بسيار بالاتر از ديگر كودكان خياباني است.


 

يادداشت سردبير:

به گفته ايرانيها پيرو دستور دكتر احمدي نژاد كودكان افغان از نعمت تحصيل برخوردار شدند ولي اين را نگفته اند كه اين كودكان در يك كلاس با همسن وسالان خود درس مي خوانند و بعد از پايان ترم كه كودكان ديگر كارنامه خودر ا دريافت ميكنند و با ذوق وشوق آنرا به والدين خود نشان ميدهند و درباره نمره هاي خود داستان مي گويند اين كودكان افغان فاقد مدارك وسرشناسي شده بايد با حسرت آنان را نظاره كنند زيرا به اين كودكان طبق بخشنامه آموزش و پرورش ايران كارنامه اي تعلق نمي گيرد و اين كودكان بايد هزينه تحصيل بپردازند ولي حق داشتن كارنامه و مدرك تحصيلي را ندارند.

خب با اين فشاري كه شما مي آوريد واقعا مهاجرين ملت شريفي هستند كه تاكنون كودكان خياباني از آنها به ندرت ديده شده است. در اين وضعيت يا رانه ها شما چه فكري مي كنيد؟ خب درست انديشيده ايد و حقتان است كه بابت نگهداري كودكان كار از دولت بودجه و مساعدت طلب كنيد. حالا نوبت شماست كه بصورتي گوش افغانها را ببريد و هزينه بگيريد. حواستان باشد كه عقب نيفتيد چون وزارت كار كه حق خود را گرفته و كارمندان آنها هم به نوبه خود از اين استرخان برداشته اند و شيريني وپول چايي گرفتند!

رئيس مركز بهداشت استان قم:14 هزار كودك خارجي در قم واكسينه مي‌شوند

1390/2/7 چهارشنبه

رئيس مركز بهداشت استان قم گفت: 14 هزار كودك زير پنج سال اتباع خارجي در استان قم تا پايان خرداد ماه واكسينه مي‌شوند.

به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري فارس ,مجيد محمديان اظهار داشت: طرح واكسيناسيون فلج اطفال كودكان اتباع خارجي زير پنج سال، هرساله در دو مرحله از سوم تا پنجم ارديبهشت ماه و از هفتم تا نهم خرداد ماه به صورت فعال در استان قم انجام مي‌شود.

رئيس مركز بهداشت استان قم با اشاره به اينكه مجريان اين طرح با حضور در محل‌هاي اسكان اتباع خارجي نسبت به واكسيناسيون فلج اطفال كودكان اقدام مي‌كنند، عنوان كرد: البته ممكن است كه اتباع خارجي در نقاط مختلف استان سكونت داشته باشند كه آنها مي‌توانند با مراجعه به مركز بهداشت استان قم و ديگر مراكز بهداشتي نسبت به واكسيناسيون فلج اطفال اقدام كنند.

وي با اشاره به پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته براي اجراي اين طرح از سوي مركز بهداشت استان قم اظهار داشت: اين طرح بيشتر در مناطق شهرك قائم و جمكران كه محل استقرار اتباع خارجي است، انجام مي‌شود.

محمديان در پايان گفت: طرح واكسينه كردن كودكان ايراني نيز به صورت ملي بعد از تولد در بيمارستان انجام مي‌شود و طرح واكسيناسيون حضوري ويژه كودكان زير پنج سال اتباع خارجي است.‍‍

وي خاطرنشان كرد: اميدواريم كه اتباع خارجي ساكن در استان قم با ماموران ما همكاري لازم را در اجراي طرح واكسيناسيون فلج اطفال داشته باشند.


 

ايران سالانه 200 هزار دانش آموز مهاجر خارجي را آموزش مي دهد

1390/2/12 دوشنبه

قائم مقام وزير آموزش و پرورش و رييس مركز امور بين الملل و مدارس خارج از كشور گفت، ايران سالانه 200 هزار دانش آموز مهاجر خارجي را در مدارس كشور آموزش مي دهد.

به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از ايرنا، 'علي اصغر يزداني' در مراسمي كه در آستانه هفته جهاني ' آموزش براي همه' در سال 2011 با همكاري دفتر منطقه اي يونسكو در تهران برگزار شد، افزود: اين دانش‌ آموزان از مهاجرين افغاني، عراقي و ساير مليت‌ها هستند كه در ايران از نعمت آموزش برخوردار مي شوند.

وي با اشاره به برنامه‌هاي گسترده‌ آموزش و پرورش ايران در خصوص رفع موانع توسعه آموزش گفت: ميزان ثبت‌نام در حوزه آموزش ابتدايي و انتخاب شاخه‌ فني ‌وحرفه‌اي براي ادامه‌ تحصيل در ايران، حاكي از رشد چشمگير فعاليت‌ها و اقدام هاي آموزشي در اين كشور دارد.

يزداني افزود: جمهوري اسلامي ايران از جمله كشورهايي است كه پس از امضاي اعلاميه جهاني 'آموزش براي همه' در سال 2000 به گواهي آمار از هيچ تلاشي براي دستيابي به اهداف اين سند دريغ نكرده است.

رييس مركز امور بين‌الملل و مدارس خارج از كشور با تاكيد بر الهام گرفتن مسئولان جمهوري اسلامي ايران از آموزه‌‌هاي ديني در امر آموزش و توسعه آن در كشور ادامه داد: كارنامه آموزشي ايران در مقايسه با نظام هاي آموزشي جهان، نشان مي‌دهد كه اين كشور در افزايش نرخ ثبت‌نام، كيفيت بخشي به آموزش و اصلاح آموزش، براساس نيازهاي روز موفق عمل كرده است.


 

درخواست وزير امور مهاجران افغانستان از مسكو؛افغان ها را در روسيه دريابيد

1390/2/7 چهارشنبه

وزير امور مهاجران افغانستان خواستار حل مشكلات اتباع اين كشور در روسيه شد.

به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از ايرنا ، ' جماهير انوري' روز سه شنبه در ديدار با سفير روسيه در كابل، از روس ها خواسته درباره سرنوشت افغان هايي كه به عنوان پناهنده در روسيه شناخته نشده اند و با مشكلات زياد مواجه هستند، همكاري لازم داشته باشند.

وزير امور مهاجران افغانستان همچنين خواستار كمك روسيه در ايجاد اردوگاههاي مربوط به زندگي مهاجران بازگشته به افغانستان شد.

سفير روسيه در كابل نيز براي همكاري در اين زمينه و نيز ايجاد اردوگاههاي مربوط به مهاجران بازگشته به افغانستان وعده مساعد داد و خواهان مذاكرات بيشتر در اين زمينه شد.

براساس اين گزارش، بيش از 40هزار پناهنده افغان اينك در روسيه به سر مي برند كه تعدادي از آنان به عنوان پناهنده پذيرفته نشده اند و با مشكلات زيادي براي زندنگي مواجه هستند.

سال ها جنگ و درگيري در افغانستان موجب مهاجرت بسياري از افغان ها به كشورهاي ديگر شده است.

بيشترين مهاجرت افغان ها به صورت قانوني و غيرقانوني به كشورهاي ايران و پاكستان طي سال هاي گذشته انجام شده به طوري كه اينك بيش از سه ميليون مهاجر افغان در ايران زندگي مي كنند و براساس اعلام مقام هاي دو كشور تنها دو ميليون تن آنان به صورت قانوني وارد ايران شده اند.

مقام هاي افغان همواره از جمهوري اسلامي ايران تشكر كرده اند كه طي 30 سال پذيراي افغان ها بوده اند.

براساس گزارش ها پيروز دستور دكتر ' محمود احمدي نژاد' رئيس جمهوري اسلامي ايران، مهاجران افغان غيرقانوني نيز در ايران اجازه تحصيل يافته اند و از خدمات بهره مي برند.

اين درحاليست كه براساس قوانين بين المللي در ديگر كشورهاي جهان حتي افغانستان، مهاجران غيرقانوني حتي اجازه زندگي نيز ندارند.

دو ماه پيش وزير كشور ايران در سفر خود به كابل با مقام هاي عالي رتبه افغانستان ديدار داشت و در جريان اين سفر به دنبال تاكيد ايران، قرار شد بسترهاي لازم براي قانونمند كردن ورود افغان ها به ايران و جلوگيري از ترددهاي غيرقانوني افغان ها فراهم شود.


 

در پي تذكر مصباحي‌مقدم؛بند مربوط به افزايش تعرفه خدمات به اتباع خارجي مراعا ماند

1390/2/7 چهارشنبه

در پي تذكر مصباحي‌مقدم بند مربوط به افزايش تعرفه خدمات به اتباع خارجي در لايحه بودجه سال 90 مراعا ماند.

به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري فارس، وكلاي ملت در جلسه علني عصر امروز (چهارشنبه) مجلس شوراي اسلامي بررسي بخش درآمدهاي گزارش كميسيون تلفيق لايجه بودجه 1390 كل كشور را ادامه دادند و بند الحاقي 52 اين لايحه در بخش درآمد‌ها را بررسي و تصويب كردند.

 بعد از تصويب اين بند ابوترابي‌فرد به مصباحي‌‌مقدم كه قصد بيان تذكر داشت، اجازه سخن گفتن داد.

 مصباحي‌مقدم در تذكر خود اعلام كرد كه اين بند داراي ابهام است و مجلس بايد در مورد آن رفع ابهام كند؛ بر اين اساس حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد اعلام كرد كه فعلا اين ماده مراعا مي‌ماند تا بار ديگر مورد بررسي قرار گيرد.

 در بند الحاقي 52 ‌تعرفه انواع خدمات به اتباع خارجي به شرح ذيل افزايش مي‌يابد:

 1 ـ صدور و تمديد پروانه اقامت يكساله از يكصد هزار ريال به يك ميليون و پانصد هزار ريال

2 ـ صدور پروانه اقامت سه ساله از يك ميليون و پانصد هزار ريال به دو ميليون و پانصد هزار ريال

3ـ تمديد رواديد تا سي روز از دويست هزار ريال به سيصد هزار ريال

4ـ تمديد رواديد از سي روز تا نود روز از چهارصد هزار ريال به هفتصد هزار ريال

5 ـ خروج و مراجعت و رواديد خروج از يكصد هزار ريال به دويست هزار ريال

6 ـ ارائه خدمات تحصيل تابعيت، ترك تابعيت و تابعيت در تابعيت پدر از يكصد هزار ريال به دويست هزار ريال

7 ـ ساير خدمات صدور پروانه ازدواج مرد خارجي با زن ايراني و بالعكس و تعيين تكليف فرزندان طلاق مبلغ يكصد هزار ريال