۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۲, دوشنبه

ايران سالانه 200 هزار دانش آموز مهاجر خارجي را آموزش مي دهد

1390/2/12 دوشنبه

قائم مقام وزير آموزش و پرورش و رييس مركز امور بين الملل و مدارس خارج از كشور گفت، ايران سالانه 200 هزار دانش آموز مهاجر خارجي را در مدارس كشور آموزش مي دهد.

به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از ايرنا، 'علي اصغر يزداني' در مراسمي كه در آستانه هفته جهاني ' آموزش براي همه' در سال 2011 با همكاري دفتر منطقه اي يونسكو در تهران برگزار شد، افزود: اين دانش‌ آموزان از مهاجرين افغاني، عراقي و ساير مليت‌ها هستند كه در ايران از نعمت آموزش برخوردار مي شوند.

وي با اشاره به برنامه‌هاي گسترده‌ آموزش و پرورش ايران در خصوص رفع موانع توسعه آموزش گفت: ميزان ثبت‌نام در حوزه آموزش ابتدايي و انتخاب شاخه‌ فني ‌وحرفه‌اي براي ادامه‌ تحصيل در ايران، حاكي از رشد چشمگير فعاليت‌ها و اقدام هاي آموزشي در اين كشور دارد.

يزداني افزود: جمهوري اسلامي ايران از جمله كشورهايي است كه پس از امضاي اعلاميه جهاني 'آموزش براي همه' در سال 2000 به گواهي آمار از هيچ تلاشي براي دستيابي به اهداف اين سند دريغ نكرده است.

رييس مركز امور بين‌الملل و مدارس خارج از كشور با تاكيد بر الهام گرفتن مسئولان جمهوري اسلامي ايران از آموزه‌‌هاي ديني در امر آموزش و توسعه آن در كشور ادامه داد: كارنامه آموزشي ايران در مقايسه با نظام هاي آموزشي جهان، نشان مي‌دهد كه اين كشور در افزايش نرخ ثبت‌نام، كيفيت بخشي به آموزش و اصلاح آموزش، براساس نيازهاي روز موفق عمل كرده است.


 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر