۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۲, دوشنبه

درخواست وزير امور مهاجران افغانستان از مسكو؛افغان ها را در روسيه دريابيد

1390/2/7 چهارشنبه

وزير امور مهاجران افغانستان خواستار حل مشكلات اتباع اين كشور در روسيه شد.

به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از ايرنا ، ' جماهير انوري' روز سه شنبه در ديدار با سفير روسيه در كابل، از روس ها خواسته درباره سرنوشت افغان هايي كه به عنوان پناهنده در روسيه شناخته نشده اند و با مشكلات زياد مواجه هستند، همكاري لازم داشته باشند.

وزير امور مهاجران افغانستان همچنين خواستار كمك روسيه در ايجاد اردوگاههاي مربوط به زندگي مهاجران بازگشته به افغانستان شد.

سفير روسيه در كابل نيز براي همكاري در اين زمينه و نيز ايجاد اردوگاههاي مربوط به مهاجران بازگشته به افغانستان وعده مساعد داد و خواهان مذاكرات بيشتر در اين زمينه شد.

براساس اين گزارش، بيش از 40هزار پناهنده افغان اينك در روسيه به سر مي برند كه تعدادي از آنان به عنوان پناهنده پذيرفته نشده اند و با مشكلات زيادي براي زندنگي مواجه هستند.

سال ها جنگ و درگيري در افغانستان موجب مهاجرت بسياري از افغان ها به كشورهاي ديگر شده است.

بيشترين مهاجرت افغان ها به صورت قانوني و غيرقانوني به كشورهاي ايران و پاكستان طي سال هاي گذشته انجام شده به طوري كه اينك بيش از سه ميليون مهاجر افغان در ايران زندگي مي كنند و براساس اعلام مقام هاي دو كشور تنها دو ميليون تن آنان به صورت قانوني وارد ايران شده اند.

مقام هاي افغان همواره از جمهوري اسلامي ايران تشكر كرده اند كه طي 30 سال پذيراي افغان ها بوده اند.

براساس گزارش ها پيروز دستور دكتر ' محمود احمدي نژاد' رئيس جمهوري اسلامي ايران، مهاجران افغان غيرقانوني نيز در ايران اجازه تحصيل يافته اند و از خدمات بهره مي برند.

اين درحاليست كه براساس قوانين بين المللي در ديگر كشورهاي جهان حتي افغانستان، مهاجران غيرقانوني حتي اجازه زندگي نيز ندارند.

دو ماه پيش وزير كشور ايران در سفر خود به كابل با مقام هاي عالي رتبه افغانستان ديدار داشت و در جريان اين سفر به دنبال تاكيد ايران، قرار شد بسترهاي لازم براي قانونمند كردن ورود افغان ها به ايران و جلوگيري از ترددهاي غيرقانوني افغان ها فراهم شود.


 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر