۱۳۹۰ خرداد ۱, یکشنبه

هرمزگان استان ممنوعه تردد اتباع بيگانه اعلام شد

1390/2/27 سه شنبه

رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي هرمزگان گفت: هرمزگان به عنوان استان ممنوعه تردد اتباع بيگانه اعلام شد.

به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري مهر، سرهنگ احمد دادستاني ظهر سه شنبه در نشست مطبوعاتي بيان داشت: طبق توافقات صورت گرفته مسئولان استاني و مسئولان كشوري از 10 تير ماه امسال ورود و خروج اتباع بيگانه و سكونت در استان هرمزگان ممنوع خواهد بود.

سرهنگ دادستاني با بيان اينكه استان هرمزگان به عنوان همجواري با استانهاي شرقي كرمان و سيستان و بلوچستان و همجواري اين استانها با كشور افغانستان و پاكستان به عنوان توقفگاه ورود اتباع بيگانه به كشور محسوب مي شود، اظهارداشت: طرح ممنوعيت تردد و سكونت اتباع بيگانه در هرمزگان از سال گذشته مطرح بود اما به دلايلي اين امر محقق نشد و طبق صحبتهاي صورت گرفته از سال جاري اين طرح اجرايي خواهد شد.

رئيس پليس امنيت عمومي و اطلاعات نيروي انتظامي هرمزگان تاكيد كرد: از زماني كه دستورالعمل اين طرح از سوي وزارت كشور به استانداري هرمزگان ابلاغ شود اجرايي خواهد شد و تمامي افاغنه و پاكستانيها چه داراي كارت تردد باشند و چه غير مجاز اجازه سكونت در استان را نخواهند داشت.

  وي افزود: در سرشماري سال گذشته دفتر اتباع بيگانه استانداري هرمزگان 37 هزار افغاني در طرح شركت و داراي كارت تردد هستند كه اگر در خوشبينانه ترين حالت تصور كنيم حدود 70 هزار اتباع بيگانه افغاني و پاكستاني مجاز و غير مجاز در استان هرمزگان سكونت دارند كه بايد با اجرايي شدن اين طرح از استان هرمزگان طرد شوند.

 وي در پاسخ به اين سئوال كه "وضعيت اتباع بيگانه اي كه اقدام به ازدواج با ايرانيها كرده اند چه خواهد شد"، يادآور شد: با اجراي اين قانون حتي اتباع بيگانه اي كه اقدام به ازدواج با ايرانيها گرفته اند هم نمي توانند در استان اقامت داشته باشند و سكونت در استان منوط به گرفتن يك سري مجوزات خاص از دستگاه هاي مسئول خواهد بود.

به گفته سرهنگ دادستاني، در حال حاضر 20 درصد اتباع بيگانه در استان در بخش كشاورزي، 14 درصد در قاچاق كالا، مواد مخدر، ورود مشروبات الكلي، هشت درصد دست فروشي، 10 درصد در بخش اصناف، 28 درصد جمع اوري ضايعات و پنج درصد در ساير مشاغل مشغول هستند.

سرهنگ دادستاني همچنين در تشريح عملكرد پليس امنيت اخلاقي و اطلاعات نيروي انتظامي طي دو ماهه اول سال گفت: سال گذشته 15 هزار اتباع بيگانه غير مجاز كه عمدتا افاغنه بودن دستگير و از كشور طرد شده اند، همچنين در سال جاري طي اجراي 24 طرح برخورد و دستگيري با اتباع غير مجاز دو هزار و 500 نفر دستگير كه 460 نفر از آنها متكديان پاكستاني هستند.

تشكيل كميته نظارت اماكن عمومي در مورد اشتغال اتباع بيگانه در هرمزگان

وي از تشكيل كميته نظارت و برخورد با اماكن عمومي در مورد اشتغال اتباع بيگانه در استان هرمزگان خبر داد و افزود: نمايندگان پليس نظارت بر اماكن عمومي، اداره كار، دفتر اتباع بيگانه استانداري، بازرگاني و اصناف اعضاي تشكيل دهنده اين كميته هستند.

رئيس پليس امنيت عمومي و اطلاعات هرمزگان عنوان كرد: نيروي انتظامي با كارفرماياني كه اقدام به خدمت گيري اتباع بيگانه غير مجاز كنند برخورد و انها را به دستگاه هاي ذيربط معرفي خواهد كرد تا مجوز اين كارفرمايان ابطال شود.


 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر