۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۵, پنجشنبه

تأكيد ايران بر ضرورت استقرار صلح و ثبات در افغانستان

1390/2/14 چهارشنبه

معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت امور خارجه كشورمان بر ضرورت استقرار صلح و ثبات در افغانستان تأكيد كرد و وجود يك دولت قدرتمند و با ثبات در كابل را موجب برقراري امنيت و آرامش در منطقه دانست.

به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري فارس ، محمدعلي فتح‌الهي معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت امور خارجه در ديدار با «جانش كاناوين» نماينده ويژه وزارت امور خارجه نروژ در امور افغانستان، وجود يك دولت قدرتمند و با ثبات در كابل را موجب برقراري امنيت و آرامش در منطقه دانست.

وي همچنين با اشاره به استفاده ابزاري كشورهاي قدرتمند از موضوع افغانستان، گفت: نبايد براي تامين منافع كوتاه‌مدت نظير پيروزي در انتخابات، منافع درازمدت افغانستان و منطقه را ناديده گرفت.

نماينده ويژه وزارت امور خارجه نروژ نيز با قدرداني از فعاليت‌هاي انساندوستانه ايران بخصوص در ميزباني از مهاجران افغان، گفت: ما نيز بر ضرورت درك واقعيات افغانستان و پرهيز از اتخاذ تصميمات شتابزده در مورد اين كشور تأكيد داريم.

وي رايزني نروژ با جمهوري اسلامي ايران در مورد افغانستان را براي شناخت بيشتر مسائل افغانستان و آشنايي با حقايق اين كشور دانست و بر ضرورت حمايت از روند استقرار صلح در افغانستان تأكيد كرد.

كاناوين براي يك سفر دو روزه به منظور مذاكره با مسئولان ايراني پيرامون اوضاع افغانستان در تهران به سر مي‌برد.

وي همچنين در ديدار با محسن پاك‌آيين رئيس ستاد افغانستان در وزارت امور خارجه در مورد مسائل جاري در افغانستان گفت‌وگو و تبادل نظر كرد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر