۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۶, دوشنبه

ساماندهي هرچه سريعتر اتباع خارجي

1390/2/25 يكشنبه

مهندس مصطفي محمد نجار بر ساماندهي هرچه سريعتر اتباع خارجي مقيم ايران تاكيد كرد .

به گزارش اداره كل امور اتباع ومهاجرين خارجي به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور ، مهندس مصطفي محمد نجار وزير كشور طي سخناني در دومين كميسيون ساماندهي اتباع خارجي ، با اشاره به اجراي طرح سرشماري اتباع خارجي، خواستار همكاري بيشتر دستگاهها براي ساماندهي اين اتباع شد و اظهار داشت : در اين زمينه وزارت كشور اقدامات بسيار مناسبي انجام داده كه بايد با تعامل ديگر دستگاهها استمرار يابد . 
وي با اشاره به اقدامات انجام شده براي كنترل مرزهاي شرقي و ساماندهي تردد اتباع خارجي به كشورمان، گفت : مجازات قاچاقچيان انسان به كشورمان بايد تشديد شود

برخي از دستگاهها از وظايف محوله در اجراي طرح ساماندهي اتباع افغاني گزارشي از نحوه پيشرفت، موانع و مشكلات مربوطه را به حاضرين در جلسه ارائه كردند.

همچنين در اين خصوص مقرر شد كه طرح وثيقه رواديد مسدود در فرصت زماني كوتاه مدت وارد مرحله عملياتي گردد. 

كليات لايحه اصلاح قانون مجازات عبوردهندگان اشخاص غيرمجاز از مرز نيز مورد تصويب حاضرين قرار گرفت كه طي اين لايحه، مجازات زندان و جريمه براي روساي باند و انتقال و اسكان دهندگان اتباع خارجي غيرقانوني در هر نقطه از كشور تعيين شده است . همچنين مصادره كليه اموال مربوطه به قاچاقچيان در لايحه مزبور پيش بيني گرديده است

تهوري مشاور وزير و مدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور نيز در ابتداي اين نشست گزارشي از اقدامات انجام شده از سوي دستگاههاي مجري طرح ساماندهي اتباع خارجي را به حاضرين در جلسه ارائه كرد . 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر