۱۳۹۰ خرداد ۳, سه‌شنبه

نيروهاي كار ايراني جايگزين اتباع خارجي غيرمجاز استان تهران شدند

1390/3/2 دوشنبه


 

مديركل اداره كار و امور اجتماعي استان تهران اظهار داشت: در سال گذشته، سه هزار و 600 نيروي كار ايراني جايگزين اتباع خارجي غيرمجاز استان تهران شدند.

به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري مهر ,مهدي رفيعي  به بررسي وضعيت اشتغال اتباع خارجي ساكن استان تهران اشاره كرد و افزود: طي سال گذشته نزديك به 13 هزار و 800 تبعه غيرمجاز در بازرسي هاي صورت گرفته شناسايي شدند و نزديك به چهار هزار و 245 برگ جريمه براي كارفرمايان مختلف صادر شد و در مقابل، سه هزار 600 نفر نيروي كار ايراني جايگزين اتباع غير مجاز خارجي در استان تهران شدند.

وي همچنين با بيان اينكه در سال گذشته بازرسي از واحدهاي توليدي تشديد شده است، گفت: پنج هزار و 500 بازرسي از اول سال گذشته از واحدهاي توليدي به منظور رسيدگي به وضعيت اشتغال اتباع غير مجاز انجام شد.

معرفي دو هزار و 500 كارفرماي متخلف به مراجع قضايي

اين مسئول ادامه داد: با توجه به تخلف صورت گرفته از سوي برخي كارفرمايان در خصوص جذب غير مجاز كارگران اتباع بيگانه، دو هزار و 500 كارفرماي متخلف به مراكز قضايي معرفي شدند.

وي بيان كرد: امسال 54 هزار كارت موقت كار براي اتباع خارجي كه در طرح "آمايش 6" وزارت كشور شركت كردند، صادر شده است.

رفيعي افزود: صدور كارتهاي موقت كار براي اتباع خارجي به منظور شناسايي و داشتن اطلاعات آنها به صورت رايانه اي در دسترس است و كارتهاي شناسايي نيز به صورت هوشمند طراحي شده كه از بسياري تخلفات جلوگيري مي كند.

وي يادآور شد: در حال حاضر آمار دقيقي از تعداد اتباع غيرمجاز خارجي در استان تهران وجود ندارد اما برآورد اين است كه نزديك به 150 هزار نفر تبعه بيگانه در اين استان حضور دارند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر