۱۳۹۲ خرداد ۱۲, یکشنبه

تكذيب خبر اخراج كودكان افغاني

تكذيب خبر اخراج كودكان افغاني
روابط عمومي اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي خبر درج شده در يكي از سايت ها در خصوص اخراج كودكان افغاني را تكذيب نمود ؛ اخيراً خبري مبني بر اخراج كودكان افغاني از ايران در يكي از سايت ها درج گرديده كه اين خبر از سوي اداره كل اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور قوياً تكذيب و از اساس كذب خوانده شده است . كما اينكه سخنگوي وزارت امور خارجه افغانستان نيز طي بيانيه اي رسمي اين خبر را نادرست اعلام نموده است .
روابط عمومي اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور در خصوص اين خبر افزودند ؛
جمهوري اسلامي ايران با پذيرش ميليون ها پناهنده و ارائه خدمات گسترده به آنان از آموزه هاي اسلامي و انساني همواره رعايت حال پناهندگان را مورد توجه جدي قرار داده است . بر اين اساس به دليل آنكه اخراج كودكان خارجي و منجمله كودكان افغاني را عملي مذموم و ضد انساني مي داند به هيچ وجه چنين رويه هائي در دستور كار قرار نداشته است و شديداً آنرا محكوم مي نمايد .
روابط عمومي اداره كل اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور همچنين تأكيد نموده است :

اقدامات دولت جمهوري اسلامي ايران در ساماندهي وضعيت اتباع افغاني در ايران تعامل مثبت و سازنده دولت افغانستان در مسيري روشن با موفقيت دنبال مي شود و اينگونه فضا سازي هاي مسموم خدشه اي به آن وارد نخواهد نمود . 
--------------------------------
یادداشت شردبیر:
در مورد بازداشت و جمع آوری محصلان و دانش آموزان مهاجر افغانی خبرهای زیادی به ما رسیده بود ولی ما در انتظار  تایید این اخبار و انتشار آن بودیم ولی دولت ایران خود با انتشار و تکذیب  اخراج این خبر ها را تایید نموده است
پس اینگونه تیتر می زنیم!
جمع آوری و بازداشت کودکان افغانی  و محصلان و دانش آموزان مهاجر در ایران! اخراج به عهده ایرانی هاست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر