۱۳۹۲ تیر ۲, یکشنبه

اتباع افغانی باید به صورت قانونی در داخل خاک ایران حضورداشته باشند

اتباع افغانی باید به صورت قانونی در داخل خاک ایران حضورداشته باشندمدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشورگفت: اتباع افغان باید به صورت قانونمند در داخل خاک کشورمان حضور داشته باشند تا از حمایت‌های دولت ایران وسایر منافع این حضور قانونی بهره مند شوند.
به گزارش اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی به نقل از خبرگزاری ایرنا ،عزیز کاظمی افزود: تلاش دولت ایران بر مبنای حمایت از بازگشت داوطلبانه و عزتمندانه پناهندگان افغانی به کشورشان است .
وی اظهار داشت: در بخش خانواری تاکنون بیش از 400 هزار نفر با دستور مسوولان ایران و درخواست دولت و پارلمان افغانستان روادید ورود به ایران را دریافت کرده اند . همچنین تاکنون بیش از 136 هزار جلد گذرنامه برای اتباع افغانی صادر شده است.
کاظمی گفت: تا زمانی که روادید این افراد اعتبار دارد، آنها حق اقامت در ایران را دارند و پس از پایان اعتبار باید به افغانستان بازگردند و پس از گذشت 6 ماه اقامت در کشورشان در صورت تمایل مجدد، می توانندبه صورت قانونی به ایران بازگردند.
وی افزود : در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران دومین کشور میزبان پناهندگان در دنیاست . این در حالی است که هیچ کشوری حضور میلیونی مهاجران در داخل خاک خود را نمی پسندد، چرا که حضور مهاجران آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و مسایل امنیتی و اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.
کاظمی یادآور شد :برای پناهندگان هیچ نقطه‌ای از دنیا به منزله وطن آنها نخواهد بود، بنابراین جوامع بین المللی باید تلاش کنند که این افراد امکان بازگشت به کشور خود را داشته باشند. 
----------------------
یادداشت شردبیر:
جناب آقای کاظمی: این مهاجرت برای کشورهای دیگر تبعات اجتماعی دارد که از فرهنگ های متفاوتی برخوردار هستند و نهایتا به ضرر مهاجران تمام می شود چون این مهاجران هستند که باید در فرهنگ اجتماعی میزبان ، ذوب می شوند. اما دو بخش از یک تاریخ که نهایتا شاید 200 سال از جدایی آنها بگذردکه دارای زبان و فرهنگ مشترک هستند مثل ایران و افغانستان و حضور سی ساله آنها ، دیگر به این افراد که افغانی گفته نمی شود بلکه ایرانی هستند. ولی شما حتی نسل سوم این مهاجرین را که والدینشان در ایران بدنیا آمده اند و فرزند دار شده اند، بازهم مهاجر و افغانی میدانند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر