۱۳۹۲ خرداد ۲۰, دوشنبه

مدير كل اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور از بيمه رايگان 207 هزار نفر از اقشار آسيب پذير پناهنده در ايران طي سالجاري خبر داد.





1392/3/18 شنبه
بيمه رايگان 207 هزار نفر اقشار آسيب پذير پناهنده در ايران/
 حضور قانوني بيش از يك ميليون افغان در ايران
مدير كل اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور از بيمه رايگان 207 هزار نفر از اقشار آسيب پذير پناهنده در ايران طي سالجاري خبر داد.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري مهر، عزيز كاظمي پيش از ظهر شنبه در حاشيه آيين افتتاح دفاتر كفالت اقامت و اشتغال مهاجرين خارجي در سمنان در گفت و گو با خبرنگاران در مورد حمايت از اتباع مهاجر نيازمند در كشور گفت: سال جاري 207 هزار نفر از اقشار آسيب پذير پناهنده در ايران به صورت رايگان بيمه شدند و ساير پناهندگان هم مي توانند با پرداخت سرانه 90 هزار تومان تحت پوشش بيمه درماني قرار گيرند.

كمك هاي كميسارياي پناهندگان قطره اي در برابر درياي كمك هاي ايران

مديركل اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور از وجود 840 هزار مهاجر پناهنده خارجي در ايران خبر داد و گفت: كمك هاي كميسارياي پناهندگان سازمان ملل به مهاجران خارجي در ايران به قول همين كميساريا قطره اي در برابر درياي كمك هاي ايران است.

كاظمي افزود: كمك هاي كميسارياي پناهندگان هر ساله براي كشورهاي پناهنده پذير متناسب با جمعيت اختصاص مي يابد.

وي رسيدگي به پناهندگان را تعامل با وزارت كشور، كميسيارياي پناهندگان و اداره كل اتباع خارجي بيان كرد كه هرساله بودجه اي به ايران نيز اختصاص مي يابد و گفت: پناهندگان جمعي ايران در سراسر كشور و استانهاي مجاز اقامت دارند.

هيچ كشوري ورود غيرقانوني اتباع خارجي را نمي پذيرد

مديركل اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور ورود به مرز را غيرقانوني و غير قابل پذيرش براي هر كشوري دانست و افزود: هيچ كشوري ورود غيرقانوني اتباع خارجي به مرزهايش را نمي پذيرد و نيروهاي مرزباني و انتظامي ايران نيز با هدف جلوگيري از ورود غيرمجاز مرزها اقدامات خوبي را انجام مي دهند.

كاظمي كنترل مرزها را تعاملي دو طرفه خواند و گفت: كشورهاي همسايه ماه خصوصا جمهوري افغانستان نيز بايد براي جلوگيري از خروج غيرقانوني اتباع خود كنترل بيشتري را اعمال كند.

وي اشتغال و به كارگيري اتباع خارجي غيرمجاز را نيز تخلف دانست و افزود: براي كنترل داخل كشور از جمله بحث اشتغال غيرمجاز، گام هاي موثرتري بايد برداشته شود.

كاظمي با بيان اينكه در اين خصوص كارهاي خوبي صورت گرفته خواستار سرعت بخشيدن به اين امور شد و تصريح كرد: دستگاههاي متولي نظير ادارات كار و نيروي انتظامي برخورد جدي انجام دهند كه مي تواند در ورود غيرقانوني به كشور موثر باشد.

حضور قانوني بيش از يك ميليون نفر افغان در ايران

مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور با بيان اينكه بيش از يك ميليون و 300 هزار نفر از اتباع افغان به صورت قانوني در ايران سكونت دارند گفت: به طور ميانگين سالانه 14 تا 15 هزار نفر از پناهندگان به صورت داوطلبانه به كشور خود باز مي گردند كه اين عدد بسيار ناچيز است.

كاظمي با بيان اينكه 840 هزار نفر پناهنده افغاني و 40 هزار پناهنده عراقي همچنان در ايران سكونت دارند گفت: علاوه بر پناهندگان 480 هزار نفر از اتباع خارجي افغاني با پاسپورت و اقامت قانوني در كشور حضور دارند و در مجموع مي توان گفت حدود يك ميليون و سيصد هزار نفر تبعه افغاني به صورت قانوني در كشور سكونت دارند.

وي اعلام كرد: ايران با هدف بازگشت داوطلبانه پناهندگان به كشورشان پيشنهاد مشخصي مطرح كرد و اين پيشنهاد در كميسيون چهارجانبه ابوظبي (با حضور ايران - افغانستان ـ پاكستان و كميسارياي سازمان ملل) هم پيگيري شد كه بر اساس اين امر، ايران آمادگي خود را براي بازگشت فارغ التحصيلان دانشگاهي، استادكاران و كارگران ماهر افغانستاني به كشورشان اعلام كرده است.

تحصيل بيش از 313 هزار پناهنده در مدارس ايران

مدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور با بيان اينكه در سال تحصيلي 91-92 بيش از 313 هزار پناهنده در مدارس ايران تحصيل كردند گفت: براي سال تحصيلي جديد هيچ محدوديتي براي ثبت نام اتباع خارجي وجود ندارد و اين افراد مي توانند با ارائه كارت پناهندگي و پاسپورت در مدارس محل اقامت خود ثبت نام كنند.
وي با اشاره به اينكه دفاتر كفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجي بر اساس مصوبه وزارت كشور و كميسيون هماهنگي ايجاد مي شود اظهار داشت: ايجاد 370 دفتر كفالت در برنامه قرار دارد كه بقيه دفاتر به تدريج ايجاد و افتتاح مي شود.
كاظمي با بيان اينكه بيشترين اين دفاتر در استانهاي اصفهان، خراسان رضوي و فارس ايجاد شده است اظهار داشت: اين دفاتر امور اداري مربوط به اقامت و اشتغال مهاجرين پناهنده قانوني افغان را در ايران انجام مي دهند.
مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور گفت: صدور كارت اقامت و انجام امور اداري آن و نيز امور مربوط به اشتغال قانوني مهاجران افغان از وظايف اين دفاتر است.
وي با بيان اينكه امور مربوط به اقامت و اشتغال اتباع افغان پناهنده قانوني ادارات اتباع خارجي استانها به اين دفاتر محول شده است گفت: ارائه خدمات بهتر، سريعتر و با هزينه كمتر از اهداف تشكيل اين دفاتر است.

افتتاح همزمان دفتر كفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجي در سمنان

دفتر كفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجي استان سمنان همزمان با 100 دفتر ديگر در سطح كشور با حضور مديركل اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور در راستاي تسهيل در ارايه خدمات به مهاجرين افغان افتتاح شد.
پنج دفتر در استان سمنان ايجاد مي شود كه سه دفتر آن امروز افتتاح و فعاليت خود را آغاز كرد.
دفتر كفالت اقامت و اشتغال سمنان در خيابان ابوذر واقع شده است كه در ساعات اداري فعاليت دارد.
--------------------------
یادداشت شردبیر:
از کل مطالبی که در این خبر خواندید، یک مطلب بصورت کلی نظر بنده را جلب کرده و آن حمایت کاظمی از عملکرد نیروهای مرزی بوده است. حمایت از حکم تیر برعلیه افغانها و کشته و زخمی کردن  بسیاری از هم وطنانمان! که هنوز هم درگیر مظاهرات و کشاکش آن می باشیم.
       بدون شک هیچ کشوری نیست که  از میهمان ناخوانده خوشش بیاید ولی تابع قوانینی هستند. از جمله حمایت از زنان و کودکان که ایران فقط در شعار اسلام اسلام از آن نام می برد. آنها شاید مسلمان نباشند و یا حکومت دینی نداشته باشند ولی حقوق بشر را رعایت می کنند.
ایران به تازگی خیل زنان و کودکان را بدون سرپرست  رد مرز کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر