۱۳۹۲ خرداد ۲۰, دوشنبه

تحصيل 310 هزار دانش‌آموز افغان در ايران



تحصيل 310 هزار دانش‌آموز افغان در ايران

مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور با بيان اينكه تمامي مدارسي كه كودكان و دانش آموزان افغان در آن تحصيل مي‌كنند تحت نظارت و پوشش وزارت آموزش و پرورش و مركز امور بين‌الملل اين وزارتخانه است، گفت: با مدارس غيرقانوني برخورد مي كنيم.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور به نقل از خبرگزاري ايسنا ،عزيز كاظمي درباره تعداد دانش آموزان اتباع افغان در مدارس ايران، افزود: در حال حاضر حدود 310 هزار دانش‌آموز تبعه افغانستان در مدارس ايران در حال تحصيل هستند و افرادي كه داراي مدارك قانوني اقامت هستند هيچگونه مشكلي براي سكونت و ادامه تحصيل ندارند.
وي افزود: تمامي مدارسي كه كودكان و دانش آموزان افغان در آن تحصيل مي‌كنند تحت نظارت و پوشش وزارت آموزش و پرورش و مركز امور بين‌الملل اين وزارتخانه است و به جز اين مدارس هيچ مدرسه ديگري براي افاغنه در سطح كشور نداريم و چنانچه مدرسه‌اي خارج از نظارت دستگاه‌هاي حاكميتي وجود داشته باشد غيرقانوني بوده و با آنها برخورد مي‌شود.
مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور درباره اقامت مدت موقت اتباع غيرمجاز داراي كودكان در سن تحصيل كه با دستور رييس جمهور در سال گذشته همچنان در ايران زندگي مي‌كنند نيز تصريح كرد: اين افراد گروه‌هاي خانواري بودند كه در طرح ساماندهي اتباع شركت كردند. تعداد آنها حدود يك ميليون و 419 هزار افغان غيرمجاز است كه در طرح ساماندهي شركت كردند.
كاظمي ادامه داد: از اين تعداد اتباع غيرمجاز افغان، تعدادي مجرد بودند كه حدود 80 هزار نفرشان پس از رفتن به كشور خود با رواديد قانوني به ايران بازگشتند.
وي افزود: در بخش خانواري نيز حدود 400 هزار نفر با دستور مسوولان ايران و درخواست دولت و پارلمان افغانستان در ايران رواديد و ويزا دريافت كردند كه براي اين تعداد 136 هزار جلد پاسبورت تعلق گرفت و تا زماني كه رواديد آنها اعتبار دارد حق اقامت در ايران را دارند و پس از پايان اعتبار رواديدشان بايد به افغانستان بازگشته و پس از شش ماه اقامت در كشورشان در صورت تمايل مجدد، به صورت قانوني به ايران بازگردند.
----------------------------------
یادداشت شردبیر:
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر