۱۳۹۲ تیر ۲, یکشنبه

حضور غیرقانونی 500 تا 700 هزار افغان در کشور


حضور غیرقانونی 500 تا 700 هزار افغان در کشور

به گزارش اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی به نقل از خبرگزاری ایسنا، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت‌‌: به علت ادامه ورود غیرقانونی از مرزهای کشور، به نظر می‌رسد حدود 500 تا 700 هزار تبعه افغان غیرمجاز در داخل کشور زندگی می‌کنند. عزیز کاظمی افزود‌‌: ورود غیرقانونی از مرزهای کشور هم‌چنان ادامه دارد و این موضوع به مسؤولان کشور افغانستان نیز منعکس شده است تا اقدامات کنترلی و نظارتی بیش‌تری در مرزهای خاک خود داشته باشند. مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت‌‌: به نظر می‌رسد حدود 500 تا 700 هزار تبعه افغان غیرمجاز در داخل کشور داشته باشیم. وی درباره برخورد با اتباع غیرمجاز در کشور تصریح کرد‌‌: ورود و خروج اتباع بیگانه در همه کشورها با کنترل و شدت انجام می‌شود و مرزبانی‌ها با ورود غیرقانونی به کشورشان برخورد می‌کنند، اما با توجه به این‌که کنترل یک سویه مرزها اقدام دشواری است، دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و افغانستان باید به‌طور مشترک مرزها را کنترل کنند اما این همکاری از سوی کشور افغانستان با جدیت و سخت‌گیری صورت نمی‌گیرد. کاظمی با بیان این‌که بخشی از این دلایل نیز مربوط به مرزهای طولانی مشترک دو کشور است، افزود‌‌: هم‌چنین اطلاع قاچاقچیان انسان از معابر مرزی و استفاده از شرایط جوی و زمانی از جمله عبور در شب هنگام از مرزها نیز از دیگر دلایل دشواری کنترل مرزهاست. مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با اشاره به خروج برخی از اتباع افغان فعال در بخش‌های خدماتی به علت کاهش ارزش ریال ایران گفت‌‌: گزارش‌هایی در این زمینه به اداره‌کل اتباع وزارت کشور ارسال شده است، اما تعداد این افراد قابل توجه نیست. وی خاطرنشان کرد‌‌: به علت تحولات داخل خاک افغانستان اشتیاق برای ورود، بیش‌تر از خروج از ایران است.
-------------------
یادداشت شردبیر:
به نظر می رسد که بازی موش و گربه ایران با مهاجران بد بختی که از بدی روزگار به دامان این خاک پناه می آورند به مراحل حساسی نزدیک شده است.
ظاهرا ایران توقع دارد که در کشتار مهاجرین مرزبانان افغان هم شرکت نمایند. و مرز به نوعی به شکارگاه تبدیل گردد. 
ازسویی ما خود می دانیم که هم اینک ایران در پادگان افسریه و اطراف بومهن و نزدیکی پیشوای ورامین و شریف آباد به آموزش طالبان افغانستان ، احتمام ورزیده و عامدانه مرز را برای ورود مهاجرین بازگذاشته و زمان تزریق این نیروهای آموزش دیده به داخل افغانستان با اخراج عمومی مهاجرین فاقد مدارک که تعدادشان به حد نصاب رسیده است. این افراد را درقالب اخراج شدگان به دولت افغانستان تحمیل می کنند و ....

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر