۱۳۹۲ خرداد ۲۰, دوشنبه

افتتاح 100 دفتر كفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجي در كشور





1392/3/18 شنبه
افتتاح 100 دفتر كفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجي در كشور
100 دفتر كفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجي در جمهوري اسلامي امروز به صورت همزمان با حضور مديركل اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور افتتاح شد .
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از واحد مركزي خبر، اين دفاتر با هدف تسهيل در ارايه خدمات بهتر به مهاجران افغان و پناهنده قانوني در ايران ايجاد شده است .
از اين تعداد 5 دفتر در استان سمنان ايجاد مي شود كه 3 دفتر آن امروز بصورت رسمي افتتاح شد و فعاليت خود را آغاز كرد .
مديركل اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور در حاشيه افتتاح اين دفاتر افزود: اين دفاتر بر اساس مصوبه وزارت كشور و كميسيون هماهنگي ايجاد مي شود .
عزيز كاظمي گفت: ايجاد 370 دفتر كفالت در برنامه قرار دارد كه بقيه دفاتر به تدريج ايجاد و افتتاح مي شود .
وي با بيان اينكه بيشترين اين دفاتر در استانهاي اصفهان ، خراسان رضوي و فارس ايجاد شده است گفت : اين دفاتر امور اداري مربوط به اقامت و اشتغال مهاجرين پناهنده قانوني افغان را در ايران انجام مي دهند.
كاظمي گفت: صدور كارت اقامت و انجام امور اداري آن و نيز امور مربوط به اشتغال قانوني مهاجرين افغان از وظايف اين دفاتر است.
مديركل اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور با بيان اينكه امور مربوط به اقامت و اشتغال اتباع افغان پناهنده قانوني ادارات اتباع خارجي استانها به اين دفاتر محول شده است گفت: ارائه خدمات بهتر، سريعتر و با هزينه كمتر از اهداف تشكيل اين دفاتر است.
----------------------------
یادداشت شردبیر:
درمورد دفاتر کفالت حقوقی مهاجرین ، قبلا هم صحبت هایی داشتیم. علارقم اظهارات آقای کاظمی ، در تهران همچنان همان مراکز قبلی فقط یک پیشوند به نامشان افزوده شده است و علارقم سیستم نوبت دهی همچنان صف های عریض و طویل در این مراکز ادامه دارد.در مورد امور اشتغالی هم تاکنون برای سال جدید و نیز برای بازماندگان سال گذشته بخشنامه ای صادر نشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر