۱۳۹۲ تیر ۷, جمعه

اینجا تهران است و این مرد افغانی نیست- مردی تهرانی دختری را که به خانه برده بود در حمام مثله کرد

این مرد تهرانی، دختری را که به خانه برده بود در حمام مثله کرد + عکس

 روز ۶ فروردین از طریق مرکز فوریت های پلیسی کشف بسته‌ای مشکوک در خیابان مولوی ـ روبروی بازار پرده فروشان، به کلانتری ۱۱۶ مولوی اعلام شد. 

با حضور مأموران کلانتری در محل، کارگر شهرداری بسته پلاستیکی مشکی رنگی را در کنار خیابان به آن‌ها نشان داد که توسط نوار چسب، کاملاً بسته بندی و پیچیده شده بود؛ بلافاصله مأموران به بررسی بسته مورد نظر پرداخته و با باز کردن آن با قسمتی از بدنِ مثله شده متعلق به یک زن روبرو شدند.

با مشخص شدن وقوع جنایت، بلافاصله موضوع به پلیس آگاهی تهران بزرگ و قاضی کشیک ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران اعلام شد.

به‌گزارش دیساپ به نقل از نامه، با حضور قاضی رسولی، تیم بررسی صحنه جرم اداره دهم و عوامل تشخیص هویت پلیس آگاهی در محل کشف جسد، بررسی‌های اولیه نشان داد که جسد متعلق به زنی حدودا ۲۰ الی ۲۵ ساله و فاقد سر است؛ با توجه به شواهد و دلایل موجود، پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد تشکیل و به دستور قاضی رسولی، بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی، پرونده جهت انجام تحقیقات تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان در اولین مرحله از تحقیقات خود به تحقیق از کارگر شهرداری پرداختند؛ کارگر شهرداری در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در حال نظافت خیابان بودم که متوجه بسته پلاستیکی مشکی رنگِ بزرگی شدم که به طور کامل با نوار چسب بسته بندی و پیچیده شده بود؛ قصد جابجا کردن آنرا داشتم که احساس کردم در داخل آن جنازه است؛ بلافاصله با ۱۱۰ تماس گرفته و پس از حضور مأموران کلانتری در محل و باز کردن بسته متوجه شدم که حدس من درست بوده است.

با توجه به کشف جسد در داخل بسته پلاستیکی و احتمال رها شدن بسته مشابه دیگر توسط قاتل یا قاتلین، کارآگاهان به محل بازیافت زباله در منطقه ۱۲ تهران مراجعه و با همکاری عوامل شهرداری موفق به کشف بسته مشکی رنگ مشابهی شدند که دقیقا همانند بسته اول، با نوار چسب بسته بندی و پیچیده شده بود؛ بسته مشکی رنگ مورد بررسی قرار گرفت و با بررسی محتویات داخل آن، کارآگاهان موفق به کشف البسه خون آلود زنانه در داخل آن شدند.

با کشف البسه خون آلود و در بررسی دقیق تر محتویات داخل بسته پلاستیکی، کارآگاهان اداره دهم تکه کاغذ خون آلودی را کشف کردند که بر روی آن دو شماره تلفن نوشته شده بود؛ مالک خطوط شناسایی و کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که هر دو خط متعلق به محل سکونت و تلفن همراه زن و شوهر جوانی است که روز پیش از کشف جسد و با مراجعه به بازار پرده فروشان اقدام به خرید پرده و سفارش دوخت آن در یکی از مغازه‌های پرده فروشی کرده بودند.

در تحقیقات از مالک خطوط تلفن، وی پس از مشاهده کاغذ خون آلود و شناسایی آن به کارآگاهان گفت: بعدازظهر دیروز، به همراه همسرم برای خرید پرده به بازار پرده فروشان رفتیم؛ پس از انتخاب پرده، از فروشنده مغازه درخواست کردیم تا پس از دوخته و آماده شدن آن، با ما تماس بگیرد و به همین بهانه شماره تماس ما را گرفت تا زمانیکه پرده آماده شد به ما اطلاع دهد و فروشنده مغازه گفته بود که فردای آن‌روز برای تحویل گرفتن پرده به مغازه مراجعه کنیم اما مغازه تعطیل بود، حتی زمانیکه با تلفن همراه فروشنده مغازه نیز تماس گرفتیم، تلفن همراهش نیز خاموش بود.

مالک خطوط تلفن به کارآگاهان گفت: همسرم قصد داشت تا به محل کارش مراجعه کند؛ به همین علت به تنهایی در بازار پرده فروشان مشغول نگاه کردن به ویترینِ مغازه ها شدم تا سرانجام فروشنده، مغازه را باز کرد و توانستم پرده را تحویل بگیرم؛ زمانیکه برای تحویل گرفتن پرده در داخل مغازه بودم، ناگهان فروشنده شروع به صبحت کرد و ازم پرسید که خبر دارید که یک نفر خانم اینجا کشته شده، اما من چیزی نگفتم.

وی در خصوص شناسایی کاغذ خون آلود کشف شده نیز به کارآگاهان گفت: این کاغذ قطعه‌ای از کاغذ سررسیدی است که فروشنده پس از پاره کردن کاغذ از داخل آن، در قسمتی از کاغذ اندازه پرده و در قسمت دیگر شماره تلفن‌های ما را نوشت؛ اطمینان دارم که کاغذ متعلق به همان سررسید است.

در شرایطی که با اعلام نظریه تشخیص هویت پلیس آگاهی، کارآگاهان اطمینان داشتند که البسه زنانه پیدا شده در محل بازیافت زباله دقیقاً متعلق به جسد کشف شده در خیابان مولوی است، فروشنده مغازه پرده فروشی به نام مصطفی ۳۵ ساله در روز ۲۸ خرداد دستگیر و جهت انجام تحقیقات به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

با آغاز تحقیقات، مصطفی در تحقیقات اولیه منکر هرگونه ارتکاب به قتل شده و مدعی بود که در روز ۵ فروردین به همراه اعضای خانواده‌اش به شهرستان رفته بوده و علت تأخیر در محل کارش در فردای آن روز نیز به همین علت بوده است؛ ادعای بی‌گناهی از سوی مصطفی در شرایطی از سوی وی مطرح بود که کارآگاهان هم‌زمان با دستگیری و انتقال وی به پلیس آگاهی، اقدام به بازرسی دقیق از محل سکونت وی در خیابان شهید مختاری کرده و با بررسی دقیق محل سکونت وی توسط عوامل تشخیص هویت، کارآگاهان اطمینان داشتند که جنایت در محل سکونتِ مصطفی انجام شده است.

در شرایطی که متهم در تمامی مراحل تحقیقات و حتی در حضور بازپرس پرونده منکر هرگونه جنایت شده بود، اما با توجه به دلایل علمی غیر قابل انکار کشف شده از صحنه جنایت و همچنین تناقضات بدست آمده از اظهارات وی و اطمینان کارآگاهان از مشارکت وی در ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادر و مصطفی جهت انجام تحقیقات تخصصی و کشف حقیقت در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرانجام مصطفی که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت لب به بیان حقیقت گشود و به ارتکاب جنایت اعتراف کرد؛ متهم در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: روز ۵ فروردین مغازه را بسته و به سمت خانه حرکت کردم؛ در حال رفتن به سمت میدان محمدیه بودم خانم حدوداً ۲۰ ساله‌ای را مشاهده کردم که خود را مهناز معرفی و من نیز خودم را به نام سعید معرفی کردم؛ با یکدیگر به خانه ما رفته بودیم که در یک لحظه متوجه شدم او قصد سرقت پول و یک عدد چای ساز را از خانه من دارد که با او درگیر شدم؛ او را هل دادم که سرش به دیوار خرد.
این مرد تهرانی، دختری را که به خانه برده بود در حمام مثله کرد + عکس
متوجه شدم که دیگر نفس نمی‌کشد و هرچه تلاش کردم، به هوش نیامد؛ با خود فکر کردم که چگونه از دست جنازه راحت شوم که جنازه را به داخل حمام برده و آن را مثله کردم و پس از بسته بندی جسد مثله شده در داخل چند بسته پلاستیکی، قسمتی از جسد را در خیابان مولوی و قسمت سر آنرا نیز در جوادیه راه آهن رها کردم.

متهم در پاسخ به سوال کارآگاهان در خصوص کاغذ خون آلود کشف شده نیز به کارآگاهان گفت: کاغذ حاوی شماره تلفن در داخل جیب لباسم بود و احتمالا زمانیکه در حال بسته بندی لباس‌های مقتوله بودم، از جیبم به داخل لباس‌های او افتاده و من متوجه آن نشدم.

سرهنگ آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه اعلام این خبر ضمن اشاره به کشف بسته پلاستیکی حاوی سر مقتوله در روز ۸ فروردین و در محوطه کارگاه مترو در منطقه جوادیه راه آهن گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم به ارتکاب جنایت و به منظور انجام تحقیقات تکمیلی، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد ضمن آنکه شناسایی هویت مقتوله نیز در دستور کار اداره دهم قرار گرفته است.

۱۳۹۲ تیر ۶, پنجشنبه

ایران و پاکستان میزبان 95 درصد از پناهندگان افغان

ایران و پاکستان میزبان 95 درصد از پناهندگان افغان
مرکزاطلاعات سازمان ملل متحد اعلام کرد: افغانستان هم‌چنان در جهان بزرگ‌ترین "تولیدکننده" پناهنده است، موقعیتی که در 32 سال گذشته آن را حفظ کرده است.

به گزارش اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس گزارش سالانه "روندهایجهانی" که به وسیله کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان روز چهارشنبهانتشار یافت به طور متوسط از هر چهار پناهنده در جهان یک نفر افغانی است و 95 درصداز آنان در پاکستان یا ایران به سر می‌برند.
---------------------------------------
یادداشت شردبیر:
نامردا چوب کردن تو کندوی زنبور عسل و زنبورها نیششون زده و کندو رو زدن خراب کردند. حالا زنبورها مهاجرت کردند  و پراکند شده وحالا نامردا هی اعلامیه میدن  و سراغ زنبورهای آواره رو در تمام دنیا می گیرند. براستی اگر دخالتهای کشورهای همسایه( شوروی- پاکستان - ایران) و کشورهای فضول(آمریکا و اتحادیه اروپا) نبود. ما به اینجا می رسیدیم که در جهان پراکنده باشیم و سازمان ملل برای ما آمار بگیرد و ایران با افاده این آمار را چاپ و نشر نماید؟

۱۳۹۲ تیر ۲, یکشنبه

مرگ 4 افغان غیرمجاز در واژگونی خودرو

مرگ 4 افغان غیرمجاز در واژگونی خودرو
واژگونی پژو حامل افاغنه غیرمجاز، جان چهار تن را گرفت.
بنابر اعلام مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی در ساعت : روز پنجشنبه بر اثر واژگونی یک دستگاه سواری پژو در کیلومتر جاده فرعی «قلات پایین» چهار تن جان خود را از دست داده و هشت نفر دیگر نیز مجروح شدند.
کارشناسان پلیس راه علت این حادثه را عدم توجه به جلو از جانب راننده سواری پژو اعلام کردند.
همچنین برابر گزارش دریافتی به مرفوک راهور ناجا، سواری پژو حامل افاغنه غیرمجاز بوده است.همچنین بنابر اعلام پلیس راه استان قم در ساعت : روز گذشته (پنجشنبه) بر اثر برخورد یک دستگاه سمند و سواری پژو در کیلومتر جاده فرعی «تاج خاتون» سه تن جان خود را از دست داده و دو نفر دیگر نیز مجروح شدند که کارشناسان تصادفات پلیس راه نیز علت این تصادف را تجاوز به چپ از جانب راننده سواری پژو به میزان درصد و راننده سواری سمند را به علت فرار به طرز غلط به میزان درصد مقصر دانستند.
-------------------------------------
یادداشت شردبیر:
انالله و انا الیه راجعون
برای کشتن افغان ها هیچ آداب و ترتیبی مجوی

اتباع افغانی باید به صورت قانونی در داخل خاک ایران حضورداشته باشند

اتباع افغانی باید به صورت قانونی در داخل خاک ایران حضورداشته باشندمدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشورگفت: اتباع افغان باید به صورت قانونمند در داخل خاک کشورمان حضور داشته باشند تا از حمایت‌های دولت ایران وسایر منافع این حضور قانونی بهره مند شوند.
به گزارش اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی به نقل از خبرگزاری ایرنا ،عزیز کاظمی افزود: تلاش دولت ایران بر مبنای حمایت از بازگشت داوطلبانه و عزتمندانه پناهندگان افغانی به کشورشان است .
وی اظهار داشت: در بخش خانواری تاکنون بیش از 400 هزار نفر با دستور مسوولان ایران و درخواست دولت و پارلمان افغانستان روادید ورود به ایران را دریافت کرده اند . همچنین تاکنون بیش از 136 هزار جلد گذرنامه برای اتباع افغانی صادر شده است.
کاظمی گفت: تا زمانی که روادید این افراد اعتبار دارد، آنها حق اقامت در ایران را دارند و پس از پایان اعتبار باید به افغانستان بازگردند و پس از گذشت 6 ماه اقامت در کشورشان در صورت تمایل مجدد، می توانندبه صورت قانونی به ایران بازگردند.
وی افزود : در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران دومین کشور میزبان پناهندگان در دنیاست . این در حالی است که هیچ کشوری حضور میلیونی مهاجران در داخل خاک خود را نمی پسندد، چرا که حضور مهاجران آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و مسایل امنیتی و اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.
کاظمی یادآور شد :برای پناهندگان هیچ نقطه‌ای از دنیا به منزله وطن آنها نخواهد بود، بنابراین جوامع بین المللی باید تلاش کنند که این افراد امکان بازگشت به کشور خود را داشته باشند. 
----------------------
یادداشت شردبیر:
جناب آقای کاظمی: این مهاجرت برای کشورهای دیگر تبعات اجتماعی دارد که از فرهنگ های متفاوتی برخوردار هستند و نهایتا به ضرر مهاجران تمام می شود چون این مهاجران هستند که باید در فرهنگ اجتماعی میزبان ، ذوب می شوند. اما دو بخش از یک تاریخ که نهایتا شاید 200 سال از جدایی آنها بگذردکه دارای زبان و فرهنگ مشترک هستند مثل ایران و افغانستان و حضور سی ساله آنها ، دیگر به این افراد که افغانی گفته نمی شود بلکه ایرانی هستند. ولی شما حتی نسل سوم این مهاجرین را که والدینشان در ایران بدنیا آمده اند و فرزند دار شده اند، بازهم مهاجر و افغانی میدانند.

حضور غیرقانونی 500 تا 700 هزار افغان در کشور


حضور غیرقانونی 500 تا 700 هزار افغان در کشور

به گزارش اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی به نقل از خبرگزاری ایسنا، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت‌‌: به علت ادامه ورود غیرقانونی از مرزهای کشور، به نظر می‌رسد حدود 500 تا 700 هزار تبعه افغان غیرمجاز در داخل کشور زندگی می‌کنند. عزیز کاظمی افزود‌‌: ورود غیرقانونی از مرزهای کشور هم‌چنان ادامه دارد و این موضوع به مسؤولان کشور افغانستان نیز منعکس شده است تا اقدامات کنترلی و نظارتی بیش‌تری در مرزهای خاک خود داشته باشند. مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت‌‌: به نظر می‌رسد حدود 500 تا 700 هزار تبعه افغان غیرمجاز در داخل کشور داشته باشیم. وی درباره برخورد با اتباع غیرمجاز در کشور تصریح کرد‌‌: ورود و خروج اتباع بیگانه در همه کشورها با کنترل و شدت انجام می‌شود و مرزبانی‌ها با ورود غیرقانونی به کشورشان برخورد می‌کنند، اما با توجه به این‌که کنترل یک سویه مرزها اقدام دشواری است، دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و افغانستان باید به‌طور مشترک مرزها را کنترل کنند اما این همکاری از سوی کشور افغانستان با جدیت و سخت‌گیری صورت نمی‌گیرد. کاظمی با بیان این‌که بخشی از این دلایل نیز مربوط به مرزهای طولانی مشترک دو کشور است، افزود‌‌: هم‌چنین اطلاع قاچاقچیان انسان از معابر مرزی و استفاده از شرایط جوی و زمانی از جمله عبور در شب هنگام از مرزها نیز از دیگر دلایل دشواری کنترل مرزهاست. مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با اشاره به خروج برخی از اتباع افغان فعال در بخش‌های خدماتی به علت کاهش ارزش ریال ایران گفت‌‌: گزارش‌هایی در این زمینه به اداره‌کل اتباع وزارت کشور ارسال شده است، اما تعداد این افراد قابل توجه نیست. وی خاطرنشان کرد‌‌: به علت تحولات داخل خاک افغانستان اشتیاق برای ورود، بیش‌تر از خروج از ایران است.
-------------------
یادداشت شردبیر:
به نظر می رسد که بازی موش و گربه ایران با مهاجران بد بختی که از بدی روزگار به دامان این خاک پناه می آورند به مراحل حساسی نزدیک شده است.
ظاهرا ایران توقع دارد که در کشتار مهاجرین مرزبانان افغان هم شرکت نمایند. و مرز به نوعی به شکارگاه تبدیل گردد. 
ازسویی ما خود می دانیم که هم اینک ایران در پادگان افسریه و اطراف بومهن و نزدیکی پیشوای ورامین و شریف آباد به آموزش طالبان افغانستان ، احتمام ورزیده و عامدانه مرز را برای ورود مهاجرین بازگذاشته و زمان تزریق این نیروهای آموزش دیده به داخل افغانستان با اخراج عمومی مهاجرین فاقد مدارک که تعدادشان به حد نصاب رسیده است. این افراد را درقالب اخراج شدگان به دولت افغانستان تحمیل می کنند و ....

شرایط اتباع خارجی برای بهره‌مندی از خدمات و تسهیلات بانکی


1392/3/25 شنبهشرایط اتباع خارجی برای بهره‌مندی از خدمات و تسهیلات بانکیبانک مرکزی در اطلاعیه ای شرایط بهره‌مندی اتباع خارجی از خدمات و تسهیلات بانکی را برای همه بانک‌های دولتی، غیردولتی و مؤسسات اعتباری اعلام کرد.
اتباع خارجی در صورت «احراز» دارا بودن پروانه اقامت دائم می توانند از خدمات و تسهیلات بانکی بهره‌مندی شوند.
در خصوص اتباع خارجی همواره پرسش هایی مطرح بوده که حاکی از وجود ابهام در قوانین و مقررات یا تفاوت در استنباط همکاران بانکی درباره مفهوم «اجازه اقامت دائم» است.
با توجه به بررسی‌ها و نتایج حاصل از استعلام از پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (ناجا)، این تعریف
به عنوان چارچوب جامع و مانع برای تشخیص «اجازه اقامت دائم» ارائه می‌ شود:
اجازه اقامت دائم، اجازه اقامت یک‌ساله تا سه‌ساله‌ای است که پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (ناجا) صادر می‌ کند و با رعایت شرایط لازم قابل تمدید بوده و مستند آن مهر سبز رنگ با عبارت «پروانه اقامت» ـ بدون صفت «دائم» ـ مندرج در گذرنامه است. این اجازه در هر لحظه که سازمان مذکور تشخیص دهد ، قابل ابطال است.

بانک مرکزی افزوده است :
برغم استفاده از واژه «دائم» در عبارت «پروانه اقامت دائم»، این پروانه صرفاً به مدت یک تا سه سال معتبر بوده و هرچند قابل تمدید است؛ اما در صورت تشخیص پلیس مهاجرت، قابل ابطال نیز است.
اعطای تسهیلات و ارائه خدمات بانکی به این‌گونه افراد با لحاظ کردن مدت یک تا سه ساله «پروانه اقامت» صورت پذیرد و لازم است همه پیش‌بینی‌های لازم در باره مخاطرات احتمالی موجود در این امر که ناشی از علل مختلف از جمله ابطال «اجازه اقامت دائم» از سوی پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا و خروج از حوزه قضایی ایران بدون اطلاع بانک است ، انجام گیرد.
بعلاوه با دریافت وثایق کافی و قابل اتکاء (با آگاهی از قوانین راجع به مالکیت اموال غیرمنقول اتباع خارجی) پوشش لازم تأمین شود در غیر این‌صورت، بانک مسئول خسارت احتمالی خواهد بود.
----------------------------------------
یادداشت شردبیر:
بارک الله فیکم! عجیبه ها! پس دارندگان کارت های اقامت یک ساله چی؟ ظاهرا شما با دادن اختیارات و تسهیلات به دارندگان گذرنامه(پاسپورت) سعی دارید که دارندگان کارت(برگه های تردد) که پناهندگان جمعی یاد می شوند را به ابطال این مدارک و درخواست اقامت با پاسپورت تشویق نمایید تا بدین وسیله از خیل دارندگان اقامت با سابقه سی ساله کاهش دهید .

پوشش بیش از 170 هزار نفر در افغانستان توسط کمیته امداد

پوشش بیش از 170 هزار نفر در افغانستان توسط کمیته امدادرئیس دفتر کمیته امداد امام خمینی (ره) در افغانستان گفت: جمعیتی بیش از 170 هزار نفر از ایتام، بی‌سرپرستان، معلولان و از کار افتادگان در چهار ولایت افغانستان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.
به گزارش اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی به نقل از  خبرگزاری ایسنا و به نقل از خبرگزاری صدای افغان(آوا)، با گسترش فعالیت‌های برون مرزی کمیته امداد، همزمان با پیروزی جهاد مقدس مردم افغانستان علیه ارتش سرخ و سقوط دولت دست نشانده کمونیست‌ها، بنا به ضرورتهایی که وجود داشت کمیته امداد امام خمینی(ره) حسب مسئولان عالی رتبه نظام جمهوری اسلامی ایران از نیمه دوم سال ۱۳۷۱ نسبت با استقرار ۲ شاخه اصلی و فرعی در شهر کابل اقدام کرد و به یاری ‌محرومان و نیازمندان به ویژه ایتام افغانستان شتافت.
با گذشت بیش از بیست سال از فعالیت کمیته امداد در افغانستان، رضا سلم آبادی، رئیس نمایندگی کمیته امداد امام خمینی(ره) در افغانستان با اشاره به آغاز دور دوم فعالیت این نهاد در سال ۱۳۸۱ به خبرگزاری آوا، گفت: با روی کار آمدن دولت موقت کرزی، کمیته امداد امام خمینی (ره) مجدداً در کابل، هرات، مزارشریف و شهر زرنج (مرکز ولایت نیمروز) که شهر مرزی با ایران است، فعال شد.
فعالیت این نهاد از تابستان سال ۱۳۷۷ در دوران حکومت رژیم طالبان در کشورمان متوقف شده بود.
سلم آبادی ادامه داد: چهار نمایندگی اصلی کمیته امداد در شهرهای کابل، مزارشریف، هرات و زرنج فعال هستند و مراکز فرهنگی و درمانی دیگر نیز تحت نظر دفاتر اصلی فعالیت و به نیازمندان کمک می‌کنند.
رئیس نمایندگی کمیته امداد امام خمینی(ره) در افغانستان، خانواده‌های تحت پوشش این نهاد را هفت هزار خانوار در چهار ولایت اعلام کرد و افزود: جمعیتی بیش از 72 هزار نفر از ایتام، بی‌سرپرستان، معلولان و از کار افتادگان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.
وی گفت: خانواده‌های 2 نفر به بالا در اولویت قرار دارند و بر اساس تحقیقات، خانواده‌های واجد شرایط( بچه کارگر نداشته باشند و بی‌سرپرست باشند)، با دریافت یک کوپن (دفترچه مدد جویی) تحت حمایت کمیته امداد قرار می‌گیرند.
سلم آبادی از توزیع سالانه 10 هزار سبد دانش‌آموزی شامل لوازم تحریریه، پرداخت ماهیانه یک هزار افغانی به دانشجویان دولتی و متقبل شدن سی درصد از هزینه تحصیل دانشجویان موسسات خصوصی (چنانچه مطابق ارزش‌های اسلامی باشد)، و پرداخت یک هزار افغانی نیز بابت هزینه‌ رفت و آمد به آنان، به عنوان فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد در افغانستان نام برد.
وی در مورد ارائه خدمات به زوجهای جوان گفت: در مقوله ازدواج، خانواده‌های تحت پوشش با ارائه سند، ۲۲۰ دلار بابت کمک هزینه خرید جهیزیه دریافت می‌کنند.
وی گفت: بمنظور ایجاد اشتغال و خودکفایی در زمینه‌های مالداری، زراعت، کسب، حدود ۳۰ یا ۴۰ هزار افغانی بعنوان قرضه به مدد جویان داده می‌شود.
همچنین یک سری دوره‌های آمادگی کنکور، خوش نویسی، کامپیوتر و پرده دوزی به صورت رایگان از سوی این کمیته برای خانواده‌های تحت پوشش دایر می‌شود که به شرکت کنندگان در این کارگاه‌های آموزشی حدود ۵۰۰ افغانی به منظور هزینه مسیر تعلق می‌گیرد.
وی یادآور شد: در هرات رشته‌های کامپیوتر و خیاطی برای دختران، و رشته‌های کامپیوتر و فلزکاری، برق صنعتی، برق ساختمان برای پسران آموزش داده می‌شود . در شهر زرنج، پسران در رشته‌های برق موتر، لوله کشی و برق ساختمان، و دختران در رشته‌های کامپیوتر، خیاطی، آرایشگری و گلدوزی آموزش می‌بینند.
سلم آبادی عنوان کرد: در کابل برای پسران دوره‌های آموزشی کامپیوتر و خوش نویسی، و برای دختران در رشته‌های کامپیوتر، خیاطی، پرده دوزی، خوش نویسی و آمادگی کنکور و زبان انگلیسی و در شهر مزار شریف نیز خیاطی، کامپیوتر، هویه کاری و گلدوزی دایر می‌شود.
سلم آبادی خاطر نشان کرد: طی دو سال اخیر، این بنیاد ۱۵۰ کودک یتیم را به افرادی که وضعیت مالی خوبی دارند، معرفی کرده است.
در مورد ارائه خدمات درمانی در شهر کابل نیز وی گفت: دو دکتر از ساعت ۱۲ تا ۱۶ در دفتر نمایندگی کمیته امداد مستقر هستند و تقریباً روزی ۶۰ نفر را به صورت رایگان پذیرش می‌کنند.
ارائه خدمات درمانی به خانواده‌های مورد حمایت دفاتر هرات، مزارشریف و زرنج از دیگر فعالتیهای خدمات درمانی کمیته امداد است.
رئیس نمایندگی کمیته امداد امام خمینی (ره) در افغانستان تصریح کرد: ما از قومی خاص حمایت نمی‌کنیم تا بحال جریان سیاسی در روند کار کمیته امداد تاثیر گذار نبوده، زیرا کار ما سیاسی نیست و هدف ما کار انسان دوستانه است.
وی اظهار کرد: هدف از تاسیس این موسسه چه در جمهوری اسلامی ایران و چه در سایر کشورها، سرچشمه گرفته از نیت و خلوص امام خمینی(ره) بوده است.
سلم آبادی با ابراز رضایت از همکاری دولت افغانستان با کمیته امداد عنوان کرد: در هر شرایطی این نهاد خیریه به فعالیت خود همانند سال 1371 در اوج ناامنی‌ها ادامه می‌دهد.

وی بیان کرد: بعضی از موسسات خارجی با فعالیتهای مغرضانه خود بر سر راه وحدت مسلمین مانع ایجاد می‌کنند.
-------------------------------
یادداشت شردبیر:
باتشکر از حس انسان دوستی کمیته امداد امام خمینی! خاطرنشان می کنیم که ما در درون جمهوری اسلامی بسیار خانواده های بی سرپرست مهاجر داریم که فاقد هیچ گونه پوشش امداد رسانی و حتی عوارض سالیانه از آنها بزور گرفته می شود. در حالی که این کمیته در افغانستان برای تبلیغات ، سبد های تحصیلی توزیع می کند در جمهوری اسلامی ، کودکان مهاجر از تحصیل محروم هستند.

۱۳۹۲ خرداد ۲۶, یکشنبه

محمود رفت! روحانی آمد. خدا همچنان آن بالاست.

محمود  رفت

ریاست هشت ساله احمدی نژاد نه تنها برای مهاجرین خارجی (افغانی) ساکن ایران یاد آور ظلم و ستم و بی عدالتی بود بلکه برای مردم ایران نیز چیزی به جز گرانی و سرکوب و زندان در بر نداشت.
 اینک با انتخاب شدن حسن روحانی ، نامزدی از طیف میانه رو و حتی متحد با اصلاح طلبان، مردم با این انتخاب نشان دادند نه اینکه از اصلاح طلبی استقبال می کنند بلکه از ترس یک احمدی نژاد دیگر ، به دامان روحانی پناه بردند.
پس از اعلام نتیجه نهایی آراء شب گذشته توسط مصطفی محمد نجار به یکباره مردم به خیابان ها ریختند و تصاویری خلق کردند. مانند زمانی که شاه مخلوع از ایران رفت.
گوبا که شاه محمود رفته است و امام روحانی آمده! به هرحال به چند و چون آن کاری نداریم ولی امیدواریم که با سرکار آمدن آقای روحانی، کمی از مشکلات مهاجرین بد بخت کاسته شود یا حد اقل بر مشکلات این قشر مظلوم و درجه دوم در اجتماع ایرانی  افزوده نگردد.

هشت سال ریاست جمهوری احمدی نژاد حوادث و رویداد های  فراموش نشدنی برای افغانستان و ملت ما رقم زد که به اختصار یاد آور می شویم.
*-اخراج مهاجرین هرساله در فصل سرما
*-توقیف تانکر های سوخت ملت فقیر افغانستان در اوج سرمای سوزان افغانستان
*-اخراج کودکان مهاجر از مدارس جمهوری اسلامی و همچنین بستن مدارس خودگردان افغانی در ایران
*- ارسال اسلحه و مهمات به هراس افکنان در داخل افغانستان
*-آموزش طالبان در تهران و زاهدان و فرستادن آنها به داخل افغانستان
*-اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها و فشار روز افزون بر مهاجرین بد بخت در داخل کشور ایران و بستن عوارض و شهریه و.... بیشتر بر این مهاجرین
*-اخراج یک باره طیف گسترده مهاجرین و در پی آن امتیازگیری از پارلمان افغانستان
*-کشته و زخمی کردن اتباع افغانی در مرزهای دو کشور
*-اعلان و دادن حکم تیر به هنگ های مرزی در مرزهای افغانستان و ترکیه با ایران! که هردو مورد ملت و اتباع افغانستان  هدف این تیرها قرار داشته و قرار گرفتند.
*-درآغوش گرفتن رسمی دشمنان رسمی افغانستان و ملت آن (طالبان) و دعوت آنان به تهران برای گرفتن امتیاز و فشار روز افزون با نزدیک شدن به سال 2014  وخروج نیروهای آیساف.

۱۳۹۲ خرداد ۲۱, سه‌شنبه

اینجا تهران است و اینها افغانی نیستند-آدم ربایی

اعتراف آدم‌ربای قاتل به 4 جنایت

مردی که به انگیزه سرقت و اخاذی، یک کارمند بانک و سه عضو خانواده او را گروگان گرفته و کشته بود، از سوی کارآگاهان جنایی آگاهی ملارد در غرب استان تهران دستگیر شد.



به گزارش جام جم، روز بیست ودوم اردیبهشت امسال مردی با حضور در اداره پلیس آگاهی ملارد، از ربوده شدن چهار عضو خانواده برادرش خبر داد.

در تحقیق از این مرد معلوم شد، روز گذشته دختر برادرش به وی اطلاع داده، پدر، مادر و دو برادر دوقلویش محمد مهدی و محمدرضا هشت ساله با خودروی پرایدشان از خانه خارج شده و بازنگشته اند.

در ادامه مشخص شد، یک روز بعد برادرش مرتضی ـ مرد گمشده ـ با وی تماس می گیرد و اطلاع می دهد مردی، او و دیگر اعضای خانواده اش را گروگان گرفته است و باید برای نجاتشان پول تهیه کند؛ در غیر این صورت مرد آدم ربا آنها را خواهد کشت.



6 میلیون تومان برای آزادی گروگان ها

ساعتی بعد مرد ربوده شده با ارسال پیامکی به گوشی برادرش، از او می خواهد مبلغ شش میلیون تومان به شماره حسابش واریز کند. او هم مبلغ درخواستی را واریز می کند و بعد از آن هر چه با گوشی برادرش تماس می گیرد، موفق به صحبت با او نمی شود.

در حالی که جستجوی گسترده پلیس برای نجات جان چهار گروگان و دستگیری مرد آدم ربا آغاز شده بود، ماموران مطلع شدند پولی که بابت آزادی گروگان ها پرداخت شده، توسط یک مرد در بانکی در غرب کشور برداشت شده است.

ردپای یک آشنا

به این ترتیب، ماموران تصویر برداشت کننده پول را به دست آوردند و آن را به خانواده مرتضی نشان دادند که آنها صاحب تصویر را شناسایی و عنوان کردند او اصغر نام دارد و با مرتضی آشناست و در همان برجی که برادرش بنگاه داشته، مستاجر است.

با مشخص شدن هویت تنها مظنون پرونده، کارآگاهان جنایی وی را تحت تعقیب قرار داده و متوجه شدند از روزی که مرد بنگاهدار گم شده، وی نیز ناپدید شده و کسی او را ندیده است.

در ادامه، کارآگاهان به تحقیق از همسر وی پرداختند که این زن نیز مدعی شد، از همسرش خبری ندارد.

دستگیری مرد آدم ربا

به این ترتیب ماموران رفت و آمد این زن را زیر نظر گرفتند و او را روز های پایانی هفته گذشته در یکی از بوستان های شهر هنگام ملاقات با همسرش مشاهده و دستگیر کردند.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی اعتراف کرد مرد کارمند و سه عضو خانواده اش را پس از گروگانگیری کشته است.

اعتراف به جنایتی هولناک

متهم با اشاره به نحوه این جنایت گفت: چند ماه بود در برجی که بنگاه مرتضی ـ مقتول ـ نیز آنجا بوده، خانه ای را اجاره کرده بودم. پس از مدتی متوجه شدم او علاوه بر فعالیت در بنگاه، کارمند یک بانک نیز هست و وضع مالی مناسبی دارد، طرح دوستی با وی ریخته و اعتمادش را جلب کردم. سپس تصمیم گرفتم با گروگان گرفتن او و خانواده اش، اخاذی کنم.

عامل جنایت اضافه کرد: روز حادثه به بهانه نشان دادن یک ساختمان، از او خواستم با من همراه شود که وی با همسر و دو پسر دوقلویش آمده و من هم سوار خودرویشان شدم. در میانه راه با تهدید، پول هایش را سرقت کردم و سپس از او خواستم بابت آزادی شان، از خانواده اش پول بخواهد. سپس برای این که مرا به پلیس لو ندهند، آنها را به جاده شهرستان بیجار بردم و هر چهار نفرشان را به قتل رساندم.

متهم یادآور شد: جسد زن و شوهر جوان را در زمین کشاورزی نزدیک جاده بیجار انداختم و اجساد پسران دوقلو را در روستای خوزنان در یک زمین کشاورزی انداخته و متواری شدم.

کشف اجساد قربانیان

در پی اعتراف های تکان دهنده متهم، کارآگاهان جنایی برای کشف اجساد چهار قربانی حادثه ابتدا به جاده بیجار رفتند و جسد زن و شوهر کشته شده را پیدا و به پزشکی قانونی منتقل کردند.

در مرحله بعدی با استعلام از مراجع انتظامی و قضایی آبیک معلوم شد، روز یازدهم خرداد امسال ماموران پایگاه بسیج زیاران هنگام گشتزنی در حوالی روستای خوزنان، اجساد دو کودک را یافته و با گزارش موضوع به بازپرس کشیک ویژه قتل شهرستان آبیک در قزوین و هماهنگی قضایی، اجساد به عنوان مجهول الهویه به پزشکی قانونی منتقل شده اند.

در پی این حادثه، یکی از همسایگان قاتل به خبرنگار ما گفت: اصغر از چند ماه پیش با اجاره خانه ای در این برج همراه همسر و دختر خردسالش زندگی می کرد. او مدعی بود در زمینه احداث ساختمان فعالیت دارد.

وی اضافه کرد: از روزی که مرتضی ـ بنگاهدار ـ ناپدید شد، اصغرمدام سراغ او را از ما می گرفت و بعد از چند روز یکباره ناپدید شد. گمان نمی بردیم این مرد، دست به چنین جنایتی زده باشد. از مسئولان قضایی می خواهیم عامل جنایت را در ملأ عام مجازات کنند.

ناکامی متهم در تله مرگ برای موبایل فروش

یکی دیگر از همسایه ها نیز گفت: عامل جنایت، با فریب یکی دیگر از همسایگان که در زمینه فروش گوشی تلفن همراه فعالیت داشت، می خواست او را هم به شهر دیگری برای خرید گوشی تلفن همراه ببرد و از او خواسته بود برای این کار یکصد میلیون تومان همراه داشته باشد که پیش از هر اقدامی متهم دستگیر شد. شاید اگر دستگیر نمی شد، مرد موبایل فروش هم قربانی می شد.

بنا بر این گزارش، برای عامل جنایت قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از وی در حالی ادامه دارد که روز گذشته اجساد چهار قربانی حادثه به خاک سپرده شد.

اینجا تهران است و این افراد افغانی نیستند.-اعتراف به قتل داماد



اعتراف به قتل داماد پس از 9 ماه


عامل قتل داماد که پس از جنایت جسد مرد معتاد را در کنار خیابان رها کرده بود، پس از 9 ماه لب به اعتراف گشود.



به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین از پلیس آگاهی تهران بزرگ، ساعت 18:30 دقیقه 31 شهریور 1391، از طریق مرکز فوریت های پلیسی یک فقره کشف جسد در داخل فضای سبز، در انتهای کوچه بن بست در بلوار قدس، به کلانتری 167 دولت آباد اعلام شد.

با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد که جسد متعلق به مردی حدودا 45 ساله است که بر روی ناحیه گردن وی آثار بریدگی ناشی از اصابت جسم تیز وجود داشت.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمد» و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای شهرری، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به اداره دهم و در شرایطی که هیچگونه مدارک شناسایی به همراه جسد و در محل کشف جسد یافت نشده بود، تحقیقات کارآگاهان اداره دهم در اولین مرحله از رسیدگی به این پرونده، بر روی شناسایی هویت جسد قرار گرفت.

در شرایطی که هیچگونه گزارش فقدانی با مشخصات ظاهری مقتول در سیستم جامع پلیس ثبت نشده بود، کارآگاهان با توجه به گزارش پزشکی قانونی مبنی بر اعتیاد مقتول به مصرف مواد مخدر، به بررسی بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار پرداخته و موفق به هویت جسد به نام «میکائیل . ع» (متولد 1341) شدند که دارای سابقه دستگیری به اتهام موادمخدر بود.

با شناسایی هویت جسد، کارآگاهان با مراجعه به محل سکونت مقتول در فلکه دوم دولت آباد اطلاع پیدا کردند که خانواده مقتول در فاصله زمانی کوتاهی پس از کشف جسد، محل سکونت خود را تغییر داده اند.

در تحقیقات از محل زندگی خانواده مقتول مشخص شد که مقتول به همراه همسر و دو فرزندش ، به مدت شش ماه در این محل زندگی کرده و طی این مدت بارها مابین وی و همسرش اختلاف و درگیری وجود داشته و حتی طی شکایت طرح شده از سوی همسر مقتول، میکائیل به مدت چهار ماه در زندان بوده و آخرین بار در مورخه 28 شهریور 1391 از زندان آزاد و پس از مراجعه به منزل، مجددا با همسرش درگیر و اینبار باعث مجروح شدن همسرش به نام پروین (متولد 1346) شده بگونه ای که به علت شدت جراحت به بیمارستان منتقل می شود.

در شرایطی که تحقیقات از محل سکونت مقتول نشان از ارتکاب جنایت با انگیزه اختلاف خانوادگی داشت ، کارآگاهان در ادامه تحقیقات اطلاع پیدا کردند که میکائیل صبح روز 29 شهریور 1391 در حین ورود به منزل مشاهده شده و همان روز، برادرزنش نیز در محل مشاهده شده است.

تحقیقات از خانواده مقتول و دستگیری قاتل

با توجه به اطلاعات بدست آمده در طول تحقیقات، کارآگاهان با شناسایی محل سکونت جدید خانواده مقتول در منطقه دولت آباد ـ خیابان سیاسنگی، به تحقیق از اعضای خانواده میکائیل پرداخته و اطلاع پیدا کردند که با وجود گذشت شش ماه از زمان کشف جسد مقتول، خانواده وی هیچگونه شکایتی مبنی بر فقدان وی به کلانتری محل را انجام نداده اند.

همسر میکائیل در پاسخ به سؤال کارآگاهان در خصوص «علت عدم طرح شکایت در خصوص فقدان همسرش» اظهارداشت:«میکائیل دارای سابقه خارج شدن از منزل به مدت طولانی بود و به همین علت شکایت نکردم اما از مرگش اطلاعی نداشتم».

در ادامه رسیدگی به پرونده و با توجه به اطلاعات بدست آمده مبنی بر مشاهده برادر پروین در محل زندگی مقتول (همزمان با ناپدید شدن مقتول)، کارآگاهان به تحقیق از وی پرداختند؛ یوسف (متولد 1352) در اظهارات اولیه منکر هرگونه اطلاع از مرگ مقتول شد و اظهار داشت:«آخرین بار میکائیل را در داخل بیمارستان دیده و پس از آن هیچگونه اطلاعی از او ندارم».

در شرایطی که «یوسف» در اظهارات اولیه منکر هرگونه اطلاع از وقوع جنایت داشت اما تحقیقات پلیسی صورت گرفته نشان از وجود تناقضات و کذب بودن اظهارات وی داشت؛ بلافاصله هماهنگی های لازم با مقام قضایی انجام و «یوسف» دستگیر و جهت انجام تحقیقات تخصصی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در شرایطی که «یوسف» در طول مسیر تحقیقات اولیه منکر هرگونه اطلاع از ارتکاب جنایت شده بود، نهایتا لب به اعتراف گشود و ضمن اعتراف صریح به جنایت، در اعترافاتش به کارآگاهان گفت:«میکائیل شیشه مصرف می کرد و خواهرم را همیشه مورد ضرب و شتم قرار می داد؛ روز حادثه خواهرازده ام با من تماس گرفت و خبر داد که پدرش (میکائیل)، خواهرم را با آجر از ناحیه سر مجروح کرده؛ از شهرستان کرج به تهران آمده و پس از رسیدن به خانه خواهرم متوجه شدم که پروین بوسیله اورژانس به بیمارستان منتقل شده و به علت شدت ضرب و شتم، بستری شده است؛ فردای آنروز متوجه شدم که میکائیل در ساعت هشت صبح از بیمارستان به خانه بازگشته؛ حدود ساعت 21 به قصد صحبت کردن با وی به خانه شان رفته اما میکائیل را در حال مصرف شیشه مشاهده کردم؛ با وجود صحبت هایی که با میکائیل کردم اما او هیچ توجهی به صحبت های من نمی کرد و ناگهان شروع به فحاشی و تهمت زدن به خواهرم کرد؛ در حالیکه بسیار عصبانی شده بودم، با چاقوی میوه خوری که روی زمین افتاده بود، دو ضربه به دو طرف گردن میکائیل زده، در حالیکه نیمه جان بود تصمیم گرفتم تا او را به بیمارستان منتقل کنم با ماشین پراید شخصی به سمت درمانگاه حرکت کرده اما در بین راه متوجه شدم که میکائیل فوت کرده است؛ در حالیکه بسیار ترسیده بودم، جسد را به داخل فضای سبز در زندیکی درمانگاه برده و همانجا رها کردم؛ پس از گذشت یک هفته از این موضوع، به خواهرم پیشنهاد دادم تا از محل سکونتش نقل مکان کند و او نیز پیشنهاد مرا قبول کرد و محل سکونتش را تغییر داد اما او هیچ اطلاعی از مرگ میکائیل نداشت».

سرهنگ آریا حاجی زاده معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود:«با توجه به اعترافات صریح متهم به ارتکاب جنایت و به منظور انجام تحقیقات تکمیلی، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت».

اعتراف به قتل داماد پس از 9 ماه
عامل قتل داماد که پس از جنایت جسد مرد معتاد را در کنار خیابان رها کرده بود، پس از 9 ماه لب به اعتراف گشود.
به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین از پلیس آگاهی تهران بزرگ، ساعت 18:30 دقیقه 31 شهریور 1391، از طریق مرکز فوریت های پلیسی یک فقره کشف جسد در داخل فضای سبز، در انتهای کوچه بن بست در بلوار قدس، به کلانتری 167 دولت آباد اعلام شد.

با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد که جسد متعلق به مردی حدودا 45 ساله است که بر روی ناحیه گردن وی آثار بریدگی ناشی از اصابت جسم تیز وجود داشت.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمد» و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای شهرری، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به اداره دهم و در شرایطی که هیچگونه مدارک شناسایی به همراه جسد و در محل کشف جسد یافت نشده بود، تحقیقات کارآگاهان اداره دهم در اولین مرحله از رسیدگی به این پرونده، بر روی شناسایی هویت جسد قرار گرفت.

در شرایطی که هیچگونه گزارش فقدانی با مشخصات ظاهری مقتول در سیستم جامع  پلیس ثبت نشده بود، کارآگاهان با توجه به گزارش پزشکی قانونی مبنی بر اعتیاد مقتول به مصرف مواد مخدر، به بررسی بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار پرداخته و موفق به هویت جسد به نام «میکائیل . ع» (متولد 1341) شدند که دارای سابقه دستگیری به اتهام موادمخدر بود.

با شناسایی هویت جسد، کارآگاهان با مراجعه به محل سکونت مقتول در فلکه دوم دولت آباد اطلاع پیدا کردند که خانواده مقتول در فاصله زمانی کوتاهی پس از کشف جسد، محل سکونت خود را تغییر داده اند.

در تحقیقات از محل زندگی خانواده مقتول مشخص شد که مقتول به همراه همسر و دو فرزندش ، به مدت شش ماه در این محل زندگی کرده و طی این مدت بارها مابین وی و همسرش اختلاف و درگیری وجود داشته و حتی طی شکایت طرح شده از سوی همسر مقتول، میکائیل به مدت چهار ماه در زندان بوده و آخرین بار در مورخه 28 شهریور 1391 از زندان آزاد و پس از مراجعه به منزل، مجددا با همسرش درگیر و اینبار باعث مجروح شدن همسرش به نام پروین (متولد 1346) شده بگونه ای که به علت شدت جراحت به بیمارستان منتقل می شود.

در شرایطی که تحقیقات از محل سکونت مقتول نشان از ارتکاب جنایت با انگیزه اختلاف خانوادگی داشت ، کارآگاهان در ادامه تحقیقات اطلاع پیدا کردند که میکائیل صبح روز 29 شهریور 1391 در حین ورود به منزل مشاهده شده و همان روز، برادرزنش نیز در محل مشاهده شده است.
تحقیقات از خانواده مقتول و دستگیری قاتل
با توجه به اطلاعات بدست آمده در طول تحقیقات، کارآگاهان با شناسایی محل سکونت جدید خانواده مقتول در منطقه دولت آباد ـ خیابان سیاسنگی، به تحقیق از اعضای خانواده میکائیل پرداخته و اطلاع پیدا کردند که با وجود گذشت شش ماه از زمان کشف جسد مقتول، خانواده وی هیچگونه شکایتی مبنی بر فقدان وی به کلانتری محل را انجام نداده اند.

همسر میکائیل در پاسخ به سؤال کارآگاهان در خصوص «علت عدم طرح شکایت در خصوص فقدان همسرش» اظهارداشت:«میکائیل دارای سابقه خارج شدن از منزل به مدت طولانی بود و به همین علت شکایت نکردم اما از مرگش اطلاعی نداشتم».

در ادامه رسیدگی به پرونده و با توجه به اطلاعات بدست آمده مبنی بر مشاهده برادر پروین در محل زندگی مقتول (همزمان با ناپدید شدن مقتول)، کارآگاهان به تحقیق از وی پرداختند؛ یوسف (متولد 1352) در اظهارات اولیه منکر هرگونه اطلاع از مرگ مقتول شد و اظهار داشت:«آخرین بار میکائیل را در داخل بیمارستان دیده و پس از آن هیچگونه اطلاعی از او ندارم».

در شرایطی که «یوسف» در اظهارات اولیه منکر هرگونه اطلاع از وقوع جنایت داشت اما تحقیقات پلیسی صورت گرفته نشان از وجود تناقضات و کذب بودن اظهارات وی داشت؛ بلافاصله هماهنگی های لازم با مقام قضایی انجام و «یوسف» دستگیر و جهت انجام تحقیقات تخصصی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
 
در شرایطی که «یوسف» در طول مسیر تحقیقات اولیه منکر هرگونه اطلاع از ارتکاب جنایت شده بود، نهایتا لب به اعتراف گشود و ضمن اعتراف صریح به جنایت، در اعترافاتش به کارآگاهان گفت:«میکائیل شیشه مصرف می کرد و خواهرم را همیشه مورد ضرب و شتم قرار می داد؛ روز حادثه خواهرازده ام با من تماس گرفت و خبر داد که پدرش (میکائیل)، خواهرم را با آجر از ناحیه سر مجروح کرده؛ از شهرستان کرج به تهران آمده و پس از رسیدن به خانه خواهرم متوجه شدم که پروین بوسیله اورژانس به بیمارستان منتقل شده و به علت شدت ضرب و شتم، بستری شده است؛ فردای آنروز متوجه شدم که میکائیل در ساعت هشت صبح از بیمارستان به خانه بازگشته؛ حدود ساعت 21 به قصد صحبت کردن با وی به خانه شان رفته اما میکائیل را در حال مصرف شیشه مشاهده کردم؛ با وجود صحبت هایی که با میکائیل کردم اما او هیچ توجهی به صحبت های من نمی کرد و ناگهان شروع به فحاشی و تهمت زدن به خواهرم کرد؛ در حالیکه بسیار عصبانی شده بودم، با چاقوی میوه خوری که روی زمین افتاده بود، دو ضربه به دو طرف گردن میکائیل زده، در حالیکه نیمه جان بود تصمیم گرفتم تا او را به بیمارستان منتقل کنم با ماشین پراید شخصی به سمت درمانگاه حرکت کرده اما در بین راه متوجه شدم که میکائیل فوت کرده است؛ در حالیکه بسیار ترسیده بودم، جسد را به داخل فضای سبز در زندیکی درمانگاه برده و همانجا رها کردم؛ پس از گذشت یک هفته از این موضوع، به خواهرم پیشنهاد دادم تا از محل سکونتش نقل مکان کند و او نیز پیشنهاد مرا قبول کرد و محل سکونتش را تغییر داد اما او هیچ اطلاعی از مرگ میکائیل نداشت».

سرهنگ آریا حاجی زاده معاون مبارزه با جرایم جنایی  پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود:«با توجه به اعترافات صریح متهم به ارتکاب جنایت و به منظور انجام تحقیقات تکمیلی، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت».

اینجا تهران است و اینها افغانی نیستند. زورگیری با موتورسیکلت

پلاک مخدوش شده با آدامس، زورگیران را لو داد

رییس کلانتری 103 گاندی از دستگیری دو زورگیر موتورسوار خبر داد و گفت: پلاک موتورسیکلت متهمان با آدامس مخدوش شده بود و این امر ظن ماموران را برانگیخته و به دستگیری آنها ختم شد.





به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سرهنگ رضا بستو رییس کلانتری 103 گاندی گفت:روز گذشته واحد گشت این کلانتری هنگام گشتزنی در خیابان آفریقا به یک پلاک یک دستگاه موتورسیکلت که با آدامس مخدوش شده بود مشکوک شده و دو سرنشین آن را تحت نظر و تعقیب نامحسوس قرار داد.

وی افزود:هنوز دقایقی نگذشته بود که این موتورسواران در خیابان گلستان اقدام به سرقت و زورگیری از یک شهروند کردند که بلافاصله ماموران وارد عمل شده و به آنها دستور توقف دادند اما این سارقان به جای توقف فرار را بر قرار ترجیح داده و سعی کردند از محل بگریزند.

سرهنگ بستو اضافه کرد: تعقیب و گریز ادامه داشت تا اینکه در خیابان برزیل، هر دو متهم با شلیک هوایی پلیس متوقف شده و پس از بازداشت به کلانتری منتقل شدند.

رییس کلانتری 103 گاندی تصریح کرد: هر دو متهم پس از انتقال به کلانتری تحت بازجویی های فنی قرار گرفتند که در نتیجه ضمن معرفی خود به نام های «محمدرضا» و «شهاب» اقرار کردند که با مخدوش کردن پلاک وسیله نقلیه خود اقدام به زورگیری از شهروندان می کنند و تا کنون سه بار نیز اقدام به سرقت و کیف قاپی کرده اند.

گفتنی است؛ هر دو متهم پس از اعتراف به جرایم خود برای تحقیقات بیشتر به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

اینجا ایران است و اینها افغانی نیستند.










کشف نیم تن حشیش در تهران


سردار ساجدی نیا، صبح امروز از عملیات ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ برای دستگیری یک قاچاقچی خبر داد و گفت: از محل سکونت این متهم قریب به نیم تن حشیش و تریاک کشف و ضبط شد.



به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سردار حسین ساجدی نیا رییس پلیس تهران بزرگ گفت: مدتی پیش بنابر گزارش های ارایه شده از سوی شهروندان ساکن محدوده تهرانپارس در خصوص فعالیت های یکی از قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر در این محدوده، اقدامات تیم های عملیاتی پایگاه چهارم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ آغاز شد.

وی افزود: در بررسی های انجام شده و تحقیقات میدانی مشخص شد که این فرد «سعید» نام دارد و با سفرهایی که در محدوده شرق کشور می کند، اقدام به انتقال مواد مخدر از جمله حشیش و تریاک به تهران دارد و به صورت خرده فروشی میان معتادان توزیع می کند.

رییس پلیس تهران بزرگ اضافه کرد: نتیجه تحقیقات انجام شده از سوی ماموران در اختیار مقام قضایی قرار گرفت و متعاقبا حکم بازداشت متهم و بازرسی از محل سکونت وی صادر شد که طی هماهنگی های انجام شده تیم های عملیاتی پلیس برای دستگیری متهم وارد عمل شدند.

سردار ساجدی نیا با اشاره به اینکه متهم مذکور در یک عملیات شبانه و غافلگیرانه در محل سکونتش بازداشت شده است، اظهارداشت: در این عملیات قریب به نیم تن مواد افیونی حشیش و تریاک که به صورت بسته بندی آماده برای توزیع بود، کشف و ضبط شد که به همراه متهم به پایگاه چهارم پلیس مبارزه با مواد مخدر منتقل شد.

اینجا تهران است و اینها افغانی نیستند-اعتراف زوج زورگیر به 50 فقره سرقت



کد خبر : 1076586375842713808 تاریخ : دوشنبه 20 خرداد 1392 12:02





اعتراف زوج زورگیر به 50 فقره سرقت


رییس کلانتری 131 شهرری صبح امروز از دستگیری یک زوج زورگیر که با خودرو اقدام به سرقت اموال مسافران مترو می کردند،خبر داد و افزود:‌این متهمان در بازجویی های پلیسی به 50 فقره سرقت اعتراف کردند.



به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس،سرهنگ علیرضا حیدری رییس کلانتری 131 شهرری گفت:مدتی پیش چندین فقره شکایت از سوی مسافران مترو به کلانتری 131 شهر ری ارجاع شد که در آنها گزارش شده بود که زن و مرد جوانی به عنوان مسافربر با یک خودرو سواری پراید اقدام به زورگیری از مسافران کرده و پس ار ارتکاب جرم متواری می شوند.

وی تصریح کرد:با توجه به حساسیت موضوع و امکان اقدام مجدد این سارقان برای سرقتی دیگر، بلافاصله پرونده ای در این خصوص تشکیل و با گرفتن مشخصات ظاهری متهمان از شاکیان،تیمی از ماموران تجسس کلانتری برای شناسایی و بازداشت متهمان وارد عمل شدند در این رابطه با گشتزنی های نامحسوس و همچنین حضور در مکان های مذکور که امکان سرقت بود، اقدامات خود را آغاز کردند.

سرهنگ حیدری افزود: عصر روز گذشته یکشنبه نوزدهم خرداد ماه سال جاری ماموران این یگان هنگام گشتزنی در محدوده فوق بودند که متوجه یک خودروی سواری نوک مدادی با همان مشخصات در یکی از ایستگاهای مترو شده و در یک عملیات غافلگیرانه موفق شدند متهمان را دستگیر کنند.

رییس کلانتری 131 شهرری اضافه کرد: در بازرسی از متهمان که «امیر حسین» و «ربابه» نام داشتند دو قبضه چاقو و دو دستگاه تلفن همراه کشف شد،ماموران متهمان را برای تکمیل پرونده و تحقیقات بیشتر به کلانتری انتقال دادند.

این مقام مسئول بیان کرد :متهمان با حرفهای ضد و نقیض قصد گمراه کردن ماموران را داشتند که در مواجهه حضوری با 9نفر از شاکیان ضمن اعتراف به سرقت، «امیر حسین» در خصوص شیوه خود عنوان کرد:«که با تردد در مراکز پرتردد مانند مترو در فرصت مناسب طعمه های خود را که اغلب زنان بودند را شکار می کردیم».

وی افزود: همسرم به بهانه اینکه صندلی عقب را سه نفر حساب کرده است مسافران را مجبور به نشستن در صندلی جلو نموده و در فرصتی مناسب همسرم از پشت با تهدید چاقو و خودم از پشت فرمان به مسافران حمله و اقدام به سرقت طلا و جواهرات ، وجه نقد و تلفن همراه آنها می نمودیم و در صورت مقاومت اقدام به مجروح کردن آنها می نمودیم.

سرهنگ حیدری در پایان تصریح کرد: با بررسی سوابق متهمان مشخص شد «امیر حسین» سابقه دار است و چندین مرتبه به اتهام سرقت زورگیری و سرقت خودرو بازداشت شده اند همچنین متهمان تا کنون به 50 فقره سرقت اعتراف کرده اند.
----------------------------
یادداشت شردبیر:
فقط در واکنش به انتشار اخبار و بزرگنمایی و تحریف اخبار پرونده های مهاجرین  این اخبار را که در مورد خود ایرانی ها است نشر دادیم تا با اوضاع داخل ایران آشنا باشید.

۱۳۹۲ خرداد ۲۰, دوشنبه

تحصيل 310 هزار دانش‌آموز افغان در ايران



تحصيل 310 هزار دانش‌آموز افغان در ايران

مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور با بيان اينكه تمامي مدارسي كه كودكان و دانش آموزان افغان در آن تحصيل مي‌كنند تحت نظارت و پوشش وزارت آموزش و پرورش و مركز امور بين‌الملل اين وزارتخانه است، گفت: با مدارس غيرقانوني برخورد مي كنيم.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور به نقل از خبرگزاري ايسنا ،عزيز كاظمي درباره تعداد دانش آموزان اتباع افغان در مدارس ايران، افزود: در حال حاضر حدود 310 هزار دانش‌آموز تبعه افغانستان در مدارس ايران در حال تحصيل هستند و افرادي كه داراي مدارك قانوني اقامت هستند هيچگونه مشكلي براي سكونت و ادامه تحصيل ندارند.
وي افزود: تمامي مدارسي كه كودكان و دانش آموزان افغان در آن تحصيل مي‌كنند تحت نظارت و پوشش وزارت آموزش و پرورش و مركز امور بين‌الملل اين وزارتخانه است و به جز اين مدارس هيچ مدرسه ديگري براي افاغنه در سطح كشور نداريم و چنانچه مدرسه‌اي خارج از نظارت دستگاه‌هاي حاكميتي وجود داشته باشد غيرقانوني بوده و با آنها برخورد مي‌شود.
مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور درباره اقامت مدت موقت اتباع غيرمجاز داراي كودكان در سن تحصيل كه با دستور رييس جمهور در سال گذشته همچنان در ايران زندگي مي‌كنند نيز تصريح كرد: اين افراد گروه‌هاي خانواري بودند كه در طرح ساماندهي اتباع شركت كردند. تعداد آنها حدود يك ميليون و 419 هزار افغان غيرمجاز است كه در طرح ساماندهي شركت كردند.
كاظمي ادامه داد: از اين تعداد اتباع غيرمجاز افغان، تعدادي مجرد بودند كه حدود 80 هزار نفرشان پس از رفتن به كشور خود با رواديد قانوني به ايران بازگشتند.
وي افزود: در بخش خانواري نيز حدود 400 هزار نفر با دستور مسوولان ايران و درخواست دولت و پارلمان افغانستان در ايران رواديد و ويزا دريافت كردند كه براي اين تعداد 136 هزار جلد پاسبورت تعلق گرفت و تا زماني كه رواديد آنها اعتبار دارد حق اقامت در ايران را دارند و پس از پايان اعتبار رواديدشان بايد به افغانستان بازگشته و پس از شش ماه اقامت در كشورشان در صورت تمايل مجدد، به صورت قانوني به ايران بازگردند.
----------------------------------
یادداشت شردبیر:
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

كمكهاي سازمان ملل به پناهندگان درايران،قابل مقايسه با كمكهاي جمهوري اسلامي نيست









كمكهاي سازمان ملل به پناهندگان درايران،قابل مقايسه با كمكهاي جمهوري اسلامي نيست
مديركل اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور ايران،كمكهاي كميسارياي عالي پناهندگان سازمان ملل را در مقايسه با كمكهاي جمهوري اسلامي ايران به پناهندگان در ايران،ناچيز دانست.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري ايرنا ، مديركل اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور ، از وجود 840 هزار مهاجر پناهنده خارجي در ايران خبر داد و گفت :براساس گزارش كميسارياي عالي پناهندگان سازمان ملل ، كمك اين كميساريا به مهاجران خارجي در ايران در برابر كمكهاي ايران بسيار ناچيز است.
كاظمي همچنين ورود به مرز را غيرقانوني و غير قابل پذيرش براي هر كشوري دانست و افزود : نيروهاي مرزباني و انتظامي ايران با هدف جلوگيري از ورود غيرمجاز ،اقدامات خوبي را براي كنترل مرزها انجام مي دهند.
مديركل اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور ايران ، كنترل مرزها را تعاملي دو طرفه خواند وتاكيد كرد: افغانستان نيز بايد براي جلوگيري از خروج غيرقانوني اتباع خود كنترل بيشتري را بر مرزهاي مشترك اعمال كند.
كاظمي همچنين اشتغال و به كارگيري اتباع خارجي غيرمجاز را در ايران تخلف اعلام كرد و گفت:براي كنترل داخل كشور از جمله بحت اشتغال غيرمجاز گام هاي موثرتري برداشته شده است.
----------------------------
یادداشت شردبیر:
اگر این کمک ها ناچیز است! چرا اینقدر تکرار می کنید؟ خب همین کمک ناچیز را به مهاجرین بدهید تا بتوانند بخشی از هزینه های سالیانه عوارض شهرداری- کارت اشتغال - کارت شناسایی -شهریه های مدارس و... راتامین نمایند.
مهاجرینی که خود  هزینه زندگی خود را تامین می کنند. چه نیاز به کمک های کمیساریا دارد؟ پس ببینید که چه دروغ هایی از شما و چه ظلمهایی


مدير كل اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور از بيمه رايگان 207 هزار نفر از اقشار آسيب پذير پناهنده در ايران طي سالجاري خبر داد.





1392/3/18 شنبه
بيمه رايگان 207 هزار نفر اقشار آسيب پذير پناهنده در ايران/
 حضور قانوني بيش از يك ميليون افغان در ايران
مدير كل اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور از بيمه رايگان 207 هزار نفر از اقشار آسيب پذير پناهنده در ايران طي سالجاري خبر داد.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري مهر، عزيز كاظمي پيش از ظهر شنبه در حاشيه آيين افتتاح دفاتر كفالت اقامت و اشتغال مهاجرين خارجي در سمنان در گفت و گو با خبرنگاران در مورد حمايت از اتباع مهاجر نيازمند در كشور گفت: سال جاري 207 هزار نفر از اقشار آسيب پذير پناهنده در ايران به صورت رايگان بيمه شدند و ساير پناهندگان هم مي توانند با پرداخت سرانه 90 هزار تومان تحت پوشش بيمه درماني قرار گيرند.

كمك هاي كميسارياي پناهندگان قطره اي در برابر درياي كمك هاي ايران

مديركل اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور از وجود 840 هزار مهاجر پناهنده خارجي در ايران خبر داد و گفت: كمك هاي كميسارياي پناهندگان سازمان ملل به مهاجران خارجي در ايران به قول همين كميساريا قطره اي در برابر درياي كمك هاي ايران است.

كاظمي افزود: كمك هاي كميسارياي پناهندگان هر ساله براي كشورهاي پناهنده پذير متناسب با جمعيت اختصاص مي يابد.

وي رسيدگي به پناهندگان را تعامل با وزارت كشور، كميسيارياي پناهندگان و اداره كل اتباع خارجي بيان كرد كه هرساله بودجه اي به ايران نيز اختصاص مي يابد و گفت: پناهندگان جمعي ايران در سراسر كشور و استانهاي مجاز اقامت دارند.

هيچ كشوري ورود غيرقانوني اتباع خارجي را نمي پذيرد

مديركل اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور ورود به مرز را غيرقانوني و غير قابل پذيرش براي هر كشوري دانست و افزود: هيچ كشوري ورود غيرقانوني اتباع خارجي به مرزهايش را نمي پذيرد و نيروهاي مرزباني و انتظامي ايران نيز با هدف جلوگيري از ورود غيرمجاز مرزها اقدامات خوبي را انجام مي دهند.

كاظمي كنترل مرزها را تعاملي دو طرفه خواند و گفت: كشورهاي همسايه ماه خصوصا جمهوري افغانستان نيز بايد براي جلوگيري از خروج غيرقانوني اتباع خود كنترل بيشتري را اعمال كند.

وي اشتغال و به كارگيري اتباع خارجي غيرمجاز را نيز تخلف دانست و افزود: براي كنترل داخل كشور از جمله بحث اشتغال غيرمجاز، گام هاي موثرتري بايد برداشته شود.

كاظمي با بيان اينكه در اين خصوص كارهاي خوبي صورت گرفته خواستار سرعت بخشيدن به اين امور شد و تصريح كرد: دستگاههاي متولي نظير ادارات كار و نيروي انتظامي برخورد جدي انجام دهند كه مي تواند در ورود غيرقانوني به كشور موثر باشد.

حضور قانوني بيش از يك ميليون نفر افغان در ايران

مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور با بيان اينكه بيش از يك ميليون و 300 هزار نفر از اتباع افغان به صورت قانوني در ايران سكونت دارند گفت: به طور ميانگين سالانه 14 تا 15 هزار نفر از پناهندگان به صورت داوطلبانه به كشور خود باز مي گردند كه اين عدد بسيار ناچيز است.

كاظمي با بيان اينكه 840 هزار نفر پناهنده افغاني و 40 هزار پناهنده عراقي همچنان در ايران سكونت دارند گفت: علاوه بر پناهندگان 480 هزار نفر از اتباع خارجي افغاني با پاسپورت و اقامت قانوني در كشور حضور دارند و در مجموع مي توان گفت حدود يك ميليون و سيصد هزار نفر تبعه افغاني به صورت قانوني در كشور سكونت دارند.

وي اعلام كرد: ايران با هدف بازگشت داوطلبانه پناهندگان به كشورشان پيشنهاد مشخصي مطرح كرد و اين پيشنهاد در كميسيون چهارجانبه ابوظبي (با حضور ايران - افغانستان ـ پاكستان و كميسارياي سازمان ملل) هم پيگيري شد كه بر اساس اين امر، ايران آمادگي خود را براي بازگشت فارغ التحصيلان دانشگاهي، استادكاران و كارگران ماهر افغانستاني به كشورشان اعلام كرده است.

تحصيل بيش از 313 هزار پناهنده در مدارس ايران

مدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور با بيان اينكه در سال تحصيلي 91-92 بيش از 313 هزار پناهنده در مدارس ايران تحصيل كردند گفت: براي سال تحصيلي جديد هيچ محدوديتي براي ثبت نام اتباع خارجي وجود ندارد و اين افراد مي توانند با ارائه كارت پناهندگي و پاسپورت در مدارس محل اقامت خود ثبت نام كنند.
وي با اشاره به اينكه دفاتر كفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجي بر اساس مصوبه وزارت كشور و كميسيون هماهنگي ايجاد مي شود اظهار داشت: ايجاد 370 دفتر كفالت در برنامه قرار دارد كه بقيه دفاتر به تدريج ايجاد و افتتاح مي شود.
كاظمي با بيان اينكه بيشترين اين دفاتر در استانهاي اصفهان، خراسان رضوي و فارس ايجاد شده است اظهار داشت: اين دفاتر امور اداري مربوط به اقامت و اشتغال مهاجرين پناهنده قانوني افغان را در ايران انجام مي دهند.
مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور گفت: صدور كارت اقامت و انجام امور اداري آن و نيز امور مربوط به اشتغال قانوني مهاجران افغان از وظايف اين دفاتر است.
وي با بيان اينكه امور مربوط به اقامت و اشتغال اتباع افغان پناهنده قانوني ادارات اتباع خارجي استانها به اين دفاتر محول شده است گفت: ارائه خدمات بهتر، سريعتر و با هزينه كمتر از اهداف تشكيل اين دفاتر است.

افتتاح همزمان دفتر كفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجي در سمنان

دفتر كفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجي استان سمنان همزمان با 100 دفتر ديگر در سطح كشور با حضور مديركل اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور در راستاي تسهيل در ارايه خدمات به مهاجرين افغان افتتاح شد.
پنج دفتر در استان سمنان ايجاد مي شود كه سه دفتر آن امروز افتتاح و فعاليت خود را آغاز كرد.
دفتر كفالت اقامت و اشتغال سمنان در خيابان ابوذر واقع شده است كه در ساعات اداري فعاليت دارد.
--------------------------
یادداشت شردبیر:
از کل مطالبی که در این خبر خواندید، یک مطلب بصورت کلی نظر بنده را جلب کرده و آن حمایت کاظمی از عملکرد نیروهای مرزی بوده است. حمایت از حکم تیر برعلیه افغانها و کشته و زخمی کردن  بسیاری از هم وطنانمان! که هنوز هم درگیر مظاهرات و کشاکش آن می باشیم.
       بدون شک هیچ کشوری نیست که  از میهمان ناخوانده خوشش بیاید ولی تابع قوانینی هستند. از جمله حمایت از زنان و کودکان که ایران فقط در شعار اسلام اسلام از آن نام می برد. آنها شاید مسلمان نباشند و یا حکومت دینی نداشته باشند ولی حقوق بشر را رعایت می کنند.
ایران به تازگی خیل زنان و کودکان را بدون سرپرست  رد مرز کرده اند.

افتتاح 100 دفتر كفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجي در كشور





1392/3/18 شنبه
افتتاح 100 دفتر كفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجي در كشور
100 دفتر كفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجي در جمهوري اسلامي امروز به صورت همزمان با حضور مديركل اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور افتتاح شد .
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از واحد مركزي خبر، اين دفاتر با هدف تسهيل در ارايه خدمات بهتر به مهاجران افغان و پناهنده قانوني در ايران ايجاد شده است .
از اين تعداد 5 دفتر در استان سمنان ايجاد مي شود كه 3 دفتر آن امروز بصورت رسمي افتتاح شد و فعاليت خود را آغاز كرد .
مديركل اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور در حاشيه افتتاح اين دفاتر افزود: اين دفاتر بر اساس مصوبه وزارت كشور و كميسيون هماهنگي ايجاد مي شود .
عزيز كاظمي گفت: ايجاد 370 دفتر كفالت در برنامه قرار دارد كه بقيه دفاتر به تدريج ايجاد و افتتاح مي شود .
وي با بيان اينكه بيشترين اين دفاتر در استانهاي اصفهان ، خراسان رضوي و فارس ايجاد شده است گفت : اين دفاتر امور اداري مربوط به اقامت و اشتغال مهاجرين پناهنده قانوني افغان را در ايران انجام مي دهند.
كاظمي گفت: صدور كارت اقامت و انجام امور اداري آن و نيز امور مربوط به اشتغال قانوني مهاجرين افغان از وظايف اين دفاتر است.
مديركل اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور با بيان اينكه امور مربوط به اقامت و اشتغال اتباع افغان پناهنده قانوني ادارات اتباع خارجي استانها به اين دفاتر محول شده است گفت: ارائه خدمات بهتر، سريعتر و با هزينه كمتر از اهداف تشكيل اين دفاتر است.
----------------------------
یادداشت شردبیر:
درمورد دفاتر کفالت حقوقی مهاجرین ، قبلا هم صحبت هایی داشتیم. علارقم اظهارات آقای کاظمی ، در تهران همچنان همان مراکز قبلی فقط یک پیشوند به نامشان افزوده شده است و علارقم سیستم نوبت دهی همچنان صف های عریض و طویل در این مراکز ادامه دارد.در مورد امور اشتغالی هم تاکنون برای سال جدید و نیز برای بازماندگان سال گذشته بخشنامه ای صادر نشده است.

۱۳۹۲ خرداد ۱۹, یکشنبه

اینجا ایران است و اینها افغانی نیستند. جنایتی دیگر

دختر دانشجو که بخاطر ارتباط جنسی با شوهرخواهرش توسط پدرش به قتل رسید

دختر دانشجو که بخاطر ارتباط جنسی با شوهرخواهرش توسط پدرش به قتل رسید

عوامل جمعی این پلیس به اتفاق بازپرس ویژه قتل و پزشک قانونی در محل حاضر و پس از انجام تشریفات قانونی متهم به قتل با هویت «ب . ع» در اجرای دستور بازپرسی به آگاهی تحویل شد.
در تحقیقات به عمل آمده متهم صراحتا به بزه ارتکابی معترف و عنوان داشت خودش دخترش را با روسری خفه کرده و به قتل رسانده و علت و انگیزه از اقدام خود را داشتن ارتباط نامشروع دخترش با داماداش (شوهر دختر بزرگش) اعلام کرد.
به گزارش دیساپ به نقل از فارس، فرمانده انتظامی شهرستان مراغه گفت: پدری، دختر ۳۰ ساله و دانشجوی خود را به دلیل داشتن رابطه نامشروع با همسر دختر دیگرش به قتل رساند.
عیسی هاتفی اظهار کرد: در پی اعلام وقوع یک مورد قتل عمد توسط کلانتری ۱۱ به هویت خانم «ف – ع» ۳۰ ساله (مجرد ـ دانشجو) توسط پدرش به هویت «ب .ع » در یکی از محلات این شهرستان موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: عوامل جمعی این پلیس به اتفاق بازپرس ویژه قتل و پزشک قانونی در محل حاضر و پس از انجام تشریفات قانونی متهم به قتل با هویت «ب . ع» در اجرای دستور بازپرسی به آگاهی تحویل شد.
هاتفی اضافه کرد: در تحقیقات به عمل آمده متهم صراحتا به بزه ارتکابی معترف و عنوان داشت خودش دخترش را با روسری خفه کرده و به قتل رسانده و علت و انگیزه از اقدام خود را داشتن ارتباط نامشروع دخترش با داماداش (شوهر دختر بزرگش) اعلام کرد.
وی افزود: در این راستا تحقیقات مقتضی معمول انجام شده که در پی آن متهم «پ ـ ن» (داماد) منکر قضیه شده ولی با تحقیقات فنی محلی صورت گرفته وی فردی دارای اشتهار به فساد اخلاقی و قلدر و زورگو و غیرمتعارف اعلام شده و از طرفی ماموران اعزامی به تبریز از منزل مقتوله عکس متهم «پ ـ ن » را به همراه یک بطری مشروب و آلات استعمال مواد مخدر کشف کردند.
این مقام انتظامی افزود: بر مبنای تحقیقات به عمل آمده احراز شد که بدون اطلاع خانواده مقتول، متهم «پ-ن» برای وی منزل اجاره کرده و خرج و مخارج و هزینه تحصیل وی را نیز پرداخت می کرده است.
فرمانده انتظامی شهرستان مراغه گفت: متهمان دستگیر شده با تکمیل پرونده قضایی برای انجام اقدامات بعدی به مقامات قضایی معرفی شدند.

اینجا ایران است و اینها افغانی نیستند! آتش زدن همسر بخاطر اختلاف خانوادگی

آتش زدن همسر به خاطر اختلاف خانوادگی!

آتش زدن همسر به خاطر اختلاف خانوادگی!

به گزارش دیساپ به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ محسن سروقد در تشریح جزئیات این خبر گفت: با کشف جسد زنی که پس از قتل سوزانده شده بود در اطراف کازرون، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه جسد را اهالی یکی از روستاهای اطراف کازرون یافت و به پلیس اطلاع‌ داده بودند، گفت: پلیس آگاهی شهرستان در بررسی‌های اولیه تشخیص داد که جسد متعلق به یک زن جوان است.

سروقد گفت: در حین رسیدگی فردی به‌نام "م-ش" با مراجعه به پلیس اعلام کرد که جسد متعلق به همسرش به‌نام "س-ش" 22 ساله است.

فرمانده انتظامی کازرون گفت: این فرد اقرار کرد که به‌دلیل اختلافات خانوادگی ابتدا همسرش را بیهوش کرده و سپس او را آتش زده است.

سروقد گفت: متهم به قتل پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع‌قضایی شد.

مرد افغان سحرگاه سينه يک ايراني را با چاقو دريد+عکس-امانتداری از دیدگاه یک ایرانی!

مرد افغان که با ضربات چاقو مرتکب جنایت شده بود، پس از دستگیری مدعی شد مقتول برای سرقت به محل کار او آمده بود.
به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، ساعت 5 و 30 دقیقه صبح 14 خرداد از طريق مركز فوریت های پلیسی 110 وقوع يك درگيري در خيابان ميثم ـ خيابان حسيني ـ كوچه صاحب الزمان(عج) به كلانتري114 غياثي اعلام شد .

با حضور مأموران كلانتري مشخص شد فردي به نام احمد 38 ساله غرق در خون بر روی زمین افتاده و فرد دیگری به نام داود 24ساله و تبعه کشور افغانستان ، در فاصله چند متری از احمد در حال قدرت نمایی با سلاح سرد قرار دارد . 

مأموران با مشاهده صحنه قصد دستگیری داود را داشتند که وی با تهدید سلاح سرد عنوان کرد که در صورت نزدیک شدن مأموران با آنها درگیر و اقدام به خودکشی خواهد کرد . با توجه به حساسیت موضوع ، واحدهای کمکی در محل حاضر و داوود در یک غافلگیري و قبل از هرگونه امکان استفاده از سلاح سرد ، دستگیر و احمد نیز بلافاصله به بیمارستان منتقل شد .

با وجود انجام اقدامات درمانی ، احمد به علت شدت جراحت های وارده فوت کرد. بلافاصله پرونده با موضوع "قتل عمد" تشکیل و به دستور شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

داود در اظهارات اولیه به کارآگاهان گفت : مقتول می خواست از ساختمان نیمه کاره ای که من در آن نگهبان بودم اقدام به سرقت آهن آلات کند که من با او درگیر شدم . من هیچ نقشی در مرگش نداشتم و او به خاطر زمین خوردن فوت کرده است !!! .

در شرایطی که دلایل و مدارک از جمله نظریه پزشکی قانونی نشان از ارتکاب جنایت با جسم تیز و برنده داشت و مأموران کلانتری نیز متهم را به همراه چاقوی خون آلود دستگیر کرده بودند ، با این وجود کارآگاهان با مراجعه به محل جنایت به تحقیق از شاهدان صحنه جنایت پرداختند .

تمامی شاهدان صحنه جنایت عنوان داشتند که متهم را در حالیکه بر روی سینه مقتول نشسته بود ، در حال زدنِ ضربات چاقو به بدن احمد مشاهده کرده اند . یکی از شاهدان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : ابتدا صدای داد و بیداد و فریاد شنیدم .‌ داخل کوچه را از پنجره نگاه کردم . اول چیزی ندیدم اما یک لحظه مقتول را دیدم که از ساختمان نیمه کاره به بیرون پرید و متهم نیز با چاقو وی را دنبال کرد . وقتی مقتول زمین خورد ، متهم با چاقویی که در دست داشت به وی حمله ور شد و روی سینه اش نشست و در حالیکه مقتول درخواست کمک کرده بود ، قاتل شروع به زدن ضربات چاقو به وی کرد . 

سرانجام متهم لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنایت اعتراف کرد اما همچنان مدعی شد که مقتول قصد سرقت آهن آلات از ساختمان نیمه کاره را داشته است .

متهم در اظهارات جدید خود به کارآگاهان گفت : حوالی ساعت دو نیمه شب ، مقتول به همراه دو نفر دیگر از دوستانش و در پشتِ ساختمان نیمه کاره ای که من نگهیان آن بودم ، در حال خوردن مشروب و کشیدن حشیش بود . به آنها نزدیک شده و یک سیگار از مقتول گرفتم. حتی مشروب هم گرفته و خوردم . بعد آنجا را ترک و در حالیکه مقتول و دوستانش همچنان آنجا بودند ، به محل نگهبانی خود آمدم .

متهم در ادامه اظهارات خود و در خصوص نحوه ارتکاب جنایت به کارآگاهان گفت : خودروی نیسان مقتول در داخل کوچه پارک بود . دیده بودم که احمد اقدام به سرقت آهن آلات ساختمان های تخریب شده و در حال ساخت می کند. پنج صبح بود که مقتول به همراه دوستانش وارد ساختمان شد . من فریاد زدم "دزد ـ دزد" اما کسی نبود که کمک کند. مقتول شروع به فحاشی کرد و قصد داشت مرا ساکت کند که با یک لیوان ، ضربه ای را به سرم کوبید . با یکدیگر درگیر شدیم و من نیز با چاقویی که همراهم بود وی را تهدید کردم که مقتول از ساختمان فرار کرد .او را دنبال کرده و در حالیکه مقتول در داخل کوچه بر روی زمین افتاده بود ، روی سینه اش نشسته و با چاقو چندین ضربه به سینه و بدنش وارد کردم .

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی  پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه اعلام این خبر با اشاره به کشف خودرو نیسان متعلق به مقتول در نزدیکی محل جنایت و همچنین تست مثبت الکل در خون متهم گفت : با توجه به اعترافات صریح متهم مبنی بر ارتکاب جنایت ، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی و همچنین بررسی صحت اظهارات ، در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است. 
-----------------------------------
یادداشت شردبیر:
همانطور که در گذشته نیز شاهد بودیم دولت ایران در عکس العمل با وضعیت  با افغانستان و برای امتیاز گیری بارها و بارها اقدام به مهاجر هراسی در سطح جامعه انجام داده است. و اینک نیزپس از مظاهره کابل در سالگرد وفات امام خمینی و رد مرز کردن زنان و کودکان افغان در واکنش به مظاهره کابل ، اقدام به نشر این خبر کرده ولی بازهم جالب است که وقتی یک نگهبان جلوی یک دزد را گرفته  و وظیفه خود را انجام داده است به ملیت وی اشاره شده و چون دزد ایرانی بوده ، سناریویی دیگر رفم زنده اند. خدا از اینها نگذرد. بازهم خواب های جدیدی برای مهاجرین دیده اند . 

۱۳۹۲ خرداد ۱۸, شنبه

رفتار دولت ایران ، حتی آبروی بت شکن عصر(خمینی کبیر) را هم برد

رفتار دولت ایران ، حتی آبروی بت شکن عصر(خمینی کبیر) را هم برد 
 رفتار دولت ایران نسبت به مهاجرین افغانی از سویی و دخالت های ریز و درشت در مسایل مهم حکومتی افغانستان از سوی دیگر! و کشته و زخمی کردن مهاجرین و مترددین افغانستانی در طول مرز با ایران. همه و همه باعث شد در حالی که در بخشی از شهر کابل بزرگداشتی بنام امام خمینی برگزار شده بود در نقطه دیگر مردم پرچم ایران را لگد مال کرده و آتش زدند و حتی افراد سودجو اقدام به آتش زدن رهبران ایران نمودند.
       دولت ایران بجای اینکه از رفتار خود پند گیرد و رفتار متعادل تری را نسبت به همسایه شرقی خود در پیش گیرد، در اقدامی نامردانه زنان و کودکان مهاجر را دستگیر و اخراج کرده اند . این کودکان و زنان در حالی اخراج شده اند که خانواده های آنها هیچ گونه اطلاعی از آنها در دست ندارند.
      به گزارش طلوع نیوز: شمار زیادی از این زنان و کودکان فعلا در کمپ انصار شهر هرات ساکن شده و در انتظار اقوام و فامیل خود می باشند. این افراد ضمن ابراز اینکه این اقدام در عکس العمل به آتش کشیدن پرچم ایران درافغانستان می باشد! گفتند لباس شخصی ها ما را دستگیر و به اردوگاه انتقال دادند در حالی که مدارک کامل آمایش و پاسپورت معتبر داشتیم و گفتند که در پاسخ به مظاهره کابل می باشد.
      با اینکه این درقبال رفتار خشونت گرانه و کشته و زخمی کردن اتباع افغانستانی و مترددین مرزی بوده است. بجای پند گرفتن ، بد و  بدتر عکس العمل نشان می دهد. همانطور که می دانید  دولت ایران سالهاست که به آموزش طالبان روی آورده است و امسال در اقدامی عملی از سران این گروه دعوت به مذاکرده نموده و در تهران میز بان این هیئت بوده. هیئتی که به عنوان رهبری دشمنان ملت افغانستان  دستشان آغشته به خون ملت ما می باشند.
      دولت ایران! اینک عملا آشکارا دشمنی خود را با ملت افغانستان ابراز می نماید.
جمع آوری کارت های آمایش هشتم و صدور برگه تردد سه ماهه در راستای ایجاد دلهره و فشار روانی بر مهاجرین و دولتمردان افغانستان می باشد.

کارت های آمایش هشتم جمع آوری می شوند و برگه های تردد سه ماهه صادر می شود

کارت های آمایش هشتم جمع آوری می شوند و برگه های تردد سه ماهه صادر می شود.
بالاخره بعد از این همه فراز و نشیب و سورپرایز های اداره اتباع برای مهاجرین افغانی! اولین روز طرح آمایش در تهران   به اجرا درآمد.
      اولا که هزینه آمایش که توسط شرکت شتکا اجرا شده است مبلغ 35000ریال برای هرنفر در شب تعطیل  به نمایش درآمد یعنی اینکه اشکال سیستم در شب جمعه برطرف شد تا متقاضیان  هزینه آمایش را رویت نمایند.
      ثانیا هزینه خزانه داری کل کشور هم امروز ابلاغ شد و کسانی را که امروز نوبت شان بود شوکه کرده و در به در به دنبال بانک ملی روانه سطح شهر کرده بود.
      و مهمترین مسئله ابهام عملکرد اداره اتباع بود. زیرا به یکباره کارت های آمایش هشتم را گرفته و به جای آن برگه های تردد 90 روزه صادر کردند، کاری که تاکنون سابقه نداشته ست. چون سابقه داشته که کارت های آمایش شش ماه تایکسال هم از تاریخ اعتبارشان می گذشت ولی کارت های جدید تحویل مهاجرین نشده بود. حال چه خوابی برایمان دیده اند، خدا میداند!
     به هرصورت هزینه های آمایش و صورت حساب ها بصورت زیر می باشد:
     نفری 35000 ریال به شماره حساب    0104422817003   بنام شرکت تعاونی کارکنان اداره اتباع(شتکا) نزد بانک ملی -شعبه اسکان  کد 271
      نفری 75000 ریال به شماره حساب 2171131239006  بنام خزانه داری کل کشور ذیحساب استانداری تهران واحد درآمد و فروش خدمات
تذکر: بجز کارت آمایش هشتم به هیچ مدرک دیگری برگه صادر نمی شود ، پس می توانید قبوض پرداختی فوق را برای هر نفر جداگانه پرداخت وصادر نمایید تا در صورت عدم چاپ برگه تردد بتوان قبض یک نفر را کسر نمود از کل خانوار.
       همراه داشتن قبوض فوق برای صدور برگه تردد و اجرای مرحله اول آمایش کافی می باشد. ولی برای دریافت کارت های آمایش نهم، باید
 اصل و کپی قبض پرداختی عوارض شهرداری
اصل و کپی کارت اشتغال(کارت کارگری) معتبر از اداره کار و امور اجتماعی.



۱۳۹۲ خرداد ۱۷, جمعه

اعلام هزینه آمایش همه را غافلگیر کرد! در شب پنجشنبه به یکباره بند هزینه آمایش به فرم های نوبت اضافه شد.

اعلام هزینه اداری شرکت شتکا در جمعه شب و در تعطیلات قبل از اولین روز شروع طرح آمایش نهم
همانطور که از تیتر این  خبر می خوانید، بازهم اداره اتباع اقدام به سورپرایز کردن مهاجرین بد بخت کرده اند. از شب پنجشنبه گذشته یعنی درست17 اردیبهشت 92 یک بند به بندهای توضیحات برگه های نوبت دهی  از سایت ساماندهی نوبت اضافه شده است و در آن به ازاء هر نفر مبلغ 35000 به شماره حساب شرکت تعاونی  کارکنان اداره اتباع واریز نمایید.
حال مانده ام  این بد بخت هایی که تا به امروز ثبت نام کرده و اطلاع ندارند چه مبلغی را هزینه و فیش را بیاورند. تازه موضوعات عوارض شهرداری و ....  همچنان باقیست.

۱۳۹۲ خرداد ۱۲, یکشنبه

تكذيب خبر اخراج كودكان افغاني

تكذيب خبر اخراج كودكان افغاني
روابط عمومي اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي خبر درج شده در يكي از سايت ها در خصوص اخراج كودكان افغاني را تكذيب نمود ؛ اخيراً خبري مبني بر اخراج كودكان افغاني از ايران در يكي از سايت ها درج گرديده كه اين خبر از سوي اداره كل اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور قوياً تكذيب و از اساس كذب خوانده شده است . كما اينكه سخنگوي وزارت امور خارجه افغانستان نيز طي بيانيه اي رسمي اين خبر را نادرست اعلام نموده است .
روابط عمومي اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور در خصوص اين خبر افزودند ؛
جمهوري اسلامي ايران با پذيرش ميليون ها پناهنده و ارائه خدمات گسترده به آنان از آموزه هاي اسلامي و انساني همواره رعايت حال پناهندگان را مورد توجه جدي قرار داده است . بر اين اساس به دليل آنكه اخراج كودكان خارجي و منجمله كودكان افغاني را عملي مذموم و ضد انساني مي داند به هيچ وجه چنين رويه هائي در دستور كار قرار نداشته است و شديداً آنرا محكوم مي نمايد .
روابط عمومي اداره كل اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور همچنين تأكيد نموده است :

اقدامات دولت جمهوري اسلامي ايران در ساماندهي وضعيت اتباع افغاني در ايران تعامل مثبت و سازنده دولت افغانستان در مسيري روشن با موفقيت دنبال مي شود و اينگونه فضا سازي هاي مسموم خدشه اي به آن وارد نخواهد نمود . 
--------------------------------
یادداشت شردبیر:
در مورد بازداشت و جمع آوری محصلان و دانش آموزان مهاجر افغانی خبرهای زیادی به ما رسیده بود ولی ما در انتظار  تایید این اخبار و انتشار آن بودیم ولی دولت ایران خود با انتشار و تکذیب  اخراج این خبر ها را تایید نموده است
پس اینگونه تیتر می زنیم!
جمع آوری و بازداشت کودکان افغانی  و محصلان و دانش آموزان مهاجر در ایران! اخراج به عهده ایرانی هاست.