۱۳۹۰ اردیبهشت ۶, سه‌شنبه

مديركل كار و امور اجتماعي استان اردبيل:بكارگيري تبعه افغاني در واحدهاي كارگاهي اردبيل ممنوع است

1390/2/6 سه شنبه

مدير‌كل كار و امور اجتماعي استان اردبيل گفت: به‌كارگيري تبعه افغاني به عنوان نيروي كار در واحدهاي كارگاهي استان اردبيل ممنوع است.

به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نفل از خبرگزاري فارس، حسين منوري در جلسه آموزشي بازرسان اداره كار استان اردبيل كه به صورت يك روزه در پارس‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: اين ممانعت در راستاي سياست قانون كار و ايجاد فضاي كار و تلاش براي نيروهاي بومي و منطقه‌اي انجام مي‌شود.

وي گفت: از تمام كارگاه‌هايي كه احتمال اشتغال نيروي انساني خارجي در آنها وجود دارد بازديد مي‌كنيم تا از اقدام احتمالي آنها در به كارگيري اتباع بيگانه جلوگيري كنيم.

مديركل كار و امور اجتماعي استان اردبيل افزود: اگر كارفرمايان نيز چنين نيروهاي را به كار گيرند طبق مفاد قانون كار با آنها برخورد ‌‌كرده و مشمول جريمه مي‌شوند.

مدير‌كل كار و امور اجتماعي استان اردبيل وظيفه بازرسان را بسيار حساس توصيف كرد و اظهار داشت: در حال حاضر 13 بازرس ويژه در اداره كل كار و امور اجتماعي استان در سطوح مختلف مشغول فعاليت هستند.

منوري گفت: اين تعداد افراد در يكسال گذشته بيش از 6 هزار مورد بازرسي از واحدهاي كارگري داشته‌اند و با متخلفان نيز برخورد قانوني انجام شده است.

وي مهم‌ترين اقدام اين بازرسان را تدبير در كارهاي پيشگيرانه و پيش‌بيني مقدمات لازم براي جلوگيري از آسيب‌هاي احتمالي اعلام كرد و گفت: بازرسان رسالت سنگيني را در حفظ و ارتقاي سلامت و ايمني فضاي كسب و كار دارند و هدفشان برقراري سلامت خانواده و جامعه كارگري است.

منوري در ادامه گفت: با برگزاري جلسات مستمر بازرسان و شكل‌گيري اتاق فكر اين قشر مي‌توانيم اميدوار به حل مشكلات در رابطه با كار، كارگر و نظام موجود بين كارگر و كارفرما باشيم.

مديركل كار و امور اجتماعي استان اردبيل تصريح كرد: با توجه به شكايت‌هاي مختلف در اين جامعه پركار شوراهاي سازش و رسيدگي در كنار بازرسان كار سنگيني را عهده دار هستند به طوري كه ما در يكسال گذشته حل و فصل يك هزار و 500 فقره پرونده شكايت كارگري را در دستور كار قرار داديم.

منوري در ادامه گفت: در شوراهاي سازش و رسيدگي 4 هزار مورد پرونده رسيدگي شده و براي بخشي از آنها حكم صادر شده است.

وي به صدور 15 پروانه كار و بررسي 208 مورد حادثه كارگري اشاره كرد و افزود: در استان اردبيل 15 پروانه كار براي اتباع بيگانه كه از وزارت كشور كارت اقامت داشته‌اند صادر شده است.

منوري شهرستان پارس‌آباد را از مراكز عمده جمعيت كارگري اعلام كرد و اظهار داشت : با اين شرايط تقويت اداره كار و امور اجتماعي اين شهرستان مورد توجه است.

بنا به اين گزارش ، مديركل كار و امور اجتماعي استان اردبيل با گراميداشت هفته كار و كارگر خاطرنشان كرد: برنامه‌هاي مختلفي در اين ايام برگزار خواهد شد كه برپايي مسابقات ورزشي كارگران، تجليل از كارگران نمونه، ديدار كارگران منتخب استان با مقام معظم رهبري و برگزاري يادواره شهداي كارگر از جمله آنهاست.



 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر