۱۳۹۰ فروردین ۲۲, دوشنبه

صدور 54 هزار كارت موقت كار براي اتباع خارجي در تهران

1390/1/21 يكشنبه

رئيس سازمان كار و امور اجتماعي استان تهران با بيان اينكه طي 10 ماه سال گذشته 5 هزار و 500 بازرسي به منظور شناسايي اتباع غير مجاز انجام شد، گفت: تاكنون 54 هزار كارت موقت كار براي اتباع خارجي در اين استان صادر شده و در حال توزيع است.

به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري فارس مهدي رفيعي، با اشاره به برنامه‌هاي سازمان كار و امور اجتماعي تهران براي اتباع غير مجاز خارجي، اظهار داشت: امسال 54 هزار كارت موقت كار براي اتباع خارجي كه در طرح آمايش شش وزارت كشور شركت داشتند صادر شده است.

وي ادامه داد: ادارات كار از هفته سوم اسفند سال گذشته تاكنون مشغول توزيع كارت‌هاي موقت كار هستند .

تشديد بازرسي‌ها با 5 هزار و 500 بازرسي

 رئيس سازمان كار و امور اجتماعي تهران با بيان اينكه در سال گذشته بازرسي از واحدهاي توليدي تشديد شده است، گفت: 5 هزار و 500 بازرسي از اول سال گذشته تا بهمن‌ماه از واحدهاي توليدي به منظور رسيدگي به وضعيت اشتغال اتباع غير مجاز انجام شد.

به گفته وي، طي سال گذشته نزديك به 13هزار 800 تبعه غيرمجاز در بازرسي‌هاي صورت گرفته شناسايي شدند و نزديك به 4 هزار و 245 برگ جريمه براي كارفرمايان مختلف صادر شد.

رفيعي تصريح كرد: هزينه جريمه كارفرمايان طي سال گذشته 30 ميليارد ريال است كه به اين اساس 3هزار 600 نفر نيروي كار ايراني جايگزين اتباع غيرمجاز خارجي در استان تهران شدند.

اين مقام مسئول با اشاره به اينكه نزديك به 2 هزار و 500 كارفرماي مختلف به مراكز قضايي معرفي شدند، در خصوص نظارت به اشتغال ابتاع غير مجاز بيان داشت: صدور كارت‌هاي موقت كار به منظور شناسايي و داشتن اطلاعات افراد به صورت رايانه‌اي در دسترس است و كارت‌ها به صورت هوشمند طراحي شده است.

وي افزود: سازمان كار به منظور جلوگيري از اشتغال اتباع خارجي بازرسي‌ها را در حد امكان و ظرفيت‌هاي موجود تشديد كرد كه از بسياري تخلفات جلوگيري شده است.

برآورد حضور 150 هزار تبعه غير مجاز خارجي در تهران

به گفته رفيعي، در حال حاضر آماري از تعداد اتباع غيرمجاز خارجي در استان تهران وجود ندارد اما برآورد اين است كه نزديك به 150هزار نفر تبعه وجود دارند.

رئيس سازمان كار تهران خاطرنشان كرد: مراكز عمده‌اي حضور آنها شناسايي و مشخص هستند.

وي تاكيد كرد: با كارفرمايان متخلف و نيز اتباع غير مجاز در سال جاري به شدت برخورد مي‌شود و همچنين اتباع براي دريافت‌ كارت‌هاي موقت كار خود به مراكز مربوطه مراجعه كنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر