۱۳۹۰ فروردین ۲۸, یکشنبه

گرسنگي هفت ميليون افغاني در صورت دريافت نكردن كمك سرويس: كشاورزي و دامپروري

1390/1/27 شنبه

سازمان ملل با نمودار شدن كمبود كمك غذايي در افغانستان، هشدار داد بيش از هفت ميليون افغاني در صورت دريافت نكردن كمك بيشتر، گرسنه خواهند ماند.

به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري دانشجويان ايران ، برنامه غذاي جهاني سازمان ملل (WFP) اعلام كرد بيشتر كساني كه با كمبود غذا مواجه مي شوند، زنان و كودكان خواهند بود اما در مجموع افراد در معرض خطر حدود يك چهارم از جمعيت حدود 30 ميليون نفري اين كشور را تشكيل مي دهند.

طبق اعلام WFP، تنها نيمي از موجودي ذخيره شده مورد نياز براي سال جاري تضمين شده است در حاليكه موجودي گندم با آغاز ماههاي گرمتر رو به اتمام است. جنگ در اين كشور معمولا در ماههاي تابستان تشديد شده است و دسترسي به غذا نيز دشوارتر مي شود.

به گفته لوئيس امبلو، مدير WFP براي افغانستان، ما اين تقاضا را مي كنيم تا فرصت يابيم تا حد امكان شكاف در تامين غذاي كمكي را كاهش دهيم.

گندم ماده غذايي اصلي به شمار رفته و افغانستان به حدود 5.2 ميليون تن گندم در سال نياز دارد تا تقاضا را در اين كشور كه از هر سه نفر، دو نفر غذاي كافي براي تامين نيازهاي تغذيه اي خود دريافت نمي كنند، برآورده كند.

دولت اين كشور اوايل سال جاري اعلام كرد ممكن است با كمبود 1.2 ميليون تن گندم مواجه شده و مجبور شود براي كمك به كاهش اين شكاف، به بازارهاي جهاني روي آورد.

كمبود برخي از مواد غذايي WFP را ناچار كرده است شمار كودكان زير پنج سالي را كه كمك دريافت مي كنند از 62 هزار نفر در ماه به حدود 40 هزار نفر كاهش دهد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر