۱۳۹۰ اردیبهشت ۶, سه‌شنبه

شنيده هاي غير رسمي: تعديل نيروهاي كار اتباع بيگانه، دستوركار وزارت كار و اموراجتماعي

بنا به گفته يكي از مسوولين اداره كار و امور اجتماعي: سياست كلي وزارت كار و امور اجتماعي در سال جديد، تعديل نيروهاي كار اتباع بيگانه مي باشد.

وي كه نخواست نامش فاش شود گفت: طبق آنچه كه از بخشنامه هاي تدوين شده در سال جديد بر مي آيد، اينست كه وزارت كار و امور اجتماعي نيز به نوبه خود در بخش اشتغال اتباع بيگانه به تعديل نيروهاي كار خارجي خواهد پرداخت.

اين در حالي است كه سياست اين وزارتخانه از ديرباز تهاجمي بوده و از اشتغال اتباع بيگانه ممانعت مي نموده است. حتي مهاجريني كه داراي مدارك شناسايي و پرونده بيمه بوده اند در چند سال اخير پرونده هايشان باطل شده است. وكساني كه زماني داراي دفترچه بيمه تامين اجتماعي بوده اند. با اين سياست از آن محروم شده و ديگر نتوانسته اند كه به تمديد آن بپردازند.

كساني نيز كه در چندسال اخير مجبور به اخذ پروانه كار شده اند؛ نيز از مزاياي پرداخت حق بيمه خودشان برخوردار نبوده اند. و اگر از كانالهاي غير رسمي دفترچه درماني دريافت نموده اند. از حق سنوات و سابقه بيمه برخوردار نبوده و نيستند.

اين وزارتخانه كه قبل از اين سياست تعديل نداشت. اينگونه برخورد مي نمود واي به اينكه سياست تعديل را هم بخشنامه كنند. جيب بازرسان كار پر خواهد شد يا كارمندان مرتبط در وزارت كار

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر