۱۳۹۰ فروردین ۲۲, دوشنبه

اهانت سربازان امريكايي به اجساد افغانها‌‎

1390/1/20 شنبه

مجله آلماني اشپيگل اخيرا تصاوير تكان‌دهنده‎اي را از سربازان امريكايي منتشر كرده كه آنان را در حال اهانت به جسد يك مرد افغان نشان مي‎دهد

به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از پرس تي وي ، در يكي از اين تصاوير سرباز امريكايي سر در حال خونريزي اين مرد افغان را بالا گرفته و در تصوير ديگر سربازي ديگر در حال خنده ديده مي‌شود.

افزون بر اين، در تصوير سوم، دو مرد كه به يكديگر طناب‌پيچ شده‎اند‌، در حاليكه به يك ميله آهني بسته شده‌اند، به تصوير درآمده‎اند.

بر اساس اين گزارش، مقامات ارتش امريكا بعد از انتشار اين تصاوير عذرخواهي كرده‌اند. آن‌ها اين اقدامات را مشمئزكننده و مغاير با ارزش‌هاي ارتش خوانده‌اند؛ اما از هرگونه توضيح يا اظهار نظر ديگري خودداري كرده‎اند.

علاوه بر اين، هويت دو تن از سربازان امريكايي كه در اين تصاوير نشان داده شده‎اند، به ترتيب جرمي مرلاك متخصص ارتش امريكا و اندرو هولمز سرباز صفر، معرفي شده است.

بر اساس اين گزارش اين افراد اعضايي از يك گروه سربازان امريكايي هستند كه پيش از اين به اتهام قتل شهروندان افغان متهم شده بودند.

اين عده از سربازان امريكايي متهم‎اند كه به صورت تصادفي به غيرنظاميان افغان شليك مي‌كرده‌اند و سپس اعضاي بدن آن‌ها را به عنوان يادگاري جمع مي‌كرده‌اند.

گفتني است كه اين دو سرباز امريكايي در واشنگتن امريكا محاكمه مي‌شوند. قرار است دادگاه نظامي، چهارشنبه (سوم فروردين) به اتهامات مرلوك رسيدگي كند؛ اما هنوز زمان برگزاري دادگاه نظامي هولمز اعلام نشده است.

در ماه نوامبر 2010، گروهي از سربازان امريكايي به كشتار و مثله كردن شهروندان افغان براي سرگرمي متهم شدند. دادگاهي در امريكا به جرم هاي اين افراد رسيدگي كرد؛ اما متهمان را تنها به چند سال زندان متهم كرد كه در مقابل جنايات انجام شده مجازات ناچيزي محسوب مي شود.

بر اساس اين گز ارش، سربازان امريكايي همچنين به برهم زدن صحنه جنايت و بازسازي صحنه جرم متهم شده بودند.

اخبار مربوط به جنايات مرتكب شده از سوي سربازان امريكايي در حالي منتشر مي شوند كه آمار تلفات شهروندان غيرنظامي افغان در سال 2010، به بيشترين ميزان از زمان تهاجم امريكا به افغانستان در سال 2001 و به ميزان بيش از دو هزار نفر رسيده است.


 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر