۱۳۹۰ فروردین ۲۸, یکشنبه

سكونت 3 هزار نفر از اتباع خارجي در منطقه جمكران

1390/1/25 پنجشنبه

شهردار جمكران با اشاره به اينكه جمعيت كل جمكران 12 هزار نفر است، گفت: حدود 3 هزار نفر از جمعيت اين منطقه اتباع خارجي و افاغنه هستند.

به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل ازخبرگزاري فارس از قم، اكبر قيلچ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرداري جمكران از سال 86 به منظور خدمت رساني بيشتر به مردم و زائران مسجد مقدس جمكران تاسيس شد.

وي تصريح كرد: سياست اين شهرداري بر اين مبنا بود تا خدمات خود را گسترش دهد تا مردم و زائران بتوانند از لذت رفاه و خدمات جمكران و منطقه پنج قم استفاده ببرند كه متاسفانه طرح تفضيلي جمكران آماده نشده بود.

شهردار جمكران ادامه داد: با پيگيري‌هاي مسئولان، شوراي شهر، شهرداري و تاكيد مقامات استاني مبني بر آماده سازي طرح تفضيلي جمكران فعاليت‌ها افزايش يافت و كار تكميلي و طرح آماده شد.

وي از تكميل طرح تفضيلي جمكران تا اواسط اردبيهشت ماه سال جاري خبر داد و عنوان داشت: اين طرح پس از ارائه به كميسيون ماده پنج استان فرستاده مي‌شود تا پس از رفع اشكالات آن بتوان ساير خدمات را به مردم و زائران جمكران ارائه داد.

قليچ در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه دو سكونت‌گاه غير رسمي در منطقه جمكران وجود دارد، ابراز داشت: شهرك صاحب الزمان (عج) و محله اسماعيل آباد دو سكونت‌گاه غير رسمي در اين منطقه هستند كه فقر اقتصادي و فرهنگي زيادي را به همراه دارند

وي گفت: محدوده جمكران 350 هكتار است كه با توجه به استقبال و اشتياق شهروندان و زائران نسبت به اين منطقه و ايجاد بلوار پيامبر اعظم (ص) سرمايه گذاران بسياري به اين منطقه اقبال خواهند كرد و بر اساس پيش بيني مشاوران 25 هكتار به محدوده جمكران اضافه خواهد شد.

شهردار جمكران با اشاره به اينكه جمعيت كل جمكران 12 هزار نفر است، اظهار داشت: حدود 3 هزار نفر از جمعيت اين منطقه اتباع خارجي و افاغنه هستند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر