۱۳۹۰ فروردین ۲۸, یکشنبه

قشقاوي خبر داد:قانونمند شدن تردد اتباع افغان به ايران

1390/1/27 شنبه

معاون كنسولي، امور مجلس و ايرانيان وزارت خارجه كشورمان از قانونمند شدن تردد اتباع افغان به ايران خبر داد و گفت: طرح ساماندهي اتباع افغان تهيه شده و پس از تصويب مراجع ذيربط به اجرا در خواهد آمد.

به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري فارس ، دومين اجلاس همكاري‌هاي كنسولي جمهوري اسلامي ايران و جمهوري اسلامي افغانستان صبح امروز (شنبه) با حضور حسن قشقاي معاون كنسولي، امور مجلس و ايرانيان خارج از كشور وزارت امور خارجه و «جاويد لودين» معاون سياسي وزارت امور خارجه افغانستان در تهران آغاز به كار كرد.

در آغاز دور اول مذاكرات حسن قشقاوي با تأكيد بر اراده مثبت جمهوري اسلامي ايران براي حل مشكلات كنسولي اتباع افغان، از قانونمند شدن تردد اتباع افغان به ايران خبر داد و گفت: طرح ساماندهي اتباع افغان تهيه شده و پس از تصويب مراجع ذيربط به اجرا در خواهد آمد.


وي با اشاره به حجم بالاي مبادلات تجاري و تردد گروه‌هاي علمي و دانشگاهي و تيم‌هاي ورزشي بين دو كشور، با ارائه تسهيلات ويزايي براي تعامل بيشتر دو ملت تأكيد كرد.


جاويد لودين نيز ضمن تأكيد بر اصل حسن همجواري از مهمان نوازي صميمانه ملت ايران از اتباع افغان تشكر و آمادگي خود را براي همكاري با جمهوري اسلامي ايران براي حل مشكلات اتباع ايراني اعلام كرد.


 

در اين ديدار طرفين بر ضرورت فعال كردن نمايندگي‌هاي كنسولي در مناطق مختلف ايران و افغانستان براي تسجيل و تأييد هويتي اتباع دو كشور تأكيد كردند.

اين اجلاس به مدت دو روز در تهران بر پا خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر