۱۳۹۰ آبان ۲۵, چهارشنبه

حامد كرزي در مراسم افتتاحيه جرگه عنعنوي:رابطه با كشورهاي همسايه به خصوص ايران را به هر قيمتي حفظ مي‌كنيم


1390/8/25 چهارشنبه
حامد كرزي در مراسم افتتاحيه جرگه عنعنوي:رابطه با كشورهاي همسايه به خصوص ايران را به هر قيمتي حفظ مي‌كنيم
ايران برادر، هم دين و همسايه ما است، ما با ايران رابطه مستقل را حفظ خواهيم كرد كه اين رابطه به نفع افغانستان و برادران ايراني ما است.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري صداي افغان ،حامد كرزي رئيس جمهور كشور افغانستان در مراسم افتتاحيه جرگه عنعنوي كه به منظور بررسي پيمان استراتژيك با آمريكا صبح امروز آغاز به كار كرد بر رابطه مستقل افغانستان با كشورهاي همسايه به خصوص ايران تأكيد كرد.
آقاي كرزي در بخشي از سخنانش به دستاوردهاي حكومت افغانستان در گسترش روابط با ديگر كشورهاي جهان پرداخت.
آقاي كرزي با تشكر از كشورهاي همسايه بخصوص ايران و پاكستان گفت: ايران و پاكستان به ما خانه و پناه دادند و نان و آب خود را با ما شريك كردند كه هرگز آن را فراموش نخواهيم كرد زيرا ما افغان‌ها نمك حلال هستيم.
او گفت: هرگز پيماني را با امريكا امضاء نخواهيم كرد كه به ضرر همسايگان ما به به خصوص ايران و پاكستان، باشد زيرا اين دو كشور دوستان دلبند افغانستان هستند.
آقاي كرزي گفت با وجود نيروهاي امريكايي در افغانستان، ولي ما سعي كرديم روابط خود را با هر دو كشور ايران و امريكا حفظ كنيم.
كرزي تصريح كرد: ايران برادر، هم دين و همسايه ما است، ما با ايران رابطه مستقل را حفظ خواهيم كرد كه اين رابطه به نفع افغانستان و برادران ايراني ما است.
نشست جرگه عنعنوي به منظور بررسي پيمان استراتژيك با آمريكا و مصالحه با طالبان صبح امروز در ميدان تدابير شديد امنيتي آغاز به كار كرد.
در اين نشست، بيش از دوهزار تن از نمايندگان سراسر كشور و مهاجرين افغان در ايران و افغانستان اشتراك كرده اند.

یادداشت سردبیر:
 مانیز با ایجاد پایگاه نظامی آمریکا در افغانستان مخالف هستیم ولی نه برای رضایت ایرانی ها! برای اینکه منافع و امنیت ملی خودمان در خطر قرار می گیرد و حق حفظ تمامیت ارضی ما زیر سوال می رود. وگرنه رفتار مداخله جویانه  ایران و پاکستان درقبال امنیت در افغانستان برما پوشیده نیست.
ما که درایران هستیم هنوز نمی دانیم که چه کسی کی و کجا به نمایندگی از ما انتخاب شده است تا در این لوی جرگه شرکت و به جای ما تصمیم بگیرد. این نماینده را ما که انتخاب نکرده ایم پس دولت ایران یک نماینده تبعه افغانستان را به آنجا فرستاده است؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر