۱۳۹۰ آبان ۱۷, سه‌شنبه

55 هزار افغان فاقد مجوز در نوبت بازگشت به افغانستان هستند


1390/8/15 يكشنبه
55 هزار افغان فاقد مجوز در نوبت بازگشت به افغانستان هستند
مدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجي خراسان رضوي گفت : 55 هزار افغان فاقد مجوز شناسايي شده در اين استان در نوبت بازگشت به افغانستان هستند.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري ايرنا 'محمد عجمي'  اظهار داشت: در طرح ساماندهي اتباع خارجي فاقد مجوز كه مرداد ماه پارسال به صورت اينترنتي فراخوان داده شد 63 هزار افغان فاقد مجوز در اين استان ثبت نام كرده و كد رهگيري مربوط را دريافت كردند.
وي اظهار داشت: اين افراد با در اختيار داشتن كد رهگيري از اول خرداد ماه تا 15 تير ماه امسال مهلت داشتند به صورت اينترنتي برگه تعيين نوبت را كه در آن، تاريخ، ساعت و محل مراجعه آنان به اداره كل امور اتباع خارجي استان مشخص شده بود، دريافت كنند.
عجمي گفت: از اين تعداد 55 هزار نفر بر اساس نوبت تعيين شده مراجعه كرده و برگه بازگشت به افغانستان را دريافت كردند كه تاكنون 13 هزار نفر آنان كه اغلب مجرد هستند به كشورشان بازگشته اند.
وي افزود: در اين برگه براي مجردين دو تا سه ماه و براي متاهلين تا 31 خرداد ماه سال آينده براي بازگشت به افغانستان فرصت داده شده است.
او گفت: 90 درصد افغان هاي فاقد مجوز اين استان در مشهد ساكن هستند كه به گونه اي برنامه ريزي شده است كه در يك روند طولاني اين افراد شناسايي شده و به كشورشان بازگردند

یادداشت سردبیر:
طبق اخبار موثق؛ دیگر مراکز بازگشت مهاجرین از پذیرفتن نامه سفارت (همان نامه های خودمعرف) برای بازگشت مهاجرین به افغانستان، امتناع می کنند. و مهاجرینی که از این طرح بازمانده اند آنهم به دلایل مختلف ازجمله عدم اطلاع از آغاز و پایان طرح یا ثبت اینترنتی یا حتی عدم پاسخگویی سیستم در نقصی که ایرانی ها باعث آن بوده اند، اینک این سوی مرز گیر افتاده اند و نمی توانند به افغانستان بازگردند و از سوی نیروهای انتظامی تهدید می شوند.
در افغانستان شایعاتی وجود دارد که مهاجرین بدون مدرک را به جایی می برند که هیچ اثری از آنها نمی توان یافت. این درحالی است که در هفته گذشته جناب طهوری از افتتاح مرکز نگهداری افاغنه در استان گلستان خبر داد. و این مرکز برای نگهداری اتباع افغانی می باشد و برای مجردین است و نوع متاهلی آن نیز در آینده نزدیک افتتاح می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر