۱۳۹۰ آبان ۲۵, چهارشنبه

سرقت 5 طلافروشي در كرمان نتيجه اعتماد به اتباع يگانه


1390/8/25 چهارشنبه
سرقت 5 طلافروشي در كرمان نتيجه اعتماد به اتباع يگانه
رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي كرمان گفت: به دليل بي توجهي و سهل‌انگاري چند طلافروشي در بازار شهر كرمان و اعتماد آنها به سرايدار، پنج طلافروشي سرقت شد.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري فارس، هوشنگ پوررضا‌قلي اظهار داشت: به دليل بي‌توجهي و سهل‌انگاري چند طلافروشي در بازار كرمان و اعتماد آنها به سرايدار كه از اتباع بيگانه افغاني بود، طلاهاي پنج طلافروشي به سرقت رفت.
وي بيان داشت: اين پنج مغازه كه در يك پاساژ طلافروشي در بازار كرمان قرار دارد از سه سال پيش عمليات ساخت آن آغاز شده بود و از همان ابتدا يك كارگر افغاني براي كارهاي جوشكاري در آن مشغول به كار بوده است كه پس از اتمام مراحل ساخت مالك پاساژ اين كارگر را براي انجام امور سرايداري انتخاب و يك اتاق در همان پاساژ به وي اختصاص مي‌دهد.
پوررضا‌قلي افزود: تاكنون صاحبان طلافروشي‌ها چندين مورد سرقت طلاهاي كوچك را به وي نسبت داده‌اند و از مالك پاساژ خواهان اخراج اين سرايدار بودند.
رئيس پليس آگاهي استان كرمان تصريح كرد: اين پاساژ با تمام امكانات ضد سرقت ساخته شده و كاربرد اصلي آن در ساخت هم براي طلافروشي بوده است و به همين دليل تمام نكات مربوط به ضد سرقت آن در ساخت اين پاساژ رعايت شده است و تمام مغازه‌هاي آن هم به دزدگيرهاي ديجيتال مجهز بوده‌اند.
وي عنوان كرد: اين سرايدار افغاني تمام كليد درب‌هاي ورودي و خروجي به همراه كنترل از راه دور درب‌ها را داشته است.
پوررضاقلي افزود: صبح روز شنبه زماني كه مغازه‌داران براي باز كردن درب پاساژ، سرايدار را صدا مي‌زنند، متوجه مي‌شوند كه از وي خبري نيست و سريعاً اين مورد را با پليس در ميان مي‌گذارند كه با تلاش پليس درب‌هاي پاساژ باز و مشخص مي‌شود كه هيچ اثري از فرد سرايدار و لوازم و اثاثيه وي نيز وجود ندارد.
رئيس پليس آگاهي استان كرمان اضافه كرد: بر اساس شواهد معلوم شد كه سرايدار بعد از انجام ساعت كاري روز پنجشنبه در محل كار خود حاضر بوده است و بعد از پايان وقت كار طلافروشان درب پاساژ را قفل كرده است.
وي گفت: اينگونه كه از شواهد بر مي‌آيد اين سرايدار افغاني بعد از قطع كردن برق پاساژ وارد مغازه‌ها شده و گاو صندوق‌هاي آنها را باز و طلاهاي آنها را به سرقت مي‌برد.
رئيس پليس آگاهي استان كرمان خاطرنشان كرد: اطمينان بي‌جا و بدون هرگونه شناخت به اتباع بيگانه و در اختيار قرار دادن تمام وسايل و امكانات بازدارنده سرقت در اختيار يك فرد ناشناس غير ايراني علت اصلي اين اتفاق بوده است كه براي طلافروشان بار مالي زيادي را تحميل كرده است.

یادداشت سردبیر:
درحالی که این کارگر مهاجر افغانی را هنوز دستگیر نکرده اند، و واقعیت ماجرا را نپرسیده اند و علت راجستجو نکرده اند، اینگونه تهمت زدن واقعا تاسف بار است.
چند سوال داریم:
1-      به غیر از غیبت سرایدار چه دلیل محکمی دارید که این سرایدار اقدام به سرقت کرده است. درحالی که این پاساژ مجهز به شدیدترین تدابیر امنیتی و الکترونیکی بوده است. مگر دوربین مداربسته وجود نداشته است. آیا تصاویری از سرقت این سرایدار ضبط شده است؟
2-      به فرض همه اینها درست. شما در حالی که ادعا دارید که سرقت های قبلی وجود داشته و دکانداران ناراضی بوده و از مدیر خواسته اند که وی را اخراج نمایند. چگونه هنوز کلید های مغازه ها دردست وی بوده است؟
3-      ازکجا معلوم این یک پاپوش نباشد و کس دیگری سرقت را انجام داده و سرایدار هم در این سرقت خود قربانی بوده باشد. اورا سربه نیست کرده و چنین نشان داده اندکه سرقت کار سرایدار بوده است.
4-      کلیدهای مغازه ها و ورودی پاساژ درست باید دست سرایدار باشد. گاوصندوق ها چرا سرقت شده اند. آیا کلید داشته؟ اگر داشته دست سرایدار چیکار میکرده است.
5-      در حالی که دولت ایران مهاجرین را در تنگناهای اقتصادی قرار داده است. تا به کی می توانند صبر کنند و امانتداری خود را حفظ نمایند؟ که این زمان نیز با توجه به تبعیض هایی که دولت ایران برمهاجرین روامی دارند ، زیاد است. دولت ایران با فشار بر مهاجرین روز به روز آنها را از ملت و دولت خود جدا می نماید و بذر کینه و تنفر را در آنها می کارد.
همچنان ما بر امانتداری هموطنان خود ایمان داریم. چرا که اگر قرار بر غیر از این بود ، خانه و کاشانه خود را ترک نمی کردند و به اینجا نمی آمدند. سخت ترین کارها را به عهده نمی گرفتند در برابر ناچیزترین حقوق ها!

و در آخر: درج چنین تیتری حاکی از سیاست جدید دولت ایران در مهاجر ستیزی دارد. این همه سرقت انجام می شود هیچ حرفی نیست .سرقت های مسلحانه که در آن کشته و مجروح به دنبال داشته است. آنوقت در این سرقت فقط به جنبه افغانی بودن توجه داشته اند. و ملت را از مهاجر بی اعتماد می نمایند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر