۱۳۹۰ آبان ۱۷, سه‌شنبه

حضور اتباع بيگانه بايد قانونمند شود/ بررسي وضعيت ازدواج و اشتغال اتباع بيگانه در ايران


1390/8/10 سه شنبه
حضور اتباع بيگانه بايد قانونمند شود/ بررسي وضعيت ازدواج و اشتغال اتباع بيگانه در ايران
وزير كشور از بررسي وضعيت ازدواج اتباع بيگانه در ايران خبر داد و گفت: بايد حضور اتباع بيگانه به ويژه اتباع اقغاني در كشور قانونمند باشد.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري پانا، مصطفي محمد نجار ، در خصوص تعيين تكليف وضعيت نهايي اتباع بيگانه به ويژه اتباع افغاني اظهار كرد: جمهوري اسلامي ايران بيشترين خدمت را از اين ناحيه به افغانستان ارايه كرده است بيش از 30 سال است كه اتباع افغاني در ايران حضور دارند.
وي به برخي از خدمات ارايه شده به اتباع افغاني اشاره و تصريح كرد: با برنامه ريزي خوبي كه انجام شده است قرار است حضور اتباع بيگانه به ويژه اتباع افغاني در كشور قانونمند شود، البته براساس زمان بندي برنامه ها پيشرفت خوبي در اين حوزه صورت گرفته است.
وزير كشور به برخي از اقدامات انجام شده از قبيل طرح وثيقه، وكالت كاري و ... پرداخت و گفت: به دنبال حضور اتباع بيگانه به صورت متداوم اما قانونمند هستيم حتي در بعد ازدواج آنها نيز ورود يافته ايم.
محمدنجار ادامه داد: آنچه مسلم است براساس قوانين ايران حضور اين اتباع بايد قانونمند شود همچنين در بحث حقوق، بيمه، ورود و خروج قانوني آنها نيز اقداماتي در دست است.
وزير كشور در پايان با بيان اينكه هماهنگي هاي لازم ميان افغانستان و ايران در اين خصوص صورت گرفته است، گفت: اين اقدامات به تدريج و براساس تجربيات سي ساله صورت خواهد گرفت.

یادداشت سردبیر:
نمی دانم که این نظامی کهنه کار کدام تجربه 30 ساله را می گویند! سی سال زندگی درجوار انسانهای ایرانی اینک باید به تو بگویند که تو انسان ایرانی نیستی و نمی توانی بایک انسان ایرانی وصلت کنی و اسلام برای چیز دیگر ی آمده است؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر