۱۳۹۰ آذر ۲۰, یکشنبه

در تهران مراسم تجلیل و بزرگداشت شهدای عاشورای کابل و مزارشریف برگزارشد.


امروز جمعه18 آذرماه90 در تهران مراسم تجلیل و بزرگداشت شهدای عاشورای کابل و مزارشریف برگزارشد.
در این مراسم که در دبیرستان دکتر عمیدی واقع  درمنطقه شوش تهران برگزارشده بود.ضمن تجلیل از مقام شهدای حادثه تروریستی که در روز عاشورا در شهرهای کابل و مزارشریف افغانستان به شهادت رسیده بودند.سخنرانان و مهاجرین ضمن محکوم نمودن این عمل زشت و ناجوانمردانه، بر حفظ وحدت و انسجام در میان صفوف  نژادها و مذاهب افغانستان تاکید ورزیدند.
از سخنرانان این مراسم می توان به رایزن فرهنگی سفارت کبرای افغانستان در تهران ، نام برد. وی که به نمایندگی از سفارت و دولت افغانستان در این مراسم حضور داشت ، به دست فتنه انگیزی که سعی در اختلاف افکنی میان مردم افغانستان دارد، اشاره نموده وبه تقبیح و محکوم نمودن این حادثه تروریستی تاکید نمود.
لازم به ذکر است که در این مراسم؛ خانواده یکی از شهدای عاشورای شهر کابل، نماینده و رییس انجمن دوستی ایران و افغانستان، جمعی از وعاظ و روحانیون و همچنین جمع کثیری از مهاجرین افغانی ساکن در تهران و برادران ایرانی ، حضور داشتند.
حضور اقشار مختلف مهاجرین از ازبک وتاجیک وهزاره وپشتون درکنارهم ، نشانه محکمی از وحدت اقشار مختلف جامعه مهاجرین در نکوداشت مقام شهید و همچنین محکوم نمودن این حادثه وطراحان آن را نشان می داد.
پس از سخنرانی نماینده و رایزن فرهنگی سفارت کبری افغانستان در تهران،مناقب خوانی در رثای شیرخواره امام حسین حضرت علی اصغر و در ادامه سینه زنی و خطابه پیرامون مقام شهادت و عاشورا ، توسط مداحان و مناقب خوانان برگزار گردید. این مراسم از ساعت 2.30دقیقه بعد از ظهر جمعه آغاز و حدود ساعت 5.30 دقیقه ختم گردید.
 علارقم تمام تهیه دیده ها وبرنامه ریزی ها هنوز هم کم وکاستی هایی در اجرای این مراسم دیده می شد.عدم برنامه ریزی برای مکان مناسب درخور اینگونه مراسم ها که جمعیت زیادی را به دنبال دارد.باعث کمبود جا بوده وبرخی میهمانان سرپایی حضوریافتند و نیز میهمانان ویژه اگر چه خود بصورت داوطلبانه حاضرشده بودند ولی کمترین توجهی به حضور آنها نشد.(مثل حضور رییس انجمن دوستی ایران و افغانستان ) همچنین سردی هوا باعث گردید که پیش از ختم رسمی مراسم بسیاری از افراد از مکان برگزاری خارج شوند و این مصادف با سخنرانی و سینه زنی سنتی گردید. که می تواند به چشم بهانه جوی بسیاری معانی متفاوتی را وانمود نماید
از برنامه های جنبی این مراسم به بوفه عرضه کتب می توان اشاره کرد، که این قسمت هم شامل کمی وکاستی هایی بوده است.که از ذکر آن معذوریم.
با برگزاری اینگونه مراسم ها، می توانیم نقش مهمی در ایجاد وفاق ملی ومقابله با تفرقه افکنی دشمنان این ملت گامهای بزرگی برداریم. اگر با برنامه ریزی وهمیاری بتوانیم به نحو احسنت از پس ارائه مفاهیم ملی و فراگروهی برآییم
لازم به ذکر است که ازسوی دوستان هم حزبی هم دراین مراسم حضورپررنگی دیده شد.که جای تقدیر و تشکر دارد.
و درپایان ازکلیه دوستان که دربرپایی این مراسم و حضور وشرکت در این مراسم نقش داشتند .تشکر می نماییم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر