۱۳۹۰ آذر ۲۹, سه‌شنبه

رديابي دو قاتل فراري در كوه هاي افغانستان


1390/9/21 دوشنبه
رديابي دوقاتل فراري در كوه هاي افغانستان
پليس اينترپل در تعقيب دو قاتل فراري است كه پس از قتل حسابدار يك مانتو فروشي در تهران به افغانستان گريخته و در مناطق كوهستاني پنهان شده اند.
صبح روز 27 ارديبهشت ماه سال 82 وقتي كارگران يك مانتو فروشي در ميدان هفت تير تهران به انبار محل كارشان رفتند با جنازه حسابدار مانتو فروشي به نام مصطفي روبه رو شدند كه بر اثر ضربات متعدد چاقو جان باخته بود. دقايقي بعد اطراف مانتو فروشي با نوارهاي زرد رنگ پليس جنايي محصور شد و كارآگاهان براي كشف راز اين جنايت به تكاپو افتادند. تحقيقات پليس براي شناسايي قاتل و پي بردن به انگيزه او زياد طول نكشيد. در گاوصندوق مانتوفروشي كه معمولا پول زيادي در آن نگهداري مي شد نيمه باز بود و سرايدار مغازه كه جواني افغان به نام رفيع بود نيز به يكباره ناپديد شده بود. همين اطلاعات كارآگا هان را به كليد اين معماي جنايي رساند و باعث مطرح شدن فرضيه جنايت با انگيزه سرقت توسط سرايدار مانتو فروشي شد.
صاحب مانتو فروشي در اين باره به پليس گفت: «رفيع از حدود يك سال قبل در مانتو فروشي كار مي كرد و شب ها نيز در انباري مغازه مي خوابيد. او جوان خوبي به نظر مي رسيد و هيچ وقت فكر نمي كردم روزي او نقشه قتل حسابدار و دستبرد به گاوصندوق را اجرا كند.» اين مرد درباره مقتول نيز گفت: «چون به مصطفي اطمينان كامل داشتم از او به عنوان حسابدار استفاده مي كردم. او آخر وقت پول هاي فروش روزانه را جمع مي كرد و كارهاي حسابرسي را انجام مي داد 
در همين حال تحقيق از ديگر كاركنان مانتو فروشي نشان داد شب پيش از اين حادثه دو نفر از دوستان رفيع مهمان او بوده اند. بنابراين كارآگاهان احتمال دادند سرايدار خيانتكار با كمك دوستانش اين سرقت خونين را رقم زده است.
با گذشت چند روز از كليد خوردن تحقيقات، افسران آگاهي به اطلاعاتي دست يافتند كه نشان مي داد رفيع در ساختماني نيمه كاره در كرج پنهان شده است. به اين ترتيب وي طي عملياتي ضربتي دستگير شد. بازجويي از متهم به قتل و اعترافات او فرضيه هاي پليس را تأييد مي كرد. او ضمن اقرار به كشتن حسابدار مانتو فروشي گفت پول ها در اختيار دو همدستش به نام هاي يوسف و فريدون است و او از مخفيگاه آن ها اطلاعاتي ندارد. وي درباره چگونگي قتل مصطفي گفت: من و دو دوستم از چند روز قبل نقشه قتل او را طراحي كرديم و شب حادثه در حالي كه او مشغول شمارش پول ها بود سراغش رفتيم و هر كدام چند ضربه چاقو به او زديم و وقتي ديگر نفس نمي كشيد سراغ گاوصندوق رفتيم و موجودي 8 ميليون توماني اش را غارت كرديم.
با گذشت چند ماه از دستگيري اين متهم از آن جا كه هيچ ردي از همدستانش به دست نيامده بود وي به تنهايي تحت محاكمه قرار گرفت و به قصاص محكوم شد اما اين حكم در ديوانعالي كشور نقض و پرونده به شعبه 1156 دادگاه جزايي تهران ارسال شد. قاضي جديد پرونده تحقيقات انجام شده را ناقص تشخيص داد و به كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي دستور داد تحقيقات جامعي را در اين باره انجام دهند. سرايدار جاني در دور تازه بازجويي ها مدعي شد دو همدستش به يكي از مناطق كوهستاني افغانستان گريخته اند. تحقيقات بيشتر در اين باره فاش كرد دو متهم فراري مدت ها است در يك منطقه كوهستاني زندگي مي كنند به اين ترتيب قاضي پرونده از پليس اينترپل درخواست همكاري كرد. بر اساس اين گزارش با شناسايي مخفيگاه يوسف و فريدون افسران اينترپل هم اكنون در كمين آن ها هستند و اميدوارند طي چند روز آينده آن ها را پس از 8 سال فرار به دام بيندازند.
منبعروزنامه خراسان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر