۱۳۹۰ آذر ۲۹, سه‌شنبه

1300 پناهنده افغان امسال از طريق ايران در كشورهاي ثالث اسكان يافتند



1390/9/21 دوشنبه
1300 پناهنده افغان امسال از طريق ايران در كشورهاي ثالث اسكان يافتند
رييس دفتر نمايندگي كميسارياي ملل متحد در امور پناهندگان در مشهد گفت: از ابتداي سال جاري ميلادي تاكنون هزار و 300 پناهنده افغان مقيم ايران توسط كميسارياي ملل متحد در كشورهاي ثالث اسكان داده شده اند.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري ايرنا ،'ناراسيمها رائو' افزود: اسكان مجدد پناهندگان در كشور ثالث از جمله برنامه هايي است كه در كميسارياي ملل متحد در امور پناهندگان انجام و پيگيري مي شود.
وي گفت: ما فقط قادر به اعزام تعداد محدودي از جمعيت پناهنده ساكن در ايران به كشورهاي ثالث هستيم، با توجه به اين امر چنين افرادي معمولا از خانواده هاي بسيار آسيب پذير هستند كه در تامين معيشت خود دچار مشكلات جدي مي باشند.
رييس دفتر نمايندگي كميسارياي ملل متحد در امور پناهندگان در مشهد اظهار داشت: با اين اقدام دو هدف عمده را پيگيري مي كنيم نخست آنكه مي خواهيم با فراهم ساختن شرايط مناسب مشكلات شديد معيشتي خانواده هاي آسيب پذير رفع و همچنين باري از دوش ملت و دولت ايران برداشته شود.
جمهوري اسلامي ايران از جمله كشورهاي داراي بيشترين پناهنده در دنيا است و هم اكنون حدود سه ميليون مهاجر افغان داراي مجوز و فاقد مجوز در ايران حضور دارند.
رييس دفتر نمايندگي كميسارياي ملل متحد در امور پناهندگان در مشهد، در ادامه گفت: امسال براي نخستين بار دفتر كميسارياي ملل متحد در ايران برنامه پوشش بيمه اي تمام پناهندگان را اجرايي كرده است.
وي افزود: اين طرح با موافقت سه جانبه ميان جمهوري اسلامي ايران، كميساريا و يك شركت بيمه گذار اجرايي شده است.
او گفت: در اجراي اين طرح تمام پناهندگان با پرداخت بخشي از هزينه بيمه توسط كميساريا و بخش ديگر نيز توسط خود پناهنده، بيمه مي شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر