۱۳۹۱ مرداد ۲, دوشنبه

همه چيز در باره تجاوز و قتل فجيع دختر كرجي توسط يك افغاني در يزد



1391/4/10 شنبه
همه چيز در باره تجاوز و قتل فجيع دختر كرجي توسط يك افغاني در يزد
مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري يزد روز پنج شنبه در نشست خبري با اصحاب رسانه استان،با اشاره به كشف جسد دختري اهل كرج، در يك چاه متروكه در اطراف شهر يزد، گفت: قاتل دختر جوان از افاغنه غير مجاز بوده كه پس از 3 ماه دوستي و اقامت در تهران، به شيراز و از آنجا به يزد سفر كرده و تنها يك شب در يزد اقامت داشته است.
 به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از يزدفردا ،"هادي هادي نسب"  با اشاره به اعترافات قاتل، گفت:  قاتل كه خود را  رحمان رحيمي معرفي كرده است،در اعترافاتش گفته است " اين دختر جوان مطلقه -كه فرزند طلاق نيز بوده است - را پس از ارتباط نامشروع خفه كرده و درچاهي اطراف شهر يزد مي اندازد كه كه با رديابي پليس يزد ،  جسد كشف  و  قاتل شناسايي دستگيرمي شود.
وي در ادامه افزود: اين حادثه در روز اول تيرماه اتفاق افتاده ومتاسفانه دو شاهد اين جنايت فراري  و تحت تعقيب پليس هستند .
مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري يزد گفت: اين واقعه  دستاويزي شد براي افراد خاصي كه مدتهاست به ضايعات فروشي  افغاني ها در شهريزد معترض بودند .وي افزود:متاسفانه اين افراد با جريحه دار كردن افكار عمومي بدنبال  تامين منافع شخصي خود هستند .
هادي نسب  تصريح كرد: افراد شروري كه برخي از آنان داراي پرونده  قضايي نيز مي باشند، در اين غائله دخيل بوده اند  كه مسببين اصلي اين حادثه توسط دستگاه هاي امنيتي  شناسايي و به مراجع ذيربط معرفي شده اند.
وي   با اشاره به  خسارات مادي غائله   افزود:در اين حادثه تنها 6 نفر مصدوم داشته كه  آنها نيز به صورت سرپايي مداوا شدند.
مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري يزد  خاطر نشان كرد :  كليه اتباع افغاني  داخل استان به واسطه داشتن كارت يا پاسپورت، مجاز محسوب مي شوند و كسانيكه فاقد مدارك قانوني اقامت هستند،  افراد غير مجاز محسوب مي شوند.
وي آمار اتباع غير مجاز افغاني شناسايي شده استان يزد را  52 هزار تبعه افغاني غير مجاز اعلام كرد كه طي سرشماري سال 89 شناسايي شده اند .
هادي نسب در ادامه گفت: براي 16 هزار و 200 نفر از مجموع 52 هزار نفر كه شناسايي شده بودند و به صورت خانوادگي  در داخل استان سكونت داشتند ، پاسپورت با ويزاي  3 ماهه صادر شده است .
مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري يزد در ادامه تشريح روند قانوني اقامت اتباع افغاني در استان افزود: در صورت عدم تخلف، سه ويزاي 3 ماهه ديگر نيز صادر مي شود تا پس از يكسال به كشور خود بازگشت داده مي شوند .
وي در مورد اتباع افغاني كه پس از اين مراحل قصد حضور در استان و ايران را دارند اظهار داشت :اتباع افغاني بايد پس از بازگشت به وطن خود از داخل كشور خود مجددا روال قانوني اخذ ويزا را طي كرده ودر صورت اخذ ويزا به ايران  بازگردند.
مديركل اتباع خارجي استانداري يزد در ادامه تاكيد كرد :اتباع خارجي غيرمجازي كه در استان حضور دارند  بايد توسط نيروي انتظامي دستگير و پس از تحويل به اردوگاه مراقبتي يزد و انجام تشريفات قانوني از كشور طرد شوند.
هادي نسب ادامه داد: اتباع مجرد نيز الزاما بايد  با بازگشت به كشور خود، ويزا را از داخل كشور خود اخذ نموده و به ايران سفر كنند ، بنابراين همه اتباع بايد سالي يكبار،  مجوز اقامتي خود را تمديد كنند.
اين مقام مسئول  با اشاره به طرح ساماندهي اشتغال اتباع خارجي خاطرنشان ساخت: بر اساس تصميم دولت، اتباع افغاني  تنها در 4  رشته شغلي  كه 56 فرصت زير مجموعه دارد ،حق فعاليت دارند و در صورتي كه در مشاغلي ديگر فعاليت داشته باشند طبق قانون هم  با  كارگر و هم با كارفرماي ايراني آنها  برخورد قانوني انجام مي گيرد.
وي ميزان جريمه در خصوص اتباع خارجي غير مجاز را به ازاي هر روز كار غيرمجاز 64 هزار تومان اعلام كرد.
مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري يزد از برقراري 5 گشت ويژه اشتغال اتباع در 20 روز اخير خبر داد.
----------------------
.و اما مهاجرین چه می گویند؟
در این رابطه با شاهدان عینی این واقعه و حرف و حدیث های راجع به آن گفتگو کرده ایم.
شاهدان عینی این واقعه می گویند:
1-رابطه این دختر و پسر همانطور که گفته شده است از مدتها پیش وجود داشته است و پس از اینکه پسر برای بازگشت به افغانستان ، مجبور به خروج و ورود دوباره بوده به دختر همین خبر را می دهد( هنوز نگفته ایم که این دختر و پسر آیا باهم روابط شرعی داشته یا نداشته) و دختر هم با پسر همراه می شود و برای بازگشت هم داستان! آنها شبی را در یزد می مانند بلا اجبار و چون هیچ مهمانسرایی به آنها اتاق اجاره نمی دهد. از بد روزگار کسی به آنها می گوید که شب را میهمان شوند و در این ماجرا دست و پای پسر را بسته و ادامه ماجرا. در این داستان پسر خود قربانی این واقعه بوده است و گفته می شود که نیروهای انتظامی حتی وی را با دست و پای بسته پیدا کرده اند.
2- پس از شایعه شدن این ماجرا در یزد و سودجویی بسیاری از این ماجرا نیروهای انتظامی بجای جلوگیری و آمادگی پیامدهای این واقعه با این که چندین و چند مورد از این موارد را تجربه کرده اند و می دانستند که چه اتفاقی با برخورد مردم و مهاجرین رخ خواهد داد. سکوت کرده و دیر به میدان می آیند.
3- در این ماجرا حدس اینکه سی خانه مهاجر افغان آتش زده شده است. نزدیکتر است زیرا که همین شاهدان گفته اند در قسمتهایی از شهر که مهاجرین آمادگی برخورد با این قائله را نداشتند مورد تعدی تجاوز و چپاول و آتش زدن خانه ها یشان قرار گرفته اند.
تنها در قسمتهایی از شهر که تعداد افغانها بیشتر بوده و آمادگی با آشوبگران را داشته اند ، نتوانستند وارد خانه ها شوند که نیروهای انتظامی بعد از آرام شدن اوضاع وارد معرکه شده و سرباز آنهم در این مناطق گذاشته اند.
*************
در خبرهای داشتیم که کاردار سفارت افغانستان به وزارت امور خارجه ایران فراخوانده شده و وی اظهار تاسف نموده است و وزارت خارجه به وی تذکر داده است.
ما نمی دانیم که در قبال یک بزه کار ( آنهم اگر بزهکار باشد) باید تذکر بشنویم یا اینکه درقبال این همه تجاوز و تعدی که به مهاجرین شده است سوگوار باشیم. ظاهرا دولت ایران دست پیش را گرفته تا پس نیفتد


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر