۱۳۹۱ مرداد ۱۰, سه‌شنبه

دیانت عین سیاست و سیاست عین دیانت؟ ازدواج با مهاجرین مسلمان ممنوع


1391/5/8 يكشنبه
هشدار در مورد ازدواج با اتباع خارجي
به گزارش اداره كل اموراتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور به نقل از خبرگزاري مهر ، مدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري تهران با هشدار به زنان ايراني اعلام كرد: هر گونه ازدواج با اتباع خارجي با هماهنگي استانداري انجام شود تا مشكلات قانوني براي آنها رخ ندهد.
سيدعيسي موسوي ‌نسب با بيان اينكه 560 هزار نفر از اتباع غيرمجاز تهراني در طرح ملي ساماندهي اتباع بيگانه ساماندهي شدند گفت: براي تمام پناهندگان افغاني كه در داخل كشور از حقوق قانوني برخودارند كارت هوشمند با ضريب امنيتي بالا صادر شده است.
وي افزود: افرادي كه هم اكنون بدون ويزا در كشور هستند مجرم شناخته شده و ديگر فرصتي براي طي كردن مراحل قانوني به آنها داده نمي‌شود و كارفرمايان نيز حق استفاده و بهره‌گيري از آنها را ندارند زيرا آنها مجاز به استفاده از پناهندگان اتباع مجاز، داراي ويزا، پاسپورت و پروانه كار قانوني هستند.
مدير كل امور اتباع و مهاجران خارجي استانداري تهران اظهار داشت: هرگونه ازدواج و ثبت ازدواج با مهاجران غيرمجاز غيرقانوني است زيرا بخشي از اين ازدواجها با انگيزه‌هاي سودجويي و اخذ اقامت با استفاده از نا آگاهي زنان ايراني صورت مي‌گيرد. اين در حالي است كه فرزندان بلاتكليف و زنان رها شده، حاصل ازدواج با مهاجران غيرمجاز است و ما نيز به دليل عدم در اختيار داشتن مدارك حقوقي از آنها نمي‌توانيم از حقوق اين زنان و فرزندان رها شده دفاع كنيم.
 موسوي‌نسب از زنان ايراني خواست تا در صورت ازدواج با مردان تبعه خارجي با استانداري تهران مشورت و همفكريهاي لازم را داشته باشند تا در چارچوب قوانين و ضوابط ازدواج آنها به ثبت قانوني برسد.
-------------
یادداشت سردبیر:
ظاهرا دیگر باید باور داشته باشید که شرایط زندگی در ایران چقدر سخت شده است و چقدر سخت تر وضعیت زندگی در افغانستان که مهاجرین تن به ازدواج های مصلحتی برای دریافت حق اقامت در ایران باشند. جدای این مسایل جدایی دین از سیاست را هم باید باور داشت علارقم تبلیغاتی که جمهوری اسلامی دارد و اساس خود را بر یگانگی دین و سیاست می دانند.هنوز گفته آیت الله بهشتی در بعضی معابر دیده می شود اگرچه از روی اسکناسها برداشته اند که : دیانت ما عین سیاست ماست و سیاست ما عین دیانت ما! دولت ایران باید پاسخ دهد که به کدام مجوز شرعی ازدواج با مسمانان حرام می باشد؟ یا افغانها مسلمان نیستند یا اینکه شما برداشت خود را بر قوانین اسلامی ارجح می دانید و مثل همیشه تفسیری جدید از اسلام برای خود ساخته اید و یک پیامبر جدید با دینی آپدیت شده البته از اسلام آورده اید. معجونی از زرتشت و پیامبر اسلام که آبروی هردو را دارید می برید! نه؟ چون سیاست شما عین دیانت شما و دیانت شما برگرفته از سیاست شماست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر