۱۳۹۱ مرداد ۱, یکشنبه

تحویل کارتهای آمایش هشتم شروع شد

تحویل کارتهای آمایش مرحله هشتم شروع شد.
این خبر هم با اینکه کمی قدیمی به نظر می رسد . چون اعلام نشده بود در این صفحات ما درج می کنیم.
به نقل از خود مهاجرین، در این مرحله از افراد ذکور بالای 16 سال انگشت نگاری و عکس جدید گرفته می شود و قبوض 19هزار تومانی و عوارض شهرداری کما فی السابق وجود دارد.
آنچه که در این مرحله با مراحل قبلی فرق داشته است
1-انگشت نگاری زود هنگام و عکسبرداری افراد ذکور بالای شانزده سال
2- عدم اجبار همراه داشتن کارت کارگری جدید
3-بیمه همگانی مهاجرین خارجی  مسکوت مانده
4-فرم اجازه اجاره مسکن یکساله
1-ظاهرا انگشت نگاری  و عکسبرداری برای پایش هرچه بیشتر مهاجرین  ، صورت می گیرد و مقدمه ای بر فعال شدن سیستم هماهنگ بیومتریک مهاجرین می باشد.یعنی اینکه شما در هرنقطه ای از ایران با اثر انگشت خود شناسایی می شوید و با یک اثر انگشت تمام سابقه شما محل سکونت و غیره مشخص می شود
2- کارتهای کارگری همانطور که جلو تر عرض کردیم هنوز چاپ نشده است که اجباری در تحویل آنها باشد. درضمن به علت تحریم های شدید امسال، دولت ایران به بازار کار ارزان مهاجرین افغانی نیازمند است و این خود به نوعی ارفاق به خود صاحبان مشاغل ایرانی می باشد. خب سال تولید ملی (با کارگر افغانی) و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ( ـآنهم در پناه کارگر ارزان افغانی) می باشد
3- از خبرها بر می آید که شرکت بیمه البرز متولی بیمه مهاجرین افغانی در سال گذشته ظاهرا پا پس کشیده . و آنطور که بصورت غیر علنی اظهار می دارند که متضرر شده اند. این درحالی است که بعد از اجرای بیمه اعلام شد که به نوزادان فرزند چهارم به بعد بیمه تعلق نمی گیرد و نمی توانند از خدمات بیمه برخوردار شوند. این یعنی کنترل خانواده برای مهاجرین در حالی که رهبر انقلاب اظهار می دارد که من با اصل فرزند کمتر مخالف هستم و جمعیت فعلی ایران باید بجای 76 میلیون باید 150میلیون باشد یعنی دو برابر! ولی مهاجرین حق زاد و ولد ندارند. به هرصورت متولیان امر باید به همین بیمه کم و ناچیز که فقط مخارج بیمارستانی را عهده دار بود دل خوش نکنند زیرا این هم برای افغانها حرام است.
4-به گفته سایت رسمی اداره اتباع و مهاجرین خارجی ایران: مهاجرین شش ماه مهلت دارند تا قرارداد اجاره مسکن خود را نزد یکی از بنگاههای معاملات ملکی رسمی ثبت نموده و اطلاعات مندرج در این قرار دارد را ثبت در سامانه الکترونیکی(اینترنتی) نموده و از سامانه کد رهگیری دریافت نمایند. بدون کد رهگیری در سال جدید تحویل کارت های آمایش نهم مقدور نیست. یعنی بدون کد رهگیری مسکن ، کارت آمایش نهم داده نمی شود.
این قسمت نیز به هرچه محدود کردن افغانها طبق قوانین خود ایران منجر می شود. مهاجرین کسانی بودند که دوسال یک بار یا الان هم هستند کسانی که چند سال هست که با همان قرارداد چند سال پیش زندگی می کنند. اینگونه یک ممر درآمد برای بنگاههای اجاره مسکن ایجاد کرده اند که هرسال در ازای تمدید اجاره مسکن مبالغ صد و دویست هزار تومانی از مهاجرین بگیرند. اکثر صاحبخانه ها هزینه تجدید قرار داد را نمی دهند و علنا می گویند که من پول به بنگاه نمی دهم و دستی این کار را انجام دهید وگرنه خودتان هزینه کامل قرار داد را که دوبرابر فوق می باشد بپردازید.
از سویی این پیش نیاز اجرای قانون اسکان و جابجایی و اشتغال مهاجرین (که ممنوع می باشد) هست. بدین معنی که از سال بعد هرکسی به افغانی بدون این برگه های اجاره مسکن یک ساله از سوی ادارات اتباع خانه بدهد مجرم شناخته شده و برابر قانون مثل یک قاچاقجی انسان با وی رفتار خواهد شد. از شر این ظلمها به خود امام زمان ایرانی ها پناه می بریم. چرا که هرچه می شود هم اورا پیش می کشندو مملکت صاحب الزمان می نامند. و از نام او برای ظلمهای خود قبای قانون می دوزند. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر