۱۳۹۱ مرداد ۱۰, سه‌شنبه


75 مهاجر غيرقانوني در سواحل ايتاليا نجات يافتند
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از واحد مركزي خبر ،منابع خبري در رم اعلام كردند نيروهاي گارد ساحلي ايتاليا روز شنبه هفتاد و پنج مهاجر غيرقانوني تبعه كشورهاي جنوب صحراي آفريقا را كه قايقشان دچار سانحه شده بود، نجات دادند.
نيروهاي گارد ساحلي ايتاليا پس از دريافت پيام درخواست كمك مهاجران آفريقايي به كمك آنها شتافتند.
فيليپو ماريني، سخنگوي نيروي گارد ساحلي ايتاليا، اعلام كرد هفتاد و پنج مهاجر كه بيست و چهار نفرشان زن بودند نجات يافتند. همه آنها به ويژه چهار زن باردار در اين سفر دراز و طاقت فرسا به شدت خسته شده اند اما حال هيچيك وخيم نيست و نيازي به مراقبتهاي درماني ندارند.
وي افزود همه اين مهاجران به جزيره لامپدوسا منتقل شده اند تا درباره آنها تصميم گيري شود.
هنوز معلوم نيست كه اين قايق از چه كشوري راه افتاده و چند روز در دريا حركت كرده است.
از سال گذشته و در پي قيامهاي مردمي در برخي از كشورهاي عرب شمال آفريقا، شمار مهاجران غيرقانوني كه از راه دريا خود را به ايتاليا مي رسانند به شدت افزايش يافته است. مهاجران غيرقانوني آفريقايي غالبا از راه دريا تلاش مي كنند خود را به اروپا برسانند. بيشتر آنها در فاصله ماههاي مه و سپتامبر كه دريا نسبتا آرام است، با طي كردن مديترانه خود را به سواحل جنوب ايتاليا مي رسانند.
----------------
یادداشت سردبیر
در چند ماهه اخیر خبرهای زیادی از وضعیت مناسب مهاجرین در ترکیه شنیده می شود که باید به دیده شایعه نگریست. و اگر مناسب باشید هم این خاطره را درنظر داشته باشید: یکی از دوستان که آنطرف مرز و در اروپا زندگی می کند گفت شرایط پذیرش چنان نابسامان است که جلوی خودم داخل کمپ یکی از سربازان با زن جوانی شروع به بوسه بازی غربی کرده بود و وقتی همسر زن به اعتراض برخواست سرباز خانواده دیگری را اشاره کرد که نوبت شماست و بیچاره دید که بوسه که گرفته شده و کار از کار گذشته چرا دیگر با اعتراض رفتنمان عقب بیفتد که گفت می رویم وقبول کرد که جدا از اناث حرکت نمایند.
این را عین مطلب که شنیدم آوردم ببخشید برای اینکه تب اروپا با سخت شدن زندگی در کشور اسلامی ایران بسیار بالا گرفته است و هم وطنان چشم بسته خود را به راه می اندازند. واقعا دلم درد گرفت که این راشنیدم و می بینم که مجبور هستند مهاجرین شرایط را اینگونه برخود سخت نمایند. خدا از بانیانش نگذرد!
این جدای سختی های سفر از غرق شدن و پیاده روی و خطر دزد و راهزن و .... است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر