۱۳۹۰ تیر ۱۵, چهارشنبه

ملاقات سفير ژاپن در جمهوري اسلامي ايران با مشاور وزير و مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور

1390/4/13 دوشنبه

به گزارش روابط عمومي اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي در اين جلسه آقاي كين ايچي كومانو ضمن ابراز علاقمندي براي پيگييري مسائل مهاجرين افغاني در ايران از خدمات جمهوري اسلامي ايران نسبت به پناهندگان تقدير و تشكر نمودند و اعلام كردند كه حضور پناهندگان در ايران هزينه هاي بسيار زيادي براي دولت و ملت ايران دارد و اين درحالي است كه كمكهاي سازمانهاي بين المللي در اين رابطه بسيار ناچيز مي باشد .

آقاي كومانو اعلام كردند در حال حاضر ما با كمك  نهادهاي دولتي ايران دوره آموزشي را براي مسئولين افغاني در امور گمركي و كشاورزي برگزار كرده ايم و در خصوص بازگشت متخصصين افغاني به كشورشان نيز باشريك اجرايي خود سازمان بين المللي مهاجرت ( IOM ) نيز مساعدت و كمكهاي لازم را داشته ايم .

آقاي كومانو عنوان كرد با هماهنگي ادارات امور اتباع كمك هاي اندكي به پناهندگان در برخي استانها ارائه مي نماييم.

در اين ملاقات سيدمحمد تهوري مشاور وزير و مديركل امور اتباع ضمن عرض خير مقدم به ايشان از حادثه دلخراش سونامي در ژاپن كه تلفات انساني و خسارات مالي فراواني را براي ملت و دولت آن كشور به بار آورد اظهار تاسف كردند و ابراز اميدواري كردند كه دولت ژاپن در اسرع وقت نسبت به جبران خرابيها و بازسازي آن اقدام كنند.ايشان در ادامه از كمكهاي دولت ژاپن به جمهوري اسلامي ايران در سنوات گذشته در رابطه با مهاجرين افغاني چه بصورت پرداخت مستقيم به نمايندگي كميساريا و چه بصورت قراردادهاي سه جانبه تقدير و تشكر نمودند.

آقاي تهوري در ادامه اشاره نمودند كه جمهوري اسلامي ايران در سه دهه گذشته عليرغم مشكلاتي كه به لحاظ تحريم هاي بين المللي ، مشكلات داخلي و جنگ تحميلي با آن گريبانگير بوده در زمينه هاي مختلف از جمله آموزشي ، بهداشتي ، درماني، سوادآموزي بزرگسالان و اخيرا ارائه بيمه درماني تكميلي در سال 2011 به پناهندگان خدمات شاياني ارائه نموده و اين روند همچنان ادامه دارد .

از ديگر اقدامات جديد جمهوري اسلامي ايران طرح ساماندهي اتباع افغاني غيرقانوني است كه از سال گذشته آغاز و هم اكنون نيز مرحله چهارم آن تحت عنوان (تعيين تكليف نهايي) ادامه دارد اين اقدامات حاكي از رافت اسلامي و نوع دوستي نظام جمهوري اسلامي ايران در امر خدمت به افراد نيازمند مي
باشد لازم بذكر است با اجراي اين طرح ، اتباع افغاني غيرقانوني در كمال آرامش و امنيت به كشور خود مراجعت و پس از اخذ رواديد از نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران در افغانستان كه با هماهنگي وزارت امور خارجه مقدمات آن فراهم شده مجددا مي توانند به صورت قانوني به كشور ايران وارد شوندو اين در حالي است كه در ساير كشورها با يك چنين افرادي كه بصورت غيرقانوني وارد يك كشوري شوند برخورد شديد قانوني ميگردد. اين اقدام اخير باتوجه به استقرار حكومت جمهوري اسلامي در افغانستان و قوام دولت آن كشور صورت مي پذيرد تا براي هميشه به امر تردد غيرقانوني اتباع افغانستان به كشور ايران خاتمه داده شود.

سيدمحمد تهوري در پايان اين ديدار ابراز اميدواري نمودند كه دولت هاي متعهد در بازسازي افغانستان به تعهدات بين المللي خود عمل نموده و همچنين خواستار آن شدند كه به افراد داوطلب بازگشت علاوه بر 150 دلار پرداختي از سوي كميساريا كمكهاي ديگري نيز براي تقويت امر معيشت آنان در افغانستان اعطاء گردد.

فضولي است:

اين رافت اسلامي چه مصداقي دارد؟ اينكه كودكان و زنان مسلمان را مجبور به عبور از مرز و پيمودن مسافت بين دو كشور اسلامي كنيد! يا اينكه متولدين ايران كه در اكثر كشورها ايراني محسوب مي شوند از زادگاهشان بيرون كرده و چشم بر اشكهايشان ببنديد؟؟؟

اصلا چرا اينها به ذهنم خطور كرد؟ رافت اسلامي شامل مسلمان هم مي شود؟ اينها كه مسلمان هستند معمولا رافت اسلامي را به رخ ديگر اديان مي كشند كه بگويند اسلام اينگونه برخورد مي كند.

ولش كن! آقاي طهوري شما خود سيد هستيد! پس عرب بوده ايد و زماني بعد از اسلام و از ظلم خلفاي عباسي (اكثرا) وارد ايران شده ايد. آيا شما مهاجر نيستيد؟ چطور شما ايراني هستي ولي كودكان مهاجر كه اينجا متولد شده ديگر ايراني نيست يا اينكه آن زمان حكومت اسلامي فراگير بوده و آن دوره اسلام مرز نداشته و امروز مرزدار شده! بابا تو ديگه كي هستي؟ لااقل رافت اسلامي نگو بگو برخورد ايراني! كم كم داريد براي اسلام هم شناسنامه ايراني صادر مي كنيد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر