۱۳۹۰ تیر ۱۵, چهارشنبه

ديدار مشاور وزير و مدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجي با معتمدين و شخصيت هاي ذينفوذ افغاني مقيم تهران

1390/4/12 يكشنبه

به گزارش روابط عمومي اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي در اين جلسه كه روز چهارشنبه 8/4/90 به مناسبت گرامي داشت مبعث پيامبر اكرم(ص برگزار گرديد، تني چند از معتمدين افغاني به طرح ديدگاههاي خود در خصوص مسائل مهاجرين و اجراي طرح شناسايي اتباع افغاني غيرقانوني پرداخته و از مساعدت مسئولين جمهوري اسلامي ايران در كمك به برادران و خواهران مسلمان افغاني تشكر و قدرداني نمودند، ايشان همچنين موفقيت هاي خود در كشورشان را مرهون حمايت هاي امام راحل عظيم الشان و مقام معظم رهبري دانسته و خواستار وحدت امت اسلامي در موقعيت حساس كنوني جهان شدند.

سخنرانان همچنين ديدگاه ها و نظرات  خود را پيرامون قانونمند نمودن ورود و خروج اتباع افغاني به جمهوري اسلامي ايران بيان داشتند.

در ادامه جناب آقاي تهوري خلاصه اي از اقدامات جمهوري اسلامي ايران در 30 سال گذشته به مردم مظلوم افغانستان را مطرح و عنوان داشتند در ابتداي انقلاب اسلامي امام راحل با وجود تمام مشكلات و متعاقب آن جنگ تحميلي 8 ساله عليه جمهوري اسلامي توسط استكبار جهاني و توطئه هاي گوناگون ديگر عليه انقلاب نوپاي اسلامي را بيان و اعلام نمودند كه جمهوري اسلامي ايران ياور و مددكار مظلومان و مسلمانان بوده و خواهد بود ،ايشان در ادامه با اشاره به اشغال كشور افغانستان توسط اتحاد جماهير شوروي سابق ، دستور بازگشايي مرزها و كمك به مردم آواره و مهاجر افغاني را صادر نمودند، اين در حالي بود كه پس از بيرون راندن نيروهاي متجاوز شوروي از افغانستان توسط مجاهدين افغاني و روي كار آمدن گروهك طالبان، آمريكا به بهانه مبارزه با تروريسم و به بهانه انفجار تروريستي 11 سپتامبر اقدام به تجاوز به كشور افغانستان نمود.

وي در ادامه به اقدامات اداره اتباع در خصوص پناهندگان افغاني اشاره نموده و اجراي طرح ساماندهي اتباع افغاني غيرقانوني را براي كرامت و عزت آنها لازم دانسته و گفتند ما از اينكه افراد غيرمجاز با مشكلات روبرو هستند و در هنگام ورود اسير قاچاق برها مي گردند ناراحتيم و از اينكه بعضا با خطرات جاني روبرو مي شوند اندوهگينيم و لازم است شما از هم ميهنان خود بخواهيد از قانون تبعيت كنند .

مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي با بيان اينكه ورود غيرقانوني كه با تخريب شخصيت افراد و تهديدات جاني و بدني و نيز صرف هزينه هاي با ارزش است موجب تاسف و تاثر مقامات كشور است.وي همچنين اقدام وزارت كشور را توجه به حفظ عزت و احترام و كرامت انساني آندسته از اتباع افغاني دانست كه قصد دارند به جمهوري اسلامي ايران عزيمت نمايند. سخنرانان و جمعيت شركت كننده  از قدام اسلامي و برادرانه جمهوري اسلامي ايران در شناسايي و تعيين تكليف اتباع افغاني غيرقانوني و قانونمند شدن ورود و اقامت آنان حمايت نموده و از مقامات كشور تشكر و تقدير به عمل آوردند.

آقاي تهوري در خاتمه از معتمدين خواست به اتباع افغاني كه بصورت غيرقانوني وارد كشور شده اند توصيه كنند براي حفظ كرامت خويش و عدم گرفتاري در مشكلات مختلفي كه در ورود و اقامت غيرقانوني با آن روبرو هستند تا وقت باقي است در نوبت گيري اينترنتي شركت نموده و پس از دريافت نوبت در وقت تعيين شده در شعبه مربوطه حضور يابند.


 

يادداشت سردبير:

بازهم شك داريم! اين گردهمايي و انتخاب ميهمانان با چه مكانيزمي بوده است و حضور ميهمانان را چه مكانيزمي رهبري مي كرده است؟

آيا مثل تظاهرات هاي فرمايشي برعليه دولت و ملت خودمان صورت گرفته است؟ مي دانيم كه در تهران هيئت داران تهديد شده كه از جواز هيئت براي عزاداري ديگر خبري نيست و آزار و اذيت افزايش مي يابد اگر در تظاهرات شركت نكنيد(بدين مضمون) در اصفهان اعلام شد :كساني كه در تظاهرات شركت كنند؛ مشكلات اقامتي ازجمله توقيف وسايل نقليه و كارتهاي عقب افتاده به سبب فقر مالي و... حل مي شود. كه البته به وعده خود عمل كردند و كساني را كه در فيلم بوده اند، ماشينشان يا كارت شناسايي و.... رفع شده است.

و درپايان اين صداي مهاجرين نيست. مهاجريني كه در اين كشور زندگي مي كنند ولي افغاني هستند و يارانه اي دريافت نمي كنند. كودكاني كه امسال باهم سن وسالان خود با مشقت درس خواندند و به شادي كارنامه پايان سال خوب درس خواندند و در حالي كه همه كودكان كارنامه به دست به خانه آمدندو طلب جايزه كردند، اين كودكان با شانه هاي افتاده و با دست خالي به خانه برگشتند. مدارس حتي حاضر به دادن يه برگه كاغذ دست نويس كه به جاي كارنامه به خانه ببرند و كار يك سال خود را به پدر و مادرشان نشان بدهند نشدند. آيا اين انساني است؟

من مي گويم:كساني را مي شناسم كه شوهر وپدر خانواده كارت دارد ولي مادر و كودكان كارت ندارند ، اينها را تكليف كردند كه بايد به افغانستان بروند و.... آيا اين انساني است؟

اگر به دنبال قانونمند كردن هستيد خوب همينجا پاسپورت مي داديد و ويزا و حق آنرا دريافت مي كرديد. آيا اين عمل شما گريزي از چشمهاي گريان دختركان و كودكان خو گرفته به ايران نيست؟


 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر