۱۳۹۰ تیر ۱۵, چهارشنبه

درصد پناهندگان افغان در مهانشهرها ساكنند3

1390/4/11 شنبه


 

مديركل اتباع خارجي وزارت كشور گفت: حدود سه درصد از پناهندگان افغان در ايران در مهمان‌شهرها زندگي مي‌كنند و شرايط بسيار خوبي دارند

به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري فارس سيد محمد تهوري اظهار داشت: پناهندگان و اتباع خارجي مجاز در كشور در حال حاضر حدود 850 هزار نفر هستند.

مديركل اتباع خارجي وزارت كشور گفت: بقيه اين پناهندگان در 17 استان كشور در كنار شهروندان ايراني زندگي مي‌كنند و از همان خدمات اجتماعي، آموزشي و فرهنگي كه ايرانيان برخوردارند، استفاده مي‌كنند.

وي با بيان اينكه سفارت ايران در افغانستان در ماه 5 هزار مجوز ورود به ايران صادر مي‌كند، گفت: سال گذشته 220 هزار كارت اشتغال براي اتباع خارجي در كشور صادر شد.

مديركل اتباع خارجي وزارت كشور با اشاره به اينكه 770 هزار تبعه خارجي غير مجاز در كشور دستگير شدند، گفت: هدف جمهوري اسلامي ايران ورود، اقامت و اشتغال قانوني اتباع خارجي است.

تهوري با اشاره به طرح ساماندهي اتباع خارجي غير مجاز در كشور از سال گذشته گفت: از حدود 2 ميليون اتباع غيرمجاز خارجي كه در ايران حضور دارند، در قالب اين طرح 1.5 ميليون نفر ثبت نام، شناسايي و كد رهگيري دريافت كردند.

تهوري انسداد مرز، بازداشت در اردوگاه‌هاي جمعي، لايحه تشديد مجازات براي سطوح مختلف از اسكان تا اشتغال و ... را از جمله تمهيدات براي جلوگيري از ورود اتباع به ايران دانست.

تهوري با بيان اينكه ايران در 30 سال گذشته خدمات فراواني به اتباع خارجي بويژه افغان‌ها ارائه كرده است گفت: امروز پناهندگان در ايران به نسبت بسياري از كشورهاي پناهنده پذير كه كمك‌هاي قابل توجهي هم از جامعه جهاني دريافت مي‌كنند، در شرايط بهتري هستد.

مديركل اتباع خارجي وزارت كشور گفت: در حال حاضر حدود سه درصد از پناهندگان افغان در ايران در مهمانشهرها زندگي مي‌كنند و شرايط بسيار خوبي دارند.

 
 


 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر