۱۳۸۹ دی ۲۶, یکشنبه

مردم افغانستان خواستار رفع توقف تانكرهاي سوختي در مرز ايران شدند


1389/10/25 شنبه
       تعدادي از ساكنان هرات افغانستان در برابر سركنسولگري ايران تجمع كرده و خواستا رفع توقف تانكرهاي سوختي در مرز ايران و افغانستان شدند
      به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرنگار خبرگزاري فارس در هرات، مردم هرات افغانستان با تجمع در مقابل سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران در شهر هرات، خواستار آزادسازي تانكرهاي سوخت شدند.
      روز پنجشنبه نيز جمعي از مردم شهر كابل تجمع مشابهي را در مقابل سفارت جمهوري اسلامي ايران در كابل به راه انداختند.
     تجمع‌كننده‌ها اعلام كردند چنانچه توقف تانكرهاي سوخت ادامه يابد، دامنه تظاهرات را به ديگر شهرهاي افغانستان گسترش خواهند داد.
     توقف صدها تانكر سوخت متعلق به تاجران افغاني در خروجي مرزهاي جمهوري اسلامي ايران، خشم افغان‌ها را برانگيخته است.
      گزارش‌هاي تائيد نشده حاكي از آن است كه مقامات جمهوري اسلامي ايران معتقدند بخشي از سوخت ترانزيت شده از خاك ايران توسط ناتو مصرف مي‌شود و به منظور رفع اين نگراني از مقامات افغان خواسته اند تا تعهد دهند كه سوخت ترانزيتي توسط ناتو مصرف نخواهد شد اما دولت افغانستان از زير بار اين مسئوليت شانه خالي كرده است.
همچنان بر اساس اظهارات "غلامرضا جاويدان " سخنگوي سفارت جمهوري اسلامي، مقامات افغان بايد ميزان تقاضا و مصرف سوخت خود را به ايران اعلام كنند تا بر اساس تقاضا و درخواست كابل، ايران اجازه ورود تانكرهاي حامل سوخت را صادر كند كه در اين مورد نيز تاكنون مقامات دولت افغانستان اقدامي نكرده اند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر