۱۳۸۹ دی ۱۳, دوشنبه

بيمه اتباع مجا زو فراخوان اينترنتي اتباع غيرمجاز به زودي ابلاغ مي‌شود

1389/10/12 يكشنبه
مدير كل امور اتباع و مهاجران خارجي وزارت كشور گفت: مذاكرات با سازمان‌هاي بين‌المللي در حال پايان است و به زودي بيمه اتباع مجاز در كشور ابلاغ مي‌شود.

     به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري فارس ،سيدتقي قائمي در خصوص بيمه اتباع مجاز در كشور، اظهار داشت: هماهنگي‌هايي با سازمان‌هاي بين المللي در حال انجام است كه بخشي از هزينه‌هاي حق بيمه توسط اين سازمان‌ها پرداخت شود.

      مدير كل امور اتباع و مهاجران خارجي وزارت كشور افزود: بر اساس آخرين مذاكرات قرار شد 50 درصد از حق بيمه اتباع مجاز خارجي توسط سازمان‌هاي بين المللي پرداخت شود.

 *81 درصد از اتباع مجاز براي دريافت كارت آمايش 6 اقدام كردند
       وي با اشاره به اينكه تاكنون 81 درصد از اتباع مجاز كشور براي كارت آمايش 6 اقدام كرده‌اند، گفت: 98 هزار نفر اتباع مجاز در كشور در حال زندگي هستند و تا پايان ماه جاري اين افراد مهلت دارند براي دريافت كارت آمايش 6 اقدام كنند.
      قائمي در خصوص آمايش اتباع مجاز در كشور، بيان داشت:‌ برابر ابلاغ وزارت كشور نسبت به آمايش و بازشناسي اتباع افغاني و به منظور اصلاح تغييرات خانوار (تولد، فوت، طلاق، ازدواج) و امور اداري مربوط (آدرس و نقل و انتقال) طرح آمايش 6 براي سرشماري اتباع مجاز افغاني از 31 شهريور آغاز ‌شد.
      وي با بيان اينكه تاكنون 5 آمايش برگزار شده است، افزود: تنها افرادي مي‌توانند در اين طرح شركت كنند كه داراي مدارك معتبر آمايش 5 هستند و افرادي كه فاقد اين مدرك يا داراي مدارك فاقد اعتبار هستند نمي‌توانند در اين طرح شركت كنند و غير مجاز شناخته مي‌شوند.
       مدير كل امور اتباع و مهاجران خارجي وزارت كشور در خصوص افراد شركت كننده در طرح آمايش 5 اظهار داشت: در طرح آمايش 5، حدود 950 هزار نفر شركت كرد‌ه‌اند.
       قائمي با بيان اينكه از اين به بعد به افرادي كه كارت آمايش 6 را داشته باشند خدمات ارائه مي‌شود، خاطرنشان كرد: آن دسته از مهاجريني كه در اين طرح سرشماري شركت نكنند غير مجاز شناخته شده و برابر قانون با اين افراد برخورد خواهد شد.
       *فراخوان ثبت‌‌نام اينترنتي اتباع غير مجاز بزودي اعلام مي‌شود

مدير كل امور اتباع و مهاجران خارجي وزارت كشور در خصوص سرشماري اتباع بيگانه غير مجاز در كشور، گفت: مهلت سرشماري اتباع غير مجاز در كشور تمام شده است و در حال ورود اطلاعات آنها در سيستم هستيم.
       وي در ادامه افزود: مرحله بعدي فراخوان اينترنتي اتباع بيگانه غير مجاز است كه بزودي اعلام مي‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر