۱۳۸۹ دی ۲۵, شنبه

دليل مهاجرت اتباع خارجي به ايران عدم امنيت و بهداشت است.آخرين خبرهاي درباره بيمه و يارانه مهاجرين

1389/10/22 چهارشنبه
      مدير كل اتباع و مهاجران خارجي استانداري تهران گفت: از مهمترين دليل مهاجرت اتباع خارجي به كشور عدم امنيت، شغل و بهداشت است.  
      به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري فارس سيد عيسي موسوي نسب در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا» در خصوص صدور كارت آمايش 6 در استان تهران اظهار داشت: آمايش 6 در استان تهران در سطح ايده‌ عالي برگزار شد و اتباع مجاز از اين طرح استقبال خوبي داشتند كه در طول 5 آمايش گذشته بي نظير بوده است. 
      وي با اشاره به اينكه 93 درصد از اتباع مجاز افغاني در استان تهران كارت آمايش 6 را دريافت كرده‌اند، افزود: در دوره‌هاي قبلي براي دريافت كارت آمايش فقط سرپرستان خانواده به ادارات كل اتباع مجاز مي‌آمدند كه در كارت آمايش 6 حضور تمام افراد خانواده الزامي بود و از آنها اثر انگشت و عكس جديد نيز اخذ مي‌شود. 
     موسوي نسب با بيان اينكه در سطح استان تهران 8 پايگاه جهت ثبت نام اتباع مجاز و صدور كارت آمايش 6 فعال بودند، گفت: 340 هزار نفر اتباع مجاز در استان تهران و البرز زندگي مي‌كنند كه تعداد زن، مرد، دختر و پسر آنها نيز مشخص شده است. 
    مدير كل اتباع و مهاجران خارجي استانداري تهران در خصوص آمار افراد غير مجاز استان تهران گفت: تعداد افراد غير مجاز را در حال حاضر نمي‌توانيم اعلام كنيم. 
     وي در خصوص كارت آمايش 6 گفت: استان تهران بزرگترين گروه پناهندگان اتباع افغاني را براي اسكان در خود جاي داده است و برابر ابلاغ وزارت كشور نسبت به آمايش و بازشناسي اتباع افغاني و به منظور اصلاح تغييرات خانوار «تولد، فوت، طلاق، ازدواج» و امور اداري مربوط به «آدرس و نقل و انتقال»، طرح آمايش 6 براي سر شماري اتباع مجاز افغاني از روز شنبه 27شهريور ماه آغاز شد. 
     موسوي نسب اعلام كرد: آن دسته از افراد مجازي كه در اين طرح سرشماري شركت نكنند، غير مجاز شناخته شده و برابر قانون با اين افراد برخورد خواهد شد. 
     وي با بيان اينكه مدارك آمايش 6 اتباع مجاز در استان تهران تا اواسط سال 90 داراي اعتبار است، خاطر نشان كرد: فرآيند تحصيلي فرزندان افرادي كه فاقد كارت آمايش هستند با مشكل مواجه خواهد شد. 
     *تمامي اتباع خارجي مجاز در كشور بيمه مي‌شوند 
      موسوي نسب با بيان اينكه تمامي اتباع خارجي مجاز در كشور بيمه مي‌شوند، بيان داشت: در قانون هدفمندسازي يارانه‌ها اتباع خارجي مجاز براي دريافت يارانه لحاظ نشده‌اند ولي در راستاي هماهنگي‌هاي صورت گرفته، اتباع مجاز داخل كشور تحت‌پوشش بيمه خدمات درماني قرار مي‌گيرند و در آينده‌اي نزديك مرحله اجرايي شدن آن را اعلام مي‌كنيم. 
      * 285هزار نفر از فرزندان اتباع مجاز و غير مجاز در مدارس در حال تحصيل هستند 
     مدير كل اتباع و مهاجران خارجي استانداري تهران در خصوص تحصيل فرزندان اتباع مجاز و غير مجار در كشور گفت: در سال گذشته با نظر رئيس جمهور و از منظر بشر دوستانه 285 هزار نفر از فرزندان اتباع مجاز و غير مجاز در مدارس استان تهران ثبت‌نام شدند و در حال تحصيل هستند. 
      وي با بيان اينكه در كشورهاي ديگر 97 درصد از پناهنگان از امكانات آن كشور برخوردار نيستند، اظهار داشت: 97 درصد از پناهندگان در كشور ايران از تمامي امكانات بهر‌ه‌مند مي‌شوند. 
      موسوي نسب با بيان اينكه هم‌اكنون فرزندان اتباع مجاز كه كارت آمايش 6 را دريافت كرده‌اند مي‌توانند در مدارس استان تهران ثبت‌نام كنند، تصريح كرد: سرانه تحصيل يك دانش‌آموز در يكسال بر اساس آمارهاي بين‌المللي هزار دلار است و ما در سال گذشته 285 هزار نفر را در مدارس ثبت‌نام كرده‌ايم كه هزينه ساليانه آنها حدود 285 ميليارد تومان مي‌شود. 
      مدير كل اتباع و مهاجران خارجي استانداري تهران اضافه كرد: در حال حاضر اتباع مجاز مي‌توانند با ارائه كارت آمايش 6 نسبت به ثبت نام در دانشگاه‌ها اقدام كنند. 
      *در بين اتباع خارجي بيشترين ازدواج را زن ايراني با مرد افغاني دارد 
       وي در خصوص ازدواج اتباع بيگانه در ايران گفت: اتباع خارجي مجاز براي ازدواج با ايرانيان بايد به اداره كل اتباع مراجعه كنند و مراحل قانوني را طي كنند و به اين طريق ازدواج رسمي و قانوني صورت مي‌گيرد. 
      موسوي نسب تأكيد كرد: تمامي امكانات، تسهيلات و ازدواج براي اتباع مجاز است و افراد غيرمجاز نمي‌توانند به هيج وجه از اين امكانات بهره ‌ببرند. 
      مدير كل اتباع و مهاجران خارجي استانداري تهران با بيان اينكه در بين اتباع خارجي بيشترين ازدواج را زن ايراني با مرد افغاني دارد، گفت:براي دفاع از بانوان ايراني، مجلس مصوبه‌اي را براي دفاع از بانوان ايراني در سال 1385 تصويب كرد لذا فرزندان اين ازدواج‌ها مي‌توانند در سن 18 سالگي نسبت به دريافت شناسنامه اقدام كنند. 
      وي در ادامه افزود: 148 پرونده براي دريافت شناسنامه فرزنداني كه مادران آنها ايراني و پدران آنها اتباع مجاز هستند در حال بررسي است و 813 پرونده ديگر نيز در گذشته بررسي شده است. 
     موسوي نسب به زنان ايراني توصيه كرد كه از ازدواج با اتباع خارجي به صورت شرعي اجتناب كنند و مراحل قانوني را با آمدن به ادارات كل اتباع مجاز براي ازدواج طي كنند تا در مواقعي كه مشكلي به وجود مي‌آيد بتوان از بانوي ايراني دفاع كرد. 
     مدير كل اتباع و مهاجران خارجي استانداري تهران به دلايل حضور اتباع خارجي به كشور اشاره كرد و گفت: اكثر اتباع خارجي در كشور افغاني و يا عراقي هستند كه نبود امنيت، بهداشت و درمان و عدم اشتغال از مهمترين دلايل مهاجرت اين افراد به كشور است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر