۱۳۹۲ فروردین ۲۲, پنجشنبه

زورگيري از كارگران افغانی

1392/1/20 سه شنبهزورگيري از كارگران فصليسرهنگ اماني، صبح امروز از دستگيري يك زورگير در محدوده پاسداران خبر داد و گفت: اين متهم تحت عنوان استخدام كارگر فصلي از اتباع افغاني سرقت مي كرد.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از سايت اطلاع رساني نيروي انتظامي ج.ا.ا ،سرهنگ اقبال اماني، رييس كلانتري 102 پاسداران، ضمن اشاره به دستگيري يك سارق زورگير كه از كارگران ساختماني تبعه افغاني سرقت و زورگيري مي كرد، خبر داد.
اين مقام انتظامي در تشريح خبر فوق گفت:" عصر روز گذشته فردي به نام "عيوض" تبعه افغانستان به كلانتري مراجعه و بيان داشت كه براي كار كنار خيابان ايستاده بودم كه فردي با خودروي سواري خود بنده را به عنوان كارگر ساختماني سوار كرده و در طول مسير با تهديد چاقو و ضرب و جرح اقدام به سرقت 140هزارتومان وجه نقد، دو دستگاه تلفن همراه و يك جلد پاسپورتم كرد و متعاقبا بنده را با تهديد چاقو از خودرو پياده كرد.
سرهنگ اماني افزود:" با شكايت اين مالباخته و از آنجا كه موارد مشابه نيز در اين زمينه به كلانتري ارجاع شده بود، تيمي از ماموران انتظامي اين كلانتري براي بررسي موضوع و همچنين دستگيري متهم وارد عمل شدند.
سركلانتر 102 بيان داشت:" بر اين اساس، مشخصات چهره و همچنين مشخصات خودروي متهم كه از سوي مالباخته يادداشت شده بود، در سيستم پروفايل پليس جستجو شد كه طي آن مشخصات و محل سكونت متهم به دست آمده و تيم هاي عملياتي براي بازداشت متهم كه "سبحان" نام داشت به محل سكونت وي اعزام شدند.
وي عنوان داشت:" با اعزام ماموران به محل سكونت متهم، در اقدامي غافلگيرانه متهم در منزلش بازداشت و پس از تاييد و صحت اينكه با خودروي پارك شده در منزل اقدام به زورگيري كرده است، به همراه خودرواش به كلانتري منتقل شد.
گفتني است، متهم در تحقيقات انجام شده منكر جرايم منتسب شد اما زماني كه با مالباخته روبرو شد اقدام به اعتراف كرده و در اقرارهاي خود به هشت فقره سرقت و زورگيري از كارگران فصلي تبعه افغان كه در محل مخصوص كارگران فصلي حضور دارند اعتراف كرد و اين در حالي بود كه براي تحقيقات بيشتر به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد.
------------------------------------
یادداشت شردبیر:
این هم داستانی دیگر از بدبختی های ملت ما در ایران!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر