۱۳۹۲ اردیبهشت ۵, پنجشنبه

158 هزار نفر از پناهندگان آسيب پذير رايگان بيمه شدند راست یا دروغ

1392/2/2 دوشنبه158 هزار نفر از پناهندگان آسيب پذير رايگان بيمه شدندمديركل اتباع و مهاجران خارجي وزارت كشور گفت: تاكنون 158 هزار نفر از پناهندگان آسيب پذير كه بخشي از آن ها بالاي 65 سال سن دارند بيمه شدند.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري فارس ،عزيز كاظمي  درباره بيمه اتباع و مهاجران خارجي مجاز و آسيب پذير در كشور اظهار داشت: تاكنون 158 هزار نفر از اقشار آسيب پذير پناهندگان كشور بيمه شده اند.
وي ادامه داد: پناهندگاني كه جزو اقشار آسيب پذير محسوب شوند و داراي بيماري هاي دياليزي، هموفيلي و 12 نوع بيماري ديگر باشند و يا سن آن ها بالاي 65 سال باشد به صورت رايگان بيمه مي شوند.
كاظمي خاطرنشان كرد: مابقي پناهندگان نيز مي توانند با مراجعه به دفاتر اداره كل اتباع و مهاجران خارجي و پرداخت 90 هزار تومان بيمه درماني شوند.
وي درباره اولويت هاي اداره كل اتباع و مهاجران خارجي در سالجاري افزود: برنامه ريزي براي خروج داوطلبانه پناهندگان از كشور ادامه دارد.
مديركل اتباع و مهاجران خارجي وزارت كشور با اشاره به اينكه اخراج پناهندگان برخلاف قوانين بين المللي است، گفت: برخورد و اخراج اتباع غيرمجاز در دستور كار قرار دارد چرا كه اين افراد به صورت غيرقانوني وارد كشور شده اند.
--------------------------------------------------
یادداشت شردبیر:
در مورد اقشار آسیب پذیر، گفته می شود که در ازاء دریافت 50000 تومان بعضی مکانها  معرفی نامه اقشار آسیب پذیر معرفی می کرده اند.اگر این درست باشد به معنی آن است که این طرح خود به خود فروخته شده است.  و ما می دانیم که بعضی افراد که برای بیمه عادی هم رفتند و حاضر شده اند مبلغ 90000 تومان به ازاء هرنفر ، راپرداخت نمایند. بیمه نشده اند و گفته شده که طرح به پایان رسیده است . این در حالی است که اعلام شده بود مهاجرین می توانند تا خرداد ماه اقدام به بیمه کردن خود نمایند و ین بیمه تا5ماه قبل خود را هم شامل می شود که این گونه نبوده است.
     اخراج هم همچنان ادامه دارد چه برخلاف قوانین بین المللی باشد یا خیر ولی از طرف جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد و در واکنش به تشییع پیکر شهدای ما در مقابل کمیساریا بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر