۱۳۹۲ فروردین ۲۲, پنجشنبه

70 درصد كودكان خياباني اتباع بيگانه هستند- ابطال كارت اقامت اتباع بيگانه

1392/1/19 دوشنبه70 درصد كودكان خياباني اتباع بيگانه هستند- ابطال كارت اقامت اتباع بيگانه
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از باشگاه خبرنگاران نفريه با اشاره به اينكه در سراسر كشور 30 تا 70 درصد از كودكان خياباني را اتباع بيگانه تشكيل مي دهند گفت: اين آمار در پايتخت 70 درصد است.وي با اشاره به هماهنگي سازمان بهزيستي براي ابطال كارت اقامت اتباع بيگانه اي كه فرزندانشان را مورد سوء استفاده قرار مي دهند و به عنوان كودك كار و خيابان در سطح شهر رها مي كنند، ياد آور شد: در اين زمينه با وزارت كشور، كميسارياي عالي پناهدگان و دفتر اتباع بيگانه براي اين برخورد اقدامات لازم صورت گرفته است.
------------------------------------------
یادداشت شردبیر:
یک پرسش: کدام یک از شما حاضر می شوید که جگرگوشه کم سن و سال خود را برای کسب درآمد به خیابان ها بفرستید؟ خب معلوم است هیچ کدام از ما چنین کاری را نخواهیم کرد. ولی دوستان این کودکان بنا به دلایل زیر بکار گماشته شده اند:
-1- خانواده آنها در وضع وخیم اقتصادی قرار داشته که محتاج درآمد یک کودک هستند.(عدم حمایت اجتماعی از مهاجرین افغانی  و حتی سیاستهای سخت گیرانه اقتصادی دولت به مهاجرین برای بازگشت به وطن)
-2-این کودکان از تحصیل بازمانده اند ویا با ادامه تحصیل در سطوح بالاتر ممانعت بعمل می آید که والدین این کودکان مجبور می شوند برای ترسیم آینده ای حتی نه چندان روشن ، دلبندشان را برای یادگیری یک حرفه پیش کسی به شاگردی بگمارند.(بازهم سیاستهای تبعیض آمیز دولت ایران نسبت به مهاجرین افغانستانی)
-3-ایران بر مهاجرین ساکن در جمهوری اسلامی قوانین داخلی ایران را اجرا می نماید ولی هیچگاه آنها را بخشی از اجتماع خود ، حتی برای مقطع محدود زمانی نپذیرفته . و اینک این کودکان را که معلول همین اجتماع هستند . را نه تنها حمایت نکرده بلکه طرد می کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر