۱۳۹۲ اردیبهشت ۷, شنبه

انتقاد سفير ايران در سازمان ملل از از اعمال محدوديت ها براي مهاجران بين المللي

1392/2/7 شنبهانتقاد سفير ايران در سازمان ملل از از اعمال محدوديت ها براي مهاجران بين الملليسفير ايران در سازمان ملل متحد طي سخناني در كميسيون جمعيت و توسعه سازمان ملل از ايجاد محدوديت هاي قانوني و تبعيض عليه مهاجران بين المللي بويژه مسلمانان انتقاد كرد و خواستار رويكرد جامع در سطوح ملي و بين المللي براي مقابله با پديده مهاجرت غيرقانوني و قاچاق انسان شد.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري ايرنا ، غلامحسين دهقاني سفير و معاون نماينده دايم جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل دوشنبه عصر در نشست كميسيون جمعيت و توسعه سازمان ملل بر همكاري بين المللي و رويكرد جامع در خصوص پديده مهاجرت غيرقانوني و قاچاق انسان تاكيد كرد و گفت: اعضاي سازمان ملل با ريشه هاي مهاجرت برخورد كنند.

وي با تاكيد بر مخالفت جمهوري اسلامي با ايجاد محدوديت در زمينه ارتباط مهاجران با كشورهايشان گفت: ما از كشورهاي مهاجرپذير مي خواهيم تا از ايجاد هرگونه محدوديت براي ارتباط و مبادلات مهاجرين با كشورهاي خود خودداري كنند.

دهقاني گفت: ارسال پول از سوي مهاجران خارجي، يكي از ابعاد مهم مهاجرت بين المللي است كه در برخي موارد با چالش هايي روبرو مي شود.

دهقاني در ادامه با اشاره به قاچاق غير قانوني و بهره برداي جنسي و سواستفاده از مهاجران گفت: جمهوري اسلامي خواستار رويكرد جدي نهادهاي بين المللي به مساله مهاجرت بويژه آسيب پذيري مهاجراني است كه به دليل جنگ و مشكلات داخلي مهاجرت كرده اند.

دهقاني تاكيد كرد : ما براين باور هستيم كه جامعه بين المللي بايد اقدام جدي براي مقابله با قاچاق انسان اتخاذ نمايد و از قربانيان قاچاق بويژه زنان ،دختران و كودكان كه در معرض كار اجباري و يا سوءاستفاده تجاري و جنسي هستند، حمايت نمايد .

وي با تاكيد بر همكاري بين المللي در زمينه مهاجرت گفت: بايد رويكردي جامع در سطوح ملي و بين المللي به مساله مهاجرت شكل بگيرد.

دهقاني همچنين از تبعيض نژادي و فشار به مهاجران بويژه مسلمانان مهاجر انتقاد كرده و خواستار ريشه كني اين پديده شد.
سفير ايران تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران هرگونه نژاد پرستي، بيگانه هراسي و تبعيض و محدوديت مذهبي عليه مهاجران بويژه مسلمانان را محكوم كرده و خواستار رفع مصونيت مرتكبان و برخورد با آنهاست.
---------------------
یادداشت شردبیر:
باتمام سخنان  جناب دهقانی از صمیم قلب موافق هستیم. ولی این آقا یان فقط و فقط بلدند شعار بدهند. وضعیت و برخورد با مهاجرین افغانی در ایران را فراموش کرده اند. و اجساد عزیزانمان هنوز هم خشک نشده اند.
       در ایران با افغانی هراسی مواجه هستیم آنهم بصورت برنامه ریزی شده و دولتی سعی دارند ملت ایران را از ملت افغانستان جدا کرده و چهره مهاجرین را در نزد ملت ایران هراس افکن و ترسناک جلوه دهند.مهاجرینی که سی سال درکنار این ملت و سرسفره این ملت زندگی کرده

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر