۱۳۹۲ دی ۸, یکشنبه

طرح تمدید روادید اتباع افغانی (خانواری ) دارای گذرنامه آغاز شد. صبر کنید

طرح تمدید روادید اتباع افغانی (خانواری ) دارای گذرنامه آغاز شد
به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ، دکتر عزیز کاظمی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در نشست مطبوعاتی طرح تمدید روادید اتباع افغان به خبرنگاران حاضر در جلسه گفت:در حال حاضر840 هزار تبعه افغانی پناهنده در ایران داریم به علاوه450 هزارنفر که دارای پاسپورت هستند و به صورت قانونی در کشور حضور دارند .
وی افزود: افراد مجاز به 2 دسته تقسیم می شوند که در 2 قالب خانوار و مجردین را تشکیل می دهند .
بر طبق قانون ج.ا.ا تا تاریخ 15/6/92 گروه خانواری، اقامتشان در ایران تمام شده و باید پناهندگان به کشورشان باز می گشتند، اما با مذاکرات مسئولین ذیربط و بنا به دستور مقام عالی وزارت فرصت دوباره ای به این اتباع داده شد .
دکتر کاظمی تصریح کرد:تعهداتی باید در مقابل از مقامات عالی افغانستان اخذ شود که بعد از پایان دوره ی تمدید ،زمینه بازگشت این افراد به کشورشان فراهم شود.
وی در ادامه گفت:168 دفتر کفالت وجود دارد که اتباع افغانی می توانند با مراجعه به این دفاتر کارهای اداری خود را انجام دهند.
وی افزود:سامانه ای در این خصوص تهیه شده که باید از تاریخ 3/10/92به این سایت به آدرس samandehi-nobat.irمراجعه کرده و نوبت بگیرند تا به دفاتر کفالت معرفی شوند وپایان ثبت نام در این سایت14/10/92میباشد.

----------------------
یادداشت شردبیر:
با توجه به کمبودها و کاستی هایی که در استفاده از این سیستم در مرحله ثبت نام دارندگان کارت های آمایش ، صورت گرفت. توصیه می کنیم که مدتی صبر نمایید تا کمبودها و کاستی ها برطرف گردد. هم اکنون این سیستم با مرورگرهای اینترنتی مشکل داشته و فقط از IE مایکروسافت و Fire Foxپشتیبانی می کند که آن هم مشکل داشته و هم اکنون سایت از دسترسی خارج می باشد.

چه افرادی می توانند در طرح فراخوان دارندگان گذرنامه خانواری و مجردین شرکت کنند؟ اطلاعیه شماره 2

1392/10/4 چهارشنبهچه افرادی می توانند در طرح فراخوان دارندگان گذرنامه خانواری و مجردین شرکت کنند؟
بسمه تعالی
                                                                            اطلاعیه شماره 2
به اطلاع اتباع افغانستانی مقیم جمهوری اسلامی ایران می رساند؛ کسانی می توانند در طرح فراخوان دارندگان گذرنامه خانواری و مجردین شرکت نموده و در سامانه  ثبت نام  نمایند که دارای شرایط ذیل باشند :
·        دارندگان گذرنامه خانواری که در داخل کشور اقدا م به اخذ ویزا نموده و ویزای آنها در داخل گذرنامه درج شده باشد
·        گذرنامه بایستی دارای مهر قرمز ممنوعیت تردد به مناطق ممنوعه باشد
·        دارندگان گذرنامه  مجردی که در سال 1389در طرح شناسائی شرکت و پس از بازگشت به افغانستان با دریافت ویزای وثیقه مجددا وارد کشور شده و اقدام به تمدید ویزای خود نموده اند
·        گذرنامه های مذکور علاوه بر ویزای اولیه باید دارای تمدید روادید باشد
سایر اتباع افغانی مقیم کشور که دارای شرایط بالا نمی باشند از ثبت نام در طرح فراخوان و مراجعه به سامانه خودداری نمایند
ضمنا لازم است مشمولین طرح قبل از مراجعه به دفاتر کفالت قبلا گذرنامه خود را بررسی و چنانچه تاریخ انقضای گذرنامه قبل از تیرماه سال 1393 باشد با مراجعه به سفارت افغانستان در تهران و یا مراجعه به سرکنسولگرهای افغانستان در سایر استانها  گذرنامه خود را مجددا تمدید نمایند تا در زمان مراجعه به دفاتر مزبور دچار مشکل نشوند



                                                                                                                دبیرخانه کمیسیون ساماندهی   

ثبت نام و نوبت دهی مهاجرین دارای گذرنامه آغاز شد. اطلاعیه شماره 1

«قابل توجه اتباع افغانستانی دارنده روادید در گذرنامه خانواری و مجردی از طرح ساماندهی اتباع خارجی»
اطلاعیه شماره 1
«قابل توجه اتباع افغانستانی دارنده روادید در گذرنامه خانواری و مجردی از طرح ساماندهی اتباع خارجی»

    بدینوسیله به اطلاع اتباع افغانستانی دارای روادید در گذرنامه خانواری و مجردی از طرح ساماندهی اتباع خارجی می‏رساند در اجرای مصوبه کمیسون ساماندهی اتباع خارجی ، عملیات اداری تمدید روادید در گذرنامه خانواری و مجردی از طرح ساماندهی اتباع خارجی و نیز صدور مجوز موقت کار از مورخ 14دی ۹۲در دفاتر کفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجی استانهای ذیربط آغاز خواهد شد .
   در این دوره از تمدید روادید به منظور بهبود روند رسیدگی وضعیت اقامتی اتباع افغانستانی دارای اقامت قانونی ،کاهش حجم مراجعات و جلوگیری از اتلاف وقت و صرفه جوئی در هزینه های اتباع افغانستانی از طریق تنظیم زمان مراجعه ، مقرراست توزیع جغرافیائی و زمانبندی مخاطبین طرح از طریق نرم افزار تحت وب توسط سامانه اینترنتی به نشانی:samandehi-nobat.ir   اجرا و طی آن تاریخ مراجعه و نشانی موقعیت اداری متولی اقامت و اشتغال (دفتر کفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجی ) تعیین شود. با تعیین شهرستان محل سکونت،سامانه متقاضی را به دفتر کفالت همان شهرستان ارجاع خواهد داد. همچنین نظر به الزام ثبت نام جداگانه هر دارنده گذرنامه سامانه دارای گزینه‏ای است که سرپرست خانواری که اعضاء آن دارای گذرنامه مجزا می باشند را قادر خواهد ساخت تا از یک دفتر کفالت و در یک تاریخ نوبت اخذ نماید.
لازم به تاکید است که مدت زمان مراجعه به سایت مزبور تا پایان وقت اداری روز مورخ 30/11/92 بوده و پس از تاریخ مزبور سامانه مسدود خواهد شد.لذا ضروری است دارندگان گذرنامه خانواری و مجردین از طرح ساماندهی اتباع خارجی ساکن در استانهای: خراسان رضوی- البرز-خراسان جنوبی-کرمان-یزد-سمنان-گلستان-فارس-بوشهر-اصفهان-مرکزی-قزوین- قم و تهران از ساعت ۱۲ روزسه شنبه مورخ 3دی ۹۲ از طریق سامانه مبادرت به اخد نوبت مبادرت نمایند.. دسترسی به سامانه با ساده ترین شیوه ممکن از طریق رایانه های شخصی متصل به اینترنت و یا مراجعه کافی نتها امکانپذیر است .
اتباع افغانستانی مخاطب طرح می باید نظر به انقضای مهلت اقامت در اسرع وقت با مراجعه به سامانه مبادرت به ثبت نام نموده و پس از تهیه نسخه ای از صفحه تعیین نوبت در تاریخ و ساعت تعیین شده در برگه با در دست داشتن برگه تعیین نوبت و اصل گذرنامه به نشانی تعیین شده مراجعه نمایید. بر این اساس حضور دارنده هر گذرنامه در تاریخ تعیین شده به همراه اصل گذرنامه در دفتر کفالت الزامی بوده اما حضور دیگر اعضاء خانوار که مشخصات آنان در گذرنامه سرپرست درج شده است الزامی نمی باشد.
                                                                                             وزارت کشور
دبیرخانه کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی

 92دی 1

در مصاحبه باکاظمی :اتباعی که باید به کشور خود بازگردند.

اتباعی که باید به کشور خود بازگردندمدیر کل اداره امور اتباع خارجی وزارت کشور گفت: اتباعی که مهلت پاسپورت آن‌ها تا اول تابستان سال آینده است بعد از اتمام این مدت به طور قطع باید به کشور خود بازگردند.
به گزارش اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی به نقل از افکار نیوز، عزیز کاظمی در نشست خبری صبح امروز یک‌شنبه ۱ دی اظهار داشت: ما در این مورد تابع قانون هستیم چرا که حضور آن‌ها بعد از این مدت غیرمجاز است.

وی ادامه داد: افرادی که بدون اوراق قانونی وارد کشور می‌شوند طبق قانون متجاوزان مرزی هستند و باید با آن‌ها به صورت قانونی رفتار کرد. اگر جمهوری اسلامی ایران اراده کند اتباع غیرمجاز جمع و از کشور اخراج می‌شوند و این اقدام بسیار ساده است. اما طبق ملاحظاتی که بین دو کشور و دو ملت وجود دارد ممکن است این کار انجام نشود.

کاظمی تصریح کرد: تقاضای ما از دولت‌های پاکستان و افغانستان کنترل مرزهای خود و رعایت قوانین است. ضمن این که مسئولیت هر اتفاقی با مسئولان مرزها ، قاچاق‌برها و مبانی قاچاق است. در ضمن دولت افغانستان باید به ملت خود در خصوص ورود غیرمجاز آگاهی بدهد ولو این که جمهوری اسلامی ایران با آن‌ها برخورد جدی نکند.

وی افزود: ما هر روز شاهد ورود اتباع غیرمجاز به کشور هستیم و طی اتفاقاتی که به دلیل این امر برای آن‌ها می‌افتد متحمل هزینه‌های درمانی نیز می‌شویم. لذا در لایحه‌ای که در این راستا تقدیم دولت شده خواستار شدیم تا با قاچاق‌برها و افراد خاطی به صورت مجازات حبس و مصادره اموال آن‌ها به نفع جمهوری اسلامی ایران برخورد شود.

کاظمی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر پراکندگی جغرافیایی اتباع خارجی و این‌که آن‌ها تنها اتباع افاغنه هستند یا خیر؟ اظهار داشت:حدود ۲۴ هزار نفر اتباع عراقی و حدود ۲ هزار نفر اتباع کشورهای دیگر در ایران حضور دارند که پراکندگی جغرافیایی آن‌ها به ترتیب در استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان‌، البرز‌،‌ قم‌، یزد، مرکزی و فارس است.

مدیرکل اداره امور اتباع خارجی در خصوص فرزندان حاصل از ازدواج بانوان ایرانی با اتباع خارجی عنوان کرد: فرزندان حاصل از ازدواج بانوان ایرانی با اتباع خارجی باید برای گرفتن تابعیت تا سن ۱۸ سالگی صبر کنند و بعد از آن تا سن ۱۹ سالگی باید نسبت به تشکیل پرونده خود اقدام کنند. این افراد اگر تبعه مجاز و دارای مدارک باشند در مدارس ثبت نام می‌شوند اما اگر تبعه غیرمجاز باشند از ثبت نام آنان در مدرسه پرهیز می‌شود. ضمن این‌که همه افرادی که سال گذشته و امسال به سن کلاس اول رسیده‌ بودند طبق درخواست ما ثبت نام شدند تا از تحصیل محروم نشوند. برای افراد غیرمجاز نیز ما سعی کردیم جلوی تحصیل آن‌ها را نگیریم مگر این‌که آموزش و پرورش در این زمینه منعی داشته باشد.

وی تصریح کرد: ما طی جلساتی که با دولت افغانستان داشتیم پیشنهاد دادیم که آن‌ها افراد دارای مدرک‌، تجربه و دانش را به افغانستان برگردانند و از تخصص آن‌ها استفاده کنند ما همین جا اعلام می‌کنیم که می‌توانیم اسامی و تخصص این اتباع را اعلام کرده و از هزار تا ۱۰۰ هزار نفر از آن‌ها را به افغانستان تحویل دهیم.

کاظمی افزود: شرایط بازگشت و ایجاد امنیت و اشتغال مربوط به افغانستان است ضمن این‌که جمهوری اسلامی ایران در طول این سال‌ها درباره افغان‌ها بسیار ایثار کرده اما دولت افغانستان نیز باید شرایط بازگشت پایدار را برای آن‌ها فراهم کند نه این‌که یک روز در کابل باشند و روز دیگر در تهران.

مدیرکل اداره امور اتباع خارجی خاطرنشان کرد: علی‌رغم خدماتی که جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران به این اتباع ارائه کرده‌اند دیده‌بان حقوق بشر علیه ایران بیانیه صادر می‌کند در حالی که تنها در وزارت کشور بیش از ۲۲ مدیرکل و هزار پرسنل مستقیماً در حوزه اتباع کار می‌کنند و دستگاه‌هایی مانند نیروی انتظامی، وزارت امور خارجه و وزارت کار نیز با آن‌ها به طور مستقیم درگیر هستند. ما این بیانیه را یک اظهارنظر شخصی و یک حرف پیوند خورده با مسائل سیاسی منطقه و دنیا می‌دانیم.

وی افزود: گزارش فنی گزارشی است که دستگاه‌های تخصصی زیر مجموعه سازمان ملل ارائه می‌دهد ما هرگز مسائل پراکندگان را با مسائل سیاسی پیوند نزده و این امر را پسندیده نمی‌دانیم.

کاظمی همچنین گفت: برای تمام بندهایی که دیدبان حقوق بشر درباره آن از وزارت کشور سوال کرده پاسخ‌های متقن و مستدل ارائه کردیم و اقدامات جمهوری اسلامی ایران و اداره اتباع خارجی و سایر دستگاه‌ها کاملاً شفاف و مستند است البته مشکلاتی در کار وجود دارد که امیدواریم همه به حل آن کمک کرده و راه حل مناسب ارائه دهند.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص آمار ازدواج بانوان ایرانی با اتباع خارجی و رویکرد دولت یازدهم درباره پذیرش اتباع خارجی عنوان کرد: ۳۲ هزار ازدواج بانوان ایرانی با اتباع خارجی صورت گرفته و هزینه ای که بابت اتباع خارجی می‌شود بسیار متفاوت از هزینه‌ای که برای یک فرد ایرانی انجام می‌شود و آن هم به دلیل مسائل بهداشتی‌، ناهمگن بودن اجتماعی در برخی موارد، مسائل روحی و روانی پناهنده‌ها برای کسب ثبات و آرامش بیش‌تر و مراجعات مکرر آن‌ها برای انجام برخی اقدامات است.

وی افزود: برآورد هزینه‌های که برای اتباع خارجی در کشور انجام می‌شود در مقاطع مختلف متفاوت است اما آن چه که دستگاه ‌های مختلف مانند آموزش و پرورش،‌ بهزیستی، وزارت کار و نیروی انتظامی انجام می‌دهند نیز باید لحاظ شود. اما رویکرد کلی ما در خصوص تردد مجاز و تحکیم روابط دو ملت و دو دولت ایجاد آرامش در مرزهای دو کشور است تا این مسائل در افغانستان به سرانجام برسد.

مدیرکل اداره امور اتباع خارجی همچنین در پاسخ به این سوال که آخرین آمار دانش‌آموزان و دانشجویان خارجی در حال تحصیل در کشور چند نفر است، گفت: تعداد دانش‌آموزان افغانی ۳۲۰ هزار نفر و تعداد دانشجویان ۱۱ هزار نفر است و تا الان حدود ۱۵ هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی داریم. ضمن این‌که جمهوری اسلامی ایران به کمک کمیسر عالی سازمان ملل ۲۱۰ هزار نفر از پناهندگان افغان که جزو اقشار آسیب ‌پذیر بودن را به صورت رایگان بیمه کرده و تمام هزینه‌های کلینیکی و پارا کلینیکی آن‌ها را بدون در نظر گرفتن سقف مبلغ پرداخت می‌کنند.

کاظمی گفت: ۹۷ درصد پناهندگان افغان در شهرها و در کنار مردم زندگی می‌کنند و تنها ۳ درصد آن‌ها در مهمان‌شهرها و اردو‌گاه‌ها ساکن هستند که البته آن‌ها نیز از اقداماتی مانند فروشگاه، بازارچه وسایر خدمات رفاهی بهره‌مند هستند.

وی در پایان گفت: ما بیش از یک میلیون اقدام قانونی در کشور داریم و حدود ۸۴۰ هزار نفر پناهنده و طبق آمار کشور ما دومین کشور دارای پناهنده است.
-------------------------------
یادداشت شردبیر:
             ماجرایی است این مهاجرپذیری ایران!!!!! کشوری مثل آمریکا که اصل و بنیان آن بر مهاجرت بنیاد شده است. و این همه کشور در دنیا هستند که از نیروی بالقوه مهاجرین استفاده کرده و نیز خدمات زیادی را به آنها می دهند و هیچگاه هم در بوق و کرنا نکرده اند که ما این می کنیم و آن می کنیم. پروسه تقاضای تابعیت و نیز اقامت در تمام کشورهای اروپایی و دیگر کشورها مدت زمان مخصوص داشته و نهایتا در عرض یک سال تکلیف معلوم است به علاوه اینکه در این یک سال دولت هزینه های اسکان و خورد و خوراک مهاجرین و پناهندگان را تقبل می کند و پس از یک سال شرایط را بیان داشته و تعیین تکلیف می کنند. باهزینه خود دولت میزبان ، مهاجرین آموزش دیده و تبحر کافی برای زندگی و روابط اجتماعی پیدا می کنند و .....

۱۳۹۲ مهر ۲۷, شنبه

ویدیوی خبری شبکه صدای آمریکا در فیس بوک خبر ساز شد. افغانها حق خرید اقلام خوراکی و استفاده از حمل و نقل عمومی را ندارند.

ویدیوی خبری شبکه صدای آمریکا در فیس بوک خبر ساز شد. افغانها حق خرید اقلام خوراکی و استفاده از حمل و نقل عمومی را ندارند.
لازم به توضیح  است که این ویدیو بخشی از خبر و بررسی خبر پیرامون اظهار نظر یکی از مسوولان در استانداری استان فارس می باشد.
به نقل از این مقام آگاه: از این پس مهاجرین افغانی که بنام غیر مجاز نامیده می شوند و بجز کسانی که کارت آمایش نهم دارند،دیگر نمی توانند که مواد خوراکی بخرند و از حمل و نقل عمومی استفاده نمایند. این ممنوعیت شامل تمامی کسبه اعم از نانوایی ها و بقالی ها وسوپر مارکت ها می شود.
     در بخشی از این ویدیو گفته می شود که افغانهای قانونی نیز از این پس باید در تمام لحظات کارت های آمایش خود را همراه داشته باشند.
     گفتنی است که این طرح با مزاحمت های پلیس و تعقیب وگریزهای شرم آوری در سطح متروی تهران نیز شروع شده است. واین شاهد مدعی این مقام استان فارس می باشد.
لینک این ویدیو رابرایتان می گذاریم
https://www.facebook.com/photo.php?v=687081064638373
 و نمونه این گزارش از سوی تابناک
http://www.tabnak.ir/fa/news/255553/%D9%85%D9%86%D8%B9-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D8%BA%D8%B0%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B9-%D8%BA%DB%8C%D8%B1-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

افغانیها تمایلی برای بازگشت ندارند

1392/7/22 دوشنبهگفتگوی ایران با کمیسرعالی سازمان ملل درباره پناهندگان افغانی/ افغانیها تمایلی برای بازگشت ندارندمدیرکل اتباع خارجه وزارت کشور از مذاکره با آنتونیو گوترش کمیسرعالی سازمان ملل متحد درباره طولانی شدن حضور پناهندگان افغان در ایران خبرداد و گفت: متاسفانه مشکلات دولت افغانستان اعم از ناامنی و عدم ثبات، اشتغال و مسکن موجب شده تا پناهندگان رغبتی برای بازگشت به کشور خود نداشته باشند.

به گزارش اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی به نقل از خبرگزاری مهر ، عزیز کاظمی در مورد نتایج حضور ایران در  اجلاس کمیته اجرایی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد معروف به آکسکام گفت: این اجلاس هر ساله با 120 کشور شرکت کننده برگزار می شود که تفاوت اجلاس امسال با سالهای قبل این بود که در ابتدای نشست امسال موضوع پناهندگان سوری در دستور کار اجلاس قرار داشت و وزرای خارجه چهار کشور اردن، لبنان, عراق و ترکیه در مورد پناهندگان سوری و مشکلات پیش روی سخنرانی کردند.
وی افزود: قطعا کمیساریا با هدف جلب توجه جهان به موضوع پناهندگان سوری و جنگ در سوریه این اقدام را انجام داد که وضعیت پناهندگان مناسب نیست.
مدیرکل اتباع خارجه وزارت کشور که همراه با معاون امنیتی وزیر کشور به اجلاس ژنو رفته بود گفت: جمهوری اسلامی ایران در اجلاس و در حاشیه اجلاس موضوع مسائل مربوط به پناهندگان را در ایران مطرح کرد. حتی جلسه ای خصوصی با آنتونیو گوترش کمیسرعالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان داشتیم که در این جلسه ایران نسبت به طولانی شدن وضعیت پناهندگان افغان صحبت کرد. همچنین جمهوری اسلامی ایران با ارائه خدمات رایگان درمانی به بیماران خاص افغانی  و 210 هزار پناهنده افغان برای نخستین بار در جهان اقدامات بشر دوستانه خود را اعلام کرده است. حتی ایران تمامی 840 هزار پناهنده افغان را همانند سایر ایران زیر چتر بیمه تامین اجتماعی تعریف کرده و اتباع می توانند با پرداخت حق بیمه از تامین اجتماعی استفاده کنند.

کاظمی اظهار داشت: متاسفانه مشکلات دولت افغانستان اعم از ناامنی و عدم ثبات، اشتغال و مسکن موجب شده تا پناهندگان رغبتی برای بازگشت به کشور خود نداشته باشند که این موضوع با کمیساریا مطرح شد و اینکه طولانی شدن مدت حضور پناهندگان در ایران باید هر چه زودتر پایان یابد و شرایط خروج پناهندگان فراهم شود.
----------------------
یادداشت شردبیر:شرایط با ممنوعیت خرید اقلام خوراکی و وسایل نقلیه عمومی برای مهاجرین افغانی شروع شده

با بسیج منابع راه را برای بازگشت پناهندگان هموار نمایید

با بسیج منابع راه را برای بازگشت پناهندگان هموار نمایید
به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در حاشیه جلسه اکسکام سال جاری در ژنو ، هیئت جمهوری اسلامی ایران با رؤسای هیئت های اعزامی کشورهای پاکستان و افغانستان و با حضور آقای گوترش کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و جمعی از نمایندگان کشورهای  اهدا کننده جلسه ای تشکیل داد.
در این جلسه که با عنوان دستیابی به راه حل های راهبردی برای پناهندگان افغان تشکیل شده بود ، آقای عبدالهی ضمن تشکر از کمیسر عالی برای شرکت در این نشست گفتند همه ما می دانیم که ایران در چند دهه گذشته میزبان پناهندگان افغان بوده و با ارایه خدمات در تمام جوانب ازانها پذیرایی نموده است اقای عبدالهی ادامه دادند که ما امروز با نسلی از پناهندگان روبه رو هستیم که افغانستان را ندیده اند و علیرغم تلاش تمایلی برای بازگشت ندارند امیدواریم که کمیته راه حل های راهبردی به نتایج مثبت دست یافته و با بسیج منابع راه را برای بازگشت پناهندگان هموار نماید همان گونه که در کمیته چهار جانبه پاکستان مقرر شد تا با تقویت زیر ساخت ها و ایجاد شهرک های پناهنده نشین در افغانستان به این مهم دست یابیم اما این مسئله بدلیل عدم تامین منابع مالی تاکنون محقق نشده است و امیدواریم در این جلسه و با همکاری کشورهای اهدا کننده نیازهای لازم برای بازگشت پناهندگان فراهم گردد.
در ادامه اقای عبداللهی ضمن تشکر از کشورهای گروه تماس ابراز امیدواری کردند تا این کشور ها نیازهای بهداشتی آموزشی و شغلی پناهندگان را مد نظر قرارداده و در کنار گسترش اسکان مجدد به این نیازها نیز بپردازد.
معاون وزیر کشور ارائه خدمت بیمه درمان تکمیلی به 210 هزار پناهنده آسیب پذیر و حضور 285000 دانش آموز پناهنده در مدارس ج.ا.ا را به عنوان سند مثبت میزبانی شایسته ایران از پناهندگان اعلام کردند و در پایان خواستار توجه جامعه بین المللی به ارائه خدمات بیشتر به پناهندگان شدند. --------------------------------------------یادداشت شردبیر:اولین زمزمه ها از استان فارس و با ممنوعیت خرید مواد خوراکی و استفاده از حمل ونقل عمومی شروع شد

نمایشگاه اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در حاشیه سیزدهمین اجلاس آمبودزمان آسیایی بازگشایی شد.

1392/7/17 چهارشنبهنمایشگاه اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در حاشیه سیزدهمین اجلاس آمبودزمان آسیایی بازگشایی شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در این نمایشگاه که با حضور کلیه وزارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در حاشیه سیزدهمین اجلاس بین المللی آمبودزمان آسیایی برپا گردیده بود سایت پاسخگویی به پناهندگان و نمونه و نحوه صدور کارت آمایش در معرض دید شرکت کنندگان قرار گرفت .
لازم به ذکر است که این نمایشگاه توسط آقای لاریجانی ریاست قوه قضاییه افتتاح گردید. در اولین روز بازگشایی این نمایشگاه تعدادی از مقامات داخلی و خارجی و همچنین وزیر دادگستری از غرفه اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی بازدید کردند.

دیدار عبداللهی وگوترش در حاشیه اجلاس

1392/7/14 يكشنبه

هیئت اعزامی جمهوری اسلامی ایران به اجلاس کمیته اجرایی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد موسوم به اکسکام با اقای گوترش کمیسر عالی دیدار کردند

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور روز گذشته هیئت اعزامی جمهوری اسلامی ایران به اجلاس اکسکام با آنتونیو گوترش کمیسرعالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ژنو دیدار کردند.
در این دیدار که در دفتر آقای گوترش انجام شد آقای عبداللهی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به مشکلات حضور پناهندگان حاضر در ج.ا.ا از کمیسر عالی خواستند تا به پناهندگان افغان ساکن در ایران توجه ویژه داشته باشند.آقای عبداللهی گفتند ما امروز با بخشی از پناهندگان در ایران روبه رو هستیم که بیش از سی سال سن دارند و در ایران متولد شده اند و هرگز افغانستان را ندیده اند.این بخش از پناهندگان مطالباتی دارند که جمهوری اسلامی ایران بدون کمک جامعه جهانی قادر به رفع ان نیست و می بایست با توجه ویژه به ان نگاه کرد.ما الان حدود 280 هزار دانش اموز افغان در ایران داریم که بخش عمده ای از فضای اموزشی ما را اختیار دارند و همگی مانند دانش اموزان ایرانی به مدرسه می روند .لذا جهت رفع نیاز تامین مدرسه که به جهت استفاده این پناهندگان داریم از شما انتظارداریم تا به مسئله اموزش پناهندگان توجه خاص داشته و کشورهای اهدا کننده را جهت کمک بیشتر در زمینه اموزش پناهندگان در ایران بسیج نمایید.
اقای عبداللهی در ادامه درخصوص نیاز به اموزش مهارتهای فنی و حرفه ای به پناهندگان جوان در ایران سخن گفتند و اضافه کردند این نوع اموزش جهت تشویق و ترغیب پناهندگان جهت بازگشت به افغانستان مفید خواهد بود ولی این اموزش ها نیاز به این دارد که شما شرایط اشتغال در افغانستان را برای پناهندگان مهیا کنید تا این طرح بتواند باری از دوش ما بردارد و تاثیر معکوس نداشته و باعث اشغال فرصت های شغلی توسط پناهندگان در کشور ما نشود
اقای گوترش ضمن تشکر از میزبانی شایسته ج.ا.ا از پناهندگان در طول چند دهه با تصدیق صحبت های اقای عبداللهی گفتند می بایست با کمک هم برای مسئله اموزش پناهندگان راهکاری پیدا کنیم. ایشان اضافه نمودند که نظر شما در خصوص اموزش مهارتهای فنی و حرفه ای کاملا صحیح است و این طرح باید در خدمت به بازگشت باشد نه سد راه ان.
در پایان اقای عبداللهی باتشکر از توجه اقای گوترش به مسئله پناهندگان در ایران ابراز امیدواری کردند تا با تامین بازگشت توام با امنیت و اسایش برای پناهندگان مسئله کهنه پناهندگی در ایران به صورت شایسته پایان یابد.
-------------------------------------------
یادداشت شردبیر: یک پرسش! به کدام دلیل موجه امسال یک مقام امنیتی بجای ریاست اداره اتباع ومهاجرین خارجی از وزارت کشور به این اجلاس رفته است؟

۱۳۹۲ مهر ۱۲, جمعه

تهدید باج خواهی ایران از اکسکام

کمک های جامعه جهانی برای بازگشت پناهندگان بسیار ناچیز استبه گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور عصر روز گذشته آقای عبدالهی معاون وزیر کشور در اجلاس اکسکام سخنرانی نمود
به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور عصر روز گذشته آقای عبدالهی معاون وزیر کشور در این جلسه سخنرانی نمود

ایشان مساعدت های صورت گرفته از سوی جامعه جهانی برای بازگشت پناهندگان به افغانستان را ناچیز ارزیابی نموده وخواستار تامین بازگشت داوطلبانه و توام با امنیت و احترام پناهندگان افغانستان شدند.
معاون وزیر کشور بازگشت را بهترین راه حل معضل پناهندگی  دانسته و اعلام داشتند لازمه بازگشت ،مساعدت جامعه بین المللی به بازسازی افغانستان و  فراهم اوردن حداقل های رفاه اجتماعی و مسکن به منظور فعال شدن برنامه بازگشت داوطلبانه است.
آقای عبدالهی همچنین اعلام داشتند که تخصیص اعتبارات به پناهندگان ساکن در ایران در بخش های آموزشی  و درمانی و ... با نیازهای واقعی و فزاینده پناهندگان فاصله بسیار دارد و دولت ج.ا.ا هزینه های گزافی در تمام بخش ها پرداخت نموده است.

اقای عبداللهی در پایان ابراز امیدواری کردند که این نشست گام موثری در جهت رفع آلام پناهندگان و تقویت و تعامل مثبت و سازنده میان کشورهای اهدا کننده جهت حل معضل پناهندگی افغان ها باشد.-
---------------------------------
یادداشت شردبیر:
       این داستان گدایی برای ما همچنان ادامه دارد.سالیانه مهاجرین افغانی بجای اینکه کمک هزینه و یارانه دریافت نمایند. مبلغ 1500000تومان به عنوان عوارض و کارت کارگری و بیمه و ......پرداخت می نمایند. در حالی که دست به زانوی خود زده و برخاسته اند! در این مظلوم نمایی حضور یک مقام امنیتی و انتظامی در راس هیئت ایرانی و سخن راندن از  بازگشت محترمانه  و امنیت؟؟؟؟؟ این شائبه را تقویت می نماید که ایران هرچه بیشتر و بیشتر با نزدیک شدن به سال 2014 فشارها را بر ملت و دولت افغانستان بیشتر می نماید. تا بتواند عده بیشتری از پناهندگان را به زور بازگرداند. و اینگونه اظهارات بیشتر به باج خواهی از کمیساریا و کشورهای شرکت کننده د راکسکام می نماید تا......
ی

ایران تحت سرپرستی یک مقام امنیتی در اجلاس پناهندگان شرکت کرد.

شصت و چهارمین اجلاس کمیته اجرائی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ژنو آغاز به کار کرد.به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی شصت و چهارمین اجلاس کمیته اجرایی کمیساریای عالی سارمان ملل متحد در امور پناهندگان روز یکشنبه 8 مهر ماه در سوئیس آغاز به کار کرد.
در اولین روز این اجلاس مسئله پناهندگان سوری حاضر در کشورهای همسایه سوریه از جمله ترکیه ، لبنان ، عراق و اردن با حضور وزرای خارجه ترکیه ، عراقو اردن و  وزیر امور اجتماعی لبنان همچنین هیئت هایی از سایر کشورها  مورد بررسی قرار گرفت.
اجلاس اکسکام تا روز جمعه 12 مهر ماه 1392 ادامه داشته و هئیت اعزامی جمهوری اسلامی ایران به ریاست جناب آقای عبداللهی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در این اجلاس شرکت نموده است.

این اجلاس تا روز جمعه ادامه خواهد داشت و هیئت های شرکت کننده به بیان دیدگاه های دولت خود در خصوص مسائل پناهندگان خواهند پرداخت.
--------------------------------------------------------------
یادداشت شردبیر:
      حضور یک مقام امنیتی   و انتظامی  از وزارت کشور بجای مسولین اداره اتباع ومهاجرین خارجی وزارت کشور ایران، سوالات بسیاری را در اذهان ما ایجاد می نماید. ظاهرا بررسی مسایل پناهندگان جمعی از منظر امنیتی و انتظامی و همچنین ضمینه سازی برای اخراج این مهاجرین د ر آستانه 2014 که آخرین تاریخ برای حضور نیروهای چند ملیتی برای ترک افغانستان هست. از اهداف شرکت ایران در اجلاس امسال آکسکام می باشد. والله اعلم

۱۳۹۲ مهر ۲, سه‌شنبه

پاسخ نامه دکتر صادق زیبا کلام خطاب به ریاست جمهوری از طرف اداره اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور


خدمات جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان را نادیده نگیریدروابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشوردر جواب نامه سرگشاده آقای زیبا کلام اعلام داشت:جناب آقای زیبا کلامدر نامه سرگشاده شما به جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهور ، ضمن نادیده گرفتن خدمات ارزشمند جمهوری اسلامی ایران درطول سی و سه سال گذشته به پناهندگان ، خستگی ارائه خدمات شبانه روزی همکاران خدوم ما در سراسرکشور و کارکنان محترم سایر سازمانها و دستگاههای ذیربط را برتن آنان به جای گذاشت . حق این بود با امعان نظر به اذعان تمامی سازمانهای بین المللی مرتبط با پناهندگان و ناظران آنها و ایضاً مجامع جهانی مبنی بر «رضایتمندی از اقدامات و چشمگیر بودن خدمات ارائه شده به پناهندگان» رعایت انصاف را می نمودید عنوان اینکه «پناه جویان افغانی ساکن ایران از هیچ حق و حقوق اسلامی ، انسانی ، اخلاقی و بین المللی برخوردار نیستند» و مقایسه آن با کشورهای غربی که از پذیرفتن پناهندگان جمعی امتناع نموده و تعداد ناچیزی از پناهجویان را پذیرفته اند و بادرنظر داشت اینکه از خیل عظیم پناهندگان درحال حاضر بالغ بر 340 هزار نفر دانش آموز و 11 هزار نفر دانشجو در مدارس و دانشگاهها ، اشتغال به تحصیل دارند و کلیه پناهندگان ازنظام سلامت کشور بهره مند بوده و اگر مایل باشند می توانند تحت پوشش بیمه درمانی نیز قرار گیرند ،علاوه بر آن  بیماران خاص و اقشار آسیب پذیر ایشان بصورت رایگان معالجه می شوند همانگونه که مطلعید جمهوری اسلامی ایران به عنوان دومین کشور پناهنده پذیر جهان از همان ابتدا با نگاهی برادرانه به پناهندگان کشورهای همسایه توجه داشته و آنها را در جامعه ایرانیان می پذیرفته است و هم اکنون جمعیت بیکار پناهندگان افغان در مقایسه با نرخ بیکاری ایرانیان قابل مقایسه نیست . چگونه میشود که خدمات پیش گفته نادیده گرفته می شود و درچنین شرایطی تعجب انگیز است که هموطنی این همه را نمی بیند و نقصان اندک را بزرگ نمایی می کند و نتایج آن را غیر منصفانه تعمیم می دهد .در بخشی از مطالب خود به ظلم و تبعیض نژادی در رفتار با افغانها ، اشاره کرده اید . چنانکه جنابعالی مستحضرید هر کشوری قوانین و مقررات خاصی را برای اتباع خود ، اتباع خارجی و پناهندگان دارد . آنچه دراین خصوص مهم و لازم است مراجعه به قوانین و مقررات خاص و منشور حقوق بشر و قوانین بین المللی مربوط به پناهندگان است . نمیدانیم شما در مقایسه با کدامیک از منابع فوق به این نتیجه دست یافته اید برخورد قانونی با افراد خاطی که بدون رعایت قانون و بصورت غیرمجاز وارد کشور شده اند را ظلم و تبعیض نژادی محسوب می فرمایید چنانکه جنابعالی مستحضرید همه کشورها قوانین و مقررات خاصی را برای برخورد با متجاوزین مرزی دارند اساساً متجاوزین مرزی پناهنده محسوب نمی شوند نمیدانیم شما در مقایسه با کدامیک ازمنابع حقوقی به این نتیجه رسیده اید که باید باغیرمجازین و متجاوزین مرزی همانند پناهندگان رفتار کرد ، حتماً اطلاع دارید مجازات ورود غیرمجاز درکشور های همسایه جز زندان چیزی نیست درحال حاضر تعدادی از ایرانیان که بصورت غیرمجاز به عراق و افغانستان رفته اند در زندانهای این دو کشور بسر میبرند . پیشنهاد دادهایدحداقل با این جمعیت همانند بلاد راقیه رفتار شود ، لطفاً بفرمایید کدامیک از بلاد راقیه به این حجم از افراد غیرمجاز صرفاً بخاطر ملاحظات انسانی، اشتغال و  اقامت داده اند . آنهم زمانی که هزاران نفر از جوانان کشورمان بیکارند و بصورت مستمر از مسئولین تقاضای کار و اشتغال را دارند . آیا بهتر نبود شما بجای محکوم کردن ملت خویش کشورهای دیگر را مورد سوال قرار میدادید که از انجام وظایف خویش در قبال افغانستان امتناع نموده اند آیا سهم ایران در نگهداری این جمعیت عظیم بیش از این است و سایر کشورها وظیفه ای ندارند علاوه بر آن آیا نظر جنابعالی اینست که مرزها را به روی افراد ناشناخته که ممکن است دارای اهدافی خاص باشند بازکنیم و دست قاچاقبران مهاجر را نیز در برده داری جوانان افغانستان با برخورد غیرصحیح با غیرمجازین بازکنیم ، ممکن است بفرمایید از کدام شیوه و منظق پیروی می نمایید؟علی ایحال اگر بخواهیم به پدیده ای منصفانه و منطقی بنگریم باید به همه جوانب موضوع با شناخت کامل و رویکردی گسترده و به دور از احساسات و هیجانات آنی نگاه کنیم تا از حد اعتدال و انصاف دور نشویم . امید است با کسب اطلاعات بیشتر و رعایت انصاف و عدالت خدمات سی و چند ساله جمهوری اسلامی ایران را کتمان ننمایید، چیزی که تمام سازمان های بین المللی امور پناهندگان و بسیاری از کشورها به صورت علنی و رسمی به آن اعتراف دارند و مکرر از این خدمات بی نظیر تقدیر نموده اند. روابط عمومی اداره کل اموراتباع ومهاجرین خارجی وزارت کشور

-------------------------------------------------------------------
یادداشت شردبیر:
همانطور که می بینید اداره اتباع ایران ، همه ظلم ها و ستم های فراروی مهاجرین را ناشی از قوانین داخلی خود می داندو اینگونه اعلام می کند که این سیستم و قانون ایران است که خود حق ظلم را بر مهاجرین می دارد

نامه سرگشاده دکتر صادق زیبا کلام در ارتباط با پناهندگان افغانی خطاب یه رییس جمهور ایران

نامه سرگشاده دکتر صادق زیباکلام استاد سرشناس علوم سیاسی ایران به رییس جمهور روحانی در اعتراض به وضعیت نامطلوب پناهجویان افغانستانی در ایران!!
بسمه تعالی
جناب آقای دکتر حسن روحانیرییس جمهور اسلامی ایران دامه عظمهاحتراما به استحضار می رساند که امنای دولت علیه برای پناه جویان افغانی تا 15 شهریور (سنبله) ماه جاری ضرب الاجل تعیین کرده که می بایستی کشور را ترک نمایند. این البته نه نخستین باری است که ما اقدام به اخراج دسته جمعه افغان ها می نمائیم و نه یقینا آخرین بار خواهد بود. واقعیت تلخ آنست که پناه جویان افغانی ساکن ایران از هیچ حق و حقوق اسلامی، انسانی، اخلاقی و بین المللی برخوردار نیستند. حسب موازین بین المللی یک پناه جو ولو آنکه به صورت غیر قانونی هم وارد کشوری بشود بعد از آنکه تکلیفش روشن می شود، از کلیه حق و حقوقی که شهروندان آن کشور از آنها برخوردار هستند بهره مند می شود. اما متاسفانه در ایران چنین حقوقی برای پناه جویان افغانی بالمره وجود ندارد. یک پناه جوی افغانی که 10، 20 و یا حتی 30 سال در ایران زندگی کرده، در ایران ازدواج کرده و خانواده و مسکن و شغل دارند، در انتهای سال دهم، بیستم یا سی ام مثل آب خوردن از کشور اخراج می شود. هر انسانی ترجیح می دهد که در مملکت خودش زندگی کند. اگر ایرانیان به غرب می روند، یا افغانیان به ایران می آیند، از سر استیصال است. همه ما می دانیم وضعیت زندگی در افغانستان چگونه است. همه ما این را هم می دانیم که ایران نقشی در به وجود آوردن آن وضعیت نداشته. اما این هم یک واقعیتی است که یک پناه جوی افغانی پس از چند سال که در ایران به سر می برد، عملا صاحب یک زندگی می شود. همچنانکه قریب به سه میلیون ایرانی در کشورهای اروپایی، آمریکا، کانادا یا استرالیا هم بعد از مدتی صاحب زندگی می شوند. آیا این درست است که کشورهای غربی به واسطه اینکه مشکل بیکاری دارند، ایرانی ها و سایر پناه جویان را اخراج کنند که کار برای بیکاران خودشان ایجاد شود؟ کشورهای غربی که ناصبی، نصارا، بی دین، کافر، ملحد و صهیونیست هستند، نه تنها هرگز مشکلات و مسائل شان را با اخراج پناه جویان حل و فصل نمی کنند، بلکه همانطور که عرض شدمسلمان و غیر مسلمان در آن جوامع ملحد از همان حق و حقوقی برخوردارند که مردم خودشان. کجای این کار انسانی، اسلامی، و اخلاقی است که ما هیچ حقوقی برای پناه جویان افغانی که سال ها در ایرانی ها زندگی کرده اند، با اتباع ایرانی ازدواج کرده و کارو زندگی بهم زده اند قائل نیستیم؟ آیا کاری که اماراتی ها با ایرانی ها کردند و آنان را علی رغم آنکه سال ها در آنجا اقامت داشته و کار و زندگی به هم زده بودند، اخراج کردند، خیلی درست بود؟ جناب رییس جمهور معزز، چه فرقی میان رفتار اماراتی ها با ایرانیان و رفتار ما با افغانی ها وجود دارد؟ به علاوه مگر برخی از مسئولین ما معتقد نیستند که جمعیت کنونی ایران می بایستی دو برابر شده و به 150 میلیون نفر برسد، پس چگونه است که ما چند صد هزار افغانی که هم نژاد، هم مذهب، و هم زبان خودمان هستند را نمی توانیم پذیرا بشویم؟ در حالیکه که در جوامع غربی یک پناه جوی ایرانی از همه حقوق مدنی برخوردار است، آیا این خفت آور نیست که در ایران افغان ها نمی توانندفرزندانشان را حتی به مدرسه بفرستند؛ نمی توانند یک دفترچه خدمات درمانی داشته باشند و بیمه شوند؛ به فرزندانشان که در ایران متولد می شوند شناسنامه نمی دهیم؛ ازدواجشان با ایرانیان را به رسمیت نمی شناسیم؟ حتی اجازه نمی دهیم یک حساب بانکی باز کنند. آیا ظلم و تبعیض نژادی از این بیشتر هم وجود دارد؟ رفتار ما با افغان ها از جمله اینکه حتی به آنان در برخی از شهرهایمان اجازه ورود نمی دهیم و آنرا با افتخار اعلام هم می کنیم، یاد آور رفتار اروپایی های قرون وسطی و آلمان نازی با یهودی ها ، و رفتار نژاد پرستان سفید پوست در آمریکا و آفریقای جنوبی دوران آپارتاید با سیاه پوستان است. استدعا دارم بجای خط و نشان و تهدید افغان ها ، ما هم همچون بلاد راقیه دنیا با پناه جویان مان حسب عهد و میثاق ها و ضوابط بین المللی رفتار نماییم. جمعی را مقرر بفرمایید تا برای نخستین بار بعد از سه دهه که سرنوشت پناه جویان افغانی در ایران از هیچ ثبات و امنیتی برخوردار نبوده و با یک مصاحبه، نطق یا تصمیم فلان مسئول وزارت کشور، یا کار و امور اجتماعی یا رییس پلیس ، زندگی شان دچار طوفان و گرد باد می شده، از یک ثبات و امنیت و حد اقل موازین انسانی برخوردار شود. خدا می داند که زندگی افغان ها در ایران بجز درد و زجر خیلی چیز دیگری ندارد. جناب رییس جمهور، کمک کنید کاری کنیم که بتوانیم بعنوان یک ایرانی در چشمان یک پناه جوی ستم دیده افغانی که تنها گناهش این بوده که در افغانستان بدنیا آ مده نگاه کنیم و سرمان را از خجلت به پایین نیفکنیم.

ایام بکام بادصادق زیباکلامپانزده ام شهریور ماه یکهزاروسیصدونوددو

۱۳۹۲ شهریور ۲۸, پنجشنبه

آخرین مهلت تجدید کارت های آمایش هشتم! و شرکت در آمایش نهم

1392/6/27 چهارشنبهقابل توجه پناهندگان جمعی دارنده کارت آمایش معتبرآخرین مهلت تمدید اعتبار مدارک آمایش پناهندگان جمعی
بدینوسیله به اطلاع اتباع خارجی دارای مدرک معتبر آمایش(آمایش 8 اتباع افغانستان و امایش 7 اتباع عراقی) می رساند آخرین مهلت جهت تمدید اعتبار مدارک آمایش پناهندگان جمعی عراقی و افغانی تا مورخ 31/6/92 می باشد، لذا از اتباعی که تاکنون برای تمدید مدارک مراجعه ننموده اند دعوت می گردد تا مهلت مذکور به ادارات کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری محل صدور مدرک شناسایی رجوع نمایند در غیر اینصورت بدلیل انقضاء اعتبار ، دارندگان کارت های آمایش ذکر شده بعنوان غیرمجاز محسوب خواهند شد.
----------------------------------------------------
یادداشت شردبیر:
از مهاجرین محترم ملمتمسانه  خواهشمندیم که به این خطار توجه کرده و موجبات برخورد را توسط این افراد فراهم نیاورند

۱۳۹۲ شهریور ۱۷, یکشنبه

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت : اجرای راه حل های راهبردی حمایت از پناهندگان ساکن در ایران به مشارکت جدی جامعه بین الملل نیاز دارد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت : اجرای راه حل های راهبردی حمایت از پناهندگان ساکن در ایران به مشارکت جدی جامعه بین الملل نیاز دارد.به گزارش اداره کل امور اتباع به نقل از خبرنگار واحد مرکزی خبر، آقای کاظمی در نشست بررسی راه حل های راهبردی برای پناهندگان افغان در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایران بیشترین پناهنده و طولانی ترین میزبانی را در جهان دارد ، افزود: این وضع فشار زیادی به دولت ایران وارد کرده است.


وی گفت: پیش نویس سند راه حل های راهبردی با حضور ایران، افغانستان و پاکستان به کمک کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان امضا شد و قرار است به نتایجی از جمله افزایش بازگشت داوطلبانه ، بهبود دسترسی به سرپناه و خدمات اجتماعی ضروری برای پناهندگان، بازگشت کنندگان و جوامع متأثر، متنوع سازی و افزایش فرصت های معیشتی، تقویت امنیت غذایی و بهبود حمایت اجتماعی و زیست محیطی از پناهندگان، بازگشت کنندگان و جوامع متأثر برسیم.

کاظمی افزود: 130 میلیون دلار اعتبار برای تحقق این اهداف نیاز است.

وی گفت: تأمین اعتبار طرح ها ، گام بعدی است که باید کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و کشورهای مسئول در خصوص آن تلاش کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی افزود: اجلاس بعدی در خصوص بازگشت داوطلبانه افغان ها به کشورشان به زودی در پاکستان برگزار می شود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با بیان اینکه بازگشت داوطلبانه پناهندگان افغانی قابل توجه نیست، گفت: 840 هزار پناهنده افغانی قانونی و بالغ بر 500 هزار نفر نیز دارای اقامت قانونی در کشور هستند.

کاظمی افزود: تاکنون تعدادی از افغان ها به صورت داوطلبانه به کشورشان بازگشتند اما این رقم قابل توجه نیست.

وی هدف از برگزاری نشست راه حل های راهبردی برای پناهندگان افغانی را هماهنگی کشورهای پناهنده فرست و کمیسیاریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اعلام کرد و گفت : این هماهنگی ها در جهت اجرایی کردن سند راه حل های راهبردی است  که سال 2012 در ژنو تصویب شد.

کاظمی افزود : این سند دارای بخش هایی است که از 2012 تا 2014 باید اجرایی شود و گام هایی نیز برداشته شده است.

وی گفت: در این جلسه طرح هایی که به بازگشت داوطلبانه پناهندگان و تأمین اعتبار مالی آن کمک می کند معرفی شد و توضیح هایی ارائه کردیم.

کاظمی افزود: آژانس های بین المللی، NGO های داخلی و بین المللی و وزارتخانه های دولتی از شرکایی هستند که باید طرح ها را اجرا کنند.

97 درصد پناهندگان افغانی در ایران زندگی عادی دارند  

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: 97 درصد پناهندگان افغانی در ایران در اردوگاه ها نیستند و در شهرها همچون مردم عادی زندگی می کنند و از خدمات بهره مند هستند.

آقای عبداللهی در نشست راه حل های راهبردی برای پناهندگان افغانی در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هزینه پناهندگان افغانی در ایران بسیار بالاست ، افزود: برغم همه مشکلات در کشور تلاش می کنیم به این مهمانان طولانی مدت، سخت نگذرد.

وی گفت: حجم کار به قدری زیاد است که نیازمند کمک همگان هستیم و همواره از مشارکت کشورهای پشتیبان استقبال کرده ایم.

عبداللهی افزود: بحث ایجاد مسکن در افغانستان برای بازگشت داوطلبانه افغان ها، حرفه آموزی و افزایش مهارت نیروی کار افغان، بهداشت و ایجاد درمانگاه برای مناطقی که داوطلبان بازگشت بر می گردند و آموزش و پرورش و انتقال بخشی از پناهندگان افغانی به کشورهای دیگر از مواردی است که کشورها می توانند همکاری کنند.

وی گفت: اولویت نخست ما درباره همه اتباع خارجی به ویژه افغان ها ساماندهی قانونی حضور آنهاست.

عبداللهی افزود: امیدواریم کمیساریای عالی پناهندگان بالأخره زمانی را برای پایان پناهندگی اعلام کند، البته این بدان معنا نیست که پس از آن همه اتباع خارجی را از کشور بیرون کنیم.

وی گفت: تلاش می کنیم حضور افغانی ها قانونی باشد و انتظار ما سرعت در کمک رسانی و پرداختن به اولویت هاست.

در نشست امروز سفرا و نمایندگانی از استرالیا، ژاپن، فرانسه، دانمارک، سوئد، برزیل، نروژ، آلمان، افغانستان و فنلاند دیدگاه های خود را بیان کردند.
------------------------------------------------------یادداشت شردبیر:درحالی که وثیقه های گرفته شده در افغانستان توسط کنسو لگری برای صدور ویزا مصادره شده است. و بخاطر احقاق حق خود مردم افغانستان شهید هم داده اند. ایرانی ها در صدد هزینه تراشی بیشتر برای مظلوم نمایی هستند . ----از توافقات سال گذشته پشت پرده ما تنها پیشنهاد کمیساریا و سازمان ملل را اطلاع داریم که از ایران خواسته شده است که جهت ادغام محلی افغانی ها در ایران اقدام نماید. این پروسه باید با مصاحبه و پذیرش خود مهاجرین صورت گیرد. که در سال 2014 انجام باید بگیرد. واین تمام واکنش های ایران است.

حضور اتباع افغانی باید قانونی شود.دیگر چه می خواهید؟ بیشتر می خواهید؟

حضور اتباع افغانی باید قانونی شود
تهران- معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور اعلام کرد حضور اتباع افغانی و خارجی در کشور باید قانونی شود.به گزارش اداره اتباع به نقل از خبرگزاری ایرنا :علی عبداللهی روز یکشنبه در نشست راه
حل های راهبردی برای پناهندگان افغان در ایران که با حضور نمایندگان کشورهای روسیه، بلژیک، ونزوئلا، افغانستان، استرالیا و کمیساریای عالی پناهندگان برگزار شد افزود: باید شرایطی در افغانستان فراهم کرد تا حضور افغانی ها برای تحصیل، کار و درمان قانونی شود و به سرعت برای آنان ویزا صادر کنیم.
وی تصریح کرد در حال حاضر وزارت امورخارجه ایران امکاناتی در این زمینه فراهم کرده است.
وی با تاکید بر اینکه باید کمک رسانی کشورهای دیگر برای پرداختن به ضرورت های پناهندگان افغانی سرعت یابد اظهار داشت: ما خواهان این هستیم که همه اتباع افغانی به یکباره به کشورشان برگردند و امیدواریم که روزی کمیساریای عالی پناهندگان پایان پناهندگی را اعلام کند.
عبداللهی با اشاره به اینکه تعداد افغانی ها در کشور خارج از پناهندگی دو برابر است ادامه داد: از راه حل های راهبردی برای بازگشت اتباع افغانی به کشورشان بحث ایجاد مسکن در این کشور است و با توجه به اینکه دولت افغانستان مشکلات زیادی دارد کشورهای دیگر کمک کنند و البته ما از این کشور توفع بیشتری داریم تا به بحث بازگشت داوطلبانه و فراهم کردن شرایط زندگی برای آنان کمک کند.
وی بحث حرفه آموزی و افزایش مهارت و نیروی کار را از دیگر راه حل های مهم برای بازگشت اتباع افغانی به کشورشان دانست که به بازسازی افغانستان کمک می کنند.
این مقام مسوول در وزارت کشور بحث بهداشت و ایجاد درمانگاه، آموزش و پرورش، اسکان مجدد و توزیع عادلانه در پذیرایی از اتباع افغانی از سوی سایر کشورها را نیز از دیگر راه حل های راهبردی عنوان کرد.
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشوربا اشاره به وجود بیش از یکهزار و ۲۰۰بیمار صعب العلاج افغانی در ایران تصریح کرد باید کشورها در این زمینه کمک کنند و بخشی از این بیماران را به کشورشان ببرند.
عبداللهی با بیان اینکه سالانه ۴۰۰تا ۴۵۰میلیون دلار هزینه دانش آموزان افغانی در کشور است گفت: حجم کار در این زمنیه بقدری بالا است که نیازمند کمک همگان هستیم و همواره از کمک های کشورهای پشتیبان دراین زمینه استقبال کردیم.
وی تاکید کرد ۹۷درصد پناهندگان افغانی در ایران در شهرها زندگی می کنند و از همه امکانات بهداشتی، درمانی و آموزش و پرورش بهره مند هستند.
به گفته وی حتی فرزندان کسانی که ورود غیرمجاز به کشور دارند در مدارس ثبت نام شده و از امکانات آموزشی و پرورشی استفاده می کنند.
معاون امنیتی وانتظامی وزارت کشورحضور اتباع افغانی در ایران را بیش از سه دهه دانست و افزود: ایران علی رغم همه مشکلات تلاش خود را کرده که شرایط برای این مهمانان طولانی مدت سخت نگذرد و هر آنچه که برای مردم ایران فراهم شده برای آنان فراهم شده است. --------------------------------------یادداشت شردبیر:       مثل اینکه اولین واکنش های ایران در قبال درخواست مقامات افغانی در قبال تمدید حضور مهاجرین افغانی دارای پاسپورت در حال وقوع است. وبدنبال باجگیری وامتیاز خواهی بیشتر می باشند.

۱۳۹۲ شهریور ۱۳, چهارشنبه

دیدار وزیر کشور با وزیر امور مهاجرین افغانستان

دیدار وزیر کشور با وزیر امور مهاجرین افغانستانوزیر کشور با جماهیر انوری - وزیر امور مهاجرین افغانستان و هیات همراه دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی به نقل از خبرگزاری ایسنا, عبدالرضا رحمانی فضلی با جماهیر انوری وزیر امور مهاجرین افغانستان و هیات همراه دیدار و گفتگو کرد و با اشاره به میزبانی جمهوری اسلامی ایران طی سالیان گذشته از پناهندگان افغانستانی، بر تداوم و تلاش ها جهت قانونمند نمودن حضور اتباع افغانی در ایران از طریق افزایش همکاریهای دو کشور برای صدور گذرنامه و روادید برای اتباع افغانی با هم به بحث و تبادل نظر پرداختند.
وزیر کشور با بیان این که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در سال ۲۰۱۴ میلادی برگزار می شود، تصریح کرد: تعدادی از افغانی ها که در ایران زندگی می کنند، طبق قانون افغانستان باید در انتخابات شرکت کنند و ما به آنها قول دادیم تا با همکاری جمهوری اسلامی ایران، زمینه و مقدمات برگزاری این انتخابات را در ایران فراهم کنیم.
همچنین رحمانی فضلی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار با وزیر امور مهاجرین افغانستان را مسایل مرزی دو کشور عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران و افغانستان بر ضرورت تحکیم مناسبات و تامین امنیت مرزها، ایجاد شرایط لازم برای رفت و آمدهای قانونی در مرز و جلوگیری از تخلفات در مناطق مرزی تاکید دارند و برنامه هایی که در این زمینه تدوین شده است باید با جدیت پیگیری شود.
وی با یادآوری این که توافقنامه هایی با افغانستان درباره پناهندگان و مهاجران افغانی امضا شده است، ادامه داد: «حامد کرزای» رییس جمهوری این کشور نیز همانند مقامات ایرانی معتقد است باید مناسبات و روابط مهاجرین و پناهندگان کاملا قانونی باشد.
وزیر کشور دولت یازدهم همچنین اظهارداشت: هر دو کشور معتقد به قانونی شدن اقامت و رفت و آمد اتباع افغانی هستند که برنامه‌ریزی دقیق‌تری باید انجام شود، البته ما متناسب با شرایط در گذشته بارها به دلیل اثبات حسن نیت اقامت اتباع افغانی را تمدید کردیم تا تکلیف آنها نهایی شود.
رحمانی فضلی یادآور شد: وزیر امور مهاجرین افغانستان باردیگر خواستار تمدید اقامت افاغنه در ایران شد و ما هم قول دادیم با نگاه مثبت در نشستی با مسوولان افغانستان این موضوع را بررسی کنیم و وظایف و مسوولیت های طرفین در مدتی که اقامت آنان تمدید می شود مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
وی همچنین گفت: تمام مناسبات و رفت و آمدهای مهاجرین به ایران باید کاملا قانونمند شود تا مهاجرین نیز با آرامش و راحتی بتوانند در کشور ما زندگی کنند.
وزیر کشور افزود: جمهوری اسلامی ایران، افغانستان را کشور دوست و برادر با مشترکات تاریخی، فرهنگی، دینی و مناسبات قوی اقتصادی و تجاری می داند و معتقد است این مناسبات باید تقویت شود.
«جماهیر انوری» وزیر امورمهاجرین افغانستان در این دیدار ضمن ابلاغ سلام گرم و پیام تبریک حامد کرزی رییس جمهوری این کشور به وزیر کشورمان اظهار امیدواری کرد که رابطه ایران و افغانستان در دولت جدید بیش از پیش توسعه یابد.
جماهیر انوری همچنین انتصاب «عبدالرضا رحمانی فضلی» به عنوان وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران را به وی تبریک گفت.

در این دیدار «علی عبداللهی» معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و تنی چند از مدیران وزارت کشور حضور داشتند.
------------------------------------------
یادداشت شردبیر: ظاهراً آقای انوری نتوانسته اند خواسته ها و امتیازات جمهوری اسلامی را برآورده سازند. چرا که این سومین جلسه است که سران دولت افغانستان از ایران در مورد تمدید مدت اقامت مهاجرین درخواست می نماید.
ابتدا در جلسه توجیهی سفیر افغانستان با مدیر کل اداره اتباع ایران
دوم هنگام امضای توافقنامه امنیتی همراه محترم سپنتا و مسوول امنیتی ایران
سوم  سفر محقق وکیل پارالمان و اینک هم جماهیر انوری به صورت رسمی!
خدا بخیر کند این بار باید چه امتیازی به ایران بدهیم؟

وبای وارداتی؟

1392/6/13 چهارشنبهوبا دوباره وارد شد / ۶۴ نفر مبتلا شدند،‌ یک نفر فوت شدرئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت گفت:‌ تعداد مبتلایان به بیماری وبا در کشور به ۶۴ نفر رسید. همه این مبتلایان مهاجران غیرقانونی کشورهای همسایه شرقی هستند که یک نفر آنها به علت شدت عوارض بیماری فوت شد.
به گزارش اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی به نقل از سلامت نیوز , محمد مهدی گویا  افزود: همه مبتلایان به بیماری وبا که طی روزهای گذشته در کشور شناسایی شدند و تحت درمان قرار گرفتند اتباع کشورهای همسایه شرقی و مهاجران غیرقانونی هستند و تاکنون هیچ موردی از ابتلا به این بیماری در کشور و بین ایرانیان مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: موارد این بیماری تاکنون فقط در دو استان سیستان و بلوچستان و کرمان دیده شده است که با همکاری نیروی انتظامی و فرمانداری شهرهای درگیر به سرعت همه افراد مبتلا و مشکوک به این بیماری شناسایی و تحت کنترل و درمان درآمدند.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفت:‌یکی از این مبتلایان البته طی روزهای گذشته به علت اینکه دیر به مرکز درمانی رسانده شده بود، فوت کرد.

گویا افزود:‌ اقدامات کنترلی وزارت بهداشت برای جلوگیری از شیوع و گسترش این بیماری در سراسر کشور انجام شده و تمام مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستانهای کشور از این نظر در حالت آماده باش هستند و این آماده باش حداقل تا آبان ادامه دارد.

وی ادامه داد:‌ موارد وبا که در این مدت شناسایی شده همگی در کشورهای شرقی کشور بروز کرده و علایم بیماری در این افراد بعد از ورود غیر قانونی به کشور بروز کرده است بنابراین مشاهده مواردی از این بیماری تاکنون هیچ ربطی به آب آشامیدنی ناسالم یا سبزی کاری با فاضلاب ندارد.

وی گفت: با این حال اقدامات پیشگیرانه برای حفظ سلامت آب آشامیدنی و نیز در مراکز سبزیکاری انجام شده و آموزشهای محلی در سطح وسیعی در کشور در بین مردم انجام شده است.

گویا افزود: بیماری وبا به هر حال یک بیماری بومی در منطقه ماست و در اکثر سالها در ماههای شهریور و مهر مواردی از این بیماری مشاهده می شود. مهم این است که با اقدامات بهداشتی از جمله رعایت بهداشت فردی و شست و شوی مرتب دستها اجازه ندهیم این بیماری وارد چرخه انتقال بین انسانی در کشور شود.
------------------------------------
یادداشت شردبیر:
ظاهر ا کشورهای شرق ایران بجز مواد مخدر چیزهای دیگری هم برای صادرات دارند. و ایران به تازگی وبا وارد می کند!

۱۳۹۲ مرداد ۲۹, سه‌شنبه

تشدید برخورد با کارگران خارجی و کارفرمایان آنها





1392/5/23 چهارشنبه
لزوم ممانعت از به کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز/ واحدهای متخلف جریمه می شوند
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان از برخورد قانونی با واحدهای کشاورزی، صنعتی و خدماتی که نیروی های خارجی غیرمجاز را به کار می گیرند خبر داد.

به گزارش اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی به نقل از خبرگزاری مهر، حسن رحمانی اظهار داشت: کارفرمایان فرصت های شغلی را در اختیار اتباع بیگانه غیرمجاز قرار ندهند.

وی با اشاره به قوانین به کارگیری اتباع بیگانه گفت: کارفرمایان باید در صورت استفاده از نیروی کار خارجی از مجاز بودن و دارای کارت اشتغال بودن این افراد اطمینان حاصل کنند.

این مسئول یادآور شد: واحدهای کشاورزی، صنعتی و خدماتی که اتباع بیگانه غیرمجاز به کار می گیرند جریمه خواهند شد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: واحدهای متخلف به ازای هر روز کار تبعه غیرمجاز پنج برابر حداقل دستمزد جریمه خواهند شد.

وی ادامه داد: در صورت به کارگیری مجدد اتباع بیگانه غیرمجاز توسط واحد متخلف این مبلغ دو برابر افزایش یافته و در مراحل بعدی نیز براساس ماده 181 قانون کار به سه تا شش ماه حبس محکوم می‌شوند.

رحمانی گفت: این امر ضمن صیانت از نیروی کار داخلی باعث کاهش نرخ بیکاری در استان کرمان می شود.

وی با اشاره به معضل بیکاری تصریح کرد: برای ایجاد یک فرصت شغلی هزینه های زیادی می شود و ما نباید فرصت های شغلی را دراختیار اتباع بیگانه غیرمجاز قرار دهیم.
------------------------------------------------------------------
یادداشت شردبیر:؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.

۱۳۹۲ مرداد ۱۳, یکشنبه

15 شهریور پایان حضور افغانی های غیرپناهنده در ایران

15 شهریور پایان حضور افغانی های غیرپناهنده در ایرانمدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور اعلام کرد: بر اساس مهلت قانونی روادید افغانیهای غیر پناهنده 15 شهریور فاقد اعتبار است و باید خاک ایران را ترک کنند.
به گزارش اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی به نقل از خبرگزاری مهر، عزیزکاظمی  از تشکیل جلسه با دکتر نصیر احمد نور سفیر افغانستان در ایران خبر داد و گفت: این دیدار به درخواست خود سفیر  انجام شد تا در مورد برخی مناسبات و تفاهم نامه های چهار جانبه بحث و گفتگو کنیم. در این جلسه در مورد مصوبات کمیسیون سه جانبه و چهارجانبه ( ایران، کمیساریا، افغانستان و پاکستان) و بازگشت داوطلبانه پناهندگان صحبت کند.
مدیرکل اتباع خارجه وزارت کشور در پاسخ به اینکه آیا بر اساس تفاهم نامه ها و مهلت قانونی باید اتباع افغان غیر پناهنده ایران را ترک کنند گفت: بر اساس مهلت قانونی اتباع غیر پناهنده بعد از طرح ساماندهی اتباع روادیدشان تا 15 شهریور ماه اعتبار دارد و باید قبل از 15 شهریور خاک ایران را ترک کنند.
وی اظهار داشت: سفیر افغانستان درخواست دارد تا مهلت قانونی تمدید شود و همچنان با دولت ایران در حال رایزنی هستند ولی هنوز طرف ایرانی (وزارت کشور) پاسخی نداده است. 
عزیز کاظمی در مورد اجرای مصوبات آخرین اجلاس چهارجانبه هم گفت: طرف ایرانی کار چندانی ندارد و شرایط را برای خروج پناهندگان ایجاد کرده است. البته باید طرف افغانی بر اساس توافقاتی که کرده بستر مناسب اعم از تامین زمین و مسکن را ایجاد کند تا پناهندگان بتوانند با خیالی آسوده پا به کشور خود بگذارند و مشغول کار و زندگی شوند.
مدیرکل اتباع خارجه وزارت کشور اظهار داشت: نوزدهمین اجلاس چهارجانبه کمیساریا، پاکستان، افغانستان و ایران اواسط شهریورماه سال جاری برگزار می شود که میزبان این دوره پاکستان است.

عزیزکاظمی همچنین در مورد اعزام پناهندگان افغان در ایران به حج هم گفت: پیش از این پناهندگان افغانی از ایران به مکه اعزام می شدند ولی دولت عربستان می گوید باید خود افغانستان حجاج افغان را اعزام کند. البته ایران هم نمی تواند از سهمیه حجاج خود استفاده کند که در این مورد هم در حال گفتگو با اعضای اجلاس هستیم.
----------------------
یادداشت شردبیر:
با توجه به مصوبه هیئت دولت ایران در سال گذشته سال 93 را سال پایان پناهندگی در ایران نامگذاری کرده اند، لذا از هم اکنون عزیز کاظمی شروع به هشدار کرده است. هنوز نمی دانیم که یک میلیون پناهنده(طبق اعلام ایران) پاسپورتی که خود از کل پناهندگان جمعی و رسمی 700هزار نفری بیشتر است، چگونه باید اخراج شوندو برخورد دولت جمهوری اسلامی (دولت روحانی) بسیار دیدنی خواهد بود. جدای از بی رحمی های همیشگی ادارات مرتبط و نیروی انتظامی باید خودرا برای تحمل زدو خورد ها و ارزش شکنی ها آماده کنیم. البته اگر دولت افغانستان و ایران به توافقی در مورد ماندن این مهاجرین  دست پیدا نکنند.لله اعلم
سایت ساماندهی نوبت هم که دیگر تمدید نشد و همچنان بسته است.و این نیز بخشی از قاطعیت اداره اتباع را در باطل کردن مدارک رسمی عده ای از مهاجرین که به علت عدم آشنایی و اطلاع رسانی از طرح جا مانده اند.
سهمیه حج هم که برای خود داستانی دارد. گویا خدا هم ما را به علت اینکه در ایران حضور داریم نفرین کرده است و دیگر درب های خانه خود را بسوی ما باز نمی کند.

۱۳۹۲ مرداد ۱۲, شنبه

اینجا تهران است و این فرد افغانی نیست. تجاوز به 17 دختر کرجی در کلاسهای عرفانی توسط یک نفر

اینجا تهران است و این فرد افغانی نیست. تجاوز به 17 دختر کرجی در کلاسهای عرفانی توسط یک نفر

 

هتک حرمت ۱۷ دختر کرج به بهانه انرژی درمانی!/عکس

مردی که با برگزاری کلاس‌های عرفانی در شهرستان کرج اقدام بە اغفال زنان و سوءاستفاده از آنها می‌کرد در حالی با شکایت ۱۷ زن دستگیر شده که قرار است چهار شنبه این هفته اتهاماتش در شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی شود.

حسین ۴۵ ساله با برگزاری کلاس‌های عرفان در شهرک وحدت و همچنین منطقه مهرشهر کرج و با عنوان مشاوره خانواده طی هفت سال اقدام بە فعالیت‌های غیرقانونی کرده و در این مدت چندین زن و دختر را مورد اذیت و آزار قرار داده است.

متهم برای عملی کردن نیات خود با چهار زن بە نام‌های مریم، صدیقه، فریده و مریم همدست بوده که مریم همسر و فریده مادرزن متهم می باشند. اولین شکایت از متهم این پرونده توسط شاکی اصلی او مریم، اوایل اسفندماه سال ۸۸ تسلیم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کرج شده که تنها سه روز پس از اعلام این شکایت حسین در خانه‌اش توسط ماموران پلیس اطلاعات و امنیت اخلاقی این شهرستان دستگیر و برای بازجویی فراخوانده شده است. 
هتک حرمت ۱۷ دختر کرج به بهانه انرژی درمانی!/عکس

دراین پرونده که تحت نظر قاضی کاظمی دادیار شعبه ۸ دادسرای عمومی و انقلاب استان البرز رسیدگی شده است ۱۷ زن از مردی بە نام حسین دربارهٔ اذیت و آزار شکایت کرده‌اند. بە نقل از شکات این پرونده، متهم در جلسات مشاوره خانواده که در کنار کلاس‌های عرفان برگزار می‌کرد مدعی شده بود که تنها راه و روش درمان مشکلات مراجعانش اعمالی است که او آنها را مجاز می‌شمرده ولی از نظر اخلاقی جامعه آن را مطرود می‌داند.

وی که با شگرد خاصی طعمه‌های خود را مورد اغفال قرار می‌داد وانمود می‌کرد که بە مباحث عرفان شرقی تسلط دارد و این روش از درمان را از فرقه‌یی یاد گرفته و تدریس می‌کند. متهم ضمن ترویج زنا برای حل مشکلات جسمی و روحی زنانی که بە این کلاس‌ها مراجعه می‌کردند مدعی شده بود که برای حل کامل مشکلات باید در مرحله آخر دست بە اعمال منافی عفت با محارم خود بزنند!

بر اساس گفته‌های تعدادی از شکات وی درکلاس شاگردانی را که خطایی از آنها سر می‌زد با چوب یا لوله جارو برقی مورد ضرب و شتم قرار می‌داد بە طوری که آنها تا چندین روز از شدت ضربات وارده بە بدن‌شان قادر بە انجام کاری نبودند.

مریم که تنها ۲۴ سال سن دارد و برای پیگیری شکایتش از این فرد بارها تهدید بە قتل شده است در باز جویی‌ها بە ماموران گفت: ‌سال ۱۳۷۶ از طریق مریم که خاله من است برای شرکت در کلاس‌های تربیت معنوی بە این مرد معرفی شدم و سابقه اذیت و آزارهای او بە ۱۲ سال پیش بازمی‌گردد. او بیکار و تحصیلاتش زیردیپلم است اما مدعی می‌شد که فردی دارای مقام مذهبی و ماورایی است. تا چند ماه پیش نیز این کلاس‌ها را برگزار می‌کرد اما بە سبب شکایت چند تن از شاگردان مجبور بە تعطیل کردن دفتر کارش شد.

مریم دربارهٔ نحوه آشنایی‌اش با این کلاس‌ها و اعمالی که این فرد درکلاس‌هایش انجام می‌داد، گفت: ‌قبل از اینکه ازدواج کنم زمانی که تنها ۱۳ سال سن داشتم بە دلیل مشکلاتی که با خانواده‌ام داشتم از طریق خاله‌ام با حسین آشنا شدم و طی این سال‌ها با خانواده او زندگی کردم. در تمام این سال‌ها او بارها بە من دست درازی کرده بود.

زمانی که ۲۰ سالم شد با شوهرم مهدی ازدواج کردم. همان موقع بود که حسین بە من گفت که از طریق کارهای غیراخلاقی می‌تواند مشکلات زنان را حل کند و وانمود می‌کرد که خودش هیچ تمتعی از این روابط نمی‌برد و تنها برای حل مشکلات دست بە این کار می‌زند. با این حال متهم در بازجویی‌ها تمام این اتهامات را رد کرد و مریم را یک بیمار روانی توصیف کرد که معلوم نیست بە چه دلیلی این حرف‌ها را می‌زند.

وی در دفاع از برگزاری این کلاس‌ها بە ماموران گفت: ‌به دلیل آشنایی که با مباحث قرآنی و احادیث داشتم چند سال پیش مجوز برگزاری کلاس‌های اخلاق را گرفتم و برای خودم آموزشگاهی دایر کردم. من ۱۰ سال است که شاکی را می‌شناسم.

زمانی که مادرش او را پیش من آورد او مشکلات اخلاقی داشت من هم بە مادرش گفتم که او را نزد روانپزشک ببرد اما او خودش گاهی اوقات بە کلاس‌های ما می‌آمد. او الان چهار سال است که ازدواج کرده و شوهرش هم فامیل من است و تمام این ادعایی که او می‌کند کذب است. او بیمار روانی است و نمی‌دانم چرا این اتهامات را علیه من مطرح کرده است.

در ادامه تحقیقاتی که در این زمینه اتجام شد مریم خاله شاکی نیز که یکی از متهمان است بە ماموران گفت‌: شوهرخواهرم مرد سختگیری بود. مریم در نوجوانی مورد اذیت و آزار قرار گرفته بود و مادرش از من خواست تا بە آنها کمک کنم، من هم او را بە این فرد معرفی کردم اما شاهد هیچ‌کدام از این کارهایی که مریم عنوان کرده نبودم.

ادعای متهمان این پرونده در حالی عنوان می‌شود که ۱۶ شاکی دیگر نیز در شکواییه‌شان عنوان کرده‌اند که متهم اصلی این پرونده با چهار زن همدست خود زنان را در این کلاس‌ها مورد اذیت و آزار قرار داده و بە بهانه انرژی درمانی از طریق چاکر‌ها از آنها سوءاستفاده کرده است.

شاکیان این پرونده همچنین اعلام کرده‌اند که بعد از اینکه مورد اذیت و آزار این مرد قرار گرفته‌اند تصمیم بە ترک این کلاس‌ها گرفته‌اند اما متهم از آنها خواسته که در رابطه با مسائلی که در کلاس مطرح می‌شود چیزی بە کسی نگویند و حتی آنها را تهدید کرده که در صورت عدم مراجعه بە کلاس نوار اعترافات آنها را در اختیار دیگران قرار می‌دهد.

در حال حاضر از سوی دادستانی کرج برای متهمان این پرونده قرار بازداشت موقت بە اتهام ایجاد مرکز فساد و ارتکاب فعل حرام و روابط نامشروع و همچنین نگهداری از مشروبات الکلی صادر شده و دو روز دیگر این پرونده توسط قاضی کشکولی در شعبه ۷۹ دادگاه کیفری رسیدگی خواهد شد.