۱۳۹۲ مهر ۱۲, جمعه

ایران تحت سرپرستی یک مقام امنیتی در اجلاس پناهندگان شرکت کرد.

شصت و چهارمین اجلاس کمیته اجرائی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ژنو آغاز به کار کرد.به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی شصت و چهارمین اجلاس کمیته اجرایی کمیساریای عالی سارمان ملل متحد در امور پناهندگان روز یکشنبه 8 مهر ماه در سوئیس آغاز به کار کرد.
در اولین روز این اجلاس مسئله پناهندگان سوری حاضر در کشورهای همسایه سوریه از جمله ترکیه ، لبنان ، عراق و اردن با حضور وزرای خارجه ترکیه ، عراقو اردن و  وزیر امور اجتماعی لبنان همچنین هیئت هایی از سایر کشورها  مورد بررسی قرار گرفت.
اجلاس اکسکام تا روز جمعه 12 مهر ماه 1392 ادامه داشته و هئیت اعزامی جمهوری اسلامی ایران به ریاست جناب آقای عبداللهی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در این اجلاس شرکت نموده است.

این اجلاس تا روز جمعه ادامه خواهد داشت و هیئت های شرکت کننده به بیان دیدگاه های دولت خود در خصوص مسائل پناهندگان خواهند پرداخت.
--------------------------------------------------------------
یادداشت شردبیر:
      حضور یک مقام امنیتی   و انتظامی  از وزارت کشور بجای مسولین اداره اتباع ومهاجرین خارجی وزارت کشور ایران، سوالات بسیاری را در اذهان ما ایجاد می نماید. ظاهرا بررسی مسایل پناهندگان جمعی از منظر امنیتی و انتظامی و همچنین ضمینه سازی برای اخراج این مهاجرین د ر آستانه 2014 که آخرین تاریخ برای حضور نیروهای چند ملیتی برای ترک افغانستان هست. از اهداف شرکت ایران در اجلاس امسال آکسکام می باشد. والله اعلم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر