۱۳۹۲ شهریور ۱۷, یکشنبه

حضور اتباع افغانی باید قانونی شود.دیگر چه می خواهید؟ بیشتر می خواهید؟

حضور اتباع افغانی باید قانونی شود
تهران- معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور اعلام کرد حضور اتباع افغانی و خارجی در کشور باید قانونی شود.به گزارش اداره اتباع به نقل از خبرگزاری ایرنا :علی عبداللهی روز یکشنبه در نشست راه
حل های راهبردی برای پناهندگان افغان در ایران که با حضور نمایندگان کشورهای روسیه، بلژیک، ونزوئلا، افغانستان، استرالیا و کمیساریای عالی پناهندگان برگزار شد افزود: باید شرایطی در افغانستان فراهم کرد تا حضور افغانی ها برای تحصیل، کار و درمان قانونی شود و به سرعت برای آنان ویزا صادر کنیم.
وی تصریح کرد در حال حاضر وزارت امورخارجه ایران امکاناتی در این زمینه فراهم کرده است.
وی با تاکید بر اینکه باید کمک رسانی کشورهای دیگر برای پرداختن به ضرورت های پناهندگان افغانی سرعت یابد اظهار داشت: ما خواهان این هستیم که همه اتباع افغانی به یکباره به کشورشان برگردند و امیدواریم که روزی کمیساریای عالی پناهندگان پایان پناهندگی را اعلام کند.
عبداللهی با اشاره به اینکه تعداد افغانی ها در کشور خارج از پناهندگی دو برابر است ادامه داد: از راه حل های راهبردی برای بازگشت اتباع افغانی به کشورشان بحث ایجاد مسکن در این کشور است و با توجه به اینکه دولت افغانستان مشکلات زیادی دارد کشورهای دیگر کمک کنند و البته ما از این کشور توفع بیشتری داریم تا به بحث بازگشت داوطلبانه و فراهم کردن شرایط زندگی برای آنان کمک کند.
وی بحث حرفه آموزی و افزایش مهارت و نیروی کار را از دیگر راه حل های مهم برای بازگشت اتباع افغانی به کشورشان دانست که به بازسازی افغانستان کمک می کنند.
این مقام مسوول در وزارت کشور بحث بهداشت و ایجاد درمانگاه، آموزش و پرورش، اسکان مجدد و توزیع عادلانه در پذیرایی از اتباع افغانی از سوی سایر کشورها را نیز از دیگر راه حل های راهبردی عنوان کرد.
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشوربا اشاره به وجود بیش از یکهزار و ۲۰۰بیمار صعب العلاج افغانی در ایران تصریح کرد باید کشورها در این زمینه کمک کنند و بخشی از این بیماران را به کشورشان ببرند.
عبداللهی با بیان اینکه سالانه ۴۰۰تا ۴۵۰میلیون دلار هزینه دانش آموزان افغانی در کشور است گفت: حجم کار در این زمنیه بقدری بالا است که نیازمند کمک همگان هستیم و همواره از کمک های کشورهای پشتیبان دراین زمینه استقبال کردیم.
وی تاکید کرد ۹۷درصد پناهندگان افغانی در ایران در شهرها زندگی می کنند و از همه امکانات بهداشتی، درمانی و آموزش و پرورش بهره مند هستند.
به گفته وی حتی فرزندان کسانی که ورود غیرمجاز به کشور دارند در مدارس ثبت نام شده و از امکانات آموزشی و پرورشی استفاده می کنند.
معاون امنیتی وانتظامی وزارت کشورحضور اتباع افغانی در ایران را بیش از سه دهه دانست و افزود: ایران علی رغم همه مشکلات تلاش خود را کرده که شرایط برای این مهمانان طولانی مدت سخت نگذرد و هر آنچه که برای مردم ایران فراهم شده برای آنان فراهم شده است. --------------------------------------یادداشت شردبیر:       مثل اینکه اولین واکنش های ایران در قبال درخواست مقامات افغانی در قبال تمدید حضور مهاجرین افغانی دارای پاسپورت در حال وقوع است. وبدنبال باجگیری وامتیاز خواهی بیشتر می باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر