۱۳۹۱ مهر ۲۴, دوشنبه

ملاقات سفير عربستان با مدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور پيرامون مشكلات اعزام پناهندگان به مراسم حج تمتع



1391/7/20 
پنجشنبهملاقات سفير عربستان با مدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور پيرامون مشكلات اعزام پناهندگان به مراسم حج تمتع
بنابر گزارش روابط عمومي اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشورآقاي عباس بن كلابي سفير عربستان سعودي در جمهوري اسلامي ايران روز يكشنبه 16/7/91 با آقاي عزيز كاظمي مدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجي ديدار كرد، در اين ديدار مسائل و مشكلات بر سر راه اعزام پناهندگان ساكن ايران به حج تمتع مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
آقاي كاظمي ضمن تشريح موضوع اظهار داشتند كه ثبت نام از كليه متقاضيان همچون سنوات قبل انجام و امور اداري مربوطه نيز طي گرديده، ولي متاسفانه تا كنون از اختصاص سهميه و صدور رواديد حج اين افراد نتيجه مثبتي حاصل نگرديده است . به همين خاطر نيز تعدادي از پناهندگان مستقر در ايران در حاشيه سفر كميسر عالي پناهندگان سازمان ملل به جمهوري اسلامي ايران در ملاقاتي كه با وي داشتند خواستار پيگيري موضوع از جانب ايشان شدند كه برابر اطلاعات واصله آقاي آنتونيو گوترس نيز مراتب را كتبا دولت عربستان منعكس نموده اند.
آقاي عباس بن كلابي سفير عربستان نيز ضمن قدرداني از پرداختن به اين مطلب مهم ، ابراز داشتند سهميه تخصصي به پناهندگان بويژه پناهندگان افغانستاني از سهميه كشور متبوعه شان اختصاص مي يافت كه اين امر بدليل استفاده كامل دولت افغانستان از سهميه خود، ديگر امكانپذير نيست و چنانچه بخواهيم به پناهندگان مساعدت نماييم ميبايستي از سهميه كشور افغانستان استفاده كنيم و اين امر مستلزم موافقت آن دولت ميباشد كه در اين زمينه ملاقاتي با سفير افغانستان در تهران انجام شده ولي تا كنون نتيجه اي حاصل نگرديده است.
در پايان اين ديدار طرفين با مدنظر داشتن ابعاد مختلف اين امر اسلامي و خداپسندانه كه آرزوی هر مسلماني است تا از فيوضات معنوي و اخروي آن بهره مند شود، بر پيگيري و تلاش مضاعف براي تحقق آن تاكيد نمودند.
----------------------
خدا به همه کسانی که به فکر مهاجرین هستند خیر بدهد.
دوم چگونه است که سهمیه مهاجرین در سهمیه کشور مطبوعش در نظر گرفته شده است. و چگونه است که دولت افغانستان که این گونه در برابر کشورهای میزبان کوتاه می آید در قبال مهاجرین ، هیچ سهمیه ای را برای اتباع خود در خارج از کشور اختصاص نداده است. اگر سهمیه در کشورمطبوع هر مهاجر باشد!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر