۱۳۹۱ مهر ۲۲, شنبه

اتباع تاجيكستان بيش از مهاجران ديگر مايلند در روسيه بمانند

1391/7/22 شنبهاتباع تاجيكستان بيش از مهاجران ديگر مايلند در روسيه بماننداتباع جهوري تاجيكستان بيشتر از اتباع قرقيزستان و ازبكستان كه بيشترين مهاجران كاري در روسيه را تشكيل مي‌دهند تمايل دارند تا بصورت دائم در روسيه باقي بمانند.به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري  فارس ، اتباع جمهوري تاجيكستان در راس فهرست مهاجراني قرار دارند كه خواهان باقي ماندن در روسيه بعنوان ساكنين دائم آن هستند.
اين واقعيت در نتيجه همه پرسي موسسه «مهاجران كاري در آستانه ورود به جامعه روسيه» كه دراواخر تابستان سال جاري در ميان مهاجرين كاري خارجي در سراسر خاك روسيه صورت گرفت، روشن شده است.
بر اساس اين نظرسنجي، 54 درصد از اتباع تاجيك شاغل در روسيه مايلند تا در اين كشور باقي بمانند. چنين تمايلي در ميان اتباع قرقيز 42 درصد و در ميان اتباع ازبك 29 درصد است.
بر اساس اطلاعات رسمي،در ميان اتباع خارجي كه براي كار به روسيه مي آيند، 38 درصد از شهروندان ازبكستان، 24 درصد تبعه تاجيكستان و 23 درصد تبعه قرقيزستان هستند. 90 درصد از اين افراد مردان از سن 18 الي 34 سال و داراي تحصيلات متوسطه مي‌باشند.
حدود 70 درصد از مهاجرين كاري در روسيه خانواده‌هاي خود را در زادگاه باقي گذاشته و به تنهايي به روسيه سفر كرده و تقريبا تمامي آنها درآمدشان را به وطن خويش مي‌فرستند. در اين بين كمتر از 10 درصد اين افراد درآمدي بالاي 30 هزار روبل در ماه بدست مي‌آورند.
25 درصد از اين مهاجرين كاري درآمدي بين 15 الي 20 هزار روبل داشته و 15 درصد از آنها نيز درآمدي كمتر از 15 هزار روبل در ماه دارند.
لازم به يادآوري است كه در حال حاضر مجوز كار به اتباع خارجي در روسيه براي مدت 3 ماه الي يك سال داده مي‌شود. ولي بر اساس توافقات اخير صورت گرفته در زمان سفر "ولاديمير پوتين" رئيس‌جمهوري روسيه به دوشنبه (در تاريخ 5 اكتبر) مهاجرين كاري از جمهوري تاجيكستان از اين به بعد مجوز كار تا 3 سال دريافت خواهند كرد تا امنيت بيشتري براي كار و كسب درآمد خود در روسيه داشته باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر