۱۳۹۱ شهریور ۱۶, پنجشنبه

آغاز اجراي طرح CBR افاغنه در كرمان

1391/6/14 سه شنبهآغاز اجراي طرح CBR افاغنه در كرمان
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از اداره كل بهزيستي استان كرمان ،اجراي طرح شناسايي معلولين  افاغنه (CBR )طي مراسمي  با حضور مدير كل بهزيستي ،نماينده كميسارياي عالي در كرمان ،معاون اداره كل اتباع خارجه كرمان ، كارشناسان توانبخشي درگير در طرح و تسهيلگران در محل سالن ارشاد اداره كل بهزيستي استان كرمان آغاز شد.به گزارش روابط عمومي اداره كل بهزيستي استان كرمان ،در اين مراسم دكتر عباسي مدير كل بهزيستي استان كرمان با اشاره به اجراي موفق طرح CBR افاغنه ، طرح شناسايي معلولين در جامعه گفت : از زمان اجراي اين طرح تاكنون موفق به اجراي برنامه  ها و فعاليتهاي ارزشمندي شديم و توانسته ايم با برنامه ريزي و ارايه خدمات تخصصي حمايتي در راستاي  توانمندسازي معلولين و انجام اقداماتي چون  درمان آنها گام برداريم. وي افزود : همكاري نهاد هايي چون دفتر كميسارياي عالي و اداره كل اتباع خارجه در كرمان ما را در روند اجراي طرح بسيار ياري نموده است .
وي در ادامه به تشريح اقدامات و نتايج اين طرح در سال گذشته پرداخت و گزارشي از روند اين طرح در سال 90 ارايه نمود .
دكتر عباسي همكاري كارشناسان توانپزشكي، پزشكان متخصص و نهاد هاي درماني براي كمك به درمان افاغنه معلول را ارزشمند و قابل تقدير دانست و گفت : پزشكان حاذق و خير فراواني براي درمان معلولين شناسايي شده بهزيستي را همراهي نمودند.
وي ارايه آموزشهاي لازم به خانواده ها و افراد معلول افاغنه ،در اختيار قرار دادن  وسايل كمك توانبخشي و پكيج هاي آموزشي و ... را از اقدامات ديگري دانست كه بهزيستي  براي اين افراد انجام مي دهد .
در  ادامه اين مراسم ديكاريو نماينده دفتر كميسارياي عالي نيز گفت: كميسارياي عالي سازمان ملل به منظور شناسايي و كمك به افراد  معلول از اتباع افاغنه مقيم در استان كرمان با اختصاص اعتباري تلاش نموده تا به اين گروه از جامعه خدمات رساني هاي لازم ارايه شود.
وي فعاليتهاي تخصصي و حمايتي بهزيستي در اجراي اين طرح را قابل تقدير دانست و اظهار داشت : خدمات تخصصي كه از سوي بهزيستي به اتباع خارجه مقيم در كرمان ارايه مي شود موجب شده تا علاوه بر پيشگيري از بروز معلوليتها ،بسياري از افراد معلول نيز توانمند گردند.
گفتني است در اجراي اين طرح افرادي به عنوان تسهيلگر شناسايي معلولين را بر عهده دارند كه آموزشهاي لازم را به مدت 110 ساعت از طريق كارشناسان بهزيستي فرا مي گيرند. كه پس از آن از اواسط مهرماه بايستي به شناسايي و ارائه خدمت به 100 نفر معلول بپردازند

--------------------------------------------------------------------------------------------------
دولت ایران ما را شرمنده کردند. کاری را که هر دولتی در بدو ورود مهاجر حتی غیر قانونی به خاک خود می نماید را ایران پس از اینهمه سال و آنهم با منت شروع کرده. همیشه تبلیغاتشون بیشتر از کارهاشون هست. درثانی حمایت از معلولین جزو موافقت نامه های  کنوانسیون حقوق بشر هست و لازم الاجراء

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر