۱۳۹۱ مهر ۲, یکشنبه

جمهوري اسلامي ايران تمام توان خود را براي آسايش اتباع به كار برده است

1391/6/26 يكشنبهجمهوري اسلامي ايران تمام توان خود را براي آسايش اتباع به كار برده استعبداللهي درديدار با گوترس كميسر عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفت : دولت جمهوري اسلامي ايران تمام توان خود را براي آسايش اتباع به كار برده است. 
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، علي عبداللهي معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور در ديدار با گوترس كميسر عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان اظهار داشت:پناهندگان به زادگاه خود علاقه مند هستند و نمي توانند براي خود زندگي دائمي در اينجا فراهم كنند.
وي با اشاره به ايجاد پاسگاه هاي مرزي و اقدامات صورت گرفته در اين زمينه نيز تصريح كرد: افغانستان بايد براي كنترل مرزها اقداماتي جدي تر انجام دهد ، اگر اين كنترل ها صورت نگيرد جان انسانها در مرز به خطر مي افتد.
عبداللهي افزود: افغانستان كشوري با بيشترين توليد مواد مخدر است و تلاش قاچاقچيان اين است كه عمده اين مواد را از طريق ايران مبادله كنند بنابراين كنترل مرزها اهميت ويژه اي دارد.
وي در ادامه با اشاره به برگزاري مناسك حج نيز تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران براي بهره مندي پناهندگان افغاني از مناسك حج اقداماتي انجام داده است واميدواريم با توجه به محدوديت هاي صورت گرفته از سوي عربستان سعودي براي اعزام زائرين اين موضوع با پيگيري هاي جدي كميساريا حل و فصل شود.
عبداللهي همچنين افزود : دولت جمهوري اسلامي ايران تمام توان خود را براي آسايش اتباع به كار برده است.
در ادامه اين ديدار گوترس معاون دبير كل سازمان ملل و كميسر اين سازمان در امور پناهندگان نيز ضمن قدرداني از سياست هاي ايران در راستاي حمايت از پناهندگان طي بيش از 30 سال گذشته گفت:طي گفتگوي روز گذشته با وزير محترم كشور نيز شرايط پناهندگان مورد بررسي قرار گرفت.
وي اظهار داشت: طي جلسات ديروز و امروز مشخص است كه دولت ايران براي ارتقاء سطح آموزش و بهداشت مهاجرين تلاش مي كند و پيشنهاد ما اين است كه تيم ما در ايران با همكاري كارشناسان ژنو براي كمك به افزايش امكانات پناهندگان در مناطق شهري همفكري داشته باشند.
گوترس در خصوص آموزش نيز با بيان اينكه بايد سعي شود كه آموزش براي افراد بي بضاعت به صورت مجاني ارائه شود گفت: در اين زمينه بايد به صورتي عمل شود كه هيچ كس موقعيت داشتن تحصيلات را از دست ندهد، بنابراين مي توانيم بر اساس نياز دولت ايران در اين زمينه اقدام ،و با تلاش هاي دو جانبه به نتيجه برسيم.
وي تاكيد كرد: خطاب به جامعه جهاني خواهيم گفت، تلاشي كه جمهوري اسلامي ايران براي پناهندگان انجام مي دهد بايد مورد حمايت قرار گيرد. ايران دومين كشور پذيرايي پناهندگان در جهان است و كاري كه امروز جمهوري اسلامي ايران براي پناهندگان انجام مي دهد شايسته تقدير و تشكر ويژه است.
-------------------------------------
همانطور که در پست های قبلی متذکر شدم! جناب مدیر کل که عوض بشه حتما یه خبری هست. معلوم نیست که ایران از چه آسایشی صحبت می کند. از اجازه اجاره مسکن یک ساله؟ از شهریه های سرسام آور دانش آموزی؟ از عوارض شهرداری؟ از بارداشت های گاه و بی گاه به بهانه شناسایی؟ یا از یارانه ای که به اتباع عراقی داده اندو به افغانها حرام است؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر